پیروزی استقلال در بازی با راه آهن/قلعه نویی مقابل دستیارش بازنده نبود/صعود آبی ها به رده دوم جدول

دیدار دو تیم استقلال و راه آهن با نتیجه سه بر یک به نفع آبی ها به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛آخرین دیدار از هفته ششم رقابت های لیگ برتر و تقابل استقلالی ها با راه آهن سورینت.یک جورهایی هم می توان گفت تقابل استقلال با استقلالی های سابق.وحید طالب لو،پیروز قربانی،فرزاد آشوبی و امین منوچهری همه سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه ورزشی شان دارند.

شاگردان امیر قلعه نویی شانس این را داشتند که با شکست دادن راه آهن به رده دوم جدول رده بندی برسند.محسن ترکی که پس از شش هفته نخستین قضاوتش را در این بازی انجام می داد وقتی در سوت خودش دمید استقلالی ها حمله را شروع کردند اما بازیکنان راه آهن با تجربه تر از این حرف ها بودند که طبق سنت همیشگی اسیر جو میزبانی شوند.

شاگردان قلعه نویی که خستگی در چهره بیشترشان موج می زد(آنها همین چند روز پیش به مصاف بوریرام در لیگ قهرمانان آسیا رفته بودند) صبوری را دستور کارشان قرار داده بودند و با پاسکاری های ریز سعی داشتند وارد زمین راه آهن شوند.

در دقیقه 12،ساموئل حرکت زیبایی را از سمت چپ دروازه راه آهن سورینت انجام داد،سانتر او از روی سر همه گذشت و نصیب خسرو حیدری شد.حیدری که این روزها در اوج آمادگی قرار دارد این بار توپ را از سمت راست روی دروازه راه آهن ریخت که محمد قاضی قدر این سانتر زیبای او را دانست و با یک ضربه سر تیمش را یک بر صفر پیش انداخت.

پس از گل استقلالی ها بهتر از راه آهن بازی می کردند. تسلط آنها بر توپ و میدان کاملا مشهود بود.ضمن اینکه بازیکنان راه آهن هم جسته و گریخته حملاتی را روی دروازه حریف تدارک می دیدند.حملاتی که خطر چندانی را روی دروازه رحمتی ایجاد نمی کرد.

بازی در بیست دقیقه پایانی تقریبا حالت تعادل به خودش گرفته بود.جنگ بیشتر در میانه های میدان بود و بیشتر هافبک های دو تیم درگیر بودند.در دو سه دقیقه پایانی،کفه ترازو به نفع شاگردان منصور ابراهیم زاده سنگینی می کرد.مهاجمان این تیم اگر کمی با دقت بودند می توانستند بازی را در نیمه نخست به تساوی بکشانند،اما این اتفاق نیفتاد تا استقلالی ها با همان یک گل راهی رختکن شوند.
شروع نیمه دوم و تعویض بین دونیمه برای استقلال.نظری جای خودش را به فرهاد مجیدی داده بود تا کاپیتان 45 دقیقه فرصت داشته باشد که برای تیمش گل زنی کند.بازیکنان راه آهن بازی را بهتر آغاز کردند.آنها از همان دقایق نخست نیمه دوم منسجم بودند و آمده بودند تا در این مسابقه بازنده نباشند.

در دقیقه 52،آنجا که استقلالی ها دست به حمله زده بودند توپ در پشت محوطه 18 قدمی راه آهنی ها لو رفت.شاگردان ابراهیم زاده به سرعت دست به یک ضد حمله زدند و توانستند توسط بهادر عبدی،بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را هم دارد بازی را به تساوی بکشانند.

پس از گل بدشانسی گریبان استقلالی ها را گرفت.قلعه نویی که سیاوش اکبرپور را هم وارد زمین کرده بود مجبور شد با مصدومیت فردین عابدینی سومین تعویض خودش را از روی اجبار انجام دهد.او حنیف عمران زاده را وارد زمین کرد پژمان نوری جای عابدینی را در سمت راست گرفت.

در دقیقه 65 سیاوش اکبر پور یک بار دیگر تاثیرش را روی بازی گذاشت.سانتر زیبای او روی دروازه را حنیف عمران زاده با ضربه سر برای ساموئل انداخت تا مهره ارزشمند آبی ها گل برتری استقلال را وارد دروازه طالب لو کند.

در دقیقه 86 استقلال تیر خلاص را زد.حرکت زیبا و انفرادی فرهاد مجیدی آن هم در شرایطی که سامان آقا زمانی را تحت فشار قرار داده بود باعث تا این بازیکن توپ را با دست لمس کند تا هم خودش اخراج شود و یک پنالتی را تقدیم استقلالی ها کند.جواد نکونام پشت این ضربه ایستاد و توپ را بر خلاف جهت طالب لو وارد دروازه راه آهن کرد تا تقریبا کار را تمام کرده باشد.

دقایق پایانی بازی و بی انگیزگی بازیکنان راه آهن.ترکی که در سوتش دمید به نشانه این بود که استقلال سه امتیاز بازی را گرفته است و  قلعه نویی که با ابراهیم زاده در تیم ملی همکار بود،مقابل او شکست نخورد. استقلالی ها پس از این پیروزی با 14 امتیاز به رده دوم جدول رده بندی رسیدند.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =