ایسنا نوشت:

در پی انتشار خبر آزادشدن تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور به ایران، سئوالات و مسائل مختلفی از سوی عده‌ای مطرح شد که جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به تشریح جزئیات اجرای این مقررات پرداخت.

سردار موسی کمالی در این باره گفت: درگذشته مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور حق تردد به داخل و خارج را نداشته و در صورت ورود به خاک ایران تا زمان انجام خدمت سربازی، اجازه خروج به آنان داده نمی‌شد و تنها آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال 82 از کشور خارج شده بودند، می‌توانستند سالی یک بار و حداکثر به مدت سه ماه به کشور تردد کرده یا با پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان سربازی خود را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه براساس مقررات قبلی افرادی که از سال 83 به بعد از کشور خارج شده بودند، حق ورود به کشور را نداشتند، اظهارکرد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که دانشجویان و مشمولان ایرانی بسیاری در کشور حضور دارند که با این شرایط امکان ترددشان به کشور وجود ندارد. بنابراین اقدام به بازنگری در این مقررات کردند.

کمالی با بیان اینکه بر اساس مقررات جدید که از روز چهاردهم مردادماه ابلاغ شد، ورود و خروج مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به داخل آزاد شده، گفت: بر این اساس هر یک از مشمولان ایرانی مقیم هر یک از کشورهای خارجی در صورتی که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند دو بار در سال و به مدت حداکثر سه ماه به کشور تردد کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه افرادی که وارد غیبت شده باشند، فراری بوده یا به شکل غیرقانونی از کشور خارج شده باشند نیز در شمول این مقررات قرار می‌گیرند، اظهارکرد: بر اساس این قانون تنها شرطی که سبب مجازشدن تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور به داخل می‌شود، اقامت سه ساله در خارج از کشور است.

به گفته وی، آن دسته از مشمولان دارای تابعیت مضاعف نیز که دارای پدر یا مادر ایرانی یا در ایران متولد شده باشند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

کمالی با اشاره به آن دسته از افرادی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مراجعه کرده و پس از اتمام مهلت تحصیل به کشور بازنگشته‌اند، اظهارکرد: این دسته از افراد نیز گرچه وارد غیبت شده‌اند، اما در صورتی که حداقل به مدت سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند، می‌توانند بدون مشکلی به کشور تردد کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح افزود: فرزندان ماموران جمهوری اسلامی در خارج از کشور و همچنین آن دسته از افرادی که پس از گواهی موقت خروج از کشور دیگر به کشور بازنگشته‌اند، نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: متقاضیان بهره‌مندی از این شرایط تنها باید پیش از ورود به کشور با مراجعه به سفارت یا نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامتشان گذرنامه خود را به مهر اجازه تردد به کشور ممهور کنند و در صورتی که نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورشان وجود نداشته باشد، می‌توانند به مراکزی که به این منظور در کشور محل اقامت یا کشورهای دیگر در نظر گرفته شده، مراجعه کنند.

