علت آتش گرفتن دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم-تهران/ تولیدکننده اتوبوس ها ۵۰ درصد مقصر است

نقص سیستم برق رسانی و ضعف بدنه، علت آتش گرفتن دو اتوبوس اسکانیا پس از تصادف شب گذشته در اتوبان تهران-قم و مرگ ۴۴ نفر اعلام شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تشریح جزئیات حادثه دلخراش و نادر تصادف شب گذشته دو دستگاه اتوبوس در اتوبان تهران - قم گفت: شرکت تولیدکننده اتوبوس اسکانیا 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

سردار دکتر اسکندر مومنی که شب گذشته و ساعاتی پس از رخداد حادثه در صحنه حاضر بود دراین باره به ایسنا گفت: حوالی ساعت 23 شامگاه دوشنبه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از اصفهان به تهران در حال حرکت بود،‌ در حوالی کیلومتر 28 اتوبان قم - تهران بعد از مجتمع مهتاب به علت ترکیدگی لاستیک جلو از بغل با یک دستگاه سواری هوندا برخورد و پس از آن با شکستن گاردریل وسط وارد مسیر مقابل می‌شود.

وی افزود: در همین حال یک دستگاه اتوبوس اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال تردد بود با مشاهده اتوبوسی که از لاین مخالف وارد مسیر شد سعی به فرار کرد و به سمت راست منحرف شد، اما متاسفانه هر دو اتوبوس به صورت رخ به رخ در لاین سمت راست با هم برخورد کردند.

وی با اشاره به اینکه هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار حریق شدند، گفت: به علت ضعف بدنه اتوبوس‌ها و نقص در سیستم برق رسانی هر دو اتوبوس اسکانیا پس از حادثه دچار آتش سوزی شدند که تعدادی از مسافران عقب موفق شدند با شکستن شیشه اتوبوس از آتش سوزی فرار کرده و خود را به بیرون پرتاب کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها در این حادثه 44 تن کشته و 39 تن مجروح شدند که حال اکثر مجروحان مساعد گزارش شده و تنها سه تا چهار تن از مجروحان حال مساعدی ندارند.

وی علت این حادثه بر اساس بررسی اولیه کارشناسان پلیس راه را ترکیدگی لاستیک اتوبوس و علت تشدید کننده آن را آتش سوزی اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی چند وقت اخیر چندین مورد تصادف اتوبوس اسکانیا به شکل های مشابه رخ داده که در اکثر موارد این اتوبوس‌ها به دلیل ضعف بدنه و نقص سیستم برق رسانی دچار آتش سوزی شدند.

وی با اشاره به اینکه سهم شرکت تولید کننده اتوبوس نیز در این حادثه مشخص شده است، گفت: بر این اساس شرکت تولید کننده اتوبوس اسکانیا (عقاب افشان) 50 درصد در این حادثه مقصر شناخته شده است.

وی از تشکیل تیم ویژه بررسی صحنه تصادف اتوبوس‌های اسکانیا خبر داد و گفت: هم اکنون این تیم کارشناسی در صحنه حادثه حاضر هستند و در حال بررسی اند که اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقبا اعلام می‌شود.

 

ارسال گزارش نقص فنی اتوبوس‌های اسکانیا به مراجع قضایی

رئیس پلیس راه کشور از ارسال گزارش نقص فنی اتوبوس‌های اسکانیا به مراجع قضایی خبر داد و گفت: آنچه موجب شدت حادثه شده همین نقص سیستم برق رسانی اتوبوس‌ها بوده است.

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راه کشور  با بیان اینکه حادثه تصادف شب گذشته میان دو دستگاه اتوبوس و یک دستگاه سواری حاصل دو علت بوده است به فارس گفت: علت اول این حادثه ترکیدگی لاستیک یکی از اتوبوس‌ها بوده که موجب انحراف به چپ اتوبوس می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان این انحراف اتوبوس اسکانیا ابتدا با یک دستگاه خودرو سواری برخورد کرده و بعد از عبور از گاردریل وارد لاین مخالف می‌شود.

سردار مهماندار با اشاره به اینکه بعد از برخورد دو دستگاه اتوبوس اسکانیا، این دو اتوبوس به علت نقص سیستم برق رسانی دچار حریق شده‌اند گفت: پیش از این نیز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در استان خوزستان بعد از برخورد با کامیون بنز دچار آتش سوزی شد که در این حادثه 14 نفر جان باختند.

وی تاکید کرد: حادثه‌ای که برای اتوبوس دانش آموزان بروجنی رخ داد ربطی به این نقص فنی نداشته است.

رئیس پلیس راه از ارسال گزارش نقص فنی اتوبوس‌های اسکانیا به مراجع قضایی خبر داد و گفت: هر حادثه‌ای که روی می‌دهد ما گزارش مربوط به آن را به مراجع قضایی ارسال می‌کنیم.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    خیلی جالبه. دو تا اتوبوس با سرعت بیش از 100 کیلومتر با هم شاخ به شاخ میشن و علت آتش گرفتن نقص سیستم برق رسانی اعلام میشه !!!! ای کاش یه خورده از برآیند نیروهای وارده که بیش از چند صد تن است صحبت میکردید و میان 4 تا آهن پاره سوخته، علت را اینگونه بیان نمیکردید!
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      69 4
      وقتى به تعداد كشته شده ،عدم شناسايى اجساد واينكه بعد از برخورد به اتومبيل سوارى وريل وسط اتوبان سرعت بايد كاهش يافته باشد؛توجه كنيد اتش سوزى را عامل اين وسعت تلفات مى دانيد. البته ريل وسط هم نبايد مانند كاغذ باشد!
    • هادی IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      186 7
      علت گرانی لاستیکه که راننده ها تا سیمهاشو یکی یکی نشمردن و تا100 درصد لاستیک تموم نشه عوضش نمیکنن
    • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      96 9
      اگه سیستم برق رسانی درست بود بعد از برخورد برق کل اتوبوس قطع میشد و باعث جرقه زدن و در نتیجه شعله ور شدن سوخت دو اتوبوس نمیشد اتفاقا ربط هم داشته
    • سعید IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      77 4
      یکم دقت کنی میبینی که بدنه ی دوتا اتوبوس طوری آسیب ندیده که 44 کشته بده . در هر صورت آتیش گرفته بعد این بار اول نیست که اتوبوس های اسکانیا در اثر تصادف آتیش میگیره. درسته که اتوبوس های اسکانیا رتبه ی اول کیفی توی دنیا رو دارن اما در هر صورت داره توی ایران مونتاژ می شه . پس هر اتفاقی می تونه توش بیافته
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      19 2
      من در خودم در هفته هاي اخير چند بار مسافر اتوبوس هاي تهران به اصفهان و بالعكس بوده ام. به نظر من مقصر اصلي راننده ها هستند كه بسيار بسيار خطرناك و بد رانندگي مي كنند. به احتمال زياد هم لاستيك در يكي از لايي كشيدن هاي راننده اتوبوس به خودرو ديگر يا گارد ريل برخورد كرده و تركيده . تعجب نكنيد راننده هاي اتوبوس در حين رانندگي با حداكثر سرعت لايي مي كشند در ا توبان!!!! . حتي يكبار سه هفته پيش با راننده اتوبوسي به علت رانندگي بد و خطرناكش دعوايم شد كه متاسفانه زماني كه به تهران رسيدم به دفتر شركت مربوطه هم شكايت كردم كه اصلا آنها واكنش جدي نشان ندادند. پليس بزرگراه هم كه الحمداله اينگار اصلا نداريم. دو تا دوربين شكسته گذاشته اند در راه اين اتوبان ها و خيالشان را راحت كرده اند.
    • علیرضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      15 2
      پسر دایی من توی شرکت اسکانیا چند سالیه که کار میکنه.چند وقت قبل می گفت به خاطر تحریم تولید و کیفیت اتوبوسهای تولیدی به شدت افت کرده.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      18 2
      لاستيك بي كيفيت -گراني ارز و به تبع لاستيك جفتي 3 تا 6 ميليون- صاحب ماشين بي رحم كه فقط به فكر پول دراوردن هست-شركت مسافربري به دليل عدم كنترل سلامت خودرو-پليس راه به دليل عدم كنترل سلامت خودرو-راننده كه از وضعيت ماشين خبر داره (3 بار تركيدگي لاستيك چيني در عرض 1 ماه كه در 1مورد خودم داخل اون اتوبوس بودم و مهارت راننده باعث كنترل خودرو شد) راهداري به علت ضعف گارد ريل و علائم و راه و ....شركت اتاق ساز به علت سر هم بندي كردن و افت شديد كيفيت نسبت به نمونه خارجي و برداشتن خيلي از سيستمهاي ايمني از روي خودرو ها(بر روي سواري ها هم به شدت مشاهده ميشه)به علت سود بيشتر و كم اهميت بودن جان مردم.ضعف سيستم نظارتي بر روي ساعات كار و نحوه كار رانندگان توسط پليس راه و ......................تمومي نداره.
    • افســــــــــوس IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      12 2
      باید پلیس از تردد اتوبوس هایی که لاستیک مناسب ندارند جلو گیری کند. والا پول لاستیک هر چقدر هم که گران شده باشه گرانقیمت تر از جان عزیزان هم و طن که نیست!!!!!!!!!
    • پیام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      15 0
      باز خوبه از نظر کارشناسان علت این فاجعه مسافران شناخته نشدن!!!!
  • drfarhad A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    اين دفعه به جاي خلبان تقصير افتاد به گردن سيمهاي برق!!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    عجب! به این زودی علت پیدا شد؟؟؟؟؟؟ میخواین بدم سیستم آب پاش نصب کنن تا موقع تصادف آتیش نگیره؟؟ خیلی خنده دار بود
    • علی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      75 2
      توجه داشته باشید برروی این خودرو سیستمی باید باشد که در هنگام تصادف برق را قطع می کند.......................................حتی سواری های مدل بالا هم این سیستم رادارند ..چرا روی این ماشین نصب نبوده؟
    • حسین US ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      0 0
      ایول خوشم اومد.اقااوروزمن میخواستم برم بوشهرواقعارانندش درست رانندگی میکردنه مشکلی داشت نه چیزی.تقصیرراننده هاهست
  • hamidreza IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    اسکانیا اتوبوس رتبه اول دنیاست، میخوان تقصیر گردن خودشون نباشه
    • مجيد A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      105 2
      درسته اسكانيا اتوبوس اول دنياست ولي توليد شده در اروپا نه در ايران
    • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      45 0
      اتوبوس ایران پیما چطور؟!
    • وحید IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      81 2
      بله حق با شماست. ولی اسکانیایی که در سوئد تولید میشه نه در سمنان. این وضع اسف بار تولید فقط در کارخونه عقاب نیست، بنزهایی هم که ایران خودرو دیزل تولید میکنه به همین افتضاحی تولید و مونتاژ می شوند. همچنین سایپا دیزل و رانیران و بقیه. لطفاً یکبار، فقط یکبار، به این خودروسازی ها سر بزنید و وضعیت کیفیت قطعات، وضع اسفناک تولید، سیستم کنترل کیفیت و pdi شون رو ببینید و بعد اظهار نظر کنید. تا حالا همونطنانمون کم در پژوها سوختند؟
    • بی نام US ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      49 5
      مونتاژ چین
    • ا|مسعود|ا A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      32 4
      جدا از این حادثه که بیشتر تقصیر راننده ها بوده،کلا این اتوبوس های اسکانیا از نظر استحکام بدنه ایمن نیستند،بنزسیصد دو از این ها بدنه اش بهتره.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      39 3
      بله اتوبوس رده اول هست ولی در کشور ما موتورش از خارج میاد ولی بدنه تو شرکت عقاب تولید میشه و میذارن روش.
    • علی A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      39 2
      ممکن است که اتوبوس های اسکانیا در کشور های دیگر از کیفیت خوبی برخوردار باشند ولی متاسفانه در ایران چون نظارتی بر کار ساخت و مونتاژ قطعات آن هم قطعاتی که با کیفیت پائین و قیمت ارزان تولید میشودنیست بنابراین اتوبوس های اسکانیای تولید ایران دارای نقایص فنی بسیاری است که متاسفانه در حوادث فاجعه هایی اینچنین ایجاد مینماید.این نشانه خوبی است که اعلام شود که تولیدات نامرغوب نیز سهمی در حوادث دارند و باید تاوان آن را بپردازند. شاید لاستیکی هم که ترکیده به علت نامرغوبیت آن باشد(گفتم شاید).
    • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      50 4
      دوست محترم اون اسكانيا ساخت سوئده و از بهترين مواد اوليه ساخته مي شود اما اين اسكانيا اسمش اسكانياست اما معلوم نيست چقدر از قطعاتش ساخت چينه
    • 63 IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      51 4
      نه خیر بهترین اتوبوس دنیا مثل کامیونها و سواریهاش بازم مرسدس بنزه منتها به ایران نمیفروشن به خاطر تحریم. با تشکر از احمدی نژاد
    • رضا A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      5 7
      نه مشكل پرداخت شركت بيمه به مسافران است كه زياد ميشه نتيجه اينكه نصفشو ميندازن تقصير كارخانه عقاب افشان كه بتونن نصف پولو از اون بگيرن چون معمولا اگر هم نقص از ساخت اتوبوس باشه تا ده درصد عادلانه است در ضمن وقتي اتوبوس با سرعت غير مجاز حركت ميكنه ديگه اين حرفها ميشه كشك
    • رضا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
      1 1
      شما بد نیست آگاهیتونو بالا ببرید..پس بنز و مان خدای اتوبوس های جهانند
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    27 1
    به نظر من که سبب اصلی عدم نظارت درست بر تعاونیهای اتوبوسرانی است.
    • ايراني IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      7 0
      چرا بايد اين همه جنس بي‌كيفيت وارد بشه؟ سازمان استاندارد؟؟؟
  • میثم A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    50 0
    من دانشجوی دانشگاه کرمانم، تقریبا یکسال پیش از شیراز به سمت کرمان با اتوبوس زاهدان میرفتیم که در 100 کیلومتری بردسیر در سربالایی ماشین تو حین حرکت آتیش گرفت جالب اینکه اتوبوس هم اسکانیا بود، تنها شانسی که اوردیم با اولین حرکت همه از اتوبوس با سرعت پیاده شدیم ولی اتوبوس جلوی چشم همه مسافرا تا آخر سوخت فیلمش هم کامل از اول تا اخر موجوده اگر خبر خواست در اختیارشون بزارم تا هم وطنانمون جان سوز هوویی دیگر نشن
  • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    24 12
    تحریم هم بی تاثیری نیست. نگاهی به میزان و نحوه تولید اسکانیا در چند سال اخیر کمک می کند.
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    21 4
    علت سرعت زیاد و بی دقتی
  • ایمان IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    33 0
    به نقش گاردریل وسط جاده هم توجه کنید که براحتی میشه از یه طرفش رد شد.متاسفانه مسائل ایمنی و کیفیت راهها هم این وسط نقش مهمی داره که همه ی ما براحتی ازش غافل می مو نیم. حتما این وسط سقوط تیربرق و برق گرفتگی هم عامل مرگ چند نفر بوده....واقعا تاسف انگیزه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    28 9
    باید به جای این دعواها برای خانواده هایی که عزیزانشان را تا دیروز پیش خود داشتند و امروز دیگر ندارند صبر آرزو کنیم .
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      10 1
      منفی دادم به خاطر دعوا که گفتید!!! اگر این اعتراض ها نباشد هر روز باید شاهد چنین حوادثی باشیم و آرزوی صبر کنیم
    • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      14 1
      اين به قول شما دعوا ها كاملا به جا است زيرا براى رسيدن ما به مقام كه نيست همه از اين قضيه متاسفيم ومى خواهيم علت مشخص شود تا جلوى ان سد شود
  • بروجنی A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    31 2
    هر مسافری که سوار اتوبوسها میشه بی خوابی ، اعتیاد ، بی مسئولیتی و بی اعتنایی رانندگان و تعاونی داران رو به حقوق مسافران متوجه میشه . . . این مسئله در تمام شهرهای ایران صدق میکنه و مشخصا رسیدگی مسئولان به این مورد فقط در حد رفع تکلیف موارد قانون است...
  • علیرضا IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    35 5
    لاستیک چینی ترکیده عیب از اتوبوسه !!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    27 4
    پليس راه شركت سازنده خودرو را به دليل بدنه ضعيف و نقص فني برقي به ميزان پنجاه درصد مقصر اعلام كرده است.ولي ما پليس راه را بدليل عدم كنترل خودروها و ضعف گاردريل به ميزان بالاي نود درصد مقصر ميدانيم. در بعضي تصاوير گاردريل تا سقف اتوموبيل مقابل بالا امده است. مگر گاردريل براي محافظت در مقابل خروج اظطراري نيست؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    26 5
    آقای کارشناس اولا" به این سرعت عملتون در تشخیص مقصر تبریک میگم. ثانیا" ممکنه بفرمائید گارد ریل برای چیه؟ احتمالا" گارد ریل نبایستی استحکام بیشتری میداشته؟ دو تا گارد ریل راحت خوابیدند، دو تا اتوبوس شاخ به شاخ بهم زدند، اونوقت مقصر برق کشی اتوبوسه؟!!! بابا ایول عجب نابغه هایی تو این مملکت داریم!
  • افشین IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 25
    کجاست اون نادانی که می گفت مقصر اصفهانی بوده و حرف بی ربط زده بود...
    • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      11 6
      صد در صد راننده اصفهانی مقصر بوده! بگو خب !
    • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      خب به جمالت! که چی؟!
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    18 2
    ابتدا به خانواده های درگذشتگان حادثه تسلیت میگویم و بعد از دولت میخواهم ازدست دادن 44 هموطن را دست کم نگیرد عزای عمومی وتسلیت ابتداییی ترین کار لازم است و بعد توجه به مسائلی که باعث اینگونه حوادث می شوند امیدوارم دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 3
    زرشك وقتي اولين گزارش را ارسال كرديد تا چند تا مورد با همون دليل بايد پيش بياد تا مشكلات مشخص شده چك و رفع شود ؟؟ خب شايدم بي خيالش ؟هان
  • وحید A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    34 1
    گاردریل های وسط اتوبان به چه منظور نصب شده اند؟!!! هر چقدر هم که سرعت زیاد و فشار سنگین باشد باید جلوگیری کنند از ورود خودرو به لاین مقابل... شاید هم گاردریل در آن نقطه به شکل صحیح و ایمن نصب نشده است!!! رئیس پلیس راه کشور به جای ذکر علت اولیه ایجاد حادثه به ذکر علت آتش سوزی اتوبوس ها اشاره کردند!!! اول باید معاینه فنی اتوبوس رو چک کرد...بعد علت ترکیدگی لاستیک...بعد چرا به باند مخالف رفته و ضعیف بودن گاردریل...و در نهایت ضعیف بودن بدنه و علت آتش سوزی...
  • بی طرف A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    40 2
    لطفا مقصر اصلی را اعلام کنید... آیا مراکز معاینه فنی مقصر نیستند؟؟؟ آیا وارد کنندگان لاستیک های بی کیفیت مقصر نیستند؟؟؟ آیا پلیس مقصر نیست که نظارتی ندارد؟؟؟ و...؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      3 3
      عزیز من از قیمت لاستیک خبر داری؟ یه لاستیک خوب با این شرایط تحریم جفتی 5 تا 6 میلیون تومنه در حالی که لاستیک چینی جفتی 2 میلیونه و نکته جالب اینه که لاستیک تیوبلس ماشین های سنگین در ایران تولید نمیشه اون راننده لاستیک چینی استفاده نکنه چی استفاده کنه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      8 1
      واردکننده لاستیک را بیاورید.خخ خخ خخ خخ خخ
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    36 2
    آقای رییس پلیس راه کشور ای کاش در مورد خودروسازان داخلی هم گزارشی تهیه میشد و به مراجع قضایی میرفت... آیا پراید در برخوردها ضعیف نیست؟!!! آیا پژو در برخوردها دچار آتش سوزی نمی شود؟!!!
  • احمد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 2
    جالبه که شرکت عقاب افشان سمنان به علت مشکلات اقتصادی تعطیل شده !
  • حسن IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 1
    سلام، مسئولین محترم لطفا بفرمائید این اتوبوس مربوط به کدام یک از شرکت های مسافر بری بوده . تا کی باید ملاحظه و مصلحت اندیشی کنید. از صبح تا حالا سه گزارش از این تصادف هولناک و تاسف بار در خبر آنلاین اومده ولی هیچکدام اسم شرکت را نیاورده .
  • سارا A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 1
    اگر گارد ریل ها مقاوم بودن هیچوقت این 44 نفر بیچاره کشته نمیشدن با این وضعیت ای خدا
  • a IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 1
    من نميدونم علت چيه كه اكثر اتوبوسهاي بين شهري از مبدا شب حركت ميكنند؟ 4 ماه پيش توي جاده اهواز به هفتكل شاخ به شاخ شدن اتوبوس با يك بنز همچين رويدادي رو به وجود اورد وحدود 20 نفر توي اين اتش سوزي سوختند؟ايا از اون موقع تا الان دستگاهها و سازمانهاي مربوطه كوچكترين احساس ناراحتي از سوختن 65 نفر از هموطنانمون بهشون دست داده؟آيا چاره انديشي كرده اند؟ وآيا ميدونند كه ديگه هيچ كدام از اين كشته شده ها رو نميشه جاگزين كرد؟
    • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
      1 0
      آتش سوزی اتوبوس کاری به ساعت شبانه روز ندارد. خودرو که معیوب باشد، آتش می گیرد.
  • amir A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 1
    معمولا" خودرو سازان شریف ما تیپ های متعدد روی اتومبیل نصب میکنن که قیمتشون رو ببرن بالا تیپ1 و2 و3و4 وغیره ولی باید به عزیزان خودرو ساز بفرمایید که خودروی وارداتی همه چیز شون اصولی ساختنه شده ولی عزیزان کمش کردند تا سود بیشتری ببرن
  • سپهوند IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    12 0
    چه بدمان بیاید و چه نیاید در غرب گرانبها ترین چیز جان انسانهاست ولی در کشور ما کم بها ترین چیز جان انسانهاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    اگر مقصر اسکانیاس باید شدیدا توبیخ بشه. تو کشورهای دیگه خون از دماغ یکی میاد مسئولشو را از کار برکنار میکنن و اون وقت اینجا بی ارزش ترین چیز جون مردم هست....واقعا تاسف باره
  • سعید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 1
    بنده خودم راننده هستم و تو اکثر جاده های ایران رانندگی میکنم و به نظرم سرعت تو جاده های منتهی به شهرهای اصفهان و قم و همدان اصلا کنترل نمیشه! اما برعکس تو جاده های منتهی به سمنان و مشهد و کلا شمال کشور این کنترل سر به فلک میکشه طوری که هر 10 کیلومتر یک دوربینه و هر 20 کیلومتر یک پلیس واستاده!
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 1
    وقتی جان انسان ها اهمیتی ندارد . این موارد را قبل از تولید این اتوبوس ها باید برسی شود نه وقتی که 44 خانواده را بدبخت کردید .
  • محمدمحسن A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 1
    به خدا علت اینگونه سوانح سرعت زیاد راننده گان اتوبوس است. بنده باتوجه به کارم هر روز با ماشین سواری توجاده هستم اونقدر اتوبوس با سرعت ازم سبقت می گیره که .. آخرش هم میشه این. بندگان خدایی که می خواستن به مقصود برسند و خانواده های دادغدار آنها
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 1
    با این اعلام نظر فوری و وقوع آتش سوزیهای مشابه، مشخص است که نیروی انتظامی از نقص فنی این اتوبوسها از قبل باخبر بوده است...بنابراین آیا لازم نبود شرکت سازنده را ملزم به اصلاح سیستم برق این اتوبوسها می کردند!؟...پس با این حساب نیروی انتظامی چند درصد مقصر است!؟...حداقل در اسرع وقت اتوبوسهای دیگر رو که روزانه چند صد هزار نفر رو جابجا می کنند را تعمیر و رفع عیب کنند.
  • حسین A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    12 1
    آقا من اصفهان دانشجو ام همش هم با این اتوبوسها دارم میرم و می یام.حالا با چه دلی سوار شون بشم آخه این بار چندمه
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 0
    چرا وقتی این هنه ماشین تولید داخل باعث کشته شدن مردم میشه هیچ کس نمی گه تقصیر ایران خودرو و سایپاست
  • علی مددخانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    واقعا خودرو سازها تا کی باید هر کاری دلشون خواست انجام بدهند و پولهای کلان ببرند با تولید خودروهای بی کیفیت ؟چند ساله که نیروی انتظامی اینها رو ملزم به رعایت استاندارد کرده ولی معلوم نیست پشنت پرده چه کسانی از اینها حمایت میکنند که دست از بازی با جان مردم بر نمیدارند
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    از لاستیک چینی بیشتر از این هم نمیشه توقع داشت. وای به حال تاجران وارد کنندگان لاستیک درجه 3 چینی که باید در قیامت پاسخگو باشند.
  • علی مددخانی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    به این نکته توجه داشته باشید که مسوول کیفیت گاردربل وزارت راهه نه پلیس
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    11 0
    خب اگر این آتش سوزی ها سابقه داشته پس چرا تا حالا اقدامی نشده؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      برای این که مسئولان اسکانیا هنوز هم می گویند اتوبوس ما نقص ندارد! مرغ یک پا دارد.
  • ملك IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    خدا بيامرزدشون و به خانوادشون صبر بده. كاش به جاي اينكه دنبال مقصر باشيم ببينيم چه ميشه كرد تكرار نشه. مثلا اگر گارد ريل محكم بود اين طورميشد. مسئولين محترم كجاند يا دنبال كارهاي سياسي و تخريب همديگه اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • mohammad A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    1 6
    فقطططططططططططططططططططططططط تسلیطططططططططططططططططططططططططططططططط
  • رضا A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 2
    تو رو خدا هول هولکی تصمیم نگیرید و با احساس حکم ندید حتما الان واسه آروم کردن مردم و راحت کردن خیالشون میخوان یک مقصر پیدا کنن و اعدامش کنن، بابا کارشناسی حادثه و تشخیص علت کار یک ساعت و یک روز نیست من خودم کارشناس ارشد خودرو هستم علت اصلی این تلفات زیاد آتش سوزی بوده که به نقص اتوبوسها برمیگرده علت اصلی ترش نقطه شروع حادثه یعنی ترکیدن لاستیکه که جز راننده خیلیای دیگه توش مقصرن
  • محسن IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 3
    آتش سوزی اتوبوس ها یک علت دیگر هم دارد و آن استفاده راننده کمکی در صندوق بغل از پکنیک و استعمال مواد مخدر در حین حرکت است . البته انشاالله چنین نباشد.
  • مهرداد A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    4 0
    جالبه که عزای عمومی فقط در یزد اعلام شده! کل ایران عزادار این حادثه هستن الان! این تعداد کشته در هر کشوری بود تو کل کشور عزای عمومی اعلام میکردن اما ظاهراً تو ایران 44 کشته زیاد نیست!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    آقای پلیس شما اصلا نباید چنین ماشینی رو شماره گذاری کنی حالا که 44 نفر مردن میگی نقص اساسی داره همین دیروز اتو اتوبان آزادگان جنوب به شمال می رفتم ترافیک بود تو خط سرعت با چشمای خودم دیدم گارد ریل وسط اتوبان محل اتصالش که جای 5 پرچ داشت فقط بایک پرچ فیکس شده بود حدودا سیصد متر تمام گارد ریل ها همینطوری بودن حالا باید چند نفر بمیرن تا بیان درست کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 17
    روحانی مچکریم
    • ر و A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      4 1
      چه ربطی به روحانی داره.تازه یک ماهه رئیس جمهور شده.باید از احمدی نزاد تشکر کرد بابت 8سال زحمتی که برای مملکت کشیدند. تحریمها به شکلهای مختلف داره سر مردم بلا نازل میکنه.اجناس روز به روز بی کیف تر میشه و شرایط سخت تر.اگر تحریمها کم نشه باید منتظر شرایط بدتر باشیم.خدا رحم کنه.
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    25 0
    خدا لعنتتان کنه که با جان مردم بازی می کنید.
  • محمد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 2
    بگم بگم. لاستیک گران است .تحریم شدیم .قطعات یدکی به ما نمی دهند . مونتاژ ما استاندارد نیست .و در آخر ....در این کشور جان انسانها بی ارزش است . سالی 28000 کشته و ده ها هزار معلول و مجروح . این است عملکرد معجزه هزاره سوم . ما موجود زنده به فضا می فرستیم.هه هه هه
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 2
    حالا باز هم بگین تحریم چیز خوبیه البته ما خود کفاییم....
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    7 0
    من به عنوان کسی که سالهاست یا از اتوبوسهای مسیر اصفهان استفاده می کنم و یا با ماشین شخصی به اصفهان می روم ( از تهران) بایستی خدمت همه عزیزانی عرض کنم که واقعا در اغلب این موارد مقصر اصلی راننده اتوبوس ها و ماشین های سنگین و بعدا وسیله در اختیارشان ( اتوبوس یا کامیون ) است. اغلب رانندگان این ماشین های سنگین آنچنان وحشیانه و بی محابا رانندگی می کنند و شما اگر در خط دوم باشید آنچنان پشت خودروی شما مانور می دهند و سپر به سپر رانندگی می کنند که قبض روح می شوید. پلیس راه هم که اگر خیلی هنر کند فقط جریمه می کند، همین! به هر حال امیدوارم یک سیستم نظارت شدید بوجود بیاید تا بر همه عوامل درگیر از راننده تا خودرو و اتوبوس و غیره نظارت و بازرسی قوی داشته باشند.
  • امير A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    15 1
    فكر كنم آخرش هم گارد ريلها را محاكمه كنند؟
  • اصولگرای معتدل A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    5 0
    مشکل اصلی این موارد اینه که سازمان نظارتی بزرگی که تولید کننده خودرو، تولید کننده گاردریل، شرکت مسافربری و ... ازش حساب ببرن و از ترسش کاراشونو درست انجام بدن نداریم. ما نیاز به سازمان نظارتی بزرگی داریم که اصلاً کار به اینجا نرسه. ای کاش یه سازمان نظارتی داشتیم که مستقل بود و همه هم ازش حساب می بردن.
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    آيا اطلاع داريد روز قبل از اين حادثه ، حدود ساعت 4.5 تا 5 صبح يك اتوبوس ديگر در مسير تهران قم در حدود 30 -40 كيلومتري قم پس از برخورد با گارد ريل دچار آتش سوزي كامل شده و ظاهرا تلفاتي نداشته اما مجروح داشته است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    6 1
    پیشنهاد می گردد: برای اتوبوس هاوناوگانهای عمومی حمل ونقل چک لیستهایی تهیه ودربازدیدهابصورت دوره ای (روزانه-هفتگی-ماهانه یادوره های منظم)این چک لیست هاتوسط کاردان یاکارشناس فنی که بدین منظوردرنظرگرفته شده تکمیل ومهرگرددوپیوست سابقه سازمان حمل ونقل مربوطه ویک برگ (نسخه)آن نیزهمراه راننده وسیله نقلیه بهمراه سایرمدارک راننده (گواهینامه-دفترچه-لیست مسافران و...) که توسط پلیس راه بررسی ومهرمی شودارائه گردد وهنگام درخواست پلیس راهنمایی درطول مسیرارائه گردد. کارشناس ومهندس ماشین آلات
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    10 0
    یکبار که در اتوبان قم به سمت تهران بودم، شاهد چنین تصادفی بودم. اتوبوسی از گارد ریل رد شده بود و به لاین مقابل رفته بود و با اتوبوس دیگری شاخ به شاخ شده بود و پشت آن اتوبوس هم ماشینهای زیادی بود که همه به هم خورده بودند. اما نه آتش سوزی بود و نه هموطنی جانش را از دست داده بود. اتوبوسها ولوو بود.
  • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    14 0
    فکر میکنید با شرکت سازنده چکار میکنن!! قول میدم از فردا دو برابر تولید کنه و هیچکس هم صداش در نمیاد!! جمع کنید این مسخره بازیها را!!!
    • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
      3 0
      دقیقا همین طور است.
  • بی نام EU ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    8 0
    حالا چرا فوري آتش مي گيرد...
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    9 0
    به نظر من، نظر من هیچ اهمیتی نداره!!
  • ب.م US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    2 0
    گرانی لوازم یدکی و مصرفی از معضلات حمل و نقل کشور است!
  • مرهم IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
    3 0
    مهم این است 44 عزیز هموطنمون توی این حادثه جون خودشون از دست دادند حالا مقصر هر کی وهر چی هست من به سهم خودم با خانواده این عزیزان احساس همدردی میکنم چون خودم مادرم تو تصادف از دست دادم.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 6
    شرکت عقاب اسم اسکانیا رو لکه دار کرد
    • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      5 0
      اسکانیا خودش نام خودشرا لکه دار کرد چون بدون نظارت به هر جایی نمایندگی می دهد.
  • پری IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 0
    یکی از اقوام ما که تازه 2 هفته ازدواج کرده بود داخل این اسکانیا لعنتی بوده و فوت کرد بیچاره واسه کار داشته میرفته تهران حالا زن بدبختش ک بیوه شدبه مادر و پدرش کسی جرات نداشت بگه بیچارهها تو شکن خدا از سر تقصیر مسئولین نگذره
  • محمد A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 2
    هیچ جای دنیا در یک لحظه 44 نفر کشته نمی شن جالب اینجاس که علت حادثه هر سری یک چیر عنوان میشه یک بار لاستیک یک بار خودرو سواری یک بار نقص در سیستم برق رسانی اگه کامیون هوو بود قبول می کردم اما اسکانیا حذف نداره نو ایران این جوریه هر جا که نمی تونن مسئه ای را حل کنن صورت مسله پاک میشه به نوبه خودم به خانواده قربانیان تسلیت می گم و این اولین باری نیست که تو ایران این اتاق می افته
    • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      0 0
      تو هم که توی همه صفحات عینا همین ها را نوشتی و کپی کرده ای. "اسکانیا حذف نداره"! اجیر شده شرکت اسکانیا هستی؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    5 0
    خدا همشون رو رحمت کنه
  • ملت RO ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    3 6
    چرا فقط خودروساز مقصره؟ یعنی عدم کنترل کیفیت لاستیک قبل از حرکت یا نقص داشتن گاردریل که از ورود به لاین مخالف جلوگیری نکرده یا چاله چوله های اتوبان قم مقصر نیستند؟ اتوبوس اسکانیا حتی اگه تو سمنان هم تولید بشه بازم استانداردهای اسکانیا رو داره. تانک یا خودروی نظامی نیست که وقتی دو تاشون با سرعت 120 به هم میخورند (یعنی یه اتوبوس با سرعت 240 کیلومتر بخوره دیوار)، بگیم ضعف بدنه داشتند!
    • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      4 0
      خیلی از اتوبوس ها به هم خورده اند یا به کامیون خورده اند ولی این جوری نمی شوند. یک کم باید تعصببه نام ها را کنار بگذاریم نه این که چون اسمش اسکانیا است، دیگر هیچ انتقادی نباید به آن شود و باید فقط سراغ بقیه عوامل رفت.
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 6
    باید وزیران استعفا بدن روستای شند آباد یادتونه میگفتین وزیر باید استعفا بده یه نفر کشته شده بود آآآآآآآ
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 0
    واقعاتاسف برانگيزه
  • ایرانی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    برای همه عزیزان علو درجات و برای خانواده های داغدار صبر ارزو دارم .
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 1
    من یکبار از به تهران با اسکانیا اومدم ، راننده اش شاید به زور 80 تا سرعت می رفت این سرعت برای اون ماشین فابل کنترله حتما سرعت ماشینها چیزی غیر از این بوده که این فاجعه رو به بار آورده
  • پریسا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    5 0
    با سلام، واقعا این حادثه تاسف بار فراموش نشدنی است مرا را در غم این عزیزان شریک بدانید .
  • رستمی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    2 3
    یکی دو روزه موج نفرت و وحشت نسبت به اتوبوس های «اسکانیا» شکل گرفته که راستش من اطلاع زیادی از سرچشمه این «جریان هدایت شده» ندارم اما اولا احسنت میگم به پلیس راهور که بسیار ماهرانه تونست صورت مساله حادثه اخیر رو عوض کنه و دوما در حیرتم از ملت زنده کش مرده پرستی که دیوانه وار تشنه تراژدی اند!در اینکه سوختن بیش از 40 نفر در آتیش حقیقتا کابوس غیر قابل درکی هست شکی نیست، اما اینکه ملتی چطور می تونند با یک حادثه که قطعا خطای انسانی موجبش شده، نسخه یک کمپانی پرسابقه رو با چنین سرعت و شتابی بهم بپیدند انگشت به دهانم! آقای جراید! آقای 20:30! آقای پلیس راهور! آقای افکار عمومی! به جای اینکه از نقص فنی «برند شماره یک اتوبوس سازی جهان» بگی، از تحریم بگو! از پنج برابر شدن قیمت لاستیک بگو! از قطعنامه ها
  • رستمی IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    3 2
    یکی دو روزه موج نفرت و وحشت نسبت به اتوبوس های «اسکانیا» شکل گرفته که راستش من اطلاع زیادی از سرچشمه این «جریان هدایت شده» ندارم اما اولا احسنت میگم به پلیس راهور که بسیار ماهرانه تونست صورت مساله حادثه اخیر رو عوض کنه و دوما در حیرتم از ملت زنده کش مرده پرستی که دیوانه وار تشنه تراژدی اند! در اینکه سوختن بیش از 40 نفر در آتیش حقیقتا کابوس غیر قابل درکی هست شکی نیست، اما اینکه ملتی چطور می تونند با یک حادثه که قطعا خطای انسانی موجبش شده، نسخه یک کمپانی پرسابقه رو با چنین سرعت و شتابی بهم بپیدند انگشت به دهانم! آقای جراید! آقای 20:30! آقای پلیس راهور! آقای افکار عمومی! به جای اینکه از نقص فنی «برند شماره یک اتوبوس سازی جهان» بگی، از تحریم بگو! از پنج برابر شدن قیمت لاستیک بگو! از قطعنامه ها
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
      1 0
      شما که این قدر اسکانیا را دوست داری و دو بار دو بار دیدگاه می گذاری، اسکانیا مال خودت، خودت سوارش شو. پیشکش!
  • رضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    4 0
    علت مرگ فقط عدم اموزش به مسافرین است میبایستی قبل از حرکت آموزشهای لازم برای مواقع خطر به افراد داده میشد درضمن چکش های کنار پنجره برای قشنگی نیست رانندها نبایستی چکشها را بردارند.فرض بگیرید اتش سوزی توسط یک دیوانه به عمد انجام شده... نقص لاستییک وغیره به کنار.باید همه میسوختند؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      2 0
      آقایان طراح خودروهای عمومی؛ چرا شیشه های اتوبوس ها و مینی بوس ها را ثابت طراحی می کنید؟ مسافران، انسان های عاقل و بالغ هستند نه دام که آن ها را در واگن یک سره و بی منفذ حمل می کنید!
  • سپهر A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    0 0
    همه اش تغصیر لاستیک بوده