مورینیو: این زیباترین فوتبالی بود که دیده ام/ هواداران بیشتر از چیزی که سزاوارش هستم مرا تشویق کردند

آقای خاص پس از پیروزی در اولین دیدار رسمی خود پس از بازگشت به چلسی در کنفرانس خبری در مورد بازی و دیگر حواشی آن صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ادامه بازی‌های هفته اول لیگ برتر انگلیس شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج لندن میزبان هال سیتی بود که این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود آبی‌ها به پایان رسید. بدین ترتیب اولین پیروزی رسمی ژوزه مورینیو در دوره دوم مربیگری اش در چلسی رقم خورد.

آقای خاص که در این دیدار با استقبال پرشور هواداران چلسی روبرو شده بود، پس از پایان بازی به گفت و گو با رسانه ها پرداخت و به سوالات آن ها پاسخ داد:

*این زیباترین فوتبالی بود که دیده بودم

من خیلی خوشحالم، قبلا در مورد کیفیت، خلاقیت و دینامیک بودن صحبت کرده بودم. من قبلا بازی های زیادی در استمفوردبریج انجام داده بودم و برد های زیادی هم داشته ام، ولی در هیچ دوره ای چنین بازی فوق العاده ای نداشتم.

در نیمه دوم دوم وقتی دیدم که جهت بازی در حال تغییر است، اندکی نا امید شدم زیرا چیزهای بیشتری می خواستم، ولی پس از 10 دقیقه به این فکر کردم که گل های بیشتری نزدیم چون نمی توانستیم، شما نمی توانید 90 دقیقه مثل بازی که نیمه اول داشتیم بازی کنید.

در نیمه دوم انرژی جسمانی و ذهنی کافی برای بازی کردن همانند نیمه اول را نداشتیم. سه پسری که پشت سر فرناندو تورس بازی می کردند در نیمه اول خارق العاده بودند، ولی در نیمه دوم ناپدید شده بودند. همه آن ها بازی ملی داشتند. کوین 85 دقیقه جلوی فرانسه کرده بود، اسکار 80 دقیقه مقابل سوئیس و ادن هم 70 دقیقه برابر فرانسه.

وقتی خلاقیت ناپدید شود، دیگر شما خطرناک نیستید. تلاش کردم که چند تغییر انجام دهم ولی در آن زمان بازی بد نبود، عقب نشینی کرده بودیم ولی دیوار دفاعی ما خیلی راحت بود. نیمه دوم قابل مقایسه با نیمه اول نبود ولی نیمه اول فوق العاده بود.

خوشحالم که توانستیم ببریم و نشان دهیم که این فوتبالیست که می خواهیم بازی کنیم و می توانیم بازی کنیم. حالا این به من بر می گردد که این فوتبال را در اغلب بازی ها انتخاب کنم.

*هواداران بیشتر از چیزی که سزاوارش هستم مرا تشویق کردند

فوق العاده بود، به گمانم استقبال آن ها به من مسئولیت بیشتری داد، ولی آن ها می دانند که هر کاری از دستم بر بیاید برای چلسی انجام می دهم. استقبال هواداران شگفت انگیز بود، انتظار این را داشتم زیرا وقتی به همراه اینتر و به عنوان حریف به استمفوردبریج آمدم هواداران چلسی فوق العاده بودند، پس می توانستم تصور کنم چنین چیزی رخ خواهد داد.

ولی وقتی بازی شروع شد بر روی بازی تمرکز کردم و پس از آن هواداران چلسی خیلی بیشتر از چیزی که سزاوارش هستم مرا تشویق کردند. از حالا آن ها باید بازیکنان را حمایت کنند، می دانم مرا خیلی دوست دارند، این مثبت است و این حمایت را در همه بازی ها نیاز داریم، خصوصا چهارشنبه زیرا مقابل حریف فوق العاده سختی بازی داریم.

*حمایت مالک باشگاه معنی فراوانی برای ما دارد

این برای بازیکنان فوق العاده است که جو اطراف را حس کنند، این پنجمین فصل من با چلسی است و این اولین باری بود که قبل از شروع بازی آقای آبراموویچ در رختکن با ما بود.

همه در رختکن بودند، پزشکان، بازیکنانی که انتخاب نشده بودند، همه با هم بودند، حضور آقای آبراموویچ در روزهایی که باید در تعطیلات باشد معنی فراوانی برای ما دارد.

ما با یکدیگر هستیم، می دانیم قصدمان چیست و بازیکنان تیم را می شناسیم. وقتی دی بروین، اسکار و هازارد یا ون خینکل که بچه هستند را می بینید، می فهمید که آن ها به ثبات نیاز دارند و ما می خواهیم این شرایط را به آن ها بدهیم تا بهتر شوند، ولی ما باید برنده بازی باشیم، می توانیم تلاش کنیم و این پیشرفت را به طور همزمان داشته باشیم، هم نتیجه بگیریم هم از پسران حمایت کنیم.

*بازیکنان باتجربه الگوی خوبی برای جوان‌ترها هستند

جوانان نیاز به بازیکنان قدیمی دارند که کنارشان باشند. به 4 یا 5 تن از بازیکنان خود نیاز داریم که کار فوق العاده ای انجام دهند و از بچه ها حمایت کنند. بچه ها می خواهند یاد بگیرند و به سختی تلاش کنند، ما الگو های فوق العاده ای چه از نظر اخلاقی و چه از نظر فنی داریم، بنابرین از کار کردن با این بازیکنان خیلی راضی و خوشحالم.

*تا آخرین لحظه برای خرید مهاجم جدید تلاش می‌کنیم

تا روز آخر تلاش می کنیم که یک بازیکن به تیم اضافه کنیم، یک مهاجم. ولی در حال حاضر همه مهاجمان تیم دارند. فکر نمی کنم کار اخلاقی باشد که بازیکنی را که به باشگاه دیگر تعلق دارد نام ببرم. اگر قرار باشد پیشنهاد بدهیم، این کار را از راه رسمی انجام می دهیم، ما با بازیکنان صحبت نمی کنیم، با باشگاه ها صحبت می کنیم. با باشگاه صاحب بازیکن با شیوه ای درست صحبت می کنیم و این کار را تا روز آخر نقل و انتقالات انجام خواهیم داد.

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    21 6
    به امید قهرمانیت آقای خاص