کمالی تاکید کرد: در صورتی که چنین مهری در گذرنامه این افراد وجود داشته باشد، دیگر هیچ مشکلی برای تردد به کشور نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه مهلت اجرای این طرح در حال حاضر تا سال 96 است، به ایسنا گفت: به عنوان مثال اگر فردی امروزه از کشور خارج شود و سه سال را در یک کشور خارجی اقامت داشته باشد، در سال 95 می‌تواند به کشور مراجعه کند و مشکلی نیز نداشته باشد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه اجرای این تسهیلات به معنای معافیت از سربازی نیست، اظهارکرد: این افراد اگرچه می‌توانند به کشور تردد کنند، اما باید توجه داشته باشند که در صورتی که مدت اقامت، ماموریت یا تحصیل‌شان در کشور خارجی تمام شود و قصد بازگشت به کشور را داشته باشند، باید به خدمت سربازی اعزام شوند و در صورتی که وارد غیبت شده باشند (سربازان فراری) نیز برابر مقررات جاری با آنان برخورد می‌شود، اما مادامی که در خارج از کشور هستند، می‌توانند با شرایط قید شده تردد کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه شرط ورود به کشور برای این افراد داشتن گذرنامه است، گفت: افرادی که اعتبار گذرنامه آنان تمام شده باید با مراجعه به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

به گفته کمالی، این تسهیلات با هدف برقراری ارتباط میان ایرانیان خارج از کشور با داخل و همچنین حفظ ارتباط عاطفی و فرهنگی با خانواده‌شان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این مقررات، فروش خدمت‌سربازی برای مشمولان خارج از کشور متوقف می‌شود، گفت: آن دسته از افرادی که برای خرید خدمت سربازی خود اقدام کرده و تشکیل پرونده داده بودند، کماکان می‌توانند به درخواست خود رسیدگی کنند و این مقررات عطف به ماسبق نخواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه برای خروج از کشور مشمولانی که وارد غیبت نشده‌اند، مقدار وثیقه‌ با مبالغ مختلف در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مبلغ این وثیقه‌ها در حال حاضر تغییر نکرده و همانند گذشته است.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    بازهم يك اوانس براي فرارازخدمت
    • mohsen A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      24 18
      جناب سردار موسی کمالی اعتقاد دارند کسی که سه سال در خارج از کشور زندگی کرده اند حتی اگر به صورت فراری!!!! و غیر قانونی !!!! از مرز گریخته باشند میتوانند اقدام به خرید خدمت کنند. ولی کسانی که سالهاست از زمان غیبت آنها سپری شده و متحمل زیان های فراوانی در از دست دادن موقعیت ها و امتیازات اجتماعی شده اند و اکنون کفالت حقیقی زن و فرزند خود را دارند باید با حدود 35 سال سن و عهده داری انواع قسط و اجاره خانه و خرج زندگی به خدمت اعزام شوند !!!! کاش جناب سردار کمالی این مطالب را میخواند و یا خبرنگاری دلسوز این موارد تناقض آشکار در قانون را به ایشان گوشزد میکرد. ظاهرا کسانی که اقدام به فرار از کشور کرده اند بسیار محبوب تر از کسانی هستند که ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند!!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      15 25
      دقیقا. من دو سال از عمومو رفتم سربازی. حالا اگر وثیقه گذاشته بودم و رفته بودم خارج مثلا برای تحصیل، الان راست راست می رفتم و می اومدم و سرابزی هم نوش جون اونایی که رفتن. اینه عدالت؟ ما باید این را باور کنیم؟ چه گناهی کردن اونایی که رفتن و میرن سربازی؟ اونی که رفته خارج حالا باید به ریش ما بخنده؟
    • روشنی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      22 5
      سردار دل خیلی از پدر مادر ها را شاد کردی خدا شادت کنه و بدونید همه بچه های خارج از کشور با این همایت پس از فراگیری واطلاعات باتحصیلات عالیه وبه روز در خارج از کشور روزی خدمت گذارهای خوبی برای وطن خواهند بود.خدا پدر مادرتو بیامرزه
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
      1 7
      کسانی که میگن این افراد بر میگردن و برای کشور خوبه، لطفا توجه کنن که قبل از 3 ماه باید برگردن و با این شرط کی بر میگرده خدمت کنه به کشور برای من جای سواله؟ چون بیشتر از 3 ماه اگر بخوان بمونن که باید برن سربازی مگر اینکه فقط بخوان 3 ماه بمونن. چند نفرشون برمیگردن که خدمت کنن و چند نفرشون میتونن هر سال فقط 3 ماه خدت کنن و برن و دوباره بیان؟؟!!پس صرفا به خانواده هاشون خدمت میکنن!!نه ملت. همه چیز را با هم قاطی نکنیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    از این تصمیم عاقلانه و راهگشا واقعا باید تشکر کرد. امیدوارم روند تصمیمات منطقی و خوشحال کننده به نفع جوانان (چه اونهایی که در داخل هستند و چه خارج از کشور) در حوزة سربازی ادامه پیدا کنه. به نظر من این یکی از مهمترین راه های افزایش امید و رضایت در بین جوانهاست.
  • مرتضی GB ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    مادرم از وقتی این خبر رو شنیده فقط از شوق گریه میکنه.
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    44 9
    به به
  • یک مادر GB ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    به عنوان یک مادر از مسئولین سازمان نظام وظیفه تشکر میکنم که با تصویب این قانون خانواده های بسیاری را شاد کردند و موجب شدند تا استرسی که سالها بر روح و روان تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور بود برداشته شود و آنها بتوانند بار دیگر به کشورشان بازگردند .کم نبودند والدینی که به دلیل مشکلات مالی شرایط رفتن به آن سوی مرزها برای دیدن پسرانشان را نداشتند و با حسرت این دیدار،دیده از جهان فرو بستند...مادران زیادی دعاگوی شما خواهند بود...
  • علیرضا EU ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    50 8
    سردار تو را به این ماه مبارک فکری به حال ما مشمولان غایب متأهل زن و بچه دار بالای 37 سال کنید که برای رفتن به حج هم باید خانواده را تنهایی فرستاد وگرنه ماهم باید همراه خانواده بودیم یه لحظه فکر و لمس کنید ما جماعت گرفتار را و با حل این مشکل دعای خانواده ها را همراه خود کنید درسته که همون موقع بعد فارغ التحصیلی باید میرفتیم ولی حالا با این شرایط بد اقتصادی چطوری میتونیم بریم سربازی خودتون قضاوت کنید به امید حل این معضل
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    12 5
    کسی میدونه مبلغ وثیغه برای 4 سال تحصیل خارج از کشور چقدر هست؟
    • معافیت تک پسر ها رو برگردونید A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      9 1
      وثیقه ۱۵ میلیون هستش. به ازای هر سال باید هزینه صدور ضمانت نامه رو هم بدی. دو سال هم اضافه وقت داری که درس رو نموم کنی چون معفیت تحصیلی واسه دوره های تحصیلی ۴ ساله ۶ سال صادر میشه. تا چند سال پیش هزینه صدور ضمانت نامه بانکی برای هر سال ۱۰۰ هزار تومان بود. پس ۱۵ میلیون باید تو حسابت باشه ۶۰۰ هزار تومان هم هزینه ۶ سال ضمانتنامه بانکی می شه.
    • سعید A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      3 0
      یه زمان حدود پونزده میلیون تومن بود، شاید الان هم چندان فرقی نکرده باشه
  • علیرضا IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    48 10
    با سلام وتشکر فراوان به خاطر تصویب و اجرای این قانون انساندوستانه .
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 58
    این قانون جدیدی نیست که دارید اینقدر با آب و تاب تعریف میکنید. از سال 1385 که من رفتم خارج از کشور همین جوری بوده.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      35 2
      این قانون قبلا وجود نداشت. کسانی که تحصیلات خودشونو در خارج از کشور تموم میکردن و به ایران بر نمی گشتن غایب محسوب می شدن و به محض ورود به ایران باید می رفتن سربازی و حق خروج از کشور نداشتند. سفارتخانه های ایران در خارج از کشور هم به این افراد مهر خروج نمی دادن. با این قانون جدید این افراد می تونن به مدت سه ماه در سال به ایران بیان و نگران خروج مجدد نباشند. فقط باید جای یه مادر که چندین ساله پسرشو ندیده باشید تا ارزش این قانون جدیدو درک کنید. واقعا تشکر لازمه بابت این تصمیم.
