سالمند شدن جمعیت مفهومی است که انواع سیستم‌های بازنشستگی نیز با آن مواجه هستند سیستم‌های توازن هزینه با درآمد (PAYG) که از طریق دولت تأمین مالی می‌شوند با چالش‌های جدیدی رو به رو هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، ایراندخت عطاریان گفت: هم اینک اکثر بحث های بین المللی در زمینه سالمند شدن جمعیت نیز بر اصلاح سیستم های بازنشستگی متمرکز شده و منعکس کننده این واقعیت هستند که افزایش شمار سالمندان و افزایش سن امید به زندگی باعث رشد هزینه برای طرح های بازنشستگی است.
وی به مناسبت روز سالمند گفت:برای اجرای طرح های بازنشستگی نیاز به تامین مالی بلند مدت است، البته در این باره علاوه بر اصلاح سیستم های بازنشستگی، مالیات تأمین اجتماعی بر سیاست‌های بازار کار نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
عطاریان ادامه داد: در ایران برای رفع این چالش‌ها تمهیدات و راهکارهای متعددی تدوین شده است و صندوق بازنشستگی کشوری نیز سعی کرده مطالبات و برنامه‌های خود را در زمینه نظام تأمین اجتماعی چند لایه و امکان استقرار آن گسترش دهد تا برای برخورد با تاثیرات منفی تغییرات جمعیتی بازنشستگی در آینده آمادگی لازم را داشته باشد.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 315293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =