تسنیم نوشت:

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران از برگزاری رزمایش نیروی زمینی ارتش با عنوان "قمر بنی‌هاشم" در منطقه جنوب کشور در آبان‌ماه سال جاری خبر داد.
وی هدف این رزمایش را نمایش حد کمال قابلیت‌های رسته زرهی عنوان کرد و گفت: غرض ما این است که نشان دهیم رسته زرهی چگونه در فضای ناهمطراز می‌تواند وارد شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: احساس ما زمانی‌که فضای ناهمطراز مطرح شد، این بود که نیروی زمینی نمی‌تواند قابلیت‌های لازم را در این فضا داشته باشد، اما دکترین رسته زرهی تعریف شد و کتاب کاربرد نیروی زرهی را در رزم ناهمطراز نوشتیم و در این رزمایش قصد داریم آن را در صحنه عمل و در منطقه جنوب شرق کشور انجام دهیم.
وی این رزمایش را یک رزمایش دوطرفه معرفی کرد و گفت: در این رزمایش یک سری از یگان‌ها به صورت دشمن‌نما و یگان‌های دیگر به عنوان نیروی خودی انجام وظیفه خواهند کرد و تلاش داریم صحنه نبرد ناهمطراز را به صورت واقعی پیش چشم تمام کارشناسان نظامی به نمایش بگذاریم و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

زیردریایی فاتح انشاءالله در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد

 امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری حدیث ارتش در جمع خبرنگاران در خصوص سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش کشور آذربایجان به ایران گفت: فرمانده نیروی دریایی ارتش آذربایجان درخواست کرده که سفرش به ایران به دلیل مشکلاتی که دارد، به تعویق بیفتد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است رزمایش مشترکی با این کشور برگزار کنید، اظهار داشت: اجازه بدهید فرمانده نیروی دریایی آذربایجان به ایران سفر کند و با هم صحبت‌هایی داشته باشیم و بعد از آن مشخص خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زیر دریایی فاتح چه زمانی به آب انداخته می‌شود، اظهار داشت: این زیردریایی انشاءالله در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، اما زمان دقیق آن معلوم نیست و امیدواریم در رزمایش ولایت 92 به آب انداخته شود، اما نمی‌توانم با قطعیت بگویم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال دیگری تصریح کرد: موشک‌انداز کلاس کمان انشاءالله در سال 93 رونمایی می‌شود.

/29212

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 308891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
    6 0
    سرفراز باشی وطن من
  • علي A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    درود بر شرف درجه داران ارتش