  • حمید NL ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    75 7
    سلام واقعا بابت تصویب چنین قانون معقولی متشکرم. دل دهها هزار خانواده را شاد کرد. به امید روزی که سربازی اجباری حذف بشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      16 52
      میشه بگی کجاش معقوله؟ آیا معقول بود که من رفتم سربازی و اونی که رفت خارج فقط به خاطر اینکه خارج زندگی کرده سه سهال حالا عملا سربازی نیازی نیست بره؟ این اسمش عقله؟ من دیوانه بودم رفتم سربازی پس؟
    • حامد A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      13 35
      آره دیگه دیونه بودیم من و تو که رفتیم سربازی، من و تو مادرمون گریه بلد نبودن. فقط مادر خارج نشین ها دلشون تنگ میشه. اون سه سالی که خارج بودن دل ماداشون تنگ نمی شد و ولی دو سال سربازی دلشون تنگ میشه. بابا بی انصفا ما هم مادر داشتیم جون بودیم
  • بی نام LT ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    35 78
    تشویق جوانها به خروج از کشور در نوع خودش جالبه
  • mohsen A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    16 39
    جناب سردار موسی کمالی اعتقاد دارند کسی که سه سال در خارج از کشور زندگی کرده اند حتی اگر به صورت فراری!!!! و غیر قانونی !!!! از مرز گریخته باشند میتوانند اقدام به خرید خدمت کنند. ولی کسانی که سالهاست از زمان غیبت آنها سپری شده و متحمل زیان های فراوانی در از دست دادن موقعیت ها و امتیازات اجتماعی شده اند و اکنون کفالت حقیقی زن و فرزند خود را دارند باید با حدود 35 سال سن و عهده داری انواع قسط و اجاره خانه و خرج زندگی به خدمت اعزام شوند !!!! کاش جناب سردار کمالی این مطالب را میخواند و یا خبرنگاری دلسوز این موارد تناقض آشکار در قانون را به ایشان گوشزد میکرد. ظاهرا کسانی که اقدام به فرار از کشور کرده اند بسیار محبوب تر از کسانی هستند که ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند!!
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      15 1
      این مربوط به خرید سربازی نیست.
  • mohsen A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    9 8
    فرض کنید در سال 77 دو جوان 20 ساله خامی کرده و به خدمت نمیروند. اکنون آنها هر دو 35 سال سن دارند. یکی از آنها از طرق غیر قانونی از کشور فرار نموده و دیگری بعدها ازدواج کرده و بدون کسب حقوق اجتماعی ناشی از نداشتن کارت پایان خدمت به امرار معاش پرداخته و خرج خود و همسر و فرزند صغیر خود را تامین مینماید. از دیدگاه قانون فعلی نفر اول باید مشمول بخشش قرار گیرد تا با خانواده ای که تعمدا رها نموده ارتباط عاطفی بر قرار کند و نفر دوم باید ضمن قطع ارتباط عاطفی با همسر و فرزند به خدمت اعزام شده و تکفل مالی خانواده او نیز با خدا است!!!!! احسنت به این تدبیر سردار
  • علی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    47 6
    اگه میخواهیم ایرانی های مقیم و سرمایه ها شون رو به کشور برگردونیم باید تسهیلات زیادی براشون قایل بشیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    12 4
    سال 86 من و دوستم با هم فارغ التحصیل شدیم. هر دویمان هم قصد ادامه تحصیل خارج از کشور داشتیم. من گفتم سربازی اشیه که باید خورد. امدم سربازیو عملا با احتساب زمان انتظار برای خدمت و غیره سه سالی از عمرم صرفش شد. دوستم اما گفت اینها را جدی نگیر. قانون عوض می شود یک شبه. من بعد از سربازی الان خارجم برای ادامه تحصیل. دوستم ولی درسش تمام شده. کار خوبی دارد، خانه خریده و همه چیز بر وفق مرادش است و امروز به ریش من خندید که عملا سه سال خودم را عقب انداختم از همه چیز. احمق امثال ما بودیم و هستیم که به فرمایشات آقایان گوش کردیم و باور کردیم که سربازی را همه باید بروند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 3
    هر سال بگيم دريغ از پارسال
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 1
    یک سوال ! کسی هست که 3 سال خارج از کشور زندگی میکنه ولی این وسط یک بار اومده ایران و دوباره رفته ! مدت زمان از کی حساب میشه ؟
  • فرهاد A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    51 10
    یعنی بهترین خبری که خبرآنلاین منتشر کرده همین خبر بوده ! این دوستانی که منفی میدن بدونن که دارن به هم نوع خودشون ، به یه ایرانی ، منفی میدن ! بیاین پشت هم وایسیم تا اینکه پشت هم رو خالی کنیم ...
