فارس نوشت:

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید دارد که تا زمانی که ایران ثابت نکند که به دنبال دستیابی به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای نیست، تحریم‌ها علیه ایران لغو نمی‌شود.

«جان کری» در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس» اعلام کرد که تا زمانی که ایران نشان ندهد که به دنبال دستیابی به قابلیت تولید تسلیحات هسته‌ای نیست، دولت واشنگتن تحریم های ضد ایرانی را لغو نمی‌کند.

بر اساس این خبر، کری گفت که یکی از اقدامات ملموسی که ایران می تواند برای نشان دادن جدیت خود در عدم جستجوی تسلیحات هسته ای بر دارد این است که در تاسیسات غنی سازی اورانیوم فردو را به روی بازرسان سازمان ملل باز کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود اعلام کرد که آمریکا تا زمانی که مشخص نشود که یک پروسه بسیار قابل اثبات، قابل توجیه و شفاف در جای مناسب خود وجود نداشته باشد، به طوری که ما دقیقا بدانیم ایران چه کاری می خواهد با برنامه هسته ای اش انجام دهد، تحریم ها علیه ایران را بر نمی دارد.

وزیر خارجه انگلیس هم با اشاره به اینکه در نشست آلماتی به ایران پیشنهاداتی شده، تصریح کرد که ما نمی‌گوییم که تنها تهران باید رویه‌اش را تغییر دهد، ما همه آماده‌ایم به آن واکنش نشان دهیم اما تغییرات عملی باشد.

ویلیام هیگ در گفت‌وگویی تلویزیونی با بی‌بی‌سی درباره مذاکرات بین ایران و 1+5 در نیویوریک گفت: من نکته‌های زیادی از صحبت‌های آقای حسن روحانی را مثبت می‌دانم همانطور که به آقای ظریف وزیر خارجه ایران گفتم، ما برای رابطه بهتر آماده هستیم.

ویلیام هیگ افزود: البته مهم این است که تغییر لحن و تغییر شیوه گفتار ایران با عمل همراه شود، اقداماتی که ما بتوانیم به آن پاسخ دهیم و بقیه دنیا نیز متناسب با آنها گام بردارند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که می‌توانیم باهم کار کنیم، تغییر لحن مهم است ولی کارهای زیادی باید انجام شود.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه درباره مسئله هسته‌ای موارد مشخصی وجود دارد، ابراز داشت که آقای روحانی درباره شفافیت در برنامه هسته‌ای صحبت کرد که این شفافیت ضروری و مهم است، ایران می‌تواند با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و قطعنامه‌های شورای حکام آژانس و شورای امنیت را بپذیرد.

وی ابراز داشت که بنابراین مسائل مشخصی وجود دارد که می‌تواند ایران انجام دهد تا بتواند نشان دهد، تغییری روی داده است و ماهم در پاسخ تائید می‌کنیم.

ویلیام هیگ تصریح کرد که ما آماده این کار هستیم و من می‌خواهم مردم ایران این را بدانند که لندن ترجیح می‌دهد با تهران روابط بهتری داشته باشیم که این نفع مردم همه کشورهاست. ایران باید برای رسیدن به آنجا گام‌های ملموسی بردارد.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه بازگشایی سفارت انگلیس نیاز به اعتمادسازی در طول زمان است تاکید کرد که لازم است لندن اطمینان یابد که سفارت، می‌تواند به راحتی کارهای یک سفارت را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از سرگیری کار سفارت انگلیس نیاز به ارائه تضمین‌هایی دارد، گفت: بخشی هم درباره جبران خسارتی است که در حمله به سفارت به اموال و ساختمان سفارت در تهران وارد شد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    چـرا فردو باز نمی کنید و باز نکردید تا الان، که بازرسای سازمان ملل ببینن؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      8 24
      فردو تحت نظارت اژانسه عزیز من. دوربیان هم نصب هستند.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    150 9
    """لازم است لندن اطمینان یابد که سفارت، می‌تواند به راحتی کارهای یک سفارت را انجام دهد.بخشی از تضمین ها هم درباره جبران خسارتی است که در حمله به سفارت به اموال و ساختمان سفارت در تهران وارد شده""" ......این جملات چقدر زشته واسه ماهایی که ادعـای فــرهنگ و تــمدن داریم و اگه یکی بـا ســفـــارتخـونه خودمون همـچین کاری کنــه تمام احداد اون کشـور رو یادش میاریم و تا آخر عمر فراموش هم نمیکنیم!...... تو رو خــدا همه پرسی بـزارید، درباره این رابطـه ها.... که مردم رای بــدن
    • بی نام A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      7 23
      برای اون هایی که نمی دانند یا حافظه ی تاریخی خوبی ندارند! لطفا مراجعه کنند به ماجرای اشغال پنج روزه ی سفارت ایران در لندن و کشته شدن دیپلمات های ایرانی به دست گروگان گیران!!! در طی این واقعه هم دولت انگلیس نتونست امنیت کارکنان و وابسته های سفارت ایران رو تامین کننه و منجر به شهید شدن تعدادی از دیپلمات ها و وابسته های سفارت ایران شد. (برای اطلاعات بیشتر رجوع شود به سایت ویکیپدیا: اشغال سفارت ایران در لندن)
  • حسین.ش A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    زمانی که دکتر جلیلی با اون قاطعیت بی نظیر مذاکره میکرد کسی جرئت نداشت از این حرفها بزنه!
    • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      40 2
      یادش بخیر عجب قاطع و شجاع بود حالا اگر دلار 1000تومانی 4000تومان شد فدایی سرش من و امثال من یهو از طبقه متوسط جامعه شوت شدیم به زیر خط فقر فدایی سرش (شجاعت و قاطهیت اگر بی منطق و پشتوانه درست باشد معنایی جزئ حماقت و بی تدبیری نمیدهد) آره عزیز جان
    • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      157 8
      خود جلیلی فقط مثبت داده!
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      36 1
      خدایی هنوز روتون میشه از این حرفا میزنید؟
    • بی نام IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      32 2
      میشه برای ما نتیجه ی اون قاطعیت رو بیان کنید ؟
    • بی نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      24 0
      آخه دکتر جلیلی مشکل دارو و مسکن و ازدواج و بیکاری و گرانی .... نداشت که
  • دال A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    248 3
    جبران خسارت سفارت انگليس نبايد از بيت المال پرداخت شود. بلكه بايد از جيب برادران اقدام كننده تامين ودرصورت امكان اموال برده شده عودت داده شودتا انها بفهمند كه خيلى راحت نمى توان به سفارت كشورى حملهوانجا را تسخير وتخريب نمود
    • بی نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      15 0
      تو رو خدا نگا تو قضیه ای که دست بالا رو تمام و کمال داشتیم با دسته گل برادران ارزشی تو دنیا محکوم که شدیم هیچ خسارت هم ازمون میخوان.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    35 73
    حداقل یه تعدادیش رو بردارین نامردا! خودتون هزاران بمب اتمی و کشتار جمعی دارین اونوقت بخاطر نگرانی و وسواس و شکاکی شما ما باید زیر تحریم له بشیم؟؟
    • صحرا A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      0 5
      مثل ایرانی میگوید : خلایق هرچه لایق ؟؟!!
    • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      2 0
      خوب دارن کاهش میدن بمب های اتمی رو
  • آذری IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    115 4
    تو رو خدا کمی به فکر جوانان سیاه بخت باشید
  • محسن م IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    این نوع مذاکره وامتیاز دادن به آمریکا درست نیست؟؟؟بعد از این همه خوش خدمتی از آقایان روحانی و ظریف. جان کری خواستار تعلیق فعالیت هسته ای ایران شد؟؟؟
    • محمد A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      15 0
      از کی تا حالا مزاکره و صحبت کردن با طرف مقابل خوشخدمتیه؟ تورو خدا از این فکرای بیمار بیا بیرون
  • محمد مهدی A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    این انصاف نیست هرچی ایران کوتاه بیاد آمریکا پرو تر میشه
  • رضا A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    آخرش هم لغو نمي كنيد ، از همين الان همون لحظه رو ميبينم كه ما همه كار ميكنيم ولي آمريكا ميگه ما هنوز اعتماد نداريم ! اميدوارم نبينم اون لحظه رو ، ولي مي بينم. حالا ببين !
    • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      14 0
      آقا رضا همین دو هفته پیش تحریم کشتی رانی لغو شد. آمریکا گفته بارزسی از فردو و امکان ورود بازرسان داده بشه - امضا پروتکل الحاقی- مساله حله. ولی نمی دونم چرا فردو رو باز نمیکنن
    • علی A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
      0 0
      از همین الان این رو هم ببین که اگه اونا اعتماد کنند تندروهاي داخلی نمی زارن حالا ببین.
  • بی نام EU ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    15 0
    قفل هایی که بعضی ها در این 8 سال به این مملکت زدند حالا حالا ها با این کلید روحانی باز نمیشه.
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    8 0
    خدمت دوستانی که میگند اول اونا تحریم ها رو ب دارند اونا اینکارو با لغو تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی و بانک ملی انجام دادند حالا نوبت ماست
  • مهدی EU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    15 0
    امیدوارم روزی برسه که ایران و آمریکا بزرگترین متحدان منطقه بشن. این حق ماست نه عرب ها
  • بی نام CA ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    4 0
    شما باید ثابت کنید ایران دنبال بمب است.عجی استدلالی داره این اقا. ضمنا وزارت خارجه از حمله کنندگان به سفارت انگلیس شکایت کند و آنان را ملزم به عذرخواهی از دولت انگلیس کند تا یاد بگیرند به قانون احترام بگذارند.
  • جوکر A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    76 4
    واقعا خیلی زشت بود این صحبتها .در مورد سفارت.ولی باید بپزیریم که اشتباه بزرگی بوده
  • بی نام RO ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    9 1
    اوللا بگم که با کاری که در اشغال سفارت ها صورت گرفته در هیچ دوره ای موافق نیستم اما سفارت انگلیس را زمانی باز کنید که سفارت امریکا را باز کردید انگلیسی ها خیلی بیشتر از امریکایی ها دستشون در جنایت علیه این مملکت و چپاول منابع ما و همینطور خون جوانان ما آلوده است
    • بی نام DE ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      5 0
      من هم موافقم... انگلیس حالا که دیده روابط با آمریکا داره خوب میشه و ممکنه از این روزها سفارت هم در ایران راه بیفته خودش رو جلو کشیده که جا نمونه... به این راحتی به نظرم نباید با خواسته های اونها موافقت کرد. انگلیس از اینکه در ایران پایگاهی نداره بیشتر ضرر کرده تا ایران در انگلیس. البته بنده اصلا با اشغال سفارت انگلیس موافق نبوده و نیستم.
  • مهدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
    3 10
    انگلیس بیاد اموال غارت شده ی ما در طول تاریخ رو پس بده ، بعد ما این چهار تا خسارت رو جبران می کنیم.
    • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
      19 0
      اینم حرفیه اما حالا بزار رابطه مون مجدد برقرار شه...همه چی به نوبت...من که فعلا تو فکـر غـرامت گرفتن از عـــراق هستم تا طلبکار نشده از ما
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
    4 0
    اول باید با متحدان آمریکایی و اروپایی دوست بشیم بعد که تو منطقه قدرت گرفتیم تقاضای غرامت از عراق کنیم.حتی بحث مالکیت سهم دریای خزر رو بجریان بزاریم.