این روزها اسنودن، برنامه پریسم و دهها برنامه مشابه در جهان، فکر رهبران سیاسی جهان را به خود مشغول و معطوف داشته است.

 

تصور شنود اینترنت ، گوشی تلفن و چت و ... همگان را به هم ریخته است. سازمانهای امنیتی فاعل این قضیه ، از کنار موضوع به سادگی گذشته، و کشورهای قربانی این برنامه ها نیز کاری جز نشان دادن عصبانیت موقت خود ، در حالی که خودشان نیز علیه شهروندان خود برنامه مشابه پیاده کرده اند، نکرده اند.

اما خبرگزاری فرانسه و مسکوتایمز گزارش دادند اداره مسوول امن کردن ارتباطات کاخ کرملین در نظر دارد با پرداخت 486 هزار روبل معادل 14800 دلار حدود بیست دستگاه تایپ (ماشین تحریر) با قابلیت پرینت هم زمان روی دستگاه خریداری کند.{لینک}

ظاهرا این کار برای جلوگیری از درز اطلاعات دیجیتال به بیرون از کاخ کرملین و امن کردن ارتباطات حکومتی انجام می شود و این موضوع نشان می دهد حکومت روسیه به سوی تاکتیک های امنیتی جنگ سرد پیش رفته است.

روزنامه ایزوستیا نیز گزارش داد حکومت به ماشین تحریر مدل آلمانی Triumph-Adler مدل Twen180 علاقمند بوده که هر کدام از این دستگاهها 740 دلار قیمت دارد.

روسها از شنود سخنان دمیتری مدودوف در کنفرانس سران گروه 20 در لندن عصبانی شده و تصمیم گرفته اند به جای ارتباطات دیجیتال، از ارتباطات سنتی استفاده کنند.

.

 

منبع: ارس تکنیکا

56501 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =