۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

به بهانه انتصاب معاونت مطبوعاتی جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چند روز پیش در جریان مراسم معارفه مسعود کرباسیان به عنوان رییس کل گمرک جمله ای از او شنیدم که حالا مصداق دیگری برایش پیدا شده است. کرباسیان که 8 سال پیش هم رییس کل گمرگ بوده، در این مراسم گفت:"حسن انتخاب من این است که 6 ماه از بقیه افرادی که می شد به این سمت منصوب شوند، جلوترم. چون اینجا خانه من است و زیر و بم و همه کارکنان آن را می شناسم و برای کارم برنامه آماده دارم، اگر فرد دیگری می آمد برای رسیدن به این سطح حداقل 6 ماه زمان می خواست."

امروز حسین انتظامی در حالی به سمت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد که کارنامه او مصداق دیگری از این نوع برتری، نسبت به سایر گزینه های مطرح برای این سمت است.

سابقه مدیرکلی مطبوعات در کابینه هاشمی رفسنجانی تنها قدم اول برای شبیه سازی مصداقی او با رییس کل گمرک است.

افزون بر این، انتظامی، 4 دوره نمایندگی مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات را برعهده داشته است، از این رو انتصاب او بیشتر به تن دادن علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتایج مکرر آراء 4 دوره گذشته مدیران مسوول سراسر کشور شبیه است. لذا حضور او در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بیشتر به یک انتخاب عمومی شبیه است تا انتصاب.

گذشته از این انتظامی سابقه مدیریت دو روزنامه پرتیراژ جام جم و همشهری را نیز برعهده داشته است، سال ها پژوهش او در خصوص ترویج نگاه بنگاهداری در بازار مطبوعات کشور و نیز تحقیقات گسترده او برای یافتن گره های کور فضای متزلزل کار مطبوعاتی در کشور، او را واجد این برتری کرده که در بدو ورود به وزارت ارشاد، پیش نویس قانون مطبوعات را برای اصلاح نقصان های سال های اخیر در جیب دارد و نسخه هایی هم برای توسعه فعالیت سودده بخش خصوصی در عرصه مطبوعات کشور نوشته است.

 

لذا برخلاف برخی اسلاف خویش، برای عتاب و خطاب جامعه مطبوعات نمی آید و با نگاه مدیریت استراتژیکی که از او سراغ داریم برای باغبانی آمده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورش نوروزمرادی IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 1
    انتصاب دکتر انتظامی در این معاونت که قلب وزارت ارشاد محسوب میشود بسیار میمون و مبارک است. او یکی از محدود تئورسین های بومی حوزه ارتباطات و گردش اطلاعات اند. محمل های ادواری ایرانی را خوب میشناسند.بیش از 15 سال است که خاک روزنامه نویسی و خبرگزاری را میخورد.کلان نگریست که با جزییات مسایل مطبوعات سالها درگیر بوده اند. از همه مهمتر اهالی مطبوعات تقریبا بالاتفاق بر سر حضور ایشان توافق دارند.
  • فاميل دور A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 1
    احسنت احسنت به شما پدر بزرگوار
  • رضا A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    0 1
    همچنین است انتصاب دکتر ابتکار