استقلال و پرسپولیس در حالی روز جمعه به مصاف هم می‌روند که خانواده مرحوم ناصر حجازی چند وقتی است که دربی‌ها را بدون او تماشا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در آستانه بازی سنتی فوتبال ایران، شنیدن صحبت‌های همسر مرحوم حجازی در نوع خودش جالب توجه است. او در آستانه این مسابقه تاکید می‌کند که وقتی دربی نزدیک می‌شود غمی در دلش می‌نشیند و نبودن همسرش اتفاق بسیار تلخی است. با خانم شفیعی دقایقی صحبت کردیم و او به سوالات پاسخ داد.

 

در آستانه دربی چه حسی دارید؟

از زمانی که ناصر دیگر در بین ما نیست وقتی دربی نزدیک می‌شود دلم را غم می‌گیرد. وقتی او در استقلال سرمربی بود دوستان و آشنایان در خانه ما جمع می‌شدند. البته مردها به استادیوم می‌رفتند و خانم‌ها در خانه بازی را تماشا می‌کردند.

 

دیگر شور و حال گذشته را ندارید؟

من بازی را می‌بینم ولی مطمئنا وقتی ناصر در بین ما نیست شرایط خیلی فرق می‌کند. الان با آن زمان که او در بین ما بود خیلی فرق دارد ولی با این حال ما استقلالی هستیم و دعا می‌کنیم که اول بازی زیبایی را شاهد باشیم و دوم اینکه استقلال بازی را ببرد. این روزها هواداران ناصر هم به موبایل او مدام اس ام اس می‌دهند و وقتی آنها را می‌خوانم گریه‌ام می‌گیرد.

 

شیرین‌ترین خاطره شما از دربی چیست؟

وقتی ناصر در زمان مربیگری یا بازیگری دربی را می‌برد  همیشه خوشحال بودیم. یادم می‌آید در سال 1362 صد و بیست هزار نفر به ورزشگاه رفته بودند که استقلال بازی را با تک گل آقای مظلومی برد. من فیلم‌های زیادی از دربی‌ها و همچنین‌ بازی‌های مقدماتی جام جهانی داشتم که بعد از فوت ناصر آنها را بردند.

 

تلخ‌ترین خاطره شما از دربی چیست؟

سال 1365 استقلال در یک بازی با 3 گل شکست خورد و سال 1376 هم شکست دیگری داشت که این‌ها جزو خاطرات تلخ من از دربی است.

 

نتیجه بازی روز جمعه را چطور پیش بینی می‌کنید؟

نمی‌دانم چه بگویم ولی هیچ کس دوست ندارد دربی مساوی شود. نمی‌دانم چطور پیش بینی کنم ولی فکر کنم استقلال با نتیجه یک بر صفر برنده شود.

 

دوست دارید چه کسی گل بزند؟

دوست دارم با گل برهانی برنده شویم.

 

معمولا یک روز قبل از دربی با ناصرخان صحبت می‌کردید؟

من معمولا قبلا چنین بازی‌های حساسی به امامزاده صالح می‌رفتم و آنجا دعا می‌کردم تا استقلال موفق باشد. یادم می‌آید همیشه ناصر به من می‌گفت دعا کن که بازی زیبا باشد تا مردم لذت ببرند. برخلاف خیلی از مربیان،بازی زیبا برای او خیلی اهمیت داشت.

 

آتیلا حجازی مدتی پیش گفت که نمی‌گذارند ناصر حجازی در استادیوم نامش برده شود. آیا شما بابت این موضوع ناراحتید؟

من به آتیلا گفتم که در مورد این موضوع صحبت کند چون حجازی همیشه در قلب هوادارانش است. نمی‌دانم چرا حتی نمی‌گذارند حتی عکس ناصر را به ورزشگاه ببرند و این در حالی است که او سال‌ها برای این فوتبال زحمت کشیده است. در جشن قهرمانی استقلال حتی یک عکس ناصر نبود و این واقعا ناراحت‌کننده است. ما خدا را شکر نیازی به کمک‌های مالی نداریم ولی مسائل معنوی برایمان مهم است. در ضمن باید بگویم که حجازی به هیچ عنوان یک آدم سیاسی نبود و فقط یک آدم مردمی بود و حالا هم هوادارانش او را دوست دارند.

 

251 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 311680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =