آغازمراسم تحلیف هفتمین رئیس جمهور/جنتی، آملی لاریجانی،ناطق نوری و هاشمی آمدند

مراسم تحلیف حسن روحانی تا دقایقی دیگر در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شبکه یک سیما ورود مهمانان به صحن علنی را به طور زنده پخش می کند. اکثر مهمانان خارجی از جمله ماهاتیر محمد و خاویر سولانا وارد مجلس شدند. حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و آصف​علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز یکی پس از دیگری به مجلس آمدند.

مهمانان خارجی پس از ورود به ساختمان بهارستان با عبور از تالار آفتاب و از درب نزدیک به جایگاه هیات رئیسه وارد صحن پارلمان می​شوند.

نمایندگان مجلس عموما در جایگاه خود قرار دارند. پس از ورود رئیس مجلس، دبیر شورای نگهبان نیر به مجلس آمد. آیت​الله صادق آملی لاریجانی نیز با همراهی محمدحسن ابوترابی​فرد نایب رئیس مجلس وارد مجلس شدند. پس از وی نیز حجت الاسلام ناطق نوری با استقبال محمدرضا باهنر دیگر نایب رئیس مجلس وارد پارلمان شد.

محسن رضایی هم با استقبال باهنر به مجلس آمد. اسحاق جهانگیری که برخی از او به عنوان معاون اول دولت روحانی یاد می​کنند نیز وارد مجلس شد. حجت الاسلام علی یونسی، اکبر ترکان و حسین سلطانی فر، رحمانی​فضلی، مرتضی بانک، بیژن زنگنه، محمود واعظی و سیدمحمود علوی از دیگر یاران حسن روحانی هم در صحن علنی حضور دارند. سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران هم به مجلس آمد. پس از او محمدباقر قالیباف شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به صورت جداگانه به مجلس آمدند.

سردار احمدی مقدم و حجت الاسلام رئیسی نیز دقایقی بعد به جمع مهمانان مراسم تحلیف ریاست جمهوری پیوستند. حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی ساعاتی پس از آنکه به عنوان وزیر دادگستری پیشنهادی از سوی رئیس قوه قضاییه به رئیس جمهور معرفی شد نیز به مجلس آمد و با استقبال حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی نایب رئیس مجلس روبرو شد.

حجت الاسلام گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری نیز به مجلس آمد. پس از وی نیز آیت​الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با همراهی دخترش فاطمه و همسرش عفت مرعشی به مجلس آمدند. سپس سردار رحیم صفوی وارد پارلمان شد.

دقایقی پیش از ساعت 16 حسن روحانی رئیس جمهور جدید کشور با همراهی برادرش حسین فریدون، محمدرضا صادق و محمد نهاوندیان مسئول دفترش با استقبال علی لاریجانی رئیس مجلس و دیگر اعضای هیات رئیسه به مجلس پای نهاد.

سعید جلیلی از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز به مجلس آمد. سردار فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز پس از وی وارد مجلس شد.

در صحن علنی مجلس برخی وزرای دولت از جمله حاجی​بابایی وزیر اموزش و پرورش و علی اکبر صالحی وزیر خارجه، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد، حیدرمصلحی وزیر اطلاعات و محمد عباسی وزیر تعاون، احمد وحیدی وزیر دفاع و غضنفری وزیر تجارت نیز حضور دارند.

محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد پس از آغاز رسمی مراسم و در میانه سخنرانی علی لاریجانی به مجلس آمد.

خانواده شهدای هسته​ای نیز از مهمانان افتخاری این مراسم هستند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    99 6
    ما منتظره ورود خاتمی عزیز هستیم....درود بر خاتمی و عارف
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    38 9
    واسه ما که نون و آب نمیشه. خوش باشن
    • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
      2 27
      نون و آب که نمیشه هیچی کلی هم از نون و آب ما زدند تا این مراسم را راه انداختند. کاش این پولهای بیت المال رو با اسراف کاری و مهمون بازی به هدر نمی دادن.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    94 5
    جایی سید محمد خاتمی خالیست ....
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    23 6
    احمد نژاد هم رفت اما با احمدی نژاد درونمان چه کنیم؟
  • ابراهیم A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    25 0
    من نمیدونم کی گفته رئیس قوه قضاییه باید بیاد و سخنرانی کنه؟! الان کم مونده همه خوابشون بگیره. نصف سخنانش عربی بود!!!
  • اکبر IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    29 1
    به امید خدا 4 سال اینده سید محمد خاتمی به همراه سران کشورهای اروپایی و کشورهای مطرح دنیا شرکت خواهد کرد.