مهر نوشت:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود، سن فرسودگی خودروها را 20 سال تعیین و مصوب کرد خودروهای فرسوده که در آلودگی شهرها تاثیرگذار هستند از چرخه حمل و نقل کشور حذف شوند.

دکتر معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در تشریح مصوبه هیات دولت درباره اصلاح مقررات مربوطه به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، گفت: موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از جهت اقتصادی، محیط زیست و ایمنی اهمیت زیادی دارد.

ابتکار افزود: براساس مصوبه دولت از رده خارج کردن خودرو فرسوده ضابطه هایی دارد که این ضابطه ها را برای خرید یا واردات خودروهای جدید با شاخص های خاص از نظر میزان مصرف بنزین اصلاح کردیم.

وی با اعلام این که سن فرسودگی خودروها ۲۰ سال تعیین شد، افزود: مصوبه دولت درباره از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مصوبه بسیار خوبی است و دستگاه های دولتی هم موظف هستند خودروهای فرسوده خود را از رده خارج کنند و اجازه استفاده یا فروش خودروهای فرسوده را ندارد.

معاون رییس جمهوری با اعلام اینکه مصوبه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد، گفت: این مصوبه به بحث تصادفات جاده ای و آلودگی شهرها کمک می کند و امیدوارم بخش های خصوصی و خودروسازان و تمام کسانی که به نوعی درگیر بحث خودرو هستند کمک کنند که این موضوع حل شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز هیئت دولت مقرر شد با از رده خارج شدن خودرو های فرسوده، خودروهای جدید وارد کشور شود.

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    26 0
    قبلا چندسال بوده؟ 25 سال؟
  • اهوازی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    23 2
    این پیشنهاد خوبی است هر کسی که خودروی خود را از رده خارج کند می تواند یک خودرو با همان حجم و یا کمتر وارد کند (البته نوع کم مصرفش) بدون عوارض گمرکی و یا یک چهارم حق گمرکی حال حاضر در ضمن بدون دریافت مبلغی جهت از رده خارج کردن خودروی فرسوده
  • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    52 3
    يعنى مىشه من پرايدمو بدم يه مازراتى بگيرم.
  • يه مامانه گل IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    42 4
    آفرين ابتكارجان ماشين خارجى واردكن بلكه ارزون بشه پسرمنم يه شاسى بلندبخره
  • وحید A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    41 0
    آیا به عنوان مثال تغییر زیادی بین خودروی پژو 405 مدل 20 سال پیش با مدل 92 از لحاظ سطح آلودگی است؟ لطفا به فکر از رده خارج کردن خودروهای سنگین بالای 20 سال باشید... مثل ماک و لیلاند و بنز و ولوو
  • فری GB ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    12 0
    خدایش خودروهای 20 سال پیش خارجی بهتر از تولیدات ایران خودرو وپراید جدید نیست
  • شهروند A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    15 0
    پراید قاتل کی تولیدش متوقف میشه؟؟ شایدم قراره مدل 134-135 و.......... بیاد بازار
  • مهدی A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    13 0
    آره ولی باید یه ماده تبصره ای هم واسه ماشینای بالای 20 سال تمیز هم طرح کرد طرف ماشینش مدل 89 روغن سوزی داره در حالی که دوست من یه بی ام و مدل 1356 داره از بس تمیز و سرپا و مرتب کار میکنه که فک کنم از اگزوزش اکسیژن میده بیرون باید یه فکری به حال ماها هم بکنن که ماشینای بالای 20 سال داریم که از لحاظ فنی و ظاهری خیلی بالاتر از این خودروهای وطنی است مثلا 6 ماه به 6 ماه معاینه فنی بگیرن. معاینه فنی به معنای واقعی البته خلاصه که انصاف نیست که ماشینی رو که با جون و دل نگهداری میکنیم اینجوری با یه قانون کارشناسی نشده فرسوده حساب کنن
  • بی نام A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    8 0
    مهم اینه که با تعرفه پایین وصفر درصد واردبشه که مردم بتونند بخرند
  • ایلار IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    2 0
    ماشینها حتی اگر سالشان کم باشد باید توسط معاینه فنی سالم بودن یا نبودن انها مشخص شود و در صورت لازم از رده خارج شوند
  • بی نام RO ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    1 1
    بحال پا هیچ فرقی نمی کنه چون ماشین دومیلون هم بشه نمیتونم ماشین بخرم .خوشبحال اونایی که ماشین دادن.