مشکل تو سرعت نیست ، پلیس راهکار مناسبی برای مدت زمان استفاده بهینه در طول روز برای اتوبوس ها مشخص نکرده چون این اتوبوس ها در هفته فقط یک روز خاموش میشن و به اصطلاح سروتهی کار میکنند با چند راننده.این اتوبوس ها واقعاً مدرن هستند و ایرادی نمیشه ازشون گرفت فقط بد استفاده میشن.کاش پلیس راه به خود اتوبوس هم اجازه کار بیش از 10 ساعت در روز نده.
اتوبان كرج تهران هم همينه اتوبوس ها با سرعت بالاي 100 تا ميندازن پشتت و آنچنان نور بالا ميندازند تو ماشينت كه مجبور بشي بكشي خط بغلي واي به اينكه بي تجربه باشي كه پات رو زياد از رو گاز برداري يا نيش ترمز بزني كه ماشينت هاچ بك شده
من نظر ايشان را تاييد مي كن. من شخصا سه هفته پيش با راننده به خاطر رانندگي خطرناكش دعوايم شد و به دفتر همسفر هم كه مراجعه كردم هيچ گونه بازخورد مناسبي نگرفتم. راننده خيلي بدتر از يك ماشين سواري لايي مي كشيد! و ميليمتري از كنار ماشين ها رد مي شد. در اين واقعه هم به احتمال بسيار زياد در اثر رانندگي خطرناك راننده لاستيك به كنار گارد ريل و يا خودرو ديگر كشيده شده و تركيده و گرنه لاستيك ماشين به اين راحتي ها نمي تركه. نظارت پليس در اتوبان اصفهان تا تهران (چه محور كاشان ، چه محور قم - تهران واقعا ضعيف است. اين محور ها پليس نامحسوس مي خواهد و بايد جريمه هاي بسيار سنگين براي راننده ها و شركت هاي اتوبوسراني وضع شود.(تا حد لغو مجوز كار شركت اتوبرسراني و ابطال قاطعانه گواهينامه) مردم هم حمايت مي كنند.
از اين به بعد نميدونم چه جوري بايد برم .اولا پول ندارم بيست ميليون بدم يه پرايد بخرم با اون يواش يواش برم البته بماند احتمال مرك با پرايد نود درصد تخمين زده ميشه.دوما با اتوبوس عمرا برم سوما با هواپيما دل شير ميخواد چون تقريبا تابوت هواييه پولشم كه بماند.چهارم ميمونه قطار كه اونم فردا پس فردا ميكن ريلها قديما احتما چپ شدن هست.پنجمين راه اينه يه الاغ بخرم يواش يواش برم اونم ميترسم كرك حمله كنه تو راه ..مملكت پيشرفته ايي داريم .
من امروز تو این مسیر رفت و امد داشتم و صبح لاشه ی اتوبوس و دیدم
راننده ی باقی اتوبوس ها میگفتن دلیل این حادثه فرمون بریدن یکی از اتوبوس ها بوده و ترکیدگی لاستیک ها و نهایتا انحراف اتوبوس ها
لاستیک های وارداتی همشون چینی هستن و بی کیفیت
خوب وقتی لاستیک بی کیفیت زیره ماشین هامون هست تو هر اتفاقی از راننده چه انتظاری داری
انگار ممنوعيت عبور از خط سبقت براي راننده هاي اتوبوس اين مسير معنا نداره. پليس هم كاري به كارشون نداره و انگار دوربين هاي اين مسير فقط براي ثبت تخلفات سواري هاي شخصي تنظيم شده اند. كافي است مسئولان پليس راهور يك بار از اين مسير عبور كنند تا ببينند چند اتوبوس در خط سبقت و با سرعت بيش از حد مجاز رانندگي مي كنند و جان مسافران خودروهاي شخصي را هم به خطر مي ا ندازند.
یعنی واقعا تاسف باره
مسئولین محترم لطفا جواب گو باشید
حالا دلم میخواست تو آمریکا و یا تو یه کشور اروپایی یه دیونه تیراندازی میکرد صدا و سیما ایران چندین برنامه کار میکرد تا این اتفاق رو موشکافی کنه ولی در مورد این تصادف هرگز
از آنجا که پلیس ترکیدن لاستیک را عامل اصلی این تصادف اعلام کرده، خون تمامی این افراد به گردن کسانی است که باعث گران شدن لاستیک شدند. وقتی یک جفت لاستیک یک میلیون تومان باشد طرف سعی در استفاده حداکثری از آن دارد.
پس اين گاردريلا به چه درد ميخوره وقتي نميتونه از ورود يه ماشين به لاين مخالف يا سقوط به دره نجات جلوگيري كنه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! از كيفيت خوب ماشينها هم كه واقعا نميشه گفت؟/مثل اينكه جونه آدمها ديگه واسه هيچكس مهم نيست كه كيفيت جاي خودشو به كميت داده... همه مسئوولن در قبال كشته شده اين مردم بيچاره...
اگر جدول های بتونی به جای گاردریل بگذارند که خودروها از بزرگ و کوچک در برخورد به آن ها خرد و خمیر می شوند و سرنشین هایشان هم له و لورده. خودروهای سنگینی مثل اتوبوس که پر کاه نیستند از گاردریل توقع نگه داشتنشان را داشته باشیم. گارد ریل ها برای سواری ها هستند، ارنفاعشان هم نشان می دهد.
ماشین ها که رد نشوند که راه بندان می شود. درضمن همین طور هم انگار نه انگار نیست. واقعا راننده ها را ناراحت می کند. معمولا بعد از طی یک مسیر می زنند کنار و سیگار می کشند! کاری نمی توانند انجام دهند، پلیس هم می گوید رد شوند.
تو جاده های کشور هروز بیش از 70 نفر کشته میشن حالا چون این چند نفر یکجا کشته شده اند برای ما شده درد آور کلا ما ملت جو گیری هستیم و به جای مغزمون از قلبمون استفاده میکنیم ولی در کل چون تو آتیش سوختن خیلی وحشتناکه و دل هر آدمی رو به درد میاره مخصوصا اینکه چندتا بچه معصوم هم توش بوده من نمی دونم وقتی خودرو ها و جاده های ما استاندارد نیست چرا مردم رو تشویق به سفر میکنید حالا چون تولد یک شخصیت مذهبیه کل ملت باید بریزن اونجا؟
امار كشته شده ها بر اثر تصادف سال كذشته 30هزار نفر بوده ، هفته كذشته سفري به هلند داشتم . ميدانيد اين امار در اين كشور جند نفر است؟ 6 تا ! درست شنيديد ، 6 نفر در يك سال . اين كشور 10ميليون جمعيت دارد.
البته مقايسه اي كه كردم (مقايسه ايران و هلند در زمينه رانندكي و تصادفات و اين ها) مثل مقايسه دربي و ال كلاسيكو بود :خنده
مغزم سوووووووت کشید .
تصور اینکه تو لحظات اولیه فیلم که آتش داره فوران میکنه حدود 40 نفر دارن داخل اتووس تو آتیش زنده زنده میسوزن دل و جیگر آدم رو به درد میاره .
چه مرگ بدیه .......
اغلب مردم ما اگه ببینن یک نفر داره از کوه میفته پایین و هیچکس اطرافش نیست که بهش کمک کنه ، گوشیش رو در میاره و ازش فیلم میگیره تا افتادنش از کوه رو ضبط کنه ، نه اینکه به اون شخص کمک کنه .
کی گفته یه همچین چیزیو یه سر به سایت خیریه همت بزن ببین مردم ما چقدر خیر هستن الکی حرف در نیارین مثلا توی این حادثه چه کاری از دست مردم بر میومد ؟ همین چند وقت پیش بود یه غریق نجات واسه جون امثال ماها فوت شد !!! یه آتش نشان توی عملیات به خاطر جون یه بچه شهید شد. نمی دونم این منفی بافی ها رو می کنید که چی ؟ شما خودتون با این کینه و توهمی که دارین مطمئنا جزو اون افرادی هستین که توی شرایط خاص به بقیه کمک نمی کنید . اما ذهنیت شما و افرادی که مثبت دادن واقعا سیاهه ... متاسفم براتون .
چطور انقدر سریع آتش گرفته؟ حتی اتوبوس چپ هم نکرده بوده... یه سری چکش باید باشه توی اتوبوس برای مواقع خاص. حتما همه دیدید. که باهاش شیشه را میشکونن که اینجوری گیر نیفتن. زنده زنده همه سوختن
تسلیت میگم به همه مردم و مخصوصا خانواده های داغدیده
تا کی باید اتوبوس هایمان فقط به شیشه شکستن متکی باشند. پنجره های خودروهای عمومی نباید ثابت طراحی شوند. پایین کشیدن شیشه با دستگیره راحت ر از شکستن شیشه با چکش و چیزهای دیگر است.
من نميدونم علت چيه كه اكثر اتوبوسهاي بين شهري از مبدا شب حركت ميكنند؟
4 ماه پيش توي جاده اهواز به هفتكل شاخ به شاخ شدن اتوبوس با يك بنز همچين رويدادي رو به وجود اورد وحدود 20 نفر توي اين اتش سوزي سوختند؟ايا از اون موقع تا الان دستگاهها و سازمانهاي مربوطه كوچكترين احساس ناراحتي از سوختن 65 نفر از هموطنانمون بهشون دست داده؟آيا چاره انديشي كرده اند؟ وآيا ميدونند كه ديگه هيچ كدام از اين كشته شده ها رو نميشه جاگزين كرد؟
یعنی اگر روز حرکت کنند؛ مشکل هزاران نقص فنی در خودرو و ... حل می شود یا راننده ها تند نمی روند و لایی نمی کشند یا از خستگی چرت نمی زنند. روز و شب ندارد عزیز من. مشکل از جای دیگر است. همین اتوبوس اهواز، صلات ظهر آتش گرفت.
من خودم راننده پایه یک هستم شما در فیلم دیدید که چه گارد ریل مزخرفی بود و چون لاستیک ماشین در سرعت بالا ترکیده بود بدون شک منحرف میشه چرا با این همه پول که عوارضی تهران قم میگره نمیتونه یک گاردریل محکم درست کنه به خدا دل هر انسانی به درد میاد
البته اتوبان قم تهران که بسیاری از مسیرش چراغانی هم داره کم ترین مقدار عوارض رو در بین کل اتوبان های کشور می گیره!(300 تومن)
ضمنا مسئله گاردریل محکم نیست چون اگه گاردریل مقاوت هم می کرد اون اتوبوس از روی گاردریل با اون سرعت رد می شد!
بهترین راه حل برای اون اتوبان با اون حجم بالای ترافیک اضافه کردن لاین است تا فاصله ایمنی بیشتر شود!( اگه دیده باشید در بسیاری از کشور ها هر سمت اتوبان 5 لاین دارد) البته جای تاسف دارد که در فاصله بسیار اندک از این اتوبان مسیر راه آهن دارن می کشن که در آینده اضافه کردن لاین هم نا ممکن شود
سلام . اولا به خانواده داغدار آنان و هموطنان عزیز تسلیت میگم .. دوما در اتوبان تهران قم و یا بلعکس هیچگونه خودرو آتش نشانی مشاهده نمی شود ....... حداقل با این همه عوارض دریافتی ایستگاهی منظور گردد.....
باید برای همه چیز و همه کس تاسف خورد یعنی فاجعه از این بزرگتر !!؟؟ یه لحظه خودتون رو جای افراد حادثه دیده قرار بدید تا به عمق فاجعه برسید . و جالبه که حتی هیچ مسئول رده پایینی هم حاضر به پاسخگویی نیست!!! فقط یه عده نشستن و یه سری حدس میزنن!!!!
مسئول اصلی این حادثه فقط و فقط شخص رانندست که با سرعت غیر مجاز در حال حرکت بوده ، اگر سرعتش متعادل بود با ترکیدن لاستیک منحرف نمیشد و راننده میتونست ماشینو کنترل کنه .
هيچكس پاسخگو نيست. واقعا گارد ريل به چه درد ميخوره مال اينجور وقتاست ديگه. مسئولان راهداري ها و پيمانكاران محترم توجه! نكنه مسبب كشتن اينهمه آدم باشيد. به خاطر پول كم نذاريد. حساب كتاب داره. اين واقعه ميتونست فقط خسارت مالي داشته باشه نه اينهمه كشته بشند و خانواده هاشون عزادار. خدا همشونو رحمت كنه. يه فاتحه نثارشون كنيد.
گاردریل نمی تواند اتوبوس با آن وزن و سرعت آزادراه را نگه دارد. جدول بتونی (نیوجرسی) هم که هم سواری ها و هم اتوبوس ها را له می کند و یک جور دیگر تلفات را بالا می برد. اتوبوس نباید به راحتی آتش بگیرد. در همین آزادراه، سال گذشته درست به همین شکل دو تا ولوو شاخ به شاخ شدند ولی آتش نگرفتند و فقط مجروح داشتند. کلی سواری هم از پشت بهشان خوردند. بابا یکی نیست بگوید چرا اسکانیاها دائم آتش می گیرند.
44نفر جونشون رو از دست دادن ، شاید ما ککمون هم نگزه ولی این 44 نفر هر کدوم عزیز یک خونواده بودن کی میخواد پاسخگو باشه 39 نفر سوختن وتا آخر عمر باید عذاب بکشن
مونتاژ کار اتوبوس مقصره؟!
راننده خواب آلود بوده؟!
پلیس ثبت ساعت باید پاسخگو باشه؟!
پیمانکار گاردریل های اتوبان ؟!
هلال احمر ؟! وزیر راه؟! کییییییییییییی فقط میخوام بدونم کی مسول این فاجعه هولناکه ؟
یا شاید هم یه کار خوب : بیاید همه با هم بخونیم من نبودم دستم بود ××× تقصیر آستینم بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
با عرض تسلیت به خانواده های داغدیده ..ازمسئولین تقاضای رسیدگی به سرعت اتوبوسها که از سواری شخصی هم تند میرند و رسیدگی به جی بی اس اتوبوسها ی دستکاری شده
گروني - گاردلير به درد نخور - عدم فرهنگ رانندگي اشتباه و ........كي بايد حل بشه تاكي بايد به اين مرگ ها تماشاكرد و تاسف خورد واقعا مسئول چه كساني هستند آيا مسئولين با حقوق هاي آنچناني جوابگوي خانواده هاي از دست رفته و ملت ايران هستند
اين اتوبان مشكل داره و استاندارد نيست. شيبي كه بايد به سمت شانه خاكي داده شود كم است.
و بايد يه فكري به حال گارد ريل وسط جاده بشه. تقريبا مشابه اين اتفاق پارسال نزديك بود براي خودم بيفته اتوبوس لاين مخالف منحرف شد و از گارد ريل رد شد اومد لاين سرعت سمت ما كه خدا رحم كرد.
100%بهم مثبت بدید تا برم بالا تو چشم باشم
من 6 سال دانشجو همستم همش با اتوبوس می رم به دانشگاه
مقصر اصلی پلیس راه هست چرا
1:بیشتر اتوبوس ها اهرمی که شیشه ها رو خرد می کنه برداشتن
2:90% کیسول اتش نشانی ندارن
3:این اتبوبوس ها داری سیستم هوشمند هستند راننده ها توانایی خواندن ارور ها رو ندارن
4:بیشتر از موارد وقتی تو اتوبوس جلو میشینم یک چراغ اخطار بیشتر مواقع روشن خاموش میشه
5:مهم ترینش بعد از ساعت 24 ساعت راننده ها صفر میشه باید توری برنامه پلیس راه تغییر کنه که بعد از 6 ساعت اجازه رانندگی ندن
6:سیستم جی پی اس انلاین باید راه اندازی شه تا پلیس مثل عقاب مواظب راننده ها باشه
اخه تا کی چوب عدم مدیریت اقایان رو بخوریم
در اخر تسلیت به خانواده ها این افراد
باسلام
من دانشجو قم هستم که هر هفته 5 شنبه و حمعه در راه رفت و برگشت اتوبوس در جاده قم هستم دلایل زیادی هست که این اتفاقات می افتد و هیچ کدام از مسئولین پیگیری نمیکنند و آخر جان عزیزان ما را میگیرد:
1) رانندگان پس از حرکت از ترمینال جای خود را با شخصی دیگر عوض میکنند که مشخص است راننده یا کمک راننده نیست.
2) نوشتن اسمی دروغ برای گذر از عوارضی تهران قم
3) با اینکه اکثر اتوبوس ها اسکانیا ظاهری مناسب دارند ولی کمربند ایمنی آنها کار نمیکنند و بارها این مسئله از جانب مسافرین گفته شده و راننده تنها اذعان به گذر از پلیس عوارضی میکند.
4) نشان دادن رانندگی رانندگان و ضور گویی به رانندگان سواری که بارها با حرکات نمایشی و پرت شدن اشیا اتوبوس به سر مسافرین خاتمه یافته است.
5) استعمال دخانیات
وااااااای.فقط میتونیم تاسف بخوریم .....وبازهم مقصری که هیچ وقت نه پیدا میشه ونه باهاش برخورد میشه.
تسلیت به خونواده های داغدارشون..
من خودم هفته پیش با اتوبوس رفتم یزد.راننده تو همین اتوبان فقط با بوق ممتد از سواری ها سبقت میگرفت.پلیسم که خداروشکر کاری باهاشون نداره...اینجا بی ارزش ترین چیزها جون انسانهاست.!!!
اشک تو چشمام جمع شده ، چقدر درداوره مرگ 44 تن از هموطنان گرامی ما ، نمیدونم چی باید گفت ... امیدوارم این اتفاق دیگه هرگز نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری در جهان نیفته.
حتما از طرف مجلس کمیته ای برای تحقیق و تفحس انتخاب خواهد شد...
خجالت کشیدم وقتی این فیلم را دیدم . مگه اون گارد ریلهای وسط اوتوبان رو روکار بودند که به این سادگی کده شده از جاش..
هر دم از این باغ بری میرسد.خسته شدیم تو این چند سال انقدر از این خبرا شنیدیم یه روز راهیان نور یه روز دلار سکه ماشین خونه،آخه ما چقدر فرق داریم با کشورای دیگه مردم ما آرامش نباید ببینن نباید یه اخبار خوب بشنون دیگه خسته شدم واقعا فقط باید نشست تاسف خورد
- با سلام. هرچند اولین چیزی که به ذهنمان میرسد گفتن تسلیت است .اما بدترین اتفاق ممکن همان سوختن در یک جای دربسته و محبوس است که هیچ راه فراری از آن نبوده و برای مرحومین اتفاق افتاده. مسئولین به فکر باشید. ممکن است عزیزترین فرد خودتان در حوادث بعدی باشد. البته انشا الله که دیگر تکرار نشود.
مسئولان نظارتی و طراحان عزیز خودرو؛ یک کم به فکر باشید. خودروی عمومی نباید یک جای دربسته و محبوس باشد. شیشه های اتوبوس ها و میینی بوس ها باید با یک دستگیره گردان تا کف آن ها پایین بیاید همانند خودروهای سواری تا در این جور موارد مسافران حبس و زندانی نشوند چون ممکن است درهای اتوبوس و مینی بوس بر اثر ضربه همانند درهای سواری ها قفل شوند. چه طور چنین چیزی به ذهنتان نرسیده یا نتوانستید آن را طراحی کنید. پس این همه تحصیلات و تحصیل کرده در رشته های طراحی و مکانیک به چه درد می خورد؟!
دیروز یک ماشینی ازسمت راست ماشینم سبقت گرفت واومد جلوی ماشین من .وقتی با چراغ بهش علامت دادم سرعتش راکم کرد وگفت تازه گواهی نامه گرفتی .برو خر سوار شو.فرهنگ توی ایران در حال رانندگی برای راننده ها نمره صفر است
یک بار از همین اتوبان تهران کرج تردد کنین بارها میبینین که اتوبوسها به پشت سرتون می چسبند و انقدر بوق شیپوری و چراغ میزنن تا از همه ماشینای شخصی هم جلو بزنن.واقعا باید به فکر اصولی کرد.
1-باید به این قبیل حوادث بصورت یکپارچه نگاه کرد .2-حال لاستیک یک اتوبوس ترکیده است ولی چرا باید با این سرعت بسوزد بطوریکه هیچ کس نتواند فرار کند در حالیکه بدنه اتوبوس تقریبا سالم است .3- معمولا در اتوبوس ها سیلندر پیک نیکی و در برخی سیلندر یازده کیلوئی گاز مایع و یا مایعات قابل اشتعال حمل می شود و این موضوع باید جدی گرفته شود خصوصا اتوبوس های که بصورت دربست برای مسافرت های طولانی اجاره می شوند تقریبا امکانات یک آشپزخانه را با خود حمل می کنند .3-روکش صندلی ها و پرده ها از مواد سریع الاشتعال می باشند و می توان آن ها را با مواد مقاوم در برابر آتش جایگزین کرد .4- اکثر اتوبوس داران پس از حرید نسبت به نصب وسائل صوتی و تصویری و برخی تزئینات برقی غیر استاندارد اقدام وخطر آتش سوزی را افزایش می دهند.
من هم دیشب شاهد این ضایعه ی نا گوار بودم خیلی دلخراش بود خدا قسمت هیچکس نکنه ایشالله
متأسفانه هر دو تا اتوبوس اسکانیا بودن
و این اتوبوس ها دارای مشکلا ت فنی اند
من در عجبم چرا جلوی تردد این گونه اتوبوس ها گرفته نمیشه
من راننده پایه یک هستم.احتمال 90%منحرف شدن اتوبوس خواب آلودگی راننده اتوبوس بوده نه ترکیدن لاستیک.چون اگه لاستیک ترکیده بود وراننده بیداربود 100 درصداتوبوس چپ میشد.اتوبوس باسرعت درحال حرکت بوده راننده هم خواب بوده زده به گاردریل.ترکیدن لاستیک تنها علتی است که نمیشه برسی کرد.درکل این فاجعس به مردم اهمیت بدین.
شیشه اتوبوس ها و مینی بوس ها را چفت کرده اند، بعد چهار تا دانه چکش این ور و آن ور چسبانده اند (اگر رانندگان و مالکان گرامی بگذارند سر جایشان بمانند) و کنارش برچسب زده اند "در هنگام حادثه، با چکش شیشه را بشکنید و با احتیاط خارج شوید." وقتی می توان شیشه را بازشو طراحی کرد تا با باز کردن شیشه مسافران به سرعت خارج شوند، چرا دست به دامان این جور چیزها شویم. واقعا که حکایت "از در دروازه را ول کرده می خواهد از سوراخ سوزن بگذرد" شده است.
چرا شیشه های اتوبوس ها حتی اتوبوس های درون شهری ثابت است و باز نمی شوند. مسافرها را مثل پرنده توی یک قفس آهنی-شیشه ای می کنند، بعد می گویند موقع حادثه نوک بزن به شیشه، بشکن، بپر بیرون! به همین راحتی.
ضمن اظهار تاسف از این حادثه ، این امر باید هشداری هم برای پلیس باشد.در همین اتوبان همت که روزی دوبار از آن عبور می کنم تعداد مامور کم است و دوربین ها نقش بازدارنده ندارند و فقط جریمه می کنند.از راهنمایی و رانندگی در خواست می کنم که به اتوبان همت و بلوار پژوهش رسیدگی کند و یک شماره تلفن 3 رقمی برای ارتباط با مسئولان اعلام نماید.در بلوار پژوهش که تابلوی ورود ممنوع برای کامیون ها نصب شده ، عبور کامیون بیداد می کند.
یه بار داشتم از همدان میومدم با اسکانیا تهران زمان دانشجوییم یعنی راه 7 ساعت رو این راننده احمق 4 ساعت اومد از هیچ ماشینی نبود که سبقت نگیره بهش که میگفتم انگار نمیشنید
به نظر من باید قوانین سرعت اتوبوس باید تعقیر کند 100 کیلومتر برای اتوبوسی که حد اکثر سرعتش 120 کیلومتر است زیاده البته با این جادها های ایران سواری که 200 کیلومتر میتونه سرعت بره 110 مجازه فرقش با اتوبوس 10 کیلومتره.حداکثر استاندار جادهای ایران برای خودروی سنگین 60 کیلومتر بیشتر نیست.
مورد مهمتر صحت وسلامت راننده وشاگرد مهمه مهارت وتجربه ومعاینه فنی خودرو هم روش شما با هر وسیله بالای 70 کیلوتر سرعت روخ به روخ تصادف کنی احتمال اتش سوزی 90 درصد افزایش میابد چرا فقط میگویم اتوبوس اسکانیا این کار به نظر من شانه خالی کردن مسئولان وریختن مسئولیت به دوش سازندگان خودرو است
خیلی از اتوبوس ها رخ به رخ تصادف می کنند ولی خدا وکیلی برو امار بگیر ببین چند تا اسکانیا در این تصادفات آتش گرفته و بقیه اتبوس ها چند تایشان آتش گرفته است.
چون نظارت روی سرعت و معاینه فنی واستاندارد بودن وسایل ماشین و ساعت مفید کار برای راننده به ندرت صورت میگیرد.فقط یک راه باقی میماند و آن هم نصب آژیر خطریست که در سرعت غیر مجاز چنان صدایی از آن در بیاید که هر کسی هم که خواب است بیدار شود اینجاست که مسافرین برای نجات جانشان اقدام میکنند.پیشنهاد من استفاده از صدای شیپورهای توی استادیوم است.
واقعا ناراحت کننده بود جالبه ماشینا راحت رد میشدن اتوبوسی که کامل آتیش نگرفته بود میشد خیلیارو نجات داد همه چی غیر استاندارد کی قراره این مسائل حل شه تو این مملکت خدا میدونه
سلام. منم خیلی از این حادثه ناراحت شدم واقعا جای تاسف داره.امیدوارم خدا به بازمانده هاشون صبر بده. راننده ها ی اتوبوسا دیگه شورش رو در آوردند چرا نمی فهمن که خونواده ها چشم انتظار عزیزانشون هستن تو راه .همه مسافرا قشر فعال جامعه ی ما هستن.حالا چه رو زمین چه رو دریا و چه تو آسمون.
هیچ جای دنیا در یک لحظه 44 نفر کشته نمی شن جالب اینجاس که علت حادثه هر سری یک چیر عنوان میشه یک بار لاستیک یک بار خودرو سواری یک بار نقص در سیستم برق رسانی اگه کامیون هوو بود قبول می کردم اما اسکانیا حذف نداره نو ایران این جوریه هر جا که نمی تونن مسئه ای را حل کنن صورت مسله پاک میشه به نوبه خودم به خانواده قربانیان تسلیت می گم و این اولین باری نیست که تو ایران این اتاق می افته
من بچه اردکانم.چند تن از همشهری های من در این اتوبوس بودن که جونشونو از دست دادن.یکیشون خواهرهمکارم بوده که 18سال بیشتر نداشته که همین پنجشبه عروسیش بوده.بایدباشین ببینین چه صحنه ی دردناکیه.ازشمادوستان تقاضا دارم ازخدابخواین که دراون دنیادیگه نسوزن.خدارحمتشان کند
نکته ای که میخواهم به آن اشاره بکنم این است که کارشناسان گفته اند تریکدن لاستیک اتوبوس مسبب این حادثه بوده و همچنین من اکثر نظرات مردم را هم که خواندم،علت های دیگری را مسبب این حادثه میدانستند. اما به نظر من به غیر از ترکیدگی لاستیک، به احتمال خیلی زیاد،راننده اتوبوس با "سرعت خیلی" زیادی حرکت میکرده که باعث شده این چنین منحرف شود و حتی گاردریل را هم رد کند و به لاین مخالف اتوبان برسد.به تمامی بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت می گویم.
کجای دنیا اتوبوس تو جاده 120 میره!!!!!! سواری هم 120...!!!!!!!!.................کی این قانونو گذاشته؟
............ای خدا به کی باید بگیم..............خدا رحمت کنه تمامی اموات این حادثه رو....
آقا یا خانم بی نام شما که میگی مقصر کسایی هستن که لاستیک رو گرون کردن و استفاده حداکثری حرفت قبول ولی جون 44 تا مسافر که دست این راننده اتوبوس هاست یک میلیون تومن ارزش نداره نه خداییش خودت بگو...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من تمامی این ماجراها از یک چیز نشات می گیره اونهم بی قانونی و دزدی از کار و عمل درسته که متاسفانه فکر نمی کنم حالا حالا ها این موضوع تغییری بکنه مقصر از تولید کننده اتوبوس گرفته تا راننده خاطی و عدم نظارت پلیس و جاده های های غیر استاندارد و این بدین معنی که باز هم از این دست حوادث خواهیم داشت و یک مدت سوژه رسانه ای و بعد از چند وقت روز از نو روزی از نو انگار نه انگار
این صحنه رو دیدم گریم گرفت . درسته که ترکیدن لاستیک دست راننده نبود ولی سرعتش اینقدر زیاد بوده که نتونسته کنترل کنه دیگه . من خودم کارم بیرون از شهره هر روز دو بار با سرویس تو جاده میرم و میام راننده های ماشین های سنگین واقعا وحشتناک رانندگی میکنن از سواری هم تندتر .می چسبونن به پشت سواری ها تو لاین سرعت اینقدر بوق میزنن تا بره کنار . خب معلومه وقتی لاستیک بترکه با اون سرعت نمیشه اتوبوس رو کنترل کرد دیگه . نتیجش میشه این . وقتی هم بهشون میگیم یواشتر برو دری وری بارت می کنن . انگار نه انگار که مسئول جان این همه انسان هستن .
وقتی خوردو چینی میاد به بازار خوب معلومه دیگه آتش سوزی هم اتقاف میافته حلا گریم که چینی نباشه صدرصد قطعاتش از چین میاد آدم دیگه می ترسه با اتوبوس سفر کنه آخه مگه می شه لاستیک الکی بترکه یکی نیست از شرکت تولید کننده لاستیک شکایت کنه فقط می تونم بگم برای مردم مظلوم که مظلومانه در آتش سوختن متاسفم
باعرض سلام به خدمت رءیس پلیس راهنمایی رارنندگی(سردارمومنی)وفرمانده نیروی انتظامی(احمدی مقدم) خدمت شما برسانم که برنامه (شوک)رادیدیم در تاریخ1392/7/7خیلی خیلی تکان دهنده بود اشکمون در آمد.من نظرم اینه که برای برخورد با این موضوعات بایدشدیدن برخوردکرد.در مرحله اول راهنمایی رارندگی به رارنده های ماشین سنگینی که ازمواد(مخدر)که استفاده میکنندبایدیه آزمایشی گرفت اگردچاره اعتییاد میباشددر اولین برخورداز دفترچه وگواهینامه حذف شودبه خدا میشه این کارهارو کردزمان زیاد نمیبره جون خیلی هاگرفته شده است وهرماشین سنگین باید دارای 2رارنده باشدوهرماشینی که در پلیسی راهی که توقف میکند حتمان به (لاستیک ماشین و چکش ماشین ورارنده2نفربودن واز همه مهم همه قوانین راهنمایی رارندگی رسیدگی کنند.از همه مهم طرز پوشیدن.
با سلام من برنامه مناظره را دیدم نتیجه آن: طبق معمول کسی مسئولیت این حادثه دلخراش را نپذیرفت. حداقل با پذیرفتن مسئولیت آن مرهمی بود بر دل همه. با این روند مدتی بعد این حادثه نیز به فراموشی سپرده می شود.
نظر شما