  • هموطن A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    31 1
    این قانون به نفع اقتصاد و سطح علمی کشور است... باعث خوشبینی و بازگشت سرمایه های این افراد به داخل میشود،،،دوستان بسیاری از کارآفرینان و متخصصان جوان ایرانی ...مثلا در گوگل و ناسا و....به دلیل مشکل سربازی برنمیگردن...اگه اونها رولازم داریم باید براشون شرایط ویزه قایل بشیم
  • هاتف A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    23 3
    من نمیدونم چه ارتباطی بین این قانون و کسانی که داخل کشور فراری‌اند هست و چه دلیلی داره که این افراد اینقدر از این قانون که موجب خوشحالی خیلی‌ها شده ناراحت هستند. این قانون فقط اجازه میده که کسانی که خارج هستند بیان داخل و قبل از ۳ ماه هم باید خارج شوند و همه مشکلاتی که بقیه سربازهای فراری داخل کشور باهاش روبرو هستند هم روبرواند. تازه خیلی‌هاشون هم همینطوریش ۱۵ میلیون از دست دادند و همچنان سرباز فراری محسوب میشوند. تنها راهی که میشه این قانون رو عادلانه کرد همین هست که به سربازان فراری داخل کشور هم اجازه خروج از کشور رو بدهند‌ تا شاید این افراد هم دست از حسادت بردارند !!!
  • علی A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 0
    با سلام لطفا ابهامات را حل کنید مانند اینکه اگر کسی برای تحصیل رفته و 3 سال هم بیشتر بوده و زمان تحصیل تمام شده حالا می تواند تردد کند یا نه؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    11 0
    از کاهش خدمت خبری نیست؟؟ عید فطر نزدیکه
  • ... A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 26
    جهان به کار مایه دارها...
  • madare montazer A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    22 4
    باتشکراز سردار کمالی که یاس و نامیدی فرزندم رابه امید وشادی مبدل نمودند.بعد 2سال ماندن در دیار غربت وتحمل رنج وسختی فراوان ،می تواند سال دیگربه وطنش باز گردد.
  • بهرام A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 1
    رفع محدودیت ها قطعا باعث ایجاد ارتباط ایرانیان مقیم با داخل خواهد شد و به نفع کشور است...در حال حاظر تمام توانمندی های این هموطنانمان صرف رشد و شکوفایی کشورهای بیگانه میشود...وقتش شده که با دادن آوانس و قوانین مثبت آنها و ثروتهای عظیمشان را به کشور دعوت کنیم...
  • ایمان A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    19 1
    تا حالا با سختگیری و بستن راه ورود ایرانیان مقیم و خانواده هاشون ، آیا نتیجه خوبی گرفتیم .سختگیری باعث شد که عده زیادی از اونا اونجا موندگار بشن،،،حالا شاید بتونیم در مرحله اول اونا رو به بازگشت علاقه مند کنیم،،،آیا نیازه که یاد آوری کنم با موندن اونا تا حالا چه سرمایه های هنگفتی اعم از اقتصادی و سرمایه های علمی رو از دست دادیم
  • صادق A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    7 1
    ممنون قانون خوبی هست ،حد اقل بعد سالها میتونیم دوستان و فامیلی که اون ور آب هستن رو ببینیم.
  • با هوش A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    12 4
    همه ما میدونیم که این قانون چراغ سبزی به ایرانی های مقیم خارج هستش تا در شرایط فعلی به کمک هموطن هاشون در داخل بیان تا دست در دست هم بتونیم خسارات وارده رو جبران کنیم و ایرانی آباد بسازیم
  • مرد سرباز IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    5 3
    نبود 25 روز دیگه !!!!!!!!!!! دیگه نمی کشه !!! اونایی رفتن خدمت نمی کشه رو می فهمنن فقط !
  • بهادر A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    14 3
    شما که از این قانون ناراحتید میدونید خسارتی که کشورمون از عدم برگشت ایرانی های جارج از کشور میبینه چقدره.به زور که نمیشه اونا رو برگردوند .لااقل با باز کردن راه برای خانواده هاشون.بسیاری از اونها جزو موفق ترین مهاجران بودن،کاش بیان و به ایران خدمت کنند
  • عادل A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    9 2
    مثلما تردد و برگشت ایرانیان بهتر از قطع رابطه با اونهاست. در شرایطی که دنبال توسعه سرمایه گذار خارجی و توریست خارجی هستیم حد اقل این هموطنامون از خارجی ها که بدتر نیستن
  • سلام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
    8 2
    سلام. قوانین معتدل و منطقی باعث میشه کسانی که به درد کشور عزیزمون میخورن بتونن آزادانه تردد کنند...اگه کسانی فکر میکنند که بعنوان مثال مدیران و متخصصان ایرانی شرکتهای موفق دنیا مثل گوگل ،ایبای ،و هزاران شرکت دیگه ،،،،باید بلافاصله بیان و مثل بچه های مودب برن سربازی در توهم به سر میبرند ،،،چون اونها ثروتهای نجومی و امکانات بی نظیر دارن،،،،با این تسهیلات شاید بشه از ارتباط با اونها استفاده کرد
  • ناشناس A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    5 0
    با سلام لطفا بفرمایید تکلیف وثیقه دانشجویانی که وارد غیبت شده اند چیست؟آیا تمدید می شود؟حتی به شرط دانشجو نبودن. با تشکر
  • مسعود AE ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    16 0
    بابا يك كاري كنيد بخريم راحت بشيم. ديگه
  • بی نام DE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    3 1
    با سلام و تشکر ... متاسفانه علیرغم اینکه سردار فرموده اند هماهنگی های لازم با سازمان وظیفه عمومی و وزارت امور خارجه صورت گرفته، نمایندگی های وزارت امور خارجه در داخل و خارج منتظر ابلاغ دستور اجرای این مصوبه جدید هستند... آیا امکان تسریع در ابلاغ و اجرایی شدن مصوبات وجود دارد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    2 0
    اقا متشكريم فقط اين قانون كي به سفا رتخانه ها ابلاغ مي شود
    • بی نام TR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
      0 2
      با سلام بنده دانشجو هستم كه در شهريور سال ١٣٩١ با استفاده ازكواهي خروج موقت از كشور خارج شدم در يكي از دانشكاهاي تركيه در رشته پزشكي مشغول تحصيل ميباشم دلم براي ايران حيلي تنگ شده ايا بنده ميتوانم امعافيت.تحصيلي براي تردد استفاده. نمايم
  • محمد A1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    6 1
    خوب چطور برا هر معافیتی یه دلیل دارین بیارین مثل همین قانون افرادی که سه سال در خارج بودن و یا فرزند زنانی که 30ماه از طلاقشون گذشته باشه خوب برای مشمولان متاهل هم قانون بزارید معافشون کنید مثل اینکه بگید متاهلینی که مثلا7سال یا10سال از زندگیشون گذشته معافند اینجوری ازدواج هم به سخره گرفته نمیشه کار نشد نداره اگر بخواهید میشه..