ایسنا نوشت:

 وزیر امور خارجه مصر پس از دیدار با احمد جربا تاکید کرد که کشورش از مخالفان سوری حمایت می‌کند و خواهان حل و فصل سیاسی بحران سوریه است.

به گزارش  پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، نبیل فهمی، وزیر امور خارجه مصر بعد از دیدار با احمد جربا، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه در قاهره اعلام کرد: مصر به صورت شفاف و بدون هیچ تردیدی خونریزی‌ها در سوریه را محکوم می‌کند.

وزیر امور خارجه مصر مجددا بر حمایت کشورش از مخالفان سوری و خواسته‌های آنها تاکید کرد و افزود: قاهره همچنان از راه حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند و امیدوار است که این راه حل سیاسی از طریق نشست ژنو 2 یا به هر وسیله دیگری محقق شود.

وی در خصوص اخباری مبنی بر مشارکت برخی سوری‌های مقیم مصر در اعتراض‌ها علیه عزل محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر گفت: هر رفتاری که از سوی طرفی سر بزند، باید با خود آن طرف و به صورت مستقل از کشور سوریه برخورد شود، نباید به منزله تمام مردم سوریه و یا ائتلاف ملی مخالفان با آنها تعامل شود.

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه کشورش هیچ طرحی را تاکنون میان طرف‌های سوری ارائه نداده است، به این مساله اشاره کرد که مذاکرات با جربا آغاز شد و تماس‌ها با طرف‌های مختلف سوری ادامه خواهد داشت.

فهمی عنوان داشت: زود است که طرح ویژه‌ای ارائه شود، به ویژه آنکه دولت جدید مصر طی چند روز اخیر تشکیل شده است.

در همین راستا، احمد جربا تصریح کرد که مذاکراتی در خصوص داشتن روادید برای سوری‌ها جهت ورود به مصر صورت گرفت.

رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه خاطرنشان کرد که این مساله را درک کرده است که این اقدام موقت بوده و در آینده‌ای نزدیک پایان می‌یابد.

جربا عنوان داشت: وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که سوری‌ها با این اقدام هدف قرار نگرفته‌اند، اما با این وجود نیز اعلام کرد که مردم سوریه در شرایط بحرانی به سر می‌برند و مانند دیگران نیستند.

وی در خصوص استراتژی اعلام شده مصر در زمینه سیاست خارجه این کشور در دوره آتی و اظهارات وزیر امور خارجه مصر مبنی بر اینکه تصمیمی جهت "جهاد" در سوریه وجود ندارد، گفت: مصر اساسا حامی راه حل نظامی در سوریه نبود و باید یک راه حل سیاسی با برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه صورت بگیرد.

یک روز پیش از سفر رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه به قاهره، نبیل فهمی اظهار کرد که کشورش روابط خود را با سوریه مجددا ارزیابی خواهد کرد. در زمان حکمرانی محمد مرسی، روابط دیپلماتیک میان قاهره و دمشق قطع شده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    19 15
    جالبه ورق به هر سمتي هم كه مي چرخه از مخالفان حكومت اسد پشتيباني مي كنند و حال ايران رو مي گيرند. الان تو ايران نمي دونند بايد از مرسي حمايت كنند يا از ارتش!!
  • پروین IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    0 1
    سلام. ایران باید بی طرف باشه. هر چند قلب آدم از این همه کشت و کشتار به درد می آید، ولی دولت مرسی از دشمنان سوری حمایت کرد. فقط این وسط مردم بی گناه کشته می شوند و خدا اونایی رو که دست شان به خون مردم بی گناه در هر نقطه از جهان آغشته می شه، نابود کنه.