+ A - سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:25:18 چاپ
امتیاز به مطلب 22 نفر

نتیجه ملکه انگلیس به دنیا آمد

بین الملل > اروپا - ایسنا نوشت:

عروس پسر ملکه انگلیس با به دنیا آوردن یک پسر سرنوشت خاندان سلطنتی بریتانیا را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نوزاد نفر سوم در صف جانشینان سلطنت بریتانیا محسوب می شود.

کیت میدلتون در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه در حالی که همسرش او را همراهی می‌کرد، به بیمارستان «سنت مری» در لندن منتقل شد و در ساعت 4:24 دقیقه به وقت محلی فرزند خود را به دنیا آورد. خبر به دنیا آمدن پسر کیت میدلتون و ویلیام حدود چهار ساعت پس از وقوع آن به رسانه‌ها اعلام شد.

در انگلیس بر خلاف برخی دیگر از کشورهای دارای نظام سلطنتی، وراثت تاج و تخت منحصر به اولاد ذکور (پسران) پادشاه نمی‌شده و دختران سلاطین هم می‌توانستند به سلطنت برسند.

قانون جدید، تحت عنوان "قانون وراثت تاج" در آخر ماه آوریل سال جاری هنگام بارداری کاترین، همسر پرنس ویلیام، نوه ملکه الیزابت تصویب و توسط ملکه توشیح شد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، ویلیام، پسر ارشد پرنس چارلز است و پس از پدرش، در مرتبه دوم برای وراثت تاج و تخت بریتانیاست. با تصویب قانون جدید، این فرزند پس از پدرش، مقام سلطنت را به ارث خواهد برد.

پیش از این، علی‌رغم این که وراثت تاج و تخت منحصر به اولاد ذکور (پسران) پادشاه نمی‌شده و دختران هم می‌توانستند به سلطنت برسند، اولویت در وراثت سلطنت طبق قانونی که در سال ١٧٠١ میلادی تصویب شده بود، با پسران بود و دختران تنها در صورتی به تاج و تخت می‌رسیدند که پادشاه اولاد پسر نداشت.

به عنوان مثال، پدر ملکه الیزابت، تنها دارای دو فرزند دختر بود که دختر بزرگتر او (الیزابت) به سلطنت رسید.

دولت و طرفداران نظام سلطنتی در بریتانیا گفته‌اند که تغییر قانون پس از ٣١٢ سال اکنون با رفع تبعیض جنسیتی، مساوات را بین دو جنس مرد و زن برقرار کرده است، اما جمهوری‌خواهان، که در بریتانیا هنوز یک اقلیت محسوب می‌شوند، می‌گویند هیچ چیزی برای شهروندان عادی تغییر نکرده است.

سازمان موسوم به "جمهوری" که خواستار جایگزینی سلطنت با رییس جمهوری منتخب است، گفته است که نظام سلطنتی علیه هر کودک پسر یا دختر که در خانواده سلطنتی به دنیا نیامده است، تبعیض روا می‌دارد بنابراین "بیان این که تغییر قانون برای برقراری مساوات بوده، چیزی کاملا مهمل است."

کانادا، استرالیا، نیوزلند، جامائیکا، باربادوس، باهاما، گرانادا، گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو، سن لوسیا، بلیز، سن کیتس و آنتیگوا و باربودا کشورهایی هستند که تحت سلطنت پادشاه یا ملکه انگلیس قرار دارند.

صف جانشینان سلطنت بریتانیا

1- شاهزاده چارلز: (پرنس ولز، ولیعهد بریتانیا)، چارلز بزرگترین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ و ولیعهد بریتانیا است. ولیعهد طبق سنت لقب پرنس ولز می‌گیرد.

2- شاهزاده ویلیام: (دوک کمبریج)، ویلیام سومین نوه ملکه بریتانیا و فرزند شاهزاده چارلز و دایانا، همسر درگذشته و مشهور او است. ازدواج او و کیت میدلتون توجه بسیاری را در بریتانیا جلب کرد.

3- پسر کیت میدلتون و ویلیام: فرزند کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام ماه‌ها پیش از به دنیا آمدنش نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است.

4- شاهزاده هری: هری دومین پسر شاهزاده چارلز و دایانا و همچنین چهارمین نوه ملکه بریتانیا است.

5- شاهزاده اندرو: (دوک یورک)، اندرو دومین پسر و سومین فرزند ملکه الیزابت است.

6- شاهزاده بئاتریس: بئاتریس اولین فرزند شاهزاده اندرو و همسر سابقش سارا است.

7- شاهزاده یوجین: یوجین دومین فرزند شاهزاده اندرو و همسر سابقش سارا است.

8- شاهزاده ادوارد: (ارل وسکس)، ادوارد کوچکترین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ است.

9- شاهزاده جیمز: جیمز دومین فرزند شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی است.

10- شاهزاده لوئیز: لوئیز فرزند اول شاهزاده ادوارد و همسرش سوفی است.

11- شاهزاده "آن": (پرنسس رویال)، "آن" تنها فرزند دختر و دومین فرزند ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ است.

5252

کلید واژه ها: ملکه الیزابت -
نظرات 28
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:33:56
    69 10 پاسخ به این نظر
    خوش به حال این بچه. یه ادم خوش شانس به دنیا اومد. اون چه می دونه الان گرونی چیه. بالارفتنم قیمت دلار چیه. تو ایران زندگی کردن چیه .خوش به حالش. هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:09:32
      10 24
      حالت خوشه ؟ از آزادي هيچي نداره به عنوان نتيجه ملكه انگليس.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:01:25
    45 4 پاسخ به این نظر
    این ملکه انگلیس الان 80 سال هست داره سلطنت میکنه، خیلی ها آرزوی سلطنت رو به گور بردن ولی این هنوز ول کن نیست.
    • باربارا سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:12:16
      27 0
      شاه خودمون بیست سال قبل از انفلاب - یعنی دهه دوم سلطنتش - در لندن با ملکه انگلیس دیدار مفصلی داشته و توی اون عکس ها ملکه انگلیس یک خانم میانساله. الان 30ساله شاه فوت کرده ولی ملکه انگلیس همچنان در راس قدرته!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:10:23
    43 11 پاسخ به این نظر
    مبارکشون باشه . پیشاپیش از این که منفی نمی دهید تشکر میکنم.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:41:36
    27 4 پاسخ به این نظر
    این فرزند تازه متولد شده نفر دوم در لیست است زیرا پرنس چارلز پس از ازدواج با زنی مطلقه به نام کاملیا پارکر به مانند ادوارد هشتم از به سلطنت رسیدن انصراف داد و لذا پرنس ویلیام جانشین ملکه است و نه پرنس چارلز.
  • خواننده سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:56:40
    24 4 پاسخ به این نظر
    آخیییییییییییییییییش، خیالم راحت شد، همش نگران بودم در این مساله روی من حساب کنند. اصلا" حوصله مراسمشونو توی این دور و زمونه نداشتم!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:15:39
    23 1 پاسخ به این نظر
    برخلاف بسیاری از کشوره،جمهوری خواهان در انگلستان بسیار معدود ومنفور هستند،چون حتی برای رسیدن به هدفشون گفتند کشور تجزیه مهم نیست فقط جمهوری بشه
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:59:35
    21 3 پاسخ به این نظر
    شما باورتون شده نظام بریتانیا سلطنتیه؟ برنامه های خبری تی وی زیاد میبینید؟ ملکه انگلیس فکر کردین کاره ایه؟ دولت داره مجلس داره شخص اول کشور نخست وزیره. احزاب قدرت دارند. ملکه و دربارش فقط تشریفاتین
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:33:08
    20 7 پاسخ به این نظر
    واي چه خوب!!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:34:26
    17 4 پاسخ به این نظر
    با تشكر آيا ميتوانيد ارتباطات اين افراد را در يك نمودار نيز نشان دهيد.
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:47:02
    16 18 پاسخ به این نظر
    به ما چه
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:08:08
    14 20 پاسخ به این نظر
    به ما چه!!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 18:30:07
    14 1 پاسخ به این نظر
    نبیره هم بیاد این کویین ول کن نیست !
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:03:55
    12 26 پاسخ به این نظر
    چه اهمیتی داره روزانه این همه بچه دنیا میاد بی بی سی و یورونیوز و... خودشون را خفه کردند که توجه همه را جلب کنند و یک مشت آدم الکی خوش علاف هم دور و بر بیمارستان پلاس بی خیال این تبلیغات حتما وقتی بزرگ تر شد همکلاسی هاش بهش میگن که مادر بزرگش کی بوده و چطوری سرویس های امنیتی انگلیس با رفیقش( میلیونر مصری ) ترورش کردند !
  • محمد سه شنبه 1 مرداد 1392 - 09:32:34
    11 47 پاسخ به این نظر
    انشالله که یک انسان واقعی باشه ... نظام پادشاهی رو نابود میکنه
    • بهمن سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:28:26
      7 32
      جهت اطلاع بايد بگم كه اين خانواده با لابي صهيونيستي ازدواج كردن و هدود صد سالي هست كه يهودي و زير سلطه انگليس هستن
    • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 17:01:46
      33 4
      رزیم سلطنتی اونجا مانند ایران در زمان شاه نیست نیست،اونجا با وجود پادشاهی واقعا دموکراسیه و شاه و ملکه نقش تشریفاتی دارند
    • توهم بد دردی است! چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 10:10:51
      17 4
      خودت متوجه شدی چی گفتی آقا؟ خانوده سلطنتی انگلستان با لابی صهیونیستی ازدواج کردند و 100 ساله که یهودی شدند و زیر سلطه انگلستان هستند ؟ این دقیقا معنیش چیه؟ خانواده سلطنتی انگلستان زیر سلطه انگلستان هستند ؟!! قبل از این امثال شما میگفتید صهیونیست ها رو انگلیسی ها به وجود آوردند حالا میگید انگلیس ها رو صهیونیست ها به وجود آوردن ؟ والا ما که هیچی خودتون هم نمیفهمید با این توهم توطئه چی میگید!
    • عزيز چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 15:39:23
      11 2
      حدود درسته نه هدود !!! بحمن جان !
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 12:25:53
    10 22 پاسخ به این نظر
    دنيا اومد که اومد، به ما چه؟
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 11:22:32
    8 12 پاسخ به این نظر
    اين بخش اخرش دقيقا به من و شما چه؟
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 15:14:02
    8 13 پاسخ به این نظر
    اگه بیاد ایران با گوجه میزنمش....انگلیسیه دیگه!!!!!
  • بی نام سه شنبه 1 مرداد 1392 - 10:45:15
    6 41 پاسخ به این نظر
    شاهزاده هری همونیه که عکسهای لختش هنگام آمیزش با یه خانم توی یه هتل همه جا پخش شد؟؟؟ بع ایشون قراره بشه پادشاه انگلستان و اون چند تا کشور؟؟؟!! پس وای به حال مردمشون!!!
    • بی نام چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 10:05:03
      14 1
      شاهزاده هری قرار نیست پادشاه بشه شاهزادع ویلیام جانشین خواهد بود . ضمن اینکه به من و شما ربطی نداره به مردم نگلستان ربط داره که اونها هم به اندازه شما مدعی نیستند. شما پس نون و ماست خودت رو بخور واسه بقیه مردم دنیا ابراز تاسف نکن
    • بی نام چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 10:34:29
      10 1
      نه عزیزم اون پرنس ویلیام بود بعد اون خانومی هم که باهاش بود کیت میدلتون بود که همسرشه اون عکاسی هم که عکس گرفته بود از یه رابطه خصوصی مربوط به یه زن شوهر که تو تمام دنیا مشروع و قانونیه عکس گرفته بود!!! فکر نمی کنم داشتن رابطه با همسر چیز ننگ آوری باشه !
  • زهرا دوشنبه 7 مرداد 1392 - 13:03:51
    2 0 پاسخ به این نظر
    خوش بحالش داره حال میکنه با پول ویلیام پسرم که اورده دیگه بدتر
  • شراب پنجشنبه 3 مرداد 1392 - 16:50:52
    0 0 پاسخ به این نظر
    هر چند آینده قابل پیش بینی نیست شاید یه روز اینها مثل رضا پهلوی در آرزوی سلطنت بمونند. اینهمه شادی اگر در آینده تحقق پیدا کنه بهتره.....
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.