ظریف مچکریم

اول مکالمه تلفنی آقایان روحانی و اوباما سپس کار های در خور تقدیر آقای ظریف از جمله گفتگوی بی واسطه با مردم و خبرنگاران در فیس بوک و تویتر از آن دست اقداماتی است که باید به شدت از آن تقدیر کرد.کاری کاملا بی سابفه که خیال همه را راحت کرد ه است خصوصا خبرنگاران. جا دارد بگوییم ظریف مچکریم.

از آقای ظریف همه چیز انتظار میرفت جز این یکی،خبرنگاری!فقط یک جلیقه و دوربین و ضبط صوت کم دارد!. ظاهرا دولت آقای روحانی دولت شگفتی ها و عجایب و غرایب است . قبول ندارید عملکرد دو سه ماهه اخیر ایشان را ببنید. از انتخابش شگفتی ساز بود تا تعیین کابینه وبالاخره تویترکاری و فیس بوک رفتن و تبریک وتهنیت هایش تا همین سفر نیویورک و سازمان ملل رفتن و در آخر گفتگو ی تلفنی با اقای اوباما که اهمیت آن کم از یک ملاقات حضوری نبود.اقدامات روحانی  و همکارانش  همه را شگفت زده میکند همچنانکه کارهای ظریف همه را متحیر کرده است .....راستی چرا یک عده ناراحتند؟ظریف مچکریم...
آنانی که خبرنگارند بهتر میتوانند در باره نحوه اطلاع رسانی های اعضای کابینه اظهار نظر کنند که چه درد سر و به قول استاد باستانی پاریزی هشلهف غریبی ست. یکی از مصایب عالم خبرنگاری ایجاد ارتباط با وزرا یا اعضای کابینه و کسب خبر از آنهاست است. معمولا خون به دل خبرنگاران میشود.حالا گذر از سد سکندر محافظان پیش کش، کم نبودند خبرنگارانی که در مصاف کار خبری خود تحقیر شدند .ناچار سرخورده باید پیش سردبیر خود باز میگشتند و بالاخره متاعی خبری میبردند. یادم نمیرود چند سال پیش خبرنگاری از شخصی (اجازه دهید اسم نبرم) سوال کرد آقای... از کابینه جدید چه خبر ؟پاسخ شنید "چی کابینت؟کابینت آشپز خانه؟ اینا اینجا کابینت هست!!!خبرنگار مانده بود چه بگوید!!. کاملا طبیعی است کار خبر و خبر نگاری و روزنامه و مجله و سایت لنگ نمیماند و آنان بالاخره هر جور شده گلیم خود را از اب بیرون خواهند کشید. با گمانه زنی یا قایم موشک بازی یا نقل خبر از منبعی که مایل نیست نامش فاش شود و..
خب چه انتظاری دارید به نظرم باید جایزه قلم طلایی را به خبرنگاران ایرانی داد که مجبورند با چشمان بسته توی میدان مین خبری بروند! (حداقل تا پیش از این).برایم جالب بود خبرنگاری میگفت تا حالا یکی دوبار با این آقای علوی (وزیر اطلاعات را میگویم)روبر شده است .بار اول از نزدیک شدن به ایشان از فاصله 100 متری هم میترسید. نمیدانست اصلا باید سلام کند یا نه . اما حالا پس از جلسات هیات دولت نه تنها او بلکه سایر خبرنگاران دنبال اولین کسی که میگردند آقای علوی است.
ببخشید از بحث اصلی دورشدم. در باره کارهای عجیب این آقای طریف میگفنم. ظاهرا که نه باطنا ،ایشان بیش از پیشینیان خود به اهمیت تاثیر بر افکار عمومی از مسیر رسانه ها و خبر نگاران پی برده است . ژست های سیاسی  او را ببینید. خنده مداوم ،قدرت بیان بالا، قدم زدن های سیاسی و...او خوب میداند اگر یک وزیرآنهم در کسوت وزیری استراتژیک نتواند برای پیشبرد اهدافش افکار عمومی را با خود همراه کند(رئیس دولت کافی نیست) قادر به پیش برد سیاست هایش هم نخواهد بود.راه آنهم توسل جستن به رادیو تلویزیون نیست. چرا نمیدانم، به من هم مربوط نیست. خود آقای ظریف پاسخ بدهد.
از طرفی موقعیت کاری ایشان به گونه ای نیست تا بتواند هر ساعت و دقیقه کنفرانس خبری برگزار کند آنهم در شرایطی که هر لحطه اش خبری و تحولی است.وانگهی چرا حرف و حدیثی بزند ودیگران ترجمه کنند یا ازاو درست و غلط ،چپ وراست نقل قولی انتشار یابد که مجبور به جمع و جور کردنش شود(مانند تحریف نقل قول از آقای روحانی در مصاحبه با سی ان ان توسط یکی از سایت های معروف که ید طولایی در خبر سازی جعلی و قلب اخبار دارد .بنده خدا روحانی حی و حاظر سخنانش در داخل وارونه میشود) .از همین زاویه ظریف مناسبترین ،بی دغدغه ترین و مستند ترین روش را در پیش گرفت.خود خبرنگار خودش شد. بی دردسر بی هزینه. به صفحه فیس بوک میرود ، سری به تویترش میزند اخبار را بی واسطه میخواند ودر کمال آرامش گزارش کار حوزه وزارتی خود را ارائه میدهد. نه تنها به خبرنگاران که به قاطبه اهالی ملت ایران .نه تحریفی نه قلب خبری و نه نگرانی. مشکلی هم ایجاد شود نه اطرافیان حوزه وزارتی که استاد ایجاد دستپاچگی هستند بلکه خودش جوابگوست. آیا تا به حال چنین چیزی دیده بودید؟دیگر چه می خواهید؟
امروز گزارش آقای ظریف از ملاقات با وزرای خارجه 1+5 و گفتگوو سلام واحوال پرسی و صد البته ملاقات نیم ساعته با آقای کری را در صفحه فیس بوک ایشان خواندم.  سپس خبر مکالمه تلفنی روسای جمهور دو کشور انتشار یافت. ضمن توجه به آنانی که نگران دست دادن آقای روحانی با آقای اوباما بودند، زمین وآسمان را بهم بافتند شرق و غرب را به تافتند ، نیز آنانی که نگران دست ندادن این دو رئیس جمهور بودند عرض میکنم بروید  هم اخبار را بخوانید هم  گزارشهای خبرنگاری محض و ناب آقای ظریف را بخوانید . گروه اول ببینید به خدا  به عالم و آدم قسم اتفاقی نگران کننده ای نیافتد. ببنید هیچی نبود، تازه تمام قد ،با لبخند،ادب تمام عیارو اصولی همه نشستند و مذاکره کردند  آن دو نفر هم یک مکالمه  تلفنی کوتاه خوب داشتند "همین "و گروه دوم هم قدری صبر کنند. دست ها داده شد  مکالمه هم صورت گرفت آقای روحانی هم گفتند فرصت هست. تمام  برگه های بازی را از همان اول روی میز که نمی آورند.
mmatinmos@gmail.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    17 0
    واقعا دوست داشتنیه این مرد بزرگ..
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    19 0
    واقعا روحاني و ظريف مچكريم!
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    9 0
    ظریف مچکریم...
  • خشایار IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    9 0
    آقای ظریف متشکریم
  • بی نام DE ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    5 0
    از اکانت توییتر رسمی رئیس جمهور غافل نشید! دیشب اولین کسی که خبر مکالمه رو داد توییتر دکتر روحانی بود و حتی متن گفتگو رو هم منتشر کرد! به دست هر کی اداره میشه واقعا یک ادم حرفه ایه
  • amir A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    با تشکر از مردم خوب که خودشان راه گشا هستند و ممنون از دولت جدید که امید را به ارمغان آورده است
  • fox A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    سپاس.
  • ali44 IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    6 0
    خدایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا شکرت
  • اشنا A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    اقای ظریف بخاطر ظرافتتون مچکریم.
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    اقا دو الی سه ماهه چیه تازه یک ماه و چند روزه دولت اومده
  • ظفر IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    4 1
    اين زيرکي ايشون هست که به قول فوتبالي‌ها، با يه دريبل جانانه، صدا و سيما و رسانه‌هاي جهت‌دار رو با هم از بازي محو کرد تا نتونن اخبار رو محبوس يا شهيد کنند.
  • ایران A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    4 0
    ظریف مچـــــــکریم...!
  • فرید A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    4 0
    خوشا بحال شما. چجوری رفتی فیسبوک؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    بسیار سپاسگزاریم هم از آقای ظریف و هم از نویسنده
  • ضد استكبار IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 5
    واقعا اين دولت ،دولتي عجيب و غريب است خدا كند اين عجيب و غريبيش باعث فروش عزت اين سر زمين نشود ما كه خيلي نگرانيم
  • محمد A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    چیزی که مهمه اوضاع اقتصادی مردم به برداشتن تحریمها و داشتن سیاست خارجی خوب است که این دولت داره خوب پیش میره . اما اگه همه مسئولین یک صدا نشوند و عده ای ساز مخالف بزنند و تند روی کنند باز به همون مسیر بر میگردیم. از مسئولین خواهش می کنم باهم یک دل شوند و یکم مردم را ببینند و بیخود از قول ملت حرف نزنند. با آمریکا ارتباط بر قرار کردن افتخار نیست ولی با دنیا از جمله آمریکا روابط مسالمت آمیز داشته باشیم خوبه.
  • مردم A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 0
    پس مردم چی ؟ ، مردم کجای این معادلات و معاملات جای دارند؟ ، کدام یک و چه زمانی به معیشت مردم ، مهار تورم و گرانیها رسیدگی میکنند ؟ آقای روحانی باید از نفوذ باندهای رانت و فساد اقتصادی در دولتش برحذر باشد ، بهترین نمونه آن مقاومت با کاهش نرخ دلار و طلا بود . جناب آقای روحانی ، لطفا برای کوباندن و محو کردن این عناصر نفوذی فساد ، به موازات روند رو به بهبود مذاکرات و برداشتن تحریمها ، برنامه ای برای کاهش تدریجی قیمتها و در نتیجه افزایش و بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم بدهید ، ما منتظریم تا جنابعالی به وعده هایتان عمل نمایید و در این راه از شما حمایت میکنیم.
  • fatima IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    با سلام ما از آقاي دكتر روحاني رييس جمهور عزيزمان و دولت مردانشان بي نهايت سپاسگزارم و اميدوارم كه هميشه موفق باشند و ايران اسلامي را بار ديگر آباد كنند. به اميد آن روز
  • نایس IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    ظریف کارش درسته
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 1
    ای کاش افراطی ها و تندروها که چششونو رو همه چی بستن یه نگاهی به این مقاله بندازن.ادبیاتش فوق العاده س
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    4 0
    روحانی مچکریم
  • محمدحسین IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 0
    عالی بوووود حس میکنم این دولت از بطن جامعه ست خدا و ارواح پاک شهدا پشت و پناهشان
  • محسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    واقعا" مچچچچچچچچچچچچچچکریم
  • حسین A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 0
    عالی بود
  • بی نام US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 1
    یادش بخیر تو همین مملکت چند ماه پیش بقایی را داشتیم که به خبرنگارها می گفت باید تند راه بروید تا با شما مصابحه کنم. یادتان هست که. این کجا و آن کجا. اگر ظریف در کابینه احمدی نژاد بود قطعا اخراج میشد. چون احمدی نژاد هرگز نمی توانست آدم بزرگ را در کابینه تحمل کنه...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 0
    به نوبه خودم از اینکه آقای ظریف به شعور مردم ایران احترام میگذارند و اطلاعات رو مستقیما در اختیارشون قرار میدند سپاسگذارم زنده باد ظریف
  • محمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 1
    خدایا این سه ماه کجا اون هشت سال کجا؟کی باید پاسخگو باشه ؟
  • mehdi IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    2 0
    ظریف مچکریم
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    37 1
    بسيار بسيار متين! روحاني و مخصوصا ظريف مچكريم!
  • بی نام KW ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
    3 0
    این کلمه ی مچکریم اشتباه است و "متشکریم "درست است حالا : آقای روحانی و ظریف از هر دوی شما متشکریم. کاری به حرفهای افراطیون نداریم. دولت شگفتی ها نیستید بلکه بسیار شفاف هستید.
  • مهتیییییییییییی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    2 0
    آقا دم این خبرآنلاین گرم که به نظرات هموطنان عزیزمون احترام میذاره و اونارو نمایش میده واقعا جای تقدیر و تشکرداره اینجا که اکثریت ملت و مسولین و رهبری پشت سر رئیس جمهور محترم و دولتش با تمام قوا ایستاده تا شاهد عزت و شکوه کشورمون باشیم امیدوارم سنای آمریکا و اوباما هم بتونند با هم به توافق برسند تا همه چیز به خوبی و خوشی حل و فصل بشه اندکی صبر سحر نزدیک است..........