ایرنا نوشت:

 

آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» عصر پنج شنبه در دیدار با شرکت کنندگان همایش میثاق با حضرت امام ( ره) که در حسینیه امام خمینی (ره) در جماران برگزار شد به حماسه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴خرداد اشاره کرد و اظهارداشت: این حماسه کار ملت ایران بود.


وی با بیان این که مردم ایران حماسه آفریدند ولی حفظ آن سخت است، افزود: حفظ انقلاب اسلامی نیز بسیار سخت بود، در طول سال های بعد از انقلاب، اتفاقات زیادی رخ داد، افراد بسیاری قربانی ترورها، انفجارها و جنگ تحمیلی شدند و تمام این ها برای حفظ انقلاب بود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه به دیدار خود با دانشجویان پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: در آن دیدارعده ای دانشجویان اظهارناراحتی می کردند از این رو من به آنان گفتم «من که نگفتم نمی آیم، چرا ناراحتی می کنید» این جمله من جریان های افراطی را وارد عمل کرد.
وی ادامه داد: این خواست مردم بود که من برای انتخابات ثبت نام کردم و این مردم بودند که حماسه ای خلق کردند، در این حماسه مردم از روستاها و شهرها و حتی ایرانیان خارج کشور حضور یافتند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قدرت های غرب و شرق در آن زمان نمی خواستند ما انقلاب را حفظ کنیم و در ادامه نیز شاهد اتفاقاتی بودیم، اخیرا نیز شاهدیم کسانی که بسیار به این انقلاب خدمت کردند دچار مشکلات شدند و باید به تدریج این مشکلات حل شود.
هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: انتخابات ۲۴ خرداد ماه اتفاق بزرگی بود که بسیاری از آنها که نمی خواستند این اتفاق بیافتد را غافلگیر کرد. آنها تا چند روز قبل از برگزاری انتخابات آمارهایی رااعلام می کردند که تنها برای خودشان اغوا کننده بود، آنان آمار از مردم می گرفتند و آمار دیگری را به مردم اعلام می کردند ولی ما شاهد بودیم که خداوند چگونه آنان را غافلگیر کرد.
وی ادامه داد: خداوند متعال دل های میلیون ها نفر از مردم ایران را متوجه نقطه ای کرد و از آن نقطه آرامش بار دیگر به ملت بازگردانده شد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در این راه ممکن است افرادی با کسان دیگری باشند ولی ما نباید آنان را محکوم کنیم؛ اگر می خواهیم اسلامی و شرعی عمل کنیم باید این حق را به دیگران بدهیم که حرف خود را بزنند.
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: کسانی که اختلاف سلیقه دارند باید از منطق، عدل و عدالت و آرامش استفاده کنند تا ما بتوانیم الگوی بزرگی برای دنیا باشیم.
وی با یادآوری این که این لطف خداوند بود که ملت ایران آرام بگیرد، خطاب به شرکت کنندگان در همایش میثاق با امام (ره) گفت: اگر شما احساس کنید، موفق شدید و همان کارهایی را که عده ای انجام دادند و تند و تیز و انحصارگرایانه عمل کردند را انجام دهید، همانند خود آنان خواهید بود، از این رو نباید این گونه رفتار کنید.
وی افزود: با منطق عدالت و اعتدال باید در جامعه جلو برویم ، امروز اطلاعات و آگاهی به روی هیچ کس بسته نیست دیوارهای بتونی میان مردم فرو ریخته است و ملت ایران با این اطلاع و آگاهی به حماسه ۲۴ خرداد رسیدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که ملت ایران آگاه است، اظهارداشت: ممکن است امروز حرف هایی زده شود ودر رسانه ملی پخش نشود ولی رسانه های دیگر آن را منتشر می کنند یا ممکن است برخی رسانه ها مطالبی را منتشر نکنند ولی رسانه های دیگر آن را منتشر می کنند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در روز ۲۴ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: ایشان پس از رای دادن فرمودند که رای مردم حق الناس است که این جمله بسیار موثر بود، زیرا همه می دانند که خداوند اگر از هر چیز بگذرد از حق الناس نمی گذرد .
وی تصریح کرد: این جمله رهبر معظم انقلاب یک جمله استراتژیک و ماندنی است که باید در محافل سیاسی در مورد آن صحبت کنیم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر کسانی چند روز پیش از انتخابات مانع حضور برخی در انتخابات شدند حق الناس کردند و اگر کسانی نگذاشتند رای های داده شده، خوانده شود حق الناس کردند. اگر به گونه ای عمل کنیم که در راه اسلام باشد، می توانیم نمونه خوبی برای دیگر مسلمانان باشیم.
هاشمی رفسنجانی یادآور شد: جهانیان حماسه پرشور مردم ایران در انتخابات ۲۴ خرداد را مشاهده کردند ودیدند که چه قدر مردم ایران باشعور هستند.
وی در ادامه سخنان خود به اوضاع منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون اگر به شرایط کشورهایی همچون پاکستان، افغانستان، یمن، بحرین، عراق، سوریه، لبنان، مصر و تونس بنگریم، ایران آرام ترین کشور است.
وی افزود: ایران بعد از برگزاری انتخابات آرامش زیادی به دست آورد و انتخابات بدون هیچ آسیبی برگزار شد، این مساله نمونه منطق دموکراسی است.
وی با یادآوری حوادث در مصر تصریح کرد: مردم مصر دو سال و نیم است که مبارزه می کنند در این مدت گاهی گفته می شود بیداری اسلامی و گاهی گفته می شد بهارعربی، ولی هم اکنون شاهد پایمال شدن حقوق مردم این کشورهستیم و استبداد در حال بازگشت به خانه های آنها است و مبارزین بار دیگر به زندان ها باز می گردند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این اتفاقات عجیب و غریب در مصر درس خوبی برای همگان خواهد بود، کسانی که در مصر پیروز شدند ۲۵ درصد آرای این کشور را داشتند ولی بعد از پیروزی به جان مردم افتادند یک روز شیعیان را کشتند و روز دیگر کلیسا ها را به آتش کشیدند.
هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: مردم مصر در مقابل استبداد و افراط قرار گرفته اند یک روز از استبداد سوختند و یک روز قربانی افراط گری در این کشور شدند و ما شاهدیم که کشور تونس هم دوباره به روزهای قبل خود در حال برگشتن است.
وی، شرایط کنونی در سوریه را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: در این کشور مردم را بمباران شیمیایی می کنند ، همانند بمباران های شیمیایی در ایران که در زمان جنگ تحمیلی انجام شد و افراد زیادی کشته شدند.
وی با بیان این که تنها مردم سوریه از این اتفاقات آسیب می بینند، افزود: به عراق نگاه کنید بعد از ۱۰ سال هنوز دهها بمب در این کشور منفجر می شود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مردم سوریه دو سال است که شاهد قربانی شدن عزیزانشان، تخریب خانه هایشان و آوارگی هستند، ما باید راهی به دنیا نشان دهیم که در سایه آرامش و اعتدال و عقلانیت باشد.
هاشمی رفسنجانی یادآور شد: برای همگان ثابت شده است که زور، ترساندن، ارعاب مردم و امنیتی کردن هیچ فایده ای ندارد و این امنیت، امنیت گورستان خواهد بود ، ولی امنیت برای زنده ها نیست و ما برای زنده ها امنیت نیاز داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز عصر امام خمینی (ره) دوباره می درخشد، خاطرنشان کرد: کسانی هستند که نمی خواهند آن عصر دوباره تکرار شود و امام راحل سرلوحه کار ما قرار گیرد.
هاشمی رفسنجانی افزود: امروز همه ما در این مکان مهمان امام خمینی (ره) هستیم، هنوز بعد از گذشت سا ل ها زمانی که به این مکان می آیم حالت حزن و اندوهی که روزهای رحلت ایشان برایم تجدید می شود.امام راحل در دوران حیاتشان جان ما را تسخیر کردند، ایشان آرام سخن می گفتند، اما کلمات آرام ایشان جوانان آنان را بیدار می کرد.
وی یادآور شد: امام (ره) اسلام ، تشیع و ایران را زنده کردند ، سال ها بود که تلاش می شد امام را در بین مردم کمرنگ کنند ولی این تلاش اشتباه بود. ما تنها در سایه امام می توانیم رشد کنیم ، امام شخصیتی معمولی نبود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسانی که تلاش کردند امام راحل را کمرنگ کنند، ظلم کردند، آنان یاران امام را تار و مار کردند؛ ولی خداوند نمی خواهد آنان موفق شوند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 310657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    141 9
    هر وقت صحبت پرهیز از امنیتی کشور کردن شد، فرداش بگیر بگیرها دوبله شد. بابا دهنمونو سرویس کردین
  • بی نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    117 5
    خدا همه ی خیرخواهان واقعی و دانای این ملت را توفیق دهد...العاقبه للمتقین.
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    درود بر اصلاح طلب
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    از جناب آقای هاشمی بعیده ایشون باید این مسائل پیش پا افتاده و معمولی رو بدونند نتیجه کنار کشیدن عارف و حمایت اشخاص مهم و مناظرات در چند روز آخر نتیجه رو عوض کرد و نظر سنجی های روزهای آخر هم این رو میگه.
    • محسن A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      12 39
      ایشون فقط معتقد به دموکراسی به شرط چاقو هستن اگر اسم خودشون یا طرفدارانشون از صندوق خارج بشه،همه چیز دست بوده و دموکراتیک ولی اگه کس دیگه ای باشه حتما تقلب شده،
    • بی نام A1 ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
      35 6
      نه عزیزم روز آخرم باز الف و امثالهم آمار زده بودند که الا بلا قالیباف و جلیلی میرن دور دوم و روحانی عددی نیست!!...مردم بهشون نشون دادن کیا عددی نیستن...درود بر اصلاحات و اعتدال گرایی. سلام بر خاتمی و هاشمی.
    • 9999 A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
      5 17
      درهمون نظرسنجی ها ارای روحانی کمی بیشتر از قالیباف شده بود ولی ..
  • بی نام US ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    93 12
    تازه دوست دارم هاشمی را آیت الله هاشمی بنامم.
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    آقای رفسجانی منطقه در حالت جنگیه بعد تو دنبال چی هستی؟ تا کی دنبال این حرفها و تسویه حسابها هستی؟
  • سيد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    60 9
    متاسفانه همه امارها اشتباه است
  • بی نام A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    11 89
    کسانی .......کسانی ..............کسانی.................کسانی..........کسانی.... حاج آقا چقدر دشمن داری !
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    17 81
    آره مردم هميشه با ما هستند اصلا ما يعني مردم و مردم يعني ما نخير آقاي هاشمي همه چيز چند روز آخر با به صحنه آمدن آراي خاموش تغيير كرد
  • بی نام A1 ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    96 13
    همین الان هم تو مناظره صدا و سیما مردم یه نظر میدن اینا یه نتیجه دیگه نشون میدن مثل هفته پیش.حالا ما نباید به نتیجه ........ شک کنیم؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    28 7
    آقا نظر ما رو بذار دیگه.
  • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
    76 11
    آقای هاشمی عزیز! به این نظر سنجی ها هیچوقت اعتماد نکنید. ما مردم ایران راهکارهای سیاسی زیادی را آموخته ایم منجمله ایجاد توهم محبوبیت از طریق نظر سنجی.
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    10 8
    دقت کردید ایشون از دکتر روحانی بیشتر حرف میزنه!؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    22 6
    فقط هاشمی و روحانی رو عشقه.......................
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    12 4
    سلام بر زندگی.......
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    8 9
    تو همان نظرسنجي ها عارف بالاتر از روحاني بود اما گفتند برو كنار شما رأي كمتري داري چون بعضي آدم هاي سودجو دنبال منافع خودشان بودند البته باز جاي خوشحالي است كه اصول گرايان رأي نياوردند
  • رضا A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    18 4
    از افراطی های تمامیت خواه هر چی که بگی بر میاد...اما مردم دیگه بیدار شدن واجازه نخواهند داد 3 درصد افراطی برای بقیه تصمیم بگیرن.
  • داش مجید A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
    1 2
    ما حالا منتظر اجرایی شدن شعارهای انتخاباتی هستیم