پنهان نمیکنم که جزء کسانی هستم که هر چقدر مجموعه نقاط مثبت و منفی عملکرد دولت قبل را مطالعه میکنم، ضمن تایید برخی نقاط مثبت در کارنامه رییس جمهور سابق، جمع جبری عملکرد ایشان و دولتشان را منفی قلمداد مینمایم و فکر میکنم این حق هر شهروندی است که براساس مجموعه مستندات و مدارکی که در اختیار دارد، در خصوص آن هشت سال کذایی قضاوت و تحلیل خاص خود را داشته باشد.

از سوی دیگر، به شدت جزء کسانی هستم که با شعار "گذشته­ ها گذشته است"، مشکل دارم. تنها ملت­هایی با این شعار موافقند که هم وقت بی­ پایان و هم سرمایه بی­ انتهایی دارند و می­ توانند تا همیشه آزمون و خطا نموده و با تکرار تجارب تلخ و شیرین قبلی خود و بدون درس­ آموزی از آنها، به حرکت خود ادامه دهند، اما متاسفانه یا خوشبختانه ملت ایران چنین وقت و سرمایه بی ­انتهایی ندارد. ما ناگزیر از تحلیل و واکاوی گذشته هستیم، تا از تکرار حوادث رنج ­آور و تلخ گذشته عبرت بگیریم و از گذشته چراغی برای آینده بسازیم. از این رو، معتقدم کار تحلیل­گران و نقادان تازه آغاز گشته است. دولت قبلی تا وقتی بر سر کار بود، هم از آن جهت که دولت رسمی و معتبر کشور بود و هم از آن جهت که سربرآورده از حوادثی تلخ و گزنده بود، نقدش چندان بی­ ملاحظه نبود. اما اینک دفتر آن دولت به پایان آمده است، و نوبت به تحلیل و واکاوی حکایت­ های آن رسیده است. باید همه نخبگان و دانشمندان و خبرگان کشور بسیج شوند و داستان­ های عمدتا تلخ هشت سال گذشته و آبادگری­ هایی که صورت گرفته است، را به دقت روایت نموده و ضمن حفظ انصاف و عدالت، یک­ یک آن شیرین­ کاری­ ها را به آیینه عبرتی برای تمامی ملت ایران تبدیل نمایند. 4 سال در عمر یک ملت هیچ زمان زیادی نیست، و اگر جریان منتسب به رییس جمهور سابق به خوبی تحلیل و ابعاد مختلف آن به مردم معرفی نشود، هیچ بعید نیست که با چهره عوض کردنی و با تجدید قوایی دوباره سربرآورد و روز از نو و روزی از نو!

من در این مجال، قصد و داعیه تحلیل و بررسی پرونده دولت گذشته را ندارم، اما راستش آقای رییس جمهور سابق در اختتامیه هشت سال حماسه ­آفرینی خود شوخی بسیار بدی با یکی از معتبرترین و مقدس­ ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور نمودند که حق این است جامعه منتسب به آن نهاد این شوخی نامرتبط را برنتابند و تا هدم و رفع آثار آن از پای ننشینند.

دانشگاه، تحقیقا یکی از مقدس ­ترین و جدی­ ترین نهادهای فرهنگی و اجتماعی هر جامعه­ ای است. اهمیت و تقدس این نهاد مطلبی است که ضمن روشن بودن به دفعات مورد تایید و تصدیق رهبران و بزرگان نظام اسلامی قرار گرفته است. ظرف هشت سال گذشته، در کنار برخی خدمات و حضور برخی افراد صالح و خدوم و عاشق اسلام و ایران،  به این نهاد عالی و مرجع، ظلم شد و اهالی جامعه دانشگاه اعم از اساتید و دانشجویان مورد بی­ مهری­ های زیادی قرار گرفتند. اما به گمانم همه آن مظالم و بی­ مهری­ ها در برابر شوخی آخر رییس جمهور سابق با نهاد دانشگاه هیچ است.

رییس جمهور سابق نیک می­داند که از 12 مرداد ماه دیگر ساکن خیابان پاستور نیست، لاجرم باید متناسب با شان ریاست سابق جمهوری برای خود جایگاهی تدارک ببیند. از سوی دیگر، نیک می­ داند که دوستان و همکاران نزدیکش از فرط شایستگی و کاردانی! چندان جای مناسبی ندارند و لاجرم باید برای فردای آنان نیز فکری کند. از سوی سوم مشخص است که هنوز از شاهد قدرت کام آخر را نگرفته است و از همین رو و به امید تداوم قدرت خویش در ماه­های آخر دست در دست یار غار خود راهی شهرها و روستاها می­ شد تا بلکه بتواند حضرت یار را به جای خویش بنشاند. باری، اندیشه تصاحب دوباره قدرت می­ طلبد که چندان از عرصه اجتماع دور نباشد و هم از این رو، به جای اینکه مسیر معمول و متداول قدرتمندان و قدرت دوستان را پیموده و حزبی تاسیس نماید، بر آن شده است که از مرکب دانشگاه مظلوم سواری بگیرد.

شما را به خدا! در بیان مظلومیت و سیاست­ اندود شدن نهاد دانشگاه سندی بالاتر از این؟ از آن گذشته، ای کاش برای تحقق این رویای شیرین ره به صواب می­ برد و مسیری معقول و مشروع را طی می­ نمود. عجبا رییس جمهوری که "عجل لولیک الفرج" از دهان مبارکشان نمی افتاد، در ماه­ های پایانی قدرت از قدرت استفاده نامشروع می­ کند و علی قول خودشان برای هدفی کاملا شخصی از منابع دولتی استفاده نموده و ساختمان خود را از دولت و بیت المال مسلمین –ان شاء الله – به امانت می­گیرد. از وقت تلویزیونی مصاحبه با رییس جمهوری اسلامی ایران برای تبلیغ دانشگاه شخصی خود استفاده نموده و مردم را به واریز پول به حساب صدیق شفیقشان “استاد بقایی و شریک” تشویق می­ نماید. این روزها هم که در اخبار، خبر از جابجایی مبالغ هنگفتی پول از حساب دولت به حساب این دانشگاه در روز آخر کاری دولت قبل به میان آمده که امیدوارم نقل صحیحی نباشد.  فرآیند کسب مجوز این دانشگاه از دید عموم دانشگاهیان و عموم مردم به شدت مشکوک و نحوه تامین منابع مالی آن غیر شفاف و نامشخص است. از سوی دیگر، سیر انتصابات حضرت ایشان در این دانشگاه از همه چیز شیرین­ تر است. همه این انتصابات نشان می­ دهند که جریان تاسیس دانشگاه صرفا سرپوشی برای دور هم نگاه داشتن مدیران لایق و کاربلد و ضدفساد! دوره مسئولیت ایشان است، انگاری که نهاد ریاست جمهوری ظرف هشت سال گذشته در ید با کفایت جمعی از نخبگان دانشگاهی بوده است و حالیه آنان به مسند و موقف اصلی خود باز می­ گردند. برخی از انتصابات نیز تایید نظریه­ ای است که معتقد است در جریان دولت­ های نهم و دهم درست بر خلاف ادعاهای ضد فساد و ضد مافیا، مافیای جدیدی در بخش نفت پدید آمده است.  برکشیده شدن افرادی که به زحمت می­ توان اداره یک کلاس را به آنان سپرد، برای تولی بزرگترین مراکز پژوهشی کشور و سپس انتقال آنان از آن مسندها به مدیریت­ های عالی دانشگاه بین­ المللی ایرانیان از آن دست سوژه­ هایی است که برای نمایندگان ضد فسادی چون آقایان زاکانی و توکلی لابد باید بسیار جالب توجه باشد. خداکند که با همان حرارت جلسات رای اعتماد، این قبیل سوء استفاده­ های آشکار از قدرت و این قبیل ارتباطات مشکوک را دنبال نموده و نتایج آن را به پیشگاه ملت ارایه نمایند.

دانشگاه جامع ایرانیان اگر به لحاظ کیفیت از دانشگاه هاروارد هم برتر شود، و اگر به لحاظ تنوع اقوام از لندن نیز متنوع­تر گردد، و اگر فرمول مهم­ترین پلیمرهای عالم به کمک دانشجویان نخبه آن کشف گردد- که البته خدا کند بعدا به اسم اساتید و مدیران آن تمام نشود- باز هم مصداق آن کریمه قرآنی است که بنای عمارتی را که بر اساس تقوا گذارده نشده باشد، سست دانسته و هدم و تخریب آن را واجب می­داند.

نمی­خواهم در استفاده از تعابیر گشاده دستی کنم، اما حکایت دانشگاه بین المللی ایرانیان در ذهن مرا به یاد مسجد ضرار می­ اندازد، و راستش با شناختی که از مدیران این دانشگاه دارم مطمینم اگر از آن فتنه جدیدی برنخیزد، هیچگاه مرکزی برای تولید علم و فناوری نخواهد شد.

روزگار، روزگار کمپین­ ها است. نمی­ دانم گروه­ های عدالتخواه دانشجویی این روزها کجا هستند، اما من عموم دانشگاهیان و دانشجویان را به تشکیل کمپینی برای رساندن صدای اعتراضشان به دولت منتخب در زمینه هتک حرمتی که به نهاد دانشگاه شده و سوء استفاده­ ای که از آن برای بازی­ های سیاسی شده است، فرا می­ خوانم.  آقای رییس جمهور سابق باید خاطرشان باشد که اگر به هر دلیل مورد لطف و عطوفت نظام هستند و محکمه­ ای برای استیضاح از ایشان برای عملکرد هشت ساله­ شان تشکیل نگردیده است، دیگر وارد بازی جدیدی نشوند و به همان کرسی تدریس در دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در کنار دوستان قدیمشان راضی و قانع باشند. از این رو، از عموم گروها و اصناف دانشگاهی اعم از اساتید و دانشجویان دعوت می­ کنم در یک حرکت عالمانه و آگاهانه و برخاسته از موضع تعهد به هویت صنفی و اجتماعی، مراتب اعتراض و نفرت خود را از هتک حرمت نهاد دانشگاه و ملعبه قرار گرفتن آن در جهت اهداف و مطامع سیاسی ابراز داشته و ضمن درخواست از مراجع قانونی برای سلب امتیاز رانتی تاسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان از رییس جمهور ضد رانت سابق، پیگیری قضایی این سوء استفاده از جایگاه قانونی را از مراجع حقوقی مطالبه نمایند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 135
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    117 9
    آفرين
    • صدای جوانان IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      29 0
      والله ديگه آدم حالو حوصله نداره تا در مورد اخبار مربوط به محمود احمدي نژاد نظر بذاره / جون تو حسش نيست
    • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      3 48
      خوشم مياد كه داريد ميسوزيد. زنده باد مردمي نژاد. خخخخخخخخخخخخخخ
  • سعید A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    واقعا که حرف حساب زدی زنده بادبهاااااااااااار!!!!
    • علی ام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      آدمی در پیشگاه خداوند متعال مسوول است. بپرهیزید از حرف های مفتی که هیچ مدرکی برای آن ارائه نمیدهید. بپرهیزید که قیامت نزدیک است...
    • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      زنده باد آقای احمدی نژاد. محبوبترین رئیس جمهور تاریخ ایران اسلامی
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      بی خودی پا توکفش دکتر نکنین ... . به کی به کی قسم " اون ! دولت پاکترین دولت تاریخ کشور بود."
    • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      تا احمدی نژاد رفته دیگه حالا همه زبون در اوردن؟؟این اقایون تو این هشت سال نکنه برا مصلحت سکوت کردن؟
    • بی نام MY ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      10 0
      ایشان به پاس سکوتش پاداش گرفته
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      56 2
      مجوز این دانشگاه باید لغو بشه
    • مصطفي IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      5 26
      زنده باد بهار زنده باد احمدي نژاد زنده باد حمايت از مظلوم
    • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      23 0
      اونایی که سکوت نکردن تشریف بردن زندان و الان دارن آب خنک می خورن
    • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      27 0
      اقای علی ام انچه را از وضعیت اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر مشاهده میکنید بر عدم بی کفایتی دولت قبل کافی نیست! چه دلیل دیگری نیاز است.؟
  • وجید IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    جانا سخن از زبان ما میگویی..
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      4 36
      هر چه قدر كه اصلاح طلبان از احمدي نژاد بد بگن،؛ من بيشتر ازش خوشم مياد. درود بر احمدي نژاد
  • بی نام A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    جامع و زیبا...
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    اگر واقعا با رانت و بي قانوني اين كار رو كرده باشه و اگر واقعا 16 ميليارد از بيت المال رو براي دانشگاه ايرانيان يكهويي بالا كشيده باشند بايد مداركش رو شفاف رو كنند. اون زمان خاتمي اينقدر سكوت كرد و مصلحت مصلحت كرد كه كلا همه جوانها بي خيال همه چي شدند. كاش روحاني اينطور نباشه.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    بی نهايت از دکتر می ترسيد. ....... هيبت حق است اين از خلق نيست ... هيبت اين مرد صاحب دلق نيست
    • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      85 9
      دكتر اون موقع كه مملكت رو ملك خودش ميدونست و رئيس بود ترس نداشت الان كه ديگه هيچ!
    • هادی A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 0
      سلام دوست عزیز بهتره این مطلب را هم بخوانید http://khabarfarsi.com/ext/6339111
    • سهیل A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      22 0
      نه از این مرد نمیترسیم. از آینده فرزندانمون میترسیم. از تو هم میترسیم چون امثال شما آینده فرزندانمون رو مثل هشت سال عمر خودمون به باد میدن. امیدوارم فردای قیامت با هیبت حقت همنشین باشی. ...... فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید.......شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد
    • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      22 0
      این هم گوشه ای از شباهت بالای دکتر و مریدانش رو نشون میده. کی میخواید از این توهم دربیاید؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      4 0
      آب قطعه .......
    • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      14 0
      شما كه نمي ترسي پاسخ ادعاي رانت رو بده. آيا اين رانت خواي هست يا نه؟
    • هوشنگ A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      25 0
      منفی ها رو ببین بعد نظر بده
    • بی نام FR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      24 1
      زرشك!
  • شهروز IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    آفرین متن خیلی شیوایی نوشته بودید آقای نیلفروشان "جمع جبری عملکرد" ، "هشت سال کذایی" ، "به شدت جزء کسانی هستم که با شعار گذشته­ ها گذشته است مشکل دارم" ، "سربرآورده از حوادثی تلخ و گزنده" و ... بسیار عالی بود
  • بی نام A1 ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    37 6
    احسنت.....
  • شمس A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    58 7
    خدا به دادمون برسه .ولی دوست دارم بدونم چه کسایی میرن در این دانشگاه درس میخوانند
  • ميلاد IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    29 20
    يادداشت زيبايي بود اما بنده مشكلي در ادامه‌ي كار اين دانشگاه نمي‌بينم. لااقل اسباب نشاط ساير دانشگاهيان خواهد شد!
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    35 4
    ترا بخدا پیگیری کنید و همه کسانی را که در دولتهای قبلی با استفاده از رانت دولتی خود را از گرسنگی و فلاکت به عرش اعلا رسانده اند محاکمه کنید. یا رب مباد که گدا معتبر شود...
    • حسين IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      3 19
      آخه مدركي ندارند كه اگر مدركي داشتند همان 8 سال خدمات دولت به بلوا و چوبهاي خود اضافه مي كردند و دولت را به بن بست مي كشاندند چه كارها و فتنه ها كه نكردند و چه ضربه ها كه به كشور و ملت و دولت در آن 8سال نزدند واقعآ پاكدستي و عدالت طلبي در حال حاضر جايگاهي ندارد و از اين باب دكتر احمدي نژاد با تشكيلات سياسي مخالفت نمودند جد هادي نيلفروشان بدون ارائه هيچگونه مدركي فقط با گفتن اکاذیب وابستگي خود را با مراكز قدرت و ثروت و بانيان فتنه 88 و نا بسامانيهاي ارزي و ... در 8سال گذشته را نشان دادند خداوند هدايتشان كند انشاءالله ......
  • رضامند IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    46 5
    بسیار متین و منطقی و البته تلخ و سوزناک!
  • احمد A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 36
    مي انگارم كه نگارنده كمي پياز داغش را زياد فرموده بود!
  • نوید IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    73 7
    هر چی به این جمله آقای رئیس جمهور سابق فکر می کنم بیشتر قفل میکنم جوری که همه کیلیدای آقای روحانیم قفلمو باز نمیکنه ! دولت من پاک ترین دولت تو کل دولت های گذشتست !!!
  • ايراني A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    گل گفتي
  • ناصر A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    از ماست كه برماست، اين احمدي نژاد هركاري كه خواست تو دوره 8 ساله رياست جمهوريش كرد يه نفر صداش در نيومد
    • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      4 0
      شاید زیر دستش چیزی دارن خوب
    • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      2 0
      در آمد به جایی نرسید ...
  • علی IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    این جمله بسیار با معنا و زیبا بود : " درخواست از مراجع قانونی برای سلب امتیاز رانتی تاسیس دانشگاه بین المللی ایرانیان از رییس جمهور ضد رانت سابق "
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    زنده باد 3000000000000 تومان بيت المال
  • بی نام A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    انصافا عالی بود!!موندم چرا نمایندگانی که به ثروت مشروع و حلال اقای دکتر هاشمی که تماما از راه علم اندوزی و خدمات بی نظیر به مردم و جامعه پزشکی جهانی به دست اومده گیر میدن ولی در برابر جابجایی 16 میلیارد تومن پول از نهاد ریاست جمهوری به یک حساب شخصی صدای هیچ کدومشون در نمیاد!!این درست که 16 میلیارد برای اقایون پول خرد به حساب میاد ولی قرار نیست اقایون دیگه انقدر پررو و گردن کلفت بشن که پولهای خردشون رو هم تو روز روشن از بیت المال بردارند!!
  • ایرانی IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    برو بابا به تو چی دوستت داریم احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    حقیقتا 4 سال از زندگی که به جدالی بی نتیجه برای ماندن و نه حتی پیشرفت در موقعیت اجتماعی و اقتصادی و پیرو آن سلامتی جسم و جان و حفظ آبرو و ... گذست را چه کسی پاسخ خواهد داد؟ چه کسی جوابگوی این روزها و ساعات و لحظه ها که از جوانی و میانسالی و کهنسالی این مردم گذشت خواهد بود؟ آقای رایس جمهور سابق که همه چیز را با خنده های بی جایتان به بازی گرفتین، به شما و اطرافیان نا شایستت که بد نگذشت. ما منتظر جوابگویی شما در دنیا و آخرت هستیم.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      1 3
      همون کسایی که بهش رای دادن
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    عالی بود
  • anar IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    «تی‌اس الیوت» (ادیب و نویسنده) می‌گوید: بزرگترین خیانت این است که کار درست را به بهانه‌ای غلط انجام دهیم. حال چه رسد به کار غلط
  • بی نام EU ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    اين دانشگاه باپول وحق وحقوق ملتي درست شده كه قرار بود نفت سرسفره هاشون باشه.مسئولان نبايد اين اجازه رو بدن.ارث پدري كه نداشته كه بتونه اين دانشگاه رو بزنه.
  • asad A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    من طرفدار اعتدالم ولی متهم نمودن احمدی نژاد را به اتهامی که ثابت نشده عملی غیر اخلاقی میدانم. ما نیازی به لجن مال کردن افراد نداریم رفتار ما خود بهترین تبلیغ خواهد بود.
    • بی نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      8 0
      مگر زهرا رهنورد جرمی مرتکب شده بود اسد خان؟
    • 12 IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      12 0
      مستر احمدي نژاد نياز دارن بفهمن و احساس كنن وقتي به يه نفر كه تريبوني نداره واسه جواب دادن تهمتي زده ميشه چه حالي به آدم دست مي ده.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    زنده باد برداشت 16 میلیاردی چند ساعت قبل از مراسم تحلیف!!!!!
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      2 15
      اگر مدرك داريد رو كنيد تا محاكمه بشه و گرنه حرف نزنيد.
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      2 11
      چه دلیلی داره براساس یک سری شایعات ویا مهملات به فردی تهمت بزنید
  • بی نام US ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    خبر جدید هدایای ریاست جمهوری که در کا خ سعد اباد بوده و خارج شده قابل توجه است
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    95 10
    الحق که واقعیت را گفتید!!
  • بردیا A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 3
    موافقم
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    112 9
    چرا به خاطر عملکرد افتضاحشون استیضاح نمی شن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایشاا... این دانشگاه که از پایه سست است هیچوقت به سرانجام نمی رسد.
  • هموطن A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    97 9
    درود بر شرفت اگر همه دانشگاهیان با هم متحد شوند جلوی سو ء استفاده از بیت المال گرفته خواهد شد
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    مرده باد بهار! مرده باد دانشگاه ایرانیان!مرده باد رانتخواران!
  • فاطمه IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    74 12
    احسنت
  • فواد IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    صدردصد موافقم . بایستی مجوز آن لغو شود
  • مهدی A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    82 13
    احسنت.واقعا عالی بود
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    سلام : چقدر سخت می گیرید؟؟؟!!!!! این همه دانشگاه با عناوین مختلف دارند دانشجو می گیرند .این هم یکی دیگه .....کلاس رقص که نذاشته .مکان علمی ایجاد کرده و...........
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 0
      مشکل دانشگاه نیست.مشکل رانت ه
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      11 0
      هر کسی صلاحیت و امکاناتش رو داره با سیر مراحل قانونی میتونه دانشگاه و حتی کلاس رقص دایر کنه ولی نه با پول بیت المال و رانت حکومتی! این آقا و تیمش با شعار ضد فساد و ضد رانتخواری و با شانتاژ و هوچیگری، خودشون تا تونستند منابع مالی این ملت رو به باد دادند و تا در توانشون بود از رانتهای مختلف و پول بیت المال نهایت استفاده شخصی و جناحی رو کردند حالا هم به اسم دانشگاه دارند پولشویی هاشون رو انجام میدن. امیدوارم روحانی با تیم کارشناسانش بتونه جلوی این گروه انحرافی رو بگیره.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      6 0
      عزيز.. داخل تهران به هيچ دانشگاه جديدي مجوز نميدن، شما كلا معني كلمه رانت رو ميدوني چيه؟
  • سارا IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    فقط میتونم بگم متاسفم به خاطر خودم و هموطنانم که بخاطر ندانم کاری های یه آدمی که از اداره یه مدرسه هم ناتوان بود باید اینقدر زجرو فشار تحمل می کنیم...اگه بیشتر از این بنویسم خبرانلاین سانسور میکنه پس به همون متاسفم قناعت میکنم
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    91 14
    احسنت .
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    جناب نیلفروشان مطمئنی جز کسان هستی و جزء ناکسان نیستی
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      31 3
      خودت جزء چه دسته ای هستی؟! اگه وجدان داری راستش رو بگو. درسته که از مال بیت المال برای منافع شخصی استفاده بشه؟! البته تو این چند سال اخیر اینجوری باب شده...
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    آفرین به خبر جان عزیز؛واقعیت هارو گفتی این دانشگاه باید مجوزش لغو بشه........
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    6 38
    دکتر خوب جایی رو نشونه گرفته که شما مفسدین فی الارض رو سوزونده
  • vadn A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    26 5
    عجبا رییس جمهوری که "عجل لولیک الفرج" از دهان مبارکشان نمی افتاد، در ماه­ های پایانی قدرت از قدرت استفاده نامشروع می­ کند و علی قول خودشان برای هدفی کاملا شخصی از منابع دولتی استفاده نموده و ساختمان خود را از دولت و بیت المال مسلمین –ان شاء الله – به امانت می­گیرد. از وقت تلویزیونی مصاحبه با رییس جمهوری اسلامی ایران برای تبلیغ دانشگاه شخصی خود استفاده نموده و مردم را به واریز پول به حساب صدیق شفیقشان “استاد بقایی و شریک” تشویق می­ نماید. این روزها هم که در اخبار، خبر از جابجایی مبالغ هنگفتی پول از حساب دولت به حساب این دانشگاه در روز آخر کاری دولت قبل به میان آمده که امیدوارم نقل صحیحی نباشد. فرآیند کسب مجوز این دانشگاه از دید عموم دانشگاهیان و عموم مردم به شدت مشکوک است/
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    7 24
    واقعا اینم شد نقد؟ "هتک حرمت نهاد دانشگاه"،"محکمه­ ای برای استیضاح از ایشان برای عملکرد هشت ساله­ شان"،"مسجد ضرار" ...... اولا هتک حرمتی که این روزا دانشگاه آزاد داره به نهاد دانشگاه میکنه هیشکی نکرده دوما اگه قرار بر استیضاح باشه قبلش نوبت کسایی دیگست... می دونی که چی میگم؟!
  • فرهنگی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    29 4
    عجب ما از نمایندگان تکلیف مدارمان! نظیر آقایان زاکانی و ... در مجلس است که برای رأی نیاوردن امثال آقای نجفی آنچه می توانستند گفتند ولی در رابطه با این آقا هنوز که هنوز است سکوت کرده اند. واقعا چرا؟؟!!!!برای وجدانشان جوابی دارند؟؟؟!!
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 33
    فکر نمی کنید این حجم سنگین از اتهامات گوناگون(یا تهمتها) علیه رییس جمهور سابق به ناحق باشد؟ حتی درصد ناچیزی احتمال واکنش ایشان را در نظر نمی گیرید؟ برای پایگاه اجتماعی او پشیزی ارزش قایل نیستید؟ آیا میشود در مسایل اجتماعی تا این حد بدون حساب و کتاب عمل کرد؟
    • مینا IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      22 0
      دوست عزیز دنیا دار مکافاته، این روش آقای احمدی نژاد بود یادتون نمی آد انواع اتهامات را به ریز و درشت نسبت می دادند ایشون ؟ ایشون برای پایگاه اجتماعی غیر از طرفداران خودشون پشیزی ارزشی قائل بودند آیا؟؟؟؟ کدوم حساب و کتاب ؟؟من خودم هر بار می رفتم خرید برای خونه با چشم گریون بر می گشتم دلم به حال اونایی می سوخت که جلوی زن و بچه شون با این همه بی تدبیری مسئولین و گرونی سرسام آور چه جوابی داشتند بدهند؟ البته حق با شماست یه عده هم بدجور به نون و نوا رسیدند تو این دوره از حق نگذریم ،اما اون قشر فقیر که نادیده شد و اون قشر متوسط جامعه که فقیر شد شما نمی دونی چی کشید تو این 4سال به خصوص که هنوزم حالا حالاها اثراتش تو قیمت ها و تورم معلومه.ای کاش حساب و کتابی بود تا به این همه آه مظلومین رسیدگی می کرد
  • سوسن A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    23 4
    بگو اگر چه به جایی نمی رسد فریاد - کلام حق دم شمشیر می شود گاهی
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    20 5
    حق را گفتي
  • سعید A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 25
    شما را به خدا! در بیان مظلومیت و سیاست­ اندود شدن نهاد دانشگاه سندی بالاتر از این؟؟؟؟؟. کدام سند؟؟؟ کاملا مطالب بی ربطی بود. 2 خط در مورد دانشگاه، 20 خط نقد محمود.
  • امیر A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    14 0
    وقتی احمدی نژاد میبینه با 3000 میلیارد کاری نکردند خب میگه این چند میلیارد که چیزی نیست...
  • زنبور A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    23 0
    مرگ و ننگ بر کسانی که بفکر جیبشان هستند نه بفکر کشور و دینشان. خفت بر کسانی که زبانشان با عملشان یکی نیست.
  • میثم IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    22 3
    متاسفم براش
  • ادریس IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    24 7
    زنده باد بهار رانتی!!!
  • عشق احمدی نژاد IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 42
    ترس از چهار سال آینده تو همتون دیده میشه ولی احمدی نژاد در قلب ملت حک شده اگه بیاد مثل اینکه خود ملت اومده ریاست جمهوری 4 سال استرس بکشین واستون خوبه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      16 0
      شتر در خواب بیند پنبه دان .....................................................
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      2 0
      آقا یا خانم ... حق امثال تو اینه که ساعتها در صف برنج هندی وایسین. یه روز مرغ نایاب میشه یه روز گوشت یه روز برنج... انگار زمان جنگ بود. خلایق هرچه لایق.
  • محسن A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 34
    یه مشت تهمت مثل همیشه
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    19 0
    احمدی نژاد را باید محاکمه کرد...
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    16 0
    البته ضمن موافقت کامل با مطلب فوق یاد اور میگردم که نگرانی اصلی نه از ایجاد دانشگاه که از ایده نسل جدیدی ار " خدمتگزاران ملت " است که ریاست محترم جمهور سابق کرارا از افتخار سکانداری این نسل جدید سخن به میان میاوردند و عده ای از رانت بران ! هم دایما میفرمایند " اگر او رفت ! همچو اوها باز هم از متن ملت ! بروز خواهند کرد " و یقینا هدف این دانشگاه جدید هم تربیت این نسل جدید از خدمتگزاران ملت است وبس .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    16 0
    در مورد آقاي رئيس جمهور سابق فقط ميتوان گفت: واغظان كاين جلوه در محراب و منبر ميكنند چون به خلوت ميروند آن كار ديگر ميكنند
  • عباس A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    34 0
    آقاي نيلفروشان ممنونم به خاطر موضوعات خوبي كه اشاره كرديد.بنده به عنوان مدرس دانشگاه از همكاران و دانشجويان عزيز تقاضا دارم با ارسال اين متن به ديگران به نحو مطلوب اطلاع رساني نمايند
  • عاطف A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    31 0
    عزیزان من حرف حساب جواب نداره قبول کنید دیگه.آفرین به درایت جناب نیلفروشان.سپاس
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    29 0
    در هر کشور درست درمونی بود بخاطر هدر دادن سرمایه های اون ملت ایشون و همراهانشون رو اعدام می کردن . واقعا دوست دارم ایشون رو محاکمه کنند . باید بگن هفتصد میلیون دلار رو طی هشت سال چه کردن
  • محمدرضا RS ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 0
    متن خوب و زیبایی بود فقط از شب غارت هدایای اهدایی به رئیس جمهور نگفتید.شب قبل از تنفیذ که با 6 تا کامیون هدایا رو به ساختمان لادن انتقال دادن.کسی نیست این اقدامات رو پیگیریه قضایی کنه؟
  • بی نام EU ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 0
    کاش چند سال زودتر در باب لیاقت و کاردانی دولت مذکور مطالب می نگاشتید لااقل مملکت به این وضع نمی افتاد...قابل توجه طرفداران سینه چاک ایشان...
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 10
    موضوع برای پیگیری نبود ؟گیر دادید به این بنده خدا .فقط بدونین که هر چه بیشتر ازش انتقاد کنید محبوبیتش بیشتر میشه.
  • بیات IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 0
    جناب نیلفروشان سخن دل فرمودید اما نمیدانم چرا مصلحت نمیبینند مسئولین محاکمه شوند دولت احمدی نژاد در 8 سال گذشته کارهای با این کشور کرد که اگر یک غیر مسئول یک هزارم در صدش را انجام میداد خودش که باید اعدام میشد هیچ میگفتند قبر پدر این نباید بین قبرستان ما باشدایا فراموش کردید چه افرادی در 3هزار میلیارد تومان متهم بودند ولی محاکمه نشدند چون مصلحت نیست
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    زنده باد دانشگاه و بیمارستان و یانک ایرانیان که همش یکی هستن فقط هنوز رو نشده ..............
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    10 0
    مقاله عالی بود اما نباید در حد مقاله بماند و دانشگاهیان باید اقدام عملی کنند.
  • علیرضا IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 36
    شما چقدر گرفتی ؟
  • هدایت A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    14 53
    چقدر زود کاستی های احمدی نژاد را جایگزین این همه خوبی کردیم!!! در دولت احمدی نژاد: در تولید بنزین خودکفا شدیم... هدفمندی یارانه ها اجرا شد... به تمام شهرهای ایران سر زد... بنزین سهمیه بندی شد... سوخت پاک cng جایگزین بنزین شد... بیشترین نامه های مردمی را دریافت شد... 85 % صنعت نفت را بومی شد... موجود زنده به فضا ارسال و بازیابی شد... ساخت و تولید ناوشکن جماران... ساخت و تولید جت صاعقه و شفق... ساخت و تولید بالگرد هجومی کبری... ساخت و تولید شبیه ساز بومی کابین هواپیما... احداث مرکز هوا و فضا ملی و رصد ماهواره ها.... تنها رئیس جمهوری که در مرز رژیم صهیونیستی سخنرانی کرد...
    • ابوالفضل IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      0 9
      اضافه بر اینها ساخت راهها و راه اهن های متعدد . خانه دار کردن کسانی که برایشان یک رویا بود . از رده خارج کردن خودرو های فرسوده . ایستادگی در برابر باج خواهی دشمنان . بهترین نتایج ورزشی تاریخ ایران . افزایش بی سابقه و چشم گیر صادرات غیر نفتی . تولید جت قاهر 313 .ازاد کردن منابع بانکی به نفع قشر محروم جامعه . امنیت مرزها .
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      26 0
      سلام تو این 8 سال خیلی چیزهای دیگه اتفاق افتاد بزار بگم:رشد اقتصادی منفی....نرسیدن به اهداف سند چشم انداز....هدر دادن بودجه ی 700میلیارد دلاری کشور.....منزوی شدن ایران در دنیا....افزایش تحریم ها بر علیه مردم ایران و صدمات جبران ناپذیری که به کشور زد خصوصا بیماران.....کاهش فروش نفت.....سه رقمی شدن تورم ....افزایش سرسام آور قیمت مسکن و بقیه ی کالاها....عوام فریبی....از بین رفتن منابع طبیعی مثل دریاچه ی ارومیه....کاهش امید به زندگی...افزایش رانت و رانت خواری....کاهش ارزش پول ملی...گسترش بی اخلاقی در کشور توسط مسئولین....بحران در صنعت خودروسازی و صنعت نفت.....نداشتن آزادی بیان و تخریب شخصیتهای کشور.....مفسدین اقتصادی ...کنارگذاشتن نخبگان....افزایش 5برابری چاپ اسکناس....بگم یا کافیه؟مرسی خبر جان.
    • خانوم م IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      17 0
      جناب هدايت: حرف شمادرست ..ولي به چه قيمتي؟ مردم بدبخت شدن... سقف بالا سرشون نيس ازگروني.. نون ندارن بخورن... حالا برن واسه ما آدم بفرستن فضا و هواپيما شبيه سازي كنن كه واسه ما نون و آب نميشه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      11 0
      تعطیلی کارخانه ها.... اخراج هزاران کارگر بعلت بی پولی از جمله خود من... دلار 3800 تومنی.... اختلاس 3000 میلیاردی.... طرح های نیمه کاره رها شده.... طرح ناقص مسکن مهر.... شوخی گرفتن تحریم ها و به غلط کردن افتادن در روزهای آخر.... تورم بالا.... صفهای طولانی برنج هندی.... اعصابهای داغون.... استفاده از رانت در تاسیس دانشگاه.... سفرهای استانی بی نتیجه با هزینه های زیاد از بیت المال.... باز بگم؟بگم بگم؟
  • مکتب ایرانی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 59
    توی این هشت سال آنقدر تهمت زدن برای امثال شما و سکوت احمدینژاد در مقابل این همه افترا کار ساده ای شده که عادت شب و روزتان شده است . از اینرو هر چی دلت می خواد براحتی می نویسی و خیالت راحته که اکثر سایت ها خریدار چنین حرف هایی هستند
    • بی نام FR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      15 0
      خيانت هايى كه در اين هشت سال به اين مرزو بوم و ملت شده سالهاى بعد مشخص خواهد شد
  • محمد A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    41 16
    درود بر روحانی
  • narmak EU ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 14
    احمدی رفته همه شیر شدن .اگه راست میگن از این دولت انتقا د کنین .
  • jabr IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    9 0
    احتمال توی این دانشگاه هم مطالبی مثله رانت و نگفتن حق و دزدی بی سر و صدا توسط دوستان دکتر تدریس بشه
  • وحيد EU ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 0
    رانت مانت رو بيخيال فتنه رو بجسب!!!!!جالب اينجاست احمدي نزاد با اينهمه گندكاري كه خيلي هاش هنوز رو نشده كانديداي شهرداري مشهده اونوقت ادمي مثل خاتمي كه بعد از هشت سال يه مورد نتونستن هنوز براش رو كنن خونه نشينش كردند!!! زنده باد خاتمي
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 14
    لطفا درباره بنیاد باران و دهها دانشگاه و بنیاد و انجمنی که دوستان اصلاح طلب در انتهای دولت خاتمی مجوز گرفتند هم بنویسید. عوام فریبی بس است . اینها عقده گشایی است.
  • اکبر IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 1
    زنده باد دزدان بهاری...
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    18 0
    مسجد ضرار را خوب آمدی ... چکیده همه ی مطالب در همین تشبیه است ...
  • ali IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    22 0
    بعضی ها گفتن چرا تو این 8 سال سکوت کردین برادر من سکوت نمی کردن که الان باید گوشه زندان اوین آب خنک میخوردن که
  • ایرانی A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    1 26
    درود بر احمدی نژاد عزیز و مردمی و محبوب و ننگ بر نوکران و جیره خواران آقازاده ها
  • وطن پرست IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    18 1
    اینایی که میان اینجا از احمدی نژاد دفاع می کنند همونهایی هستند که از کنار این دولت جیباشون پر پول شد، ماشینشون شاسی بلند شد ، ویلاشون تو شمال درست شد ؛ خونشون هم تو فرشته و الهیه ساخته شد. احمدی نژاد آدم سالمیه ولی اطرافیانش و خیلی ها از بی تدبیری دولت استفاده کردند و بارشون رو بستند. مقاله هم مقاله بسیار خوبی بود . تبریک میگم به آقای نویسنده چون حرف دل ماها رو زدی. حرف دل جامعه رو زدی. اون خش و خاشاکی هم که میان اینجا میگن چقدر گرفتی ، باید ازشون پرسید شما ها قبل از این دولت کجا بودید الان کجایید؟
  • رضا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 0
    دولت بگم بگم - اختلاس رکوردی - رانت خوری حسابی - بی قانونی - مسافرت 65 1 نفری .... اخرش هاله نور
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 0
    اگه بخوان پیگیری کنن که این آقا و اطرافیانشون باید پاسخگوی خیلی چیزها باشن که مقوله دانشگاه ایرانیان توش گمه...
  • علی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    3 1
    من مخلص خبرآنلاینم هستم. هر روزم به سایت سر میزنم. از شما انتظار دارم از تحلیلگرای خودتون برای ارزیابی مطالب استفاده کنید نه مطلب یه وبلاگ رو اینجا کپی کنید.بدون اینکه هیچ سندی رو بشه. البته دولت جناب احمدی نژاد خیلی گل و بلبل بود اما بدون سند نباید حرف زد. زنده باد بهار حقیقی
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 1
    سلام لطفا مطلبی در مورد روند تاسیس دانشگاه بنویسید تا ما بفهمیم کجا کی خطا کرده تشکر
  • کنی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 1
    فرمودید و اگر جریان منتسب به رییس جمهور سابق به خوبی تحلیل و ابعاد مختلف آن به مردم معرفی نشود، هیچ بعید نیست که با چهره عوض کردنی و با تجدید قوایی دوباره سربرآورد و روز از نو و روزی از نو! اگه آقای روحانی درست و با برنامه عمل کند و مطالبات مردم را محقق کنند که نیازی به تغییر نیست و اگه مردم چنانچه مانند این دوره تصمیم بگیرند که به کار دولت پایان بدهند بازم حق با مردم است و نیاز به تصمیم گیرنده ندارند فرمودید باز هم مصداق آن کریمه قرآنی است که بنای باز هم گفتمان تکفیری و استفاده از قرآن برای تخریب و فروپاشی رقیب قبول دارید که خطر ما بچه مذهبی ها با فتوا های ریز و درشتی که بدون دانش فقهی از خودمون صادر میکنیم بیشتر از بی دینان است؟
  • متنفرم از احمدی نژاد A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    26 7
    موندم اینکه طرفدارای محمودن کیان فکر کنم اصلا تو این عالم نبودن
    • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      2 4
      تودرنماز عشق چه خواندی؟                                        که سالهاست                                              بالای داررفتی  و این شحنه های پیر                                                                                    از مرده ات هنوز پرهیز می کنند نام تورا به رمز                رندان  سینه چاک  نشابور                                  درلحظه های مستی                                                     مستی و راستی                                                                     آهسته .. زیر لب    تکرار می کنند
  • کنی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    12 3
    سوال دیگرم این است که آیا دانشگاه و شان دانشجو با پذیرش بی اندازه دانشجو و ارایه بیش از اندازه مدرک دانشگاهی توسط دانشگاه کذا به سخره گرفته نشد و اینکه هر کارمند تمام وقت و هر ارازل و اوباشی که میبنی به مدد سیاست های درست آموزشی دانشجو شده است چرا در این مورد صحبتی نمی کنید
  • علی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    22 5
    درود بر نویسنده این مقاله. بسیار عالی و خواندنی
  • سمندر IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 2
    فاسد ترین و هرکی به هرکی ترین دولت تاریخ بشریت بود
  • بی نام RS ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    15 1
    زنده باد کاغذ پاره ها. زنده باد تورم 60%. زنده باد 3000000000000 تومان بيت المال. زنده باد دلار 3000 تومنی. زنده باد یاد رفتگان با داروهای چینی. و در آینده .... زنده باد دانشگاه و دانشجو.
  • پهلوان IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    7 0
    رانت و رانت خواري در همه جا و هر مقامي زشت و ناپسند است رييس جمهور سابق در هشت سال رياستشان كم از اين اقدامات نداشته است ولي متاسفانه هيچ كسي را ياراي مقابله با جريان رانت خواري و افراطي گري در كشور نيست...
  • فردین A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    6 0
    آقای احمدی نژاد ,تو 8 سال چه گلی به سر ما زدید که حالا بعد از 8 سال تاج بر سر ما بگذارید.
  • 66 IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    0 4
    دلم تنگ شده برای مناظره 88
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    21 0
    تا کی فقط ما اینا رو باید بشنویم،چرا محاکمه نمی شن؟