ایسنا نوشت:

6 سناتور آمریکایی نامه‌ای را برای باراک اوباما ارسال و تشدید تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شدند.

روزنامه "اورشلیم پست" با اشاره به این که از این خبر مطلع شده است، افزود که این گروه از سناتورها در نامه خود که روز جمعه برای باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا ارسال شد، مدعی شدند زمان برای دیپلماسی به سرعت رو به پایان است.

آن‌ها در این نامه با اشاره به سمت پیشین حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته‌یی ادعا می‌کنند که ایران از مذاکرات برای خرید زمان استفاده کرده است.

این سناتورها می‌فزایند که رهبر معظم ایران تصمیم گیرنده نهایی درباره برنامه هسته‌یی است.

آن‌ها در این نامه از اوباما خواستند که باید احساس فوریت به این روند وارد شود و به سرعت درک شود که آیا ایران آماده مذاکرات جدی هست یا خیر.

بنا بر این گزارش، نامه یاد شده در آخرین روز جلسه کاری سنا پیش از تعطیلات تابستانی یعنی دو روز پیش از مراسم تحلیف حسن روحانی برای اوباما ارسال شده است و تاریخ آن 30 ژوییه است یعنی یک روز پیش از تصویب دور جدید تحریم‌های مجلس نمایندگان علیه ایران.

در این نامه آمده است که آمریکا باید تحرم‌ها علیه ایران را تشدید کند و در عین حال بر گزینه توسل به نیروی نظامی در حالی که راه‌حل دیپلماتیک را دنبال می‌کند، تاکید کند.

رابرت منندز، سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی سنا و لیندسی گراهام، عضو جمهوری‌خواه کمیته نیروهای مسلح سنا حامیان اصلی این نامه هستند.

پایگاه اینترنتی "آنتی وار" با اشاره به این خبر نوشت که این نامه که با حمایت دولت اوباما از دیپلماسسی مغایر است، اساسا همان موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند که اصرار دارد زمان آن است که به ایران گفته شود پنجره دیپلماسی در حال بسته شدن است.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ایرانی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    13 10
    این پنجره از اولشم از جانب امریکا باز نشده بود که بخواد بسته بشه. مشکل اونا مشکل هسته ای نیست اینا فقط بهونه های بنی اسرائیلیه. دیپلماسی ایران کاملا مشخص و در چارچوب قانون بین المللیه این امریکایی ها هستن که فقط میخوان زورگویی کنن و به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستن. اینو دولت امریکا اخیرا کاملا ثابت کرده.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    4 1
    ما برای مذاکره و رفع سو تفاهمها اماده ایم. نه برای تسلیم. دکتر روحانی همون روز اول در نشت خبری مشخص کرد که ایران اماده است تا صلح امیز بودن برنامه هسته ای رو به دنیا ثابت کند. مگر غیر از این چیزی میخوان؟ نکنه واقعا برنامه هسته ای صرفا یک بهانه برای اعمال تحریم باشه؟!