سه شنبه 2 اردیبهشت 1393 - 20:22
+ A - چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:05:00 چاپ
امتیاز به مطلب 3 نفر

عامل اصلی تصادف اسکانیاها و مرگ ۴۴ نفر؛ لاستیک تاریخ مصرف گذشته نه اسکانیای ایران

جامعه > حوادث - نظام‌الدین برزگری، رییس سازمان ملی استاندارد ایران عامل تصادف و آتش گرفتن اسکانیاها را اعلام کرد. او به خبر رادیو گفت: طبق کارشناسی و تحقیق پلیس همه اتوبوس های بنز و اسکانیا در اروپا همین ساختار برق را دارند و مشکل احتمالی و اصلی، تاریخ گذشته بودن لاستیک و عدم کنترل توسط مدیر فنی است.
لطفا منتظر بمانید...

 

 

 

47233

 

کلید واژه ها: پلیس راهور - استاندارد -
نظرات 24
  • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:19:07
    50 11 پاسخ به این نظر
    شکی نیست که لاستیک یا هر عاملی منجر به انحراف اسکانیا شده ولی چرا اسکانیا آتش گرفته است و سیستم قطع سوخت آن عمل نکرده؟
    • بی نام جمعه 19 مهر 1392 - 14:53:26
      2 0
      باک بنزین منفجر شده.ربطی به برق نداره.
    • بی نام چهارشنبه 8 آبان 1392 - 17:53:47
      1 0
      پاسخ به بی نام دوم: "باک بنزین"