دل‌شکسته فرهاد‌ دانشجو و برنامه‌های میرزاده/ تودیع‌ومعارفه رییس دانشگاه‌آزاد با حضور سیدحسن‌ خمینی‌و توفیقی

یک هفته پس از برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب حمید میرزاده به عنوان سرپرست، مراسم تودیع و معارفه این دو نفر امروز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد، جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، فرهاد دانشجو،‌ رییس پیشین و حمید میرزاده،‌ سرپرست دانشگاه آزاد، تعدادی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران و معاونان دانشگاه آزاد حضور داشتند. عبدالله جاسبی در مراسم حضور نداشت.

آنطور که خبرگزاری ایسنا گزارش داده است، توفیقی سرپرست وزارت علوم در سخنانی دراین مراسم درباره فرهاد دانشجو رییس سابق دانشگاه آزاد گفت: من دانشجو را فرد شایسته‌ای می‌دانم و مطمئنم به هیچ چیز به جز اعتلای آموزش عالی و نظام جمهوری اسلامی فکر نمی‌کند. برای میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد نیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که پرچم دانشگاه آزاد را در دست داشته باشد و مسیر را با موفقیت ادامه دهد.

سرپرست وزارت علوم همچتین در ابتدای سخنانش گفت: کارنامه دانشگاهیان کشور، کارنامه‌ای درخشان است، درخشان‌ترین کارنامه نظام جمهوری اسلامی، کارنامه علمی آن است. کمتر می‌توان دید که بزرگان کشور و همچنین مقام معظم رهبری از دستاوردهای کشور صحبت کنند و دستاوردهای علمی کشورمان را به رخ جهانیان نکشیده باشند.

او سپس دانشگاه آزاد را یکی از دستاوردهای بسیار درخشان نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: این دانشگاه خدمات بسیار ارزنده‌ای را به جوانان و مردم کشور به انجام رسانده است. نقش دانشگاه آزاد در پیشرفت علمی کشور نقشی برجسته است. همیشه در هر مسئولیتی که بودم به این دانشگاه کمک کردم، چرا که دانشگاه آزاد باید یک دانشگاه سرآمد در عرصه بین‌المللی باشد. بنابراین تا زمانی که توفیق خدمت در وزارت علوم داشته باشم تمام ظرفیت‌ها را به کار می‌گیرم که از این دانشگاه حمایت کنم.

توفیقی همچنین از دانشگاهیان دانشگاه آزاد تشکر کرد و گفت: دانشگاهیان دانشگاه آزاد تا کنون وظیفه سنگینی را بر عهده داشتند و می‌توانیم ادعا کنیم که دانشگاه آزاد، دانشگاهی منحصر به فرد در دنیا از نظر کمیت است که بخش مهمی از تولید علم کشور ایران را به دوش کشیده است.

 

توصیه سیدحسن خمینی به میرزاده

در بخشی از این مراسم همچنین حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر و تشکر از خدمات 30 ساله عبدالله جاسبی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: چه خوشمان بیاید چه بدمان بیاید دانشگاه آزاد بدون نام جاسبی قابل تحلیل و بازیابی نیست و همت جاسبی موجب ایجاد چنین مجموعه ای شده است.

به گزارش مهر وی با بیان اینکه هر مجموعه ای برای اینکه زنده بماند، باید آن را تحلیل کند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد یک دانشگاه نیست بلکه یک وزارت علوم است.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی با انتقاد از رواج مدرک گرایی در کشور اظهار داشت: یکی از ضعف های ما مدرک‌گرایی است و همه با شتاب می خواهند به دکترا برسند و اگر نرسند انگار که معضلی در زندگیشان است.

به گفته این عضو هیات امنای دانشگاه مدرک گرایی فاجعه ای بر فضای علمی کشور شده است.

او با اشاره به یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری کرسی های آزاداندیشی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تذکر و دستور به برگزاری کرسی های آزاداندیشی دادند و خواستند این کرسی ها در دانشگاه ها برگزار شود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به برنامه های حمید میرزاده برای پیشبرد کیفیت در دانشگاه آزاد گفت: به نظرم برنامه های سرپرست دانشگاه آزاد برای این دانشگاه خوب است، وی معضل را شناخته و می داند که باید روی کیفیت تمرکز کنیم، اما اینکه باید چه کرد، در برنامه هایش ندیدم.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه لازم است در این دانشگاه نشاط و شادابی علمی و سیاسی گسترش بیشتری یابد، ادامه داد: باید به افراد اجازه داد با شجاعت حرف هایشان را بزنند و بد نیست که فعالیت های سیاسی در این دانشگاه رواج داشته باشد. حتی مقرراتی باید وضع شود که کسی کم کاری نکند.

سیدحسن خمینی با بیان اینکه شجاعت را در هیات امنا و میرزاده می بینم درباره سرپرست جدید دانشگاه آزاد تاکید کرد: همتی که میرزاده دارد، هیچکس ندارد میرزاده به پرکاری معروف است البته کمی عصبانی است که البته باید در فضای دانشگاه و در رابطه با دوستان آن را کمی تعدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فرهاد دانشجو گفت: من دانشجو را نمی شناختم حتی روز اول جلسه هیات امنا فرد دیگری را با وی اشتباه گرفتم و گفتم سلام آقای دانشجو. فرهاد دانشجو با آرامشی که در رفتارش داشت به مدیریت دانشگاه پرداخت و حتی گاهی می دیدم که مشکلات را دور می زند که درست هم بود.

وی همچنین با یادآوری شش نفر اولیه هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: هیچگاه نباید شش نفر نخست هیات موسس دانشگاه آزاد را از یاد برد.

 

حرف‌های نگفته دانشجو

در این مراسم فرهاد دانشجو هم سخنانی بیان کرد. به گزارش فارس رئیس سابق دانشگاه آزاد در مراسم تودیع خود در واحد علوم تحقیقات گفت: خدایی را که مجال یک سال و نیم خدمتگزاری را برایم مهیا کرد سپاس می‌گویم، بر اساس اصرار دوستان، تکلیف و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت را پذیرفتم و با بهره‌گیری از معاونان مجرب و دلسوز شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه، دانشجویان و کارمندان با استفاده از روش‌های علمی و آکادمیک با بهره‌گیری از تجارب مدیران توفیقات قابل توجهی به دست آوردیم.

وی افزود: ایجاد فضای تعامل در عرصه آموزش و پژوهش، ایجاد دوستی و همفکری، توسعه فضاهای کالبدی، ایجاد سیستم غیرمتمرکز مدیریتی و هیأت امنای استانی، اخذ مجوز رشته‌های متفاوت، کاهش شهریه‌ها، فضای اخلاق محور و شورا محور، برگزاری آزمون‌های متفاوت با نظم، حذف کنکور و برگزاری اولین کنکور مشترک با وزارت علوم از دستاوردهای دانشگاه آزاد بوده است.

دانشجو ادامه داد: بدون اینکه شانه خالی کنم این مسئولیت از دوش من برداشته شد. باید جلوی شایعات برخاسته از ذهن افراد فرصت طلب را بگیریم و نگذاریم حق برخی افراد پایمال شود. از دوستانم می‌خواهم رئیس جدید دانشگاه آزاد را یاری کنند و همه شما و خودم را به خدا واگذار می‌کنم. در دل شکسته‌ام حرفهایی است که در این جمع دوستانه مجالی برای گفتن نیست.

 

برنامه های میرزاده
در بخشی دیگر از مراسم، حمیدمیرزاده، سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید محیطی پرنشاط و نه وجه‌المصالحه جریان‌های سیاسی باشد، گفت: وامدار هیچ گروه یا حزب سیاسی نیستم.

به گزارش ایسنا میرزاده گفت: امروزه مشارکت در تولید علم و تبدیل آن به ثروت به یک مسابقه جهانی بین ملت‌ها تبدیل شده است، به همین دلیل مسئولیت دانشگاهیان برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دو چندان می‌شود و غفلت از توسعه علمی کشور آثار زیانباری دارد که نسل‌های آینده را رنجور و بنیان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را سست می‌کند.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنم و خوشحالم در دانشگاهی مسئولیت گرفته‌ام که بزرگترین دستاورد علمی فرهنگی انقلاب اسلامی و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است. خدا را شکر می‌کنم که در دانشگاهی آمده‌ام که امام عظیم‌الشان راحل اولین حامی آن مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و یادگار امام مرحوم سیداحمدخمینی بنیانگذار و موسس آن بودند.

میرزاده دانشگاه آزاد را گنجی مملو از دانشمندان فرهیخته، دانشجویان پرتلاش و کارکنانی دلسوز و وارسته دانست و گفت: روش‌های من و همکارانم بر اساس شفافیت، صداقت، پرهیز از افراط و تفریط، حرکت در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه‌ها و طرح‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیانگذار اصلی این دانشگاه و اعضای هیات موسس و هیات امنای دانشگاه خواهد بود.

میرزاده خاطرنشان کرد: همچنین همکاری با دولت تدبیر و امید جزو اصول کاری مدیریت جدید دانشگاه است.

او دانشگاه آزاد را امانت مردم دانست و گفت: ما باید امانت‌دار مردم باشیم، بنابراین من نه برای تقابل و دشمنی بلکه برای تعامل، نشاندن درخت دوستی، هم‌افزایی، همفکری، هم‌اندیشی، همکاری و همدلی با همه کسانی که دوستدار علم و دانش و فناوری هستند، آمده‌ام و در این راه دست دوستی و نیاز خود را برای توسعه علمی کشور و مشارکت فزاینده در تولید علم جهانی و رفع نیازهای کشور به سوی همه دلسوزان، فرهیختگان و جامعه علمی و فرهنگی کشور دراز می‌کنم.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه کاری با گذشته ندارم و نگاهم به آینده است، اظهارکرد: سوابق 30 سال گذشته من نشان می‌دهد که همواره مدیری مستقل بوده و وامدار هیچ گروه و حزب سیاسی نیستم. بلکه منافع دانشگاه برای من بر همه چیز ارجحیت دارد.

میرزاده خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید یک محیط علمی پرنشاط باشد و نه وجه‌المصالحه جریان‌های سیاسی، بنابراین برای رسیدن به این نقطه از همه ظرفیت‌های شایسته با هر گرایش سیاسی استفاده خواهم کرد و توسعه علمی دانشگاه در صدر برنامه‌های این مدیریت خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد همچنین با تشکر از زحمات 30 ساله عبدالله جاسبی رییس اسبق این دانشگاه گفت:‌ وی در این 30 سال بسی رنج برد، بنا داریم به پاس خدمات ارزنده او در مراسم جداگانه‌ای آیین نکوداشت برای تجلیل از وی برگزار کنیم.

وی همچنین با تشکر از فرهاد دانشجو رییس سابقه دانشگاه تصریح‌کرد: دانشجو در مدت فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای را به این دانشگاه ارائه داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    پروفسور واقعی رییس دانشگاه آزاد شد.
  • نا امیدیه A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    203 2
    جناب اقای دانشجو با فرض صحت تمامی صحبت های شما ، نمی دانیم چرا در دانشگاه آزاد امیدیه ( خوزستان ) اثری از شایسته سالاری ، فضای اخلاق محور ،تفکر شورایی و .......مشاهده نمی شود.جناب اقای میرزاده با تمام توان فریاد می زنیم: تا دیر نشده است دانشگاه ازاد امیدیه را دریابید.اینجا علاوه بر رئیسی که بویی از صفات یک مدیر شایسته را نبرده است یک معاون اموزشی 26 ساله دارد که در نوع خود بی نظیر است.باور کنید هیچکس به جز این دو نفر توانایی این را نداشت که این دانشگاه خوب را به چنین وضع فاجعه باری تبدیل کند. صحبت از پژمردن یک برگ نیست...وای جنگل را بیابان می کنند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    آقای دانشجو نیز با رای هیت امناء دانشگاه با اگثریت آرا انتخاب شده بودید حالا طلب کار هم شده اید
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      61 1
      اگه چیزی که نمیدونی و نگی به جون خودم من شخصا نمی گم لالی! :) لطفا سکوت به اندازه کافی از کارکرد شماها نثارمان شده است دیگر بس است.
  • ساده A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    98 5
    جناب دانشجو: اونجوری اومدن وجای یک مدیرومدبر۳۰ساله نشستن اینجوری رفتنم داره ببین جاسبی چی کشیده؟
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    14 59
    حاج حسن آقا علیرغم ارادتمان به شما ولی حمایتتان از جاسبی زیاده روی بود ایشان با ماهیانه 700 میلیارد تومان شهریه کار شاقی انجام نداد.
  • رضا A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    38 2
    اقای دانشجو باید از ابتدا که این مسولیت را قبول فرمودید میدانستند که بالاخره یک زوز میبایستی تحویل نفر بعد دهند این که دیگه ناراحتی ندارد لابد اقای میرزاده هم چند وقت بعد ناراحت میشود اینحوری همیشه یه عده ناراحتند
  • علی A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    28 9
    آقای دانشجو جوان است برای ایشان خیلی زود بود که یک شبه مدیر یک دانشگاهی به بزرگی دانشگاه آزاد شود ایشان باید از جاهای کوچکتر مثل مدیرگروهی معاونت دانشکده رئیس دانشکده معاونت دانشگاهی ریاست دانگاهی و..............شروع کند و پله پله و بر اساس شایسته سالاری بیاد بالا اینجوری هم کسب تجربه بیشتری خواهد داشت هم اعتبار بیشتری کسب خواهد نمود و وقتی به سمتی منصوب شد قطعا هم شایستگی آن پست را خواهد داشت و دیگر نیاری به تعویض ایشان نیست
    • بی نام A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      15 1
      داش علی خیلی خوشم اومد هیچ کس به این قشنگی دانشجو رو منفجر نکرده بود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    72 4
    آخی بمیرم برای دل شکسته ی فرهاد دانشجو!!! چه میکشه!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    37 1
    حب جاه و مقام در دل دانشجو خواهد ماند ولی یک سئوال اگر به برکت برادرتان نبود با کدام سابقه مدیریتی رییس دانشگاه آزاد شدید؟
  • نوید A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    36 1
    عاشق این جمله اش شدم: " هیچگاه نباید شش نفر نخست هیات موسس دانشگاه آزاد را از یاد برد." ایشالله تا عید غدیر خبرهای خوبی میشنویم
  • یوسف A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    11 23
    دل شکسته ام آن شب دوباره ماتم داشت شبی که گریه من بوی اشک آدم داشت!
    • مهیاره A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
      1 0
      صلیب شعله به مژگان خیس خود می بست اگر خبر ز غم ما مسیح مریم داشت!
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    11 0
    وزارت علوم از دست برادران دانشجو آزاد شد
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    6 0
    اين خانوادگي وارد سياست شدن توي ايران سابقه دارد يعني سه يا چهأر برادر بأهم عهد مي كنيد كه پشت به پشت هم داده و هركي به هرجا رسيد دست بقيه را هم بگيرد در دوره قاجار فرمانفرماها و قوام و وثوق گرفته تا فلان و بهمان برادران اهل شهرستان كه بيني و بين اله خوب پشت هم را دارند اين آقايان هم از همين شيوه پيروي كردند اما اسم و فاميلشون را تغيير ندادند
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    9 0
    بهترين خبر امروز، برکناري معاون پژوهشي وزارت علوم بود. دست مريزاد
  • هادی A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    12 0
    کسی که بدون بلیط سوار اتوبوس شده باید پیاده بشه (دکتر روحانی) روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    10 0
    آقای دکتر جاسبی از هیج دانشگاه آزاد را دانشگاه کرد و شما و برادرتان به بدترین شکل ممکن ایشان را حذف کردید و در تمام دوره مدیریتی خود در کنار برادرتان از نقاط ضعف این دانشگاه بهره گرفتید تا آن را نابود نمایید با ابزاری نظیر دانشگاه پیام نور و غیره، حالا اگر یک جو انصاف داشتید و بر مبنا عقبه داشته تان در دانشگاه آزاد خودتان استعفا می دادید و می رفتید نه اینکه از ناملایمات صحبت کنید
  • یک دانشجو EU ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    3 1
    بابا یک دانشگاه پیام نورهم توی این مملکت هست دانشگاه آزادچون هاشمی راداشت فکری بحالش کردن دلتون بحال دانشجویان پیام نورهم بسوزه بخدا فکری هم بحال پیام نوربکنید
  • بی نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
    1 1
    در اندرون من خسته دل ندانم کیست ؟ که من خموشم و او در فغان و غوغاست.
  • الله IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    1 1
    دانشگاه ازاد فقط بلد است پول بگیرد
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    8 0
    با سلام و تبريك خدمت جناب دكتر ميرزاده استدعا دارد در اين مجموع عظيم آموزشي به كاركنان غير عضو هيات علمي هم توجه بيشتري شود كاري كه عملكرد آقاي دانشجو در اين زمينه كمي بهتر از آقاي جاسبي بود اميدوارم حضرتعالي توفيق بيشتري هم داشته باشيد.
  • mm GB ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    31 1
    سلام واقعا نمیدونیم چطور بگیم ولی ماهم بااون کسی که درباره دانشگاه امیدیه حرف زده بودموافقیم خداوکیلی آقای رییس جمهور رو راحت میتونیم ببینیم تارییس دانشگاه امیدیه رو.هروقت میریم دفترش منشیش که فکرکنیم خیلی هم به رییس دانشگاه ارادت داره میگه دکترتوی راه هست یانیم ساعت دیگه میرسه البته همش سرکاریه.باورکنیداین دانشگاه تنهادانشگاهی هست که به همچیزتوجه میشه الا اساتیدهیات علمی ودانشجویان.رییس دانشگاه امیدیه4ساله که اینجاست وفکرکنیم شاید سرجمع یک سال ونیم توی دانشگاه بوده ومادانشجویان وحتی اساتیدحسابی ازش شاکی هستیم آقای میرزاده ازشماخواهش میکنیم جدابفکراین به اصطلاح اولین دانشگاه نفتی درکشورباشیدکه این روزا اصلا حال واحوال خوشی نداره.