۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۵۳
افزایش رشد اقتصادی آمریکا با شیوه جدید

آمریکا با شیوۀ جدیدی از افزایش رشد اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی تریبون، رشد اقتصادی آمریکا با سرعت بیشتری از پیش‌بینی‌ها در حال افزایش است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهۀ دوم سال جاری در ریتم سالیانه بیش از انتظارات 1.7% رشد داشته است و این در حالیست که انتظار می‌رفت این رقم 1.1% باشد. دلیل این افزایش، سرعت گرفتن صادرات و سرمایه‌گذاری اعلام شده است.
دفتر آمار آمریکا در بیانیۀ خود آورده است: افزایش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهۀ دوم سال جاری، به دلیل مشارکت مثبت در بخش‌های مصرف داخلی، صادرات و سرمایه‌گذاری‌‌های غیرمقیم بوده است.
رشد اقتصادی آمریکا با واکنش بازارهای بورس آمریکا و افزایش شاخص‌ها مواجه شد: داوجونز 0.32%، نزدک 0.47%
گفتنی است رقم اعلام شده از سوی دفتر آمار آمریکا شامل شیوۀ جدید محاسبۀ جدید تولید ناخالص داخلی نیز می‌شود. لازم به یادآوری است که چند روز پیش ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که هزینه‌های تحقیق، توسعه و تولید علمی نیز در محاسبۀ تولید ناخالص داخلی آمریکا در نظر گرفته می‌شود.
گفته می‌شود شیوۀ جدید محاسبه، رقم تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2007- سالی که در آن شیوه آمریکا برای محاسبۀ تولید ناخالص داخلی اعلام شد- را افزایش می‌دهد. شیوۀ جدید محاسبۀ تولید ناخالص داخلی آمریکا شامل تولیدات فرهنگی مثلاً تولیدات سینمایی هالیوود نیز می‌شود. این بدان معناست یک تولید(مثلاً یک فیلم) زمانی که با هزینۀ قابل محاسبه در همان سال تولیدش روانه بازار شد، در طول سالهای بعد از آن باید سود روانۀ جیب صاحب اثر کند. بدین ترتیب و با شیوۀ جدید 70 میلیارد دلار هزینه شده در سال 2007 که صرف تولیدات هنری شد در تولید ناخالص داخلی آمریکا مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

3952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    30 3
    امیدوارم اقتصاد ما هم رشد کنه