فارس نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روحانی با استقلال سیاسی و منطبق بر نگرش و افکار خود، کابینه‌اش را چیده است و لذا این کابینه تحمیلی نبود.

 محمدحسین صفار هرندی در نهمین روز پنجمین دوره طرح ولایت استانی قزوین و زنجان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: یازدهمین کابینه تشکیل شده، نزدیک‌ترین چینش به خواست روحانی است.

وی با اشاره به اینکه سه نفر از وزرای کابینه روحانی در مجلس شورای اسلامی موفق به اخذ آرا نشدند، بیان کرد: با این حال کابینه تشکیل شده مورد قبول رئیس‌ جمهور است و وی موفق به چیدن نیروهای مورد نظر در دولت خود شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: روحانی وزیران خود را به خوبی می‌شناسد و با آنان در گذشته به صورت مستقیم و غیرمستقیم همکاری داشته که این مهم‌ترین ویژگی کابینه تشکیل شده است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه برخی افراد القا می‌کنند که کابینه تشکیل شده از سوی دیگران به او تحمیل شده است، اذعان کرد: این مطلب صحت ندارد و افرادی که روحانی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده منطبق با نگرش و افکار خود او بوده و وی با سلیقه و افکار خود این افراد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.

وی در پاسخ به سوال درباره انتخاب علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عنوان کرد: ایشان شخصیت آزاده‌ای دارند و قبلاً هم در معاونت بین‌الملل وزارت ارشاد مسئولیت‌ داشته‌اند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم اضافه کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم به تدریج خود را با برنامه‌های این وزارتخانه تنظیم می‌کند و امیدوار هستیم حضور وی در این وزارتخانه موجب ارتقای فرهنگ کشور شود.

صفار هرندی در پاسخ به سوالی درباره سن بالای وزرای کابینه روحانی و میزان کارآمدی هیئت دولت نیز ابراز کرد: روحانی بر این اعتقاد است که اعضای کابینه‌اش را از وزرای با تجربه و کاردان انتخاب کرده و دلیل این اقدامش را نیز بیان می‌کند که اکنون دوره خطا و آزمون نیست و صلاح می‌داند از افراد مجرب و متعهد در کابینه استفاده کند تا مشکلات کشور سریع‌تر برطرف شود.

وی ادامه داد: رئیس‌ جمهور معتقد است هر یک از وزرای کابینه‌اش می‌توانند در زیر مجموعه وزارتخانه‌ها از نیروهای جوان و کاردان استفاده و آنان را عهده‌دار مسئولیت کنند تا از این طریق نشاط و شادابی وارد دولت شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم ابراز کرد: باید دید این نگاه در عمل چقدر جواب می‌دهد.

صفار هرندی یادآور شد: بنده در دولت نهم که وزیر فرهنگ و ارشاد بودم از نزدیک استفاده احمدی‌نژاد را از نیروهای جوان در کابینه‌ مشاهده کردم که این کار و موجب شده بود تا یک نشاط و شادابی وارد مجموعه شود که البته آثار و برکات فراوانی برای دولت داشت.

وی در پاسخ‌های به سوالی در مورد اختلاف‌نظر‌های موجود در جریان اصولگرایی نیز، ابراز کرد: این به معنای تنوع در سیاست و امر طبیعی است که با افکار و نگرش‌های مختلف حزب‌های مختلف تشکیل شوند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم اظهار داشت: هر جبهه سیاسی می‌تواند گروهی‌هایی با تاکتیک‌ها و نگرش‌های مختلف درون خود داشته باشد ولی این گروه‌ها باید در اصول با یکدیگر مشترک باشند.

صفار هرندی ادامه داد: چنانچه گروهی در داخل جبهه در اصول دچار اختلاف شود و از آرمان‌های انقلاب فاصله بگیرد سایر گروه‌ها باید در این زمان مرزهای خود را با آن گروه مشخص کنند.

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 309490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    93 2
    اینها هنوز می گویند اصول گرایی برنده انتخاباته. جالبه.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      8 2
      اشتباه میکنن ولی شمام هی این شکست رو چماق نکن بکوب تو سرشون.