استقلال یک – صبا صفر / دومین گل قاضی؛ دومین دفع پنالتی توسط رحمتی

استقلال با تک گل محمد قاضی توانست صبای قم را شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال تهران در هفته چهارم لیگ برتر میزبان صبای قم بود. استقلالی‌ها که تا پایان هفته سوم لیگ برتر 5 امتیازی بودند، در خانه به مصاف تیم محمد مایلی‌کهن رفتند. صبای قم که این فصل را خوب شروع کرده و از سه مسابقه اول خود 6 امتیاز گرفته بود، در بازی با استقلال هم خوب کار کرد. صبا در دقیقه 15 مسابقه توسط مهدی مومنی یک شوت خطرناک به سمت دروازه استقلال زد که مهدی رحمتی این توپ را دفع کرد. در دقیقه 16 هم شوت نه چندان خطرناک عنایتی را رحمتی گرفت.
البته استقلالی‌ها هم حملاتی به سمت دروازه صبا داشتند. در دقیقه 28 شوت خسرو حیدری توسط دروازه بان صبا دفع شد. یک دقیقه بعد پاس رو به عقب پژمان نوری نزدیک بود کار دست استقلال دهد که امیرحسین صادقی توپ را به بیرون زد تا اشتباه هم تیمی اش را جبران کند. همین توپ در برگشت به زمین صبا، به محمد قاضی رسید که او یک پاس عمقی برای آرش برهانی فرستاد تا او را صاحب موقعیت خوب کند، اما داور آفساید گرفت.
در دقیقه 31 محمد قاضی مهاجم ناکارآمد فصل گذشته پرسپولیس، نشان داد که یکی از خریدهای خوب این فصل استقلال بوده. او با پاسی که آرش برهانی داد صاحب توپ شد و در حالی که بیرون از محوطه جریمه صبا بود و دو مدافع صبا مقابلش بودند، از همان جا با بغل پا ضربه ای به توپ زد که توپ به کنج دروازه صبا رفت. قاضی در 16 هفته پایانی لیگ گذشته موفق به گلزنی برای پرسپولیس نشده بود اما حالا در دو هفته متوالی برای استقلال گل زده است.
صبا پس از گلی که خورد خیلی زود می‌خواست بازی را مساوی کند. اما حملات آن‌ها چندان خطرناک و جدی نبود. در مقابل، استقلال همچنان عطش گلزنی داشت. در دقیقه 41 خسرو حیدری توپ را تا دروازه استقلال جلو برد و با یک پاس عرضی، توپ را به آرش برهانی رساند. اما برهانی ضربه اش را به تیر دروازه زد تا اختلاف دو تیم بیش از یک گل نشود. سه دقیقه بعد از این اتفاق، آندرانیک تیموریان صاحب توپ شد و حرکت خوبی به سمت دروازه صبا انجام داد. اما اصرار بیش از حد او برای اینکه خودش گل بزند، باعث شد مدافعان صبا خودشان را برسانند و او هم توپ را خراب کرد. این آخرین موقعیت خطرناک هر دو تیم در نیمه اول بود و این نیمه با تک گل محمد قاضی به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، صبایی ها تلاش کردند گل خورده را جبران کنند. گرچه مسابقه در 7-8 دقیقه ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی نداشت اما در دقیقه 54 خطای مدافع استقلال روی بازیکن حریف در محوطه جریمه آبی‌پوشان تهرانی، باعث شد داور برای تیم مایلی کهن پنالتی بگیرد. رضا عنایتی مهاجم اسبق استقلال که حالا بازیکن صباست پشت این توپ ایستاد اما ضربه او را مهدی رحمتی گرفت.
در دقیقه 58 پژمان نوری جای خود را به سیاوش اکبرپور داد تا قلعه نویی تاکتیک‌های جدید خود را در زمین پیاده کند.
در دقیقه 68 پاس زمینی بازیکن صبا از جلوی دروازه رحمتی گذشت و استقلالی‌ها شانس آوردند که امیرحسین صادقی نتوانست آن طور که می‌خواست، توپ را دفع کند چراکه در این صورت دروازه تیم خودی را باز می‌کرد. توپ به کرنر رفت و ضربه کرنر هم به موقعیتی خطرناک برای صبا تبدیل شد اما رحمتی با یک واکنش خوب، ضربه سر مهاجم صبا را دفع کرد.
با وجود این حملات، استقلالی‌ها همچنان بر بازی مسلط بودند و به صبا اجازه نمیدادند دروازه تیمشان را باز کنند. از طرفی صبا هم دست از حمله برنمیداشت و سعی میکرد گل خورده اش را جبران کند تا حداقل با یک امتیاز تهران را ترک کند. در یکی از حملات صبا، مهاجم این تیم که قصد داشت به توپ ضربه بزند، با پا به سینه رحمتی کوبید که دروازه بان استقلال شانس آورد با وجود این ضربه توانست به مسابقه ادامه دهد. در دقیقه 87 هم شوت مهاجم صبا با فاصله‌ای کم به بیرون رفت تا یکی از آخرین موقعیت‌های این تیم هم به هدر برود. در نهایت صبا موفق به باز کردن دروازه استقلال نشد تا بازی را ببازد و بدون امتیاز به قم برگردد.

با این برد استقلال هم 8 امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول رسید.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =