۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۷
اولین آنونس فیلم زندگی نلسون ماندلا

شرکت واینستین همزمان با نود و پنجمین سالگرد تولد نلسون ماندلا رهبر معروف آفریقای جنوبی اولین آنونس فیلم «ماندلا: راه طولانی آزادی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ایدریس البا در فیلم «ماندلا: راه طولانی آزادی» (Mandela: Long Walk to Freedom) به نقش نلسون ماندلا ظاهر شده است.

شرکت واینستین روز پنجشنبه همزمان با جشن‌های روز بین‌المللی نلسون ماندلا، بخش‌هایی از این فیلم به کارگردانی جاستین چادویک را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایش گذاشت.

 پوستر فیلم ماندلا: راه طولانی آزادی

بان کی-مون دبیر کل سازمان ملل متحد، بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا، جسی جکسون فعال حقوق مدنی و هری بلافونته خواننده و فعال حقوق مدنی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

ماندلا مدتی است به خاطر بیماری در بیمارستان بستری است. دختر او روز چهارشنبه گفت حال پدرش خیلی بهتر شده و ممکن است خیلی زود به خانه بازگردد.

«ماندلا: راه طولانی آزادی» 29 نوامبر (8 آذر) اکران می‌شود. نائومی هریس، رابرت هابز، مارک الدرکین و تئو لاندی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

نلسون ماندلا اولین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در یک انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. او پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجسته مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود.

ماندلا به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی، محاکمه و زندانی شد. او در طول 27 سال زندان که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد. ماندلا پس از آزادی از زندان در سال 1990 سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت.

 

 

5858

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =