یک بیمار 38 ساله که با عارضه عفونت مکرر تنفسی به بیمارستان شهید بهشتی قم مراجعه کرده بود با خارج کردن سیم نیم متری از ریه اش تحت درمان قرار ‌گرفت.

این بیمار در اظهارات خود با بیان اینکه بارها در مراکز مختلف درمانی تحت درمان قرار گرفته و بارها بستری شده است، افزود: علی رغم تمام اقدامات انجام گرفته بیماری‌اش بهبود نیافته و عفونت ریوی و ناراحتی‌های تنفسی‌اش تشدید شده است.
دکتر ابوالفضل مظفری فوق تخصص ریه بیمارستان شهید بهشتی قم نیز در این خصوص به ایسنا گفت: پس از ویزیت اولیه بیمار و عکسبرداری از قفسه سینه و انجام سی تی اسکن به وجود جسم خارجی در ریه این فرد مشکوک شدیم.
پس از تشخیص، بیمار برای انجام برونکوسکوپی آماده شد که به دلیل سرفه‌های مکرر‌ و وجود عفونت‌های بسیار مجبور شدیم برای شستشوی ریه و خارج کردن کلاف سیمی از ریه بیمار را بیهوش کنیم.
این فوق تخصص ریه بیمارستان شهید بهشتی قم اظهار کرد: این کلاف سیمی حدود نیم متری که در ریه راست بیمار قرار داشت در دو نوبت از ریه بیمار خارج شد.
مظفری با بیان اینکه وجود چنین جسم خارجی در ریه یک بیمار بسیار نادر است افزود: در صورتی که جسم خارجی با عمل برونکوسکوپی خارج نمی‌شد، بیمار باید به تهران منتقل و تحت عمل برونکوسکوپی سفت و سخت (Rigid Bronchoscopy ) قرار می‌گرفت.
این بیمار در حال حاضر با حال عمومی مناسب و بهبود وضعیت تنفسی از بیمارستان ترخیص و تحت مراقبت‌های بعدی پزشک قرار گرفت.
این بیمار که یکی از کشاورزان زحمتکش در استان همدان بود از نحوه ورود این سیم نیم متری به ریه‌های خود ابراز بی‌اطلاعی می‌کرد و مدت‌ها بود که از عارضه تنفسی رنج می‌برد.

دستگیری سارق فدراسیون تیر و کمان / لغو مسابقات کلمبیا به دلیل این سرقت
کارگر فضای سبز سایت فدراسیون تیراندازی با سرقت سه تیر و کمان گرانقیمت سفر ورزشکاران به مسابقات کلمبیا را لغو کرد.
15 تیر امسال بر اساس اعلام حراست سایت ورزشی تیر و کمان، سه دستگاه کمانِ متعلق به فدراسیون تیر و کمان از سوی سارق یا سارقین سرقت و باعث عدم اعزام ورزشکاران به کشور کلمبیا شده است .
پرونده مقدماتی در کلانتری 133 شهرزیبا تشکیل و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با مراجعه به محل خرید و فروش وسایل ورزشی سرقتی در خیابان منوچهری به تحقیق درباره مراجعه فرد یا افرادی برای فروش اموال مسروقه پرداخته و آموزش های لازم به همراه مشخصات تیر و کمان های سرقت شده به کسبه محل داده شد تا در صورت مراجعه فرد یا افرادی در خصوص درخواست فروشِ تیر و کمان هایی با مشخصات تیروکمان های سرقت شده ، بلافاصله موضوع به آنها اعلام شود .
سرانجام دیروز یکی از کسبه خیابان منوچهری طی تماس با پایگاه دوم پلیس آگاهی عنوان داشت که فردی به وی مراجعه و درخواست فروش دو دستگاه تیر و کمان را داشته اما به دلیل نداشتن فاکتور خرید ، از خرید آنها خودداری کرده است .
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته مغازه پرداختند. همزمان با بدست آمدن تصاویر دوربین های مداربسته و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، نماینده سایت ورزشی تیر و کمان نیز در پایگاه دوم حاضر و پس از مشاهده تصاویر ، بلافاصله کارگر فضای سبز سایت تیر و کمان به نام مجتبی شناسایی شد .
با شناسایی مجتبی، کارآگاهان با مراجعه به سایت تیرو کمان - محل ارتکاب سرقت - وی را ساعت هشت شب دیروز دستگیر اما او در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شد .
با انتقال متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی ، تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته به متهم نشان داده شد که نهایتا لب به اعتراف گشود و به سرقت تیر و کمان ها اعتراف کرد .
متهم در اعترافات خود عنوان کرد: پس از سرقت، تیر و کمان ها را در داخل سایت مخفی کرده ام. در ادامه کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت موفق به کشف هر سه دستگاه های تیر و کمان شدند که به صورت ماهرانه ای ، توسط متهم مخفی شده بود .
متهم در خصوص انگیزه سرقت به کارآگاهان گفت : هرکدام از تیر و کمان ها نزدیک به 20 میلیون تومان قیمت دارد و قصد داشتم تا با فروش آنها یک شبه پولدار شوم .
سرهنگ کارآگاه جان پرور ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر به مهر گفت: با توجه به وقوع سرقت های مشابه از سایت تیر و کمان، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و به دستور مقام محترم قضایی دادسرای ناحیه 5 تهران، در اختیار این پایگاه قرار گرفته است .

ناکامی در سرقتهای سریالی از طلافروشیهای پایتخت/ متخصص تجهیزات امنیتی در گروه سارقان
اعضای باندی که با تخریب سیستم های امنیتی طلافروشی ها قصد سرقت های سریالی در پایتخت را داشتند با تیزهوشی ماموران در اجرای نقشه خود ناکام ماندند.
به گزارش مهر، درپی وقوع سرقت های ناکام از چند طلافروشی در شهر تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. ماموران با بررسی پرونده ها در کنار یکدیگر متوجه شدند در تمام این سرقت ها سارقان اقدام به قطع کردن دوربین های مداربسته طلافروشی ها کرده، اما در ادامه اجرای نقشه خود ناکام مانده بودند.
ماموران تجسس کلانتری ها نیز طلافروشی های سطح تهران را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند تا در صورت مشاهده سارقان بلافاصله وارد عمل شوند.
تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا اینکه هفته گذشته ماموران کلانتری 119 مهرآباد به مرد میانسالی که در اطراف یک طلافروشی پرسه می زد، مشکوک شده و او را زیر نظر گرفتند.
مرد میانسال در ادامه اقدام به قطع کردن دوربین های مداربسته طلافروشی کرد که این موضوع شک ماموران را به او بیشتر کرد.
باتوجه به اینکه احتمال می رفت متهم همدستانی داشته باشد، ماموران کلانتری در این مرحله وارد عمل نشده و مرد میانسال را به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار دادند.
زمانیکه متهم به دو همدست دیگر خود ملحق شد، ماموران وارد عمل شده و سه نفر را دستگیر کردند. در بازرسی از آنها نیز چند دستگاه دوربین مداربسته و تجهیزات سرقت از طلافروشی ها کشف شد.
متهمان پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی به چند فقره سرقت ناکام از طلافروشی های تهران اعتراف کردند.
همچنین مشخص شد مرد میانسال که از متخصصان نصب دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی می باشد، در این گروه وظیفه از کار انداختن تجهیزات ایمنی طلافروشی ها را برعهده داشته است.

قتل پدر با ضربه های چوب/ پسر ناخلف پای میز محاکمه
پرونده پسر جوان که پس از درگیری با پدر معتادش او را ضربه های چوب به قتل رسانده بود، به زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود.
به گزارش مهر، دوم اسفند سال گذشته مرگ مشکوک مرد میانسال در یکی از بیمارستان های شهرری به ماموران پلیس اطلاع داده شد. ماموران پس از حضور در محل دریافتند، قدرت بر اثر اصابت جسم سخت به بدنش جان سپرده است.
مردی که مقتول را به بیمارستان رسانده بود در جریان تحقیقات گفت: قدرت به مواد مخدر اعتیاد داشت و بر سر این موضوع با اعضای خانواده اش درگیر می شد. امروز هم با پسرش به نام حسین درگیر شده بود.
در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت حسین با مراجعه به کلانتری به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت : پدرم سالهاست که به مواد مخدر اعتیاد دارد و ما را به شدت اذیت می کرد. او حتی برای تهیه مواد مخدر از همسایه ها پول می گرفت. امروز سر این موضوع با هم درگیر شده و من در یک لحظه کنترلم را از دست داده و با چوب او را کتک زدم. بعد هم از خانه خارج شدم که مادرم با من تماس گرفت و از مرگ پدرم خبر داد. من قصد کشتن او را نداشتم و از کارم پشیمانم.
پس از اعتراف به قتل و بازسازی صحنه جنایت ، بازپرس جنایی شهرری برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

پسر جنایتکار دختر مورد علاقه اش را به آتش کشید
پسر جنایتکار که دختر مورد علاقه خود را به آتش کشیده بود پس از دستگیری جزئیات اقدام هولناک خود را تشریح کرد.
هفته گذشته ماموران پلیس آگاهی بندرعباس در جریان آتش سوزی مرگباری در یکی از محله های این شهر قرار گرفتند.
تیم جنایی پس از حضور در محل دریافتند زن 29 ساله ای به نام نرگس در خانه اش آتش گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.
کارشناسان آتش نشانی نیز پس از بررسی محل اعلام کردند آتش سوزی عمدی بوده و زن جوان با بنزین به آتش کشیده شده بود.
در ادامه تیمی از کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در جریان بازجویی از همسایه ها ردپای پسر جوانی را در این ماجرا کشف کردند.
تنها مظنون این جنایت به نام حامد در مخفیگاهش در شهرک پیامبر دستگیر و در بازجویی های اولیه منکر قتل شد. او زمانی که با دلایل پلیسی روبرو شد لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: چهار سال است که با مقتول در ارتباط بوده و قرار بود با هم ازدواج کنیم. در این مدت او را به عقد موقت خود درآورده بودم و هیچکس از این موضوع اطلاعی نداشت. یک هفته قبل از جنایت متوجه شدم نرگس باردار است، از او خواستم که سقط جنین انجام دهد اما مخالفت کرد. من هم عصبانی شده و از موتورسیکلتم بنزین کشیده و با آن مقتول را آتش زدم.
سرهنگ حسین اصلحی رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با اعلام این خبر به مهر گفت: متهم پس از اعتراف به این جنایت روانه زندان شد و تحقیقات درباره ادعاهای او از سوی کارآگاهان ادامه دارد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرناز 06 A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    44 1
    عجب چقدر در کشورم اتفاقات عجیب و غریب میفته به کجا داریم میریم ما؟؟؟؟!!!!!
    • بی نام EU ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      41 1
      عجیبی و غریبیش به کنار!!مهم اینه که این ادم کشی ها انقدر زیاد شده که دیگه حساسیت کسی رو هم برنمی انگیزه و تقریبا واسه همه شده یه خبر عادی که روزانه حتما باید لابلای بقیه خبرها خونده بشه!!!نکته وقتی جالبتر میشه که وقتی یه قتل تو اروپا و امریکا اتفاق میفته صدا و سیما و برخی سایتها تا یک هفته انواع و افسام میزگردها رو تشکیل میدن و کارشناس دعوت میکنند که مثلا ثابت کنند غربیها وحشی هستند دارند به سمت انحطاط و نابودی پیش میرند!!ایا واقعا فکر نمیکنید اگه اونها با یه قتل به سمت انحطاط و فروپاشی گام برمیدارند پس ما داریم به کجا میریم که اگه 100 تا روزنامه و سایت حوادث هم داشته باشیم همشون برای پر کردن صفحات روزانشون انقدر مطلب دارند که مطالب هیچ کدومشون به اون یکی حتی شبیه هم نباشه!!
  • بی نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    44 0
    حیوان ....!! نه چرا حیوان را بد نام کنم!!
    • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
      26 0
      کدوم حیوان بی زبونی با همنوعش اینکارو کرده حیوانات به همنوع و بچه هاشون به شدت علاقه دارن
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    29 0
    این چه علاقه ایه که حاضر میشه آتیشش بزنه ! عجب
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    10 1
    اینها ناشی از فقر فرهنگی
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    16 2
    این فیلم( زندگی خصوصی )در مورد آخر بد آموزی داشته