در حالیکه هویت 30 نفر از قربانیان تصادف مرگبار اتوبان قم شناسایی شده، مقرر شده که نماینده شرکت اسکانیا پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرهنگ میر رحیم فخرز، رییس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی گفت: هویت چهار نفر دیگر از قربانیان تصادف مرگبار اتوبان قم از طریق هویت مولکولی شناسایی شد.
سرهنگ میر فخرز افزود: مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با استفاده از تکنولوژی DNA- TYPING و دستگاه ژنتیک آنالایزر، هویت مولکولی تعدادی از قربانیان حادثه تصادف اتوبوس جاده تهران - قم را تعیین و شناسایی بقیه اجساد نیز از سوی کارشناسان در حال انجام است.
رییس مرکز تشخیص هویت ناجا اعلام کرد: با تلاش بی وقفه و شبانه روزی کارشناسان متعهد این مرکز، تعدادی از قربانیان این حادثه به نامهای
1-مرحومان سید محسن موسویان،
2-محمود شیخ کوپایی،
3-صالح مروتی، 
4- مرحومه سکینه رضایی
5- شهربانو مروتی شریف آبادی شناسایی شده اند.

شناسایی هویت 6 تن از قربانیان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر صدیقی آخا،مدیرکل پزشکی قانونی استان قم  اسامی 6 جسد شناسایی شده دیروز چهارشنبه را به شرح زیر اعلام کرد:

اسامی همه اجساد شناسایی به تفکیک اتوبوس:
متوفیان اتوبوس اصفهان ـ تهران
1. محمد امین میانجی
2. فاطمه هاشمی
3. عصمت نریمانی
4. زهرا سادات کلوشانی
5. عرفان امین الرعایا
6. حسین دوسریان جزی
7. یکتا مشاور
8. اقدس خداوندی شهرکی
9. زهرا کرمی
10. امیر مشاور
11. صدیقه محمدپور

متوفیان اتوبوس تهران ـ یزد
12. عاطفه بناپور ده آبادی
13. صاحبه شاهدی
14. فاطمه شیخ علی شاه
15. بهاره حسنی
16. الهام موسوی
17. مسعود فرزان
18. محمد حسین نعیمی قصابیان
19. اصغر دهقان میری (راننده اتوبوس)
20. جواد دهقان میری (کمک راننده)

اسامی اجساد جدید شناسایی شده به تفکیک اتوبوس:
متوفیان اتوبوس اصفهان ـ تهران:

21. اعظم اعلایی
22. محمد کاظم مرادی
23. نگار پور حمزه
24. احمد پناهی

متوفیان اتوبوس یزد ـ تهران
25. معصومه دهستانی اردکانی
26. فرزانه قلی زاده
با اعلام اسامی 6 متوفی جدید، فهرست مسافرین شناسایی شده اتوبوس یزد - تهران به 11 نفر و اجساد شناسایی شده اتوبوس اصفهان - تهران به 15 نفر رسید.

 

جزئیات جلسه ویژه دولت در خصوص سانحه تصادف اتوبوس/ سفر نماینده اسکانیا به ایران

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات جلسه دولت در خصوص بررسی سانحه تصادف اتوبوس در آزادراه قم، گفت: مقرر شده که نماینده این شرکت پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد.
به گزارش مهر، عباس آخوندی شب گذشته در گفتگوی تلفنی با خبر ساعت 21، ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه تصادف اتوبوس در آزادراه تهران - قم با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه، گفت: در این جلسه که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، معاون وزیر بهداشت و پلیس راهور امروز چهارشنبه در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد گزارش تصادف مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی حادثه نسبت به مسایل اساسی و بطور عمده ایمنی راه ها صحبت شد که یکی از عوامل، عامل انسانی در این حادثه شناخته شد که برای این منظور و احتمال قصور شرکت اتوبوسرانی، فعالیت آن متوقف شد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع بازرسی از اتوبوس ها مطرح شده است، بیان کرد: قرار شد که یک بازرس مستقل برای بازرسی از اتوبوس ها در نظرگرفته شود تا ایمنی فنی اتوبوس قبل از حرکت مورد بررسی قرار گیرد.
آخوندی با اشاره به اینکه از شرکت سوئدی دعوت شده تا برای ارایه گزارش در خصوص اتوبوس های اسکانیا به ایران سفر کند، اظهار داشت: مقرر شده که نماینده این شرکت پس از حضور در ایران، گزارشی را به مقامات دولت جمهوری اسلامی ارایه دهد.
وی با اعلام این دو اقدام فوری از سوی دولت، تصریح کرد: موضوع عمومی جاده ها از دیگر موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود که بر این اساس اقداماتی را در دستور کار داریم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حلقه مفقوده آتش نشانی در جاده های کشور، اظهار داشت: موضوع امداد و نجات در جاده ها و ضعف ساختاری این موضوع در جاده ها هم مورد بررسی قرار گرفته است تا امداد و نجات در جاده ها ساماندهی شود.
همچنین بررسی شد که موضوع ایمنی در شرکت های حمل و نقل مسافری مورد بازبینی قرار گیرد تا قبل از هر حرکت، اتوبوس ها چک شود و بازرسی هم از سوی یک شرکت مستقل انجام گیرد همچنین باید به مسافران مانند هواپیما آموزش داده شود تا در مواقع خطر جان خود را نجات دهند.

 

عیادت آیت‌الله سعیدی از مجروحان حادثه اتوبان قم ـ تهران
امام جمعه قم به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب از مجروحان حادثه قم ـ تهران عیادت کرد.
به گزارش فارس، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی چهارشنبه شب با حضور در بیمارستان نکویی قم ضمن عیادت از مصدومان حادثه اتوبان قم تهران، در جریان روند ارائه خدمات درمانی به آن‌ها قرار گرفت.
وی در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه اتوبان قم ـ تهران طی سخنانی اظهار کرد: متاسفانه در اثر وقوع تصادف شدید در اتوبان قم ـ تهران تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و عده دیگری نیز مجروح شدند.
امام جمعه قم تاکید کرد: از طرف رهبر معظم انقلاب برای عیادت از بازماندگان این حادثه آمده‌ایم و از نزدیک سلام رهبر معظم انقلاب را به مجروحان این حادثه ابلاغ کردیم.
از خداوند متعال می‌خواهیم هرچه سریعتر مجروحان این حادثه شفا یابند.
بر اساس این گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با حضور در بیمارستان‌هایی که مصدومان اصفهانی در آن بستری هستند نسبت به عیادت از این بیماران اقدام کرده و زمینه انتقال آن‌ها به اصفهان را فراهم کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز ضمن عیادت از بیماران یزدی زمینه انتقال برخی از بیماران به بیمارستان‌های یزد را فراهم کرد.

 

پیگیری کمیسیون بهداشت برای درمان مصدومان حادثه رانندگی جاده قم

محمدحسین قربانی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پیگیری این کمیسیون برای درمان و دلجویی مصدومان حادثه رانندگی جاده قم خبر داد و به ایسنا گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پیگیر درمان هرچه سریع‌تر مصدومان حادثه رانندگی جاده قم است و از آن‌ها دلجویی می‌کند.
نمایندگان قم در مجلس نیز به نیابت از اعضای کمیسیون پیگیر اوضاع مصدومان این حادثه هستند و به محض بازگشایی مجلس کمیسیون بهداشت جلساتی با وزیران مربوطه تشکیل خواهند داد.
شامگاه دوشنبه 18 شهریور دو اتوبوس مسافربری در جاده قم با یکدیگر تصادف کردند و بر اثر آتش‌سوزی در این حادثه، 44 نفر کشته و حدود 40 نفر مجروح شدند.

 

عیادت نماینده وزیر بهداشت از مجروحان حادثه تصادف بزرگراه قم- تهران
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به نمایندگی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز از مجروحان حادثه بزرگراه قم - تهران در بیمارستان‌های نکوئی و شهید بهشتی قم عیادت کرد.

محمد طالبیان در حاشیه عیادت از مجروحان این حادثه در بیمارستان نکویی قم گفت: تیم درمانی اورژانس در مدت 6 دقیقه به محل وقوع حادثه تصادف دو اتوبوس در اتوبان قم - تهران رسید و مصدومان این حادثه در مدت کمتر از 30 دقیقه به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

وی گفت: به کمک پزشکان و متخصصان بیمارستان‌های قم 8 مجروح این حادثه جراحی شدند که حال عمومی آنها رضایت بخش است.

 

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد.ر A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    17 0
    آیا واقعا چاره ای اندیشیده می شود؟؟؟؟؟ جواب به نظر من خیر است...فقط تا یک مدت کوتاهی مسکن(آرام کننده) با حرفهای که می زنند به جامعه تزریق می کنند و بعدش دوباره....آش همان آش و کاسه همان کاسست... دیری از حادثه راهیان نور نگذشته...دیری از حادثه های آتش سوزی مدارس نگذشته ....زلزله های ضعیف با خسارت های کلان هنوز از اذهان پاک نشده... آیا روش ما درست است؟آیا نباید فکری کرد؟ جان انسان ها عزیزتر از آنست که مسوولان محترم ما می بیینند؟؟اسامی این عزیزان را می خونم و اعصابم از تونی که هست بیشتر خرد می شود؟چه کسی مقصر است؟چین؟وارد کننده ها؟یا ما مردم؟... ...خانه از پای بست ویران است /خواجه در پی نقش رخ ایوان است... خدا رحمتشان کند و به بازماندگانش صبر بدهد...
  • پویا A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    خیلی تاسف بار است!!! وضعیت افتضاح ناوگان اتوبسرانی بین شهری سالهاست که منتظر چنین فاجعه ای بوده!! حال خیلی جالب است که مسئولان مربوطه به جای قبول سهل انگاری در نظارت بر این ناوگان، ساختار اتوبوس را مقصر شناخته اند!!!! باز جای شکر بسیار دارد که مسافران را علت این فاجعه ندانسته اند!!!
    • رضا A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      10 43
      به نظر من ، نماينده اسكانيا كه وارد ايران شد ، همون كنار هواپيما يه جرثقيل بذارن ، دارش بزنن. ٤٤ تا از هموطن هاي ما به خاطر سهل انگاري اين آقايون كشته شدند. برخورد قاطع يعني اين !
    • میثم A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      39 9
      ربطی به نوع یا اسم اتوبوس نداره.رانندگی اکثر رانندگان وسایل نقلیه بین شهری افتضاحه.اکثر همین اتوبوسها هم توی اتوبان افتضاح رانندگی میکنند. خدا نکنه تو خط وسط اتوبان جلوشون سرعت یه ماشین یکمی کم بشه یا ترافیک بشه.انگار ترمز بریدند و مدام یا از پشت چراغ میزنند یا میلیمتری میچسبونن به ماشین جلوییشون و به هیچ عنوان حاضر نیستند سرعتشون رو کم کنند. اکثرا هم یا در حال چایی خوردن هستند یا صحبت با کمک راننده یا خوابن!
    • بی نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
      5 0
      اولا کسی که می خواد آهسته بره باید لاین کنار حرکت کنه نه لاین وسط . شاید ندونی اتوبوسها حق ندارن برن تو لاین سرعت پس وقتی می خوان سبقت بگیرن باید ماشین جلویی کنار بکشه . دوما لاستیک اعلام نمی کنه که می خوام بترکم حواست باشه . بعضی لاستیک ها ظاهر کاملا سالمی دارن ولی از داخل مشکل دارن . سوما آسفالت بعضی از جاده ها به حدی بد و خراب هست که با لاستیک نو هم ترس از ترکیدگی لاستیک وجود داره .
  • علیرضا-مدیر سایت ایران شهرساز A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 0
    سلام خداوند همه رفتگان این حادثه بیامرزد یکی از این کشته ها رتبه 1 کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری مهندس مهدیه سعید بود که واقعا نبود ایشان لطمه بزرگی به جامعه شهرسازی کشور میزند. میتوانید در سایت ایران شهرساز متن خبر را ببینید متاسفانه کاراکتر غیر مجاز اجازه ارسال لینک را نداد. آدرس سایت: http://www.iranshahrsaz.com
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    17 0
    جای شکر داره که مثل حوادث هوایی که همیشه خلبان رو مقصر می دونند نگفتن راننده های بیچاره مقصرند
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 4
    من با این اتوبوس از اصفهان به تهران امده ام چون من به مدت 4 ساله هر سال از اصفهان به تهران می روم و با این تعاونی خاص (که اسمش در اخبار ذکر شده )می امدم این اتوبوس و ساعت حرکتش ان را می دانم حاضرم قسم بخورم اتوبوس مشکل داشت هر موقه با اون اتوبوس که عادی بود می امدم ناراضی بودم حتی یک بار رفتم پیش مدیر تعاونی و شکایت کردم که چرا اتوبوس دیر مرا به مقصد رسونده (در حد 3 ساعت تاخیر) ابتدا مدیر تعاونی با بی ادبی مرا محکوم کرد و بعد هم گفت که ماشین خراب شده تو راه سعی می کردم با این اتوبوس نیایم چون مثلا سقفش جای سیم کشی های برق یک مدتی باز بود و نمی دونم چرا نمی بستندش یک اتوبوس اسکانیای سفید که مانند تمام اسکانیاها نبود صندلی هاش فرق می کرد واصلا راحت نبود
    • s A1 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
      2 2
      اتفاقا راننده ها مقصرند. خودتون یه بار سوار همین اتوبوسها بشین تا ببینین چطوروحشیانه و با سرعت در جاده میرونند!!!!
  • معصومه33 A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    10 0
    دلجویی از مصدومان نمیتواند کافی باشد سالهاست ما تعداد زیادی از عزیزان هم وطن را در جادها ازدست میدیم لطفا برای ایمن سازی راه ها ایمن سازی خودروها مخصوص پراید وباقی اتومیبل ها ترویج فرهنگ صحیح رانندگی درتمام نقاط کشور اقدام بفرمایید باید جلوی ریختن خون های بیشتر راگرفت این کشته ها دریک جنگ واقعی است دشمن ما ایمن نبودن جادها امین نبودن ماشین ها فقر فرهنگی میباشد
  • امید A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    16 2
    امان از اين وسايل جيني بي كيفيت لاستيك لنت ترمز بقيه مسايل كه اخرش ميشه اين مصيبت
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    23 0
    راننده های اتوبوس واقعا وحشتناک میرونن. هرکس تو جاده های ایران رانندگی کرده باشه اینو میدونه. همین تابستون داشتیم از مسیر شمال از مشهد به کرج برمیگشتیم. بیشتر مسیر دو لاین رفت و برگشت شده. یه مسیری حدودا 150 کیلومتر هنوز دوطرفه هست. چندتا اتوبوس تو اون مسیر رانندگی میکردن خدا میدونه با چه سرعت وحشتناکی. میخواستن وقتی ماشین از روبرو داره میاد سبقت بگیرن. به معنای واقعی کلمه دیوانه وار رانندگی میکردن. هرچی کنار میکشیدیم باز یکی پشت سرمون بود. یعنی من جونم در اومد تا این 150 کیلومتر تمام شد. تو مسیرهای یک طرفه هم تو خط سبقت اجازه حرکت بقیه راننده ها رو نمیدن. میچسبن به سواری جلویی تا طرف بکشه کنار. آخه پلیس محترم یه کم نظارت کن. بخدا جون مردم از دست راننده اتوبوسا در خطره.
  • من IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 2
    سلام احتمالا پسوند راننده و کمک راننده را اشتباه نوشته اید: آنها دهقان نیری هستند نه دهقان میری
  • بی نام A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    25 1
    عرفان امین الرعایا فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان. نفر 41 آزمون دکتری 92. تسلیت به خانواده محترمش از طرف یک هم دانشکده ای. روحش شاد.
    • شکوه IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
      9 0
      ای وای خدا رحمتش کنه. چه قدر سخته واسه خانوادش.خدا صبر بده
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    14 6
    خیلی جالبه اسکانیا یه نام شناخته شده و امتحان پس دادس اونوقت می خوان بندازن گردن سیستم ایمنی ماشین اگه اینطوره که مدیر عامل سایپا رو باید چیکار کنن؟
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      بله، درست می فرمایید! اسکانیا امتحانش را پس داده است که مهم ترین هایش اسکانیای راهیان نور، اسکانیای اهواز-هفتگل و این فاجعه تاسف بار است.
  • محمدرضا A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    27 0
    برای شادی روح درگذشتگان در این شب جمعه فاتحه همراه با صلوات ذکر بفرمایید.
  • علی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    17 0
    به امید روزی که نماینده ایران خودرو و سایپا هم مجبور به پاسخگویی باشند.
  • mrr A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    16 0
    اگه این اتوبوس ها منفجر نمی شدن تعداد کشته شده ها خیلی کمتر بود.اگه نقص فنی دارن،که حتما دارن دیگه نباید اجازه حرکت بهشون داده شه.
    • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      6 0
      خواجه حافظ شیراز هم فهمیده که «اسکانیا» نقص در طراحی دارد ولی خود سازندگان «اسکانیا» می گویند تولیداتشان رو به راه است و بقیه عوامل می لنگند.
  • حسین (قم) IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 0
    اضافه کنید به این موضوع ،شرائط نا بسامان بیمارستان نکوئی قم رو الان این مصدوم ها انگار که آمده باشن به بیمارستان صحرایی خدا رحم کنه به خونوادهاشون و
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    6 0
    اينهمه هموطنانمان در آتش سوزي هاي پژو سوختند و خسارت جاني و مالي دادند هيچكس هم رسيدگي نكرد حتي از دادن خسارت هم طفره رفتند...
  • نگران A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    11 0
    هموطنان عزیز اینجا یه چیزی بگم که بعدا صداش در خواهد اومد چون فعلا مسئولای ما خواب هستن و اونم این کپسولهای cng برای خودروهای گازسوزه که کم کم داره تاریخ انقضاشون میرسه ولی ارگانی نیست که اینارو مورد بازرسی قرار بده و خدای نکرده تو آینده ای نه چندان دور شاهد انفجار این کپسولها بعلت پوسیدگیشون خواهیم بود و کشته شدن هموطنامون در اثر انفجار و آتش سوزی تیتر خبری سایتهای خبری و روزنامه ها خواهد شد. پس عاچزانه استدعا میکنیم که یه نهادی از الان پیشگیری نماید.
  • علي A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    12 0
    من خيلي با اتوبوس مسافرت مي كنم . هميشه به چكشي كه در اتوبوسها جهت شكستن شيشه در مواقع اظطراي بايد وجود داشته و 90 درصد مواقع جايش خالي است فكر مي كردم كه در صورت تصادف چون دربها با باد كار مي كند مسافران چطور خارج بشوند . در اين مورد هم مطمن هستم همينطور شده و در صورت وجود چيزي جهت شكستن شيشه ها تلفات خيلي كمتر مي شد . اگر مسولان به بعضي نكات كوچك توجه كنن كافيه .آخه كارخانه سازنده كه اينو دكوري نميزاره كه شما راننده محترم از رو ماشين بر مي داري
    • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
      5 0
      کارخانه ها که به خاطر جان مسافرها چکش می گذارند شیشه بشکنند،لطف کنند دستگیره بگذارند تا مسافرها به جای این که مثل تارزان شیشه بشکنند، مثل آدمی زاد شیشه را باز کنند. وسط آتش و دود و گازهای سمی، از یک مسافر با خون ریزی داخلی یا خارجی و شکستگی یا مسافر کودک و کهن سال انتظار دارند که با چکش 20 سانتی شیشه های مقاوم و بزرگ اتوبوس را بشکند؟! مردمی که در هوای تازه بیرون بودند نتوانستند یا میله آهنی نیم متری و سنگ و آچر شیشه ها را بشکنند. پنجره را طوری طراحی کنید که باز شود. مگر پنجره سواری ها چه طور باز می شود. یک یا دو دستگیره ساده گردان برای پایین کشیدن شیشه تا کف اتوبوس چه قدر زحمت برای طراحی دارد. حالا هی چکش طراحی کنید که دسته سوخته اش را بعد از حادثه پیدا کنند!
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
      5 0
      خود چکش (منظورم فلز آن است) در گرمای آتش ذوب شد. فقط دسته سوخته اش به جا ماند. یعنی به این چکش ها امیدی است؟ موقع آتش سوری فقط دو ساعت باید تک تک با چکش به شیشه بزنند حالا کو تا بشکند. انگار چهار گوشه شیشه اتوبوس منتظر است که با ضربه زدن، ان هم با چکش بشکند. البته خود طراحانش این جور خیال کرده اند. به جای چکش، کلنگ بگذارید. این طوری کارسازتر است.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    سن افراد فوتی وزخمی را لطفا اعلام کنید