مهر نوشت:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در نشست امروز جمعه آژانس 51 کشور به این قطعنامه رای منفی، 32 کشور رأی ممتنع و 43 کشور رای مثبت داده و خواستار پیوستن صهیونیست ها به این معاهده و نظارت آژانس بر تاسیسات اتمی این رژیم شدند.

رژیم صهیونیستی درحالی منتقد برنامه هسته ای ایران است که با دارا بودن 200 کلاهک هسته ای خود تنها دارنده بمب اتمی در منطقه خاورمیانه بوده اما تاکنون پیمان ان پی تی را امضا نکرده و در توجیه این اقدام آن را در تناقض با امنیت خود می داند و مدعی به خطر افتادن تلاشهای دیپلماتیک برای برقراری امنیت در منطقه شده است.

"عزالدین رمزی" رئیس گروه اتحادیه عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با رویترز با اشاره به رای گیری آژانس درباره پیش نویس این قطعنامه تاکید کرد که تل آویو از توانایی هسته ای برخوردار بوده و باید هرچه زودتر به معاهده ان پی تی بپیوندد.

"بدر بن محمد" نماینده کشورهای عربی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز خواستار بررسی توانایی‌ اتمی رژیم صهیونیستی شد و ضمن تاکید بر پیوستن این رژیم به معاهده منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ ای و نظارت آژانس بر این تاسیسات برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه را منوط به پیوستن صهیونیست ها به معاهده منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ای توصیف کرد.

این درحالیست که رئیس انرژی اتمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اعراب از نشست امروز جمعه آژانس به عنوان سکویی برای بیان انتقادها از تاسیسات اتمی ما استفاده کرده و این قطعنامه تنها باعث افزایش بدگمانی کشورهای منطقه می شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالرضا A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    24 0
    اینم از عدالت جهانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    25 0
    ٢٠٠ كلاهك هسته اي !!!؟؟؟ حالا ما هنوز يكي نداريم ، چه بلاهايي سرمون آوردن !
  • ایمان IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    17 4
    لعنت بر صهیونیست ها / باید نابود شوند
  • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    6 2
    این نشون میده به اون کسایی که فقط اخبار صدا و سیما رو نگاه میکنن که اعراب با اسرائیل دوست نیستن و چند وقت پیش بود که یک عکس از موشک های عربستان تو اینترنت گذاشته بودن که به سمت ایران و اسرائیل هدف گیری شده بود.
    • msx A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      2 2
      بخاطر همین جناب نتانیاهو گفتند که امیر قطر از اوباما به ما بیشتر کمک کرده و ارزشمندتر است؟؟؟؟!!!
  • بی نام IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    19 1
    از قدیم گفتن پول بده سر سبیل شاه ناقاره بزن. سازمانهای بین المللی فاسدترین محلهای دنیا هستند و زد و بندهایی در آنها رخ میدهد که تو قمارخونه های مشهور دنیا اتفاق نمیافتد. فرقی نمیکنه سازمان ملل باشه یا فیفا
  • بی طرف A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    24 1
    واقعا باید درب این آژانس به اصطلاح جهانی را گل گرفت که جرات ندارد حتی یک قانون کلی که برای همه کشورهای صاحب فن آوری هسته ای لازم الاجراست (و برای همین موضوع طی این سالها علیه ایران غوغا به راه انداخته اند) را نمی تواند درباره اسراییل اعمال کند! آیا همین یک مورد دلیل محکمی برای اینکه باور کنیم افسار اینگونه مجامع در دست صهیونیست ها قرار دارد ، نیست؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    21 1
    جان؟؟؟ یعنی 83 کشور میخوان اسراییل بمب اتم داشته باشه و عضو معاهده نباشه ولی ایران که عضوه و سلاح هم نداره تهدید به حمله میشه. عجب دنیایی!
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    11 2
    خاک بر سر 51 کشوری که رای منفی دادن.کاش کشور های عربی و منطقه لابی می کردن تا تصویب بشه
  • دانیال A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    12 1
    چطور 52 کشور مخالف خلع سلاح اتمی کشوری میشند این مساله خیلی مشکوک هست. لطفا لیست کشورهای مخالف رو بنویسید. ثانیا کشوری که تو وسط اقیانوس هند یا ... باشه بنظرم از حق رای کمتری نسبت به همسایه های این کشور برخوردار هست. این عادلانه نیست که هر دو کشور یک رای داشته باشند.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
    16 2
    لعنت بر اسرائیل
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    1 14
    اگه خبر آنلاین نشون بده: دوستانی که ازین موضوع ناراحتید مگه نگفته رای نیاورد. پس شما هم بعنوان یک عضو سازمان ملل باید در برابر رای اکثریت این سازمان تمکین کنید. اگه به رای و انتخابات اعتقاد دارید!!! البته منم معتقدم نه تنها اسرائیل بلکه هر کشوری باید عاری از سلاح اتمی و کشتار جمعی باشد ولی از طرفی باید به رای اکثریت احترام بگذارم همانگونه که در کشور خودم هم اینچنین میکنم!
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
      3 3
      پس شما به رای گیری اعتقاد ندارید. حدس میزدم! هر چی شما بگید باید همون بشه ولا غیر!!! اینو تو جامعه هم دارم میبینم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    1 19
    با این همه تهدید که ایران میکنه ، اسرائیل حق داره که بمب اتم داشته باشه
    • حامد IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
      10 0
      چرا نمیگی با این همه تهدید که اسرائیل میکنه، ایران حق داره سلاح اتمی داشته باشه!؟