سیدحسین نقوی حسینی می​گوید تا کنون صحبتی در زمینه دیدار هیات پارلمانی ایران با پادشاه عمان مطرح نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین، در تشریح دلایل سفر سلطان قابوس پادشاه عمان به ایران گفت: کشور عمان از کشورهایی است که با ایران روابط خیلی صمیمانه و دوستانه و برادرانه ای داشته و دارد. از پیروزی انقلاب اسلامی به بعد روابط بین ایران و عمان بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: ایران و عمان همواره در مجامع بین المللی همسو بوده اند و در حوزه روابط تجاری و سیاسی روابط مسالمت آمیزی داشته ایم. تا کنون نقطه اختلافی با عمان وجود نداشته و روابط بین دو کشور خوب است.

نقوی حسینی گفت: این سفر تاثیر زیادی در بهبود روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و همچنین روی مبادلات اقتصادی ایران با حوزه خلیج فارس اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی با بیان این که بخش عمده ای از سرمایه گذاری و روابط تجاری ما در امارات انجام می شود، گفت: این در شرایطی است که موقعیت استراتژیک عمان بسیار مناسب تر است و در دهانه تنگه هرمز و در کنار دریای عمان قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران می تواند به جای سرمایه گذاری و مراوده با امارات، همین رابطه را با عمان داشته باشد. لذا هم اکنون در محافل اقتصادی به طور جدی این موضوع مطرح است.

نقوی حسینی درباره این که گفته می شود سلطان قابوس حامل پیامی از سوی واشنگتن برای تهران است نیز گفت: معمولا در این نوع ملاقات ها و رفت و آمدها قطعا مسائل بین المللی به بحث گذاشته می شود. مسائل روابط ایران و آمریکا و نقش آمریکا در خاور میانه و دخالت هایی که آمریکایی ها در خلیج فارس می کنند نیز ممکن است به بحث گذاشته شود.

وی درباره مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن گفت: مشکل مذاکره با آمریکا در تهران نیست. این موضوع را عمان و کشورهای دیگر منطقه می دانند. مشکل باید در واشنگتن برطرف شود. قطع ارتباط از سوی آمریکا صورت گرفته و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها هر روز رفتارهای خصمانه انجام داده اند و حتی در بیان مذاکره هم فریب کارانه برخورد می کنند. اوباما از طرفی می گوید آماده مذاکره مستقیم هستیم و از طرفی تحریم علیه ایران را امضا می کند. این نشان می دهد که آن بیان تنها برای فریب افکار عمومی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مشکل روابط ایران و آمریکا خود آمریکا است. آنها در مذاکرات هسته ای نقش خصمانه ای ایفا می کنند. آنها رفتار خود را اصلاح کنند ما مشکلی با هیچ کشوری در مذاکره نداریم و تنها رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمیشناسیم.

این نماینده مجلس درباره احتمال دیدار هیاتی از مجلس با سلطان عمان گفت: تا کنون در این زمینه صحبتی مطرح نشده است اما نشست های مشترک بسیار مفید است و مجلس از این موضوع استقبال می کند.

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    60 5
    می گه مشکل رابطه ما با امریکا، امریکاست. منصف باش دیگه. نمی شه که همه مشکل ها از طرف مقابل باشه و ما بی تقصیر باشیم. کمی فکر کن.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    8 8
    متاسفانه امريكاهمواره خواهان ضعف كشور هاى ديكراست
    • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      14 0
      خیر دوست عزیز، بهتر است بفرمائید "آمریکا همیشه بدنبال تامین منافع کشور خود است" و این مورد جای تقدیر نیز دارد و ایران هم باید یاد بگیرد که همیشه بدنبال تامین منافع کشور و ملت خود باشد
    • یک رفیق قدیمی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
      8 0
      خواهان ضعف کره وژاپن هم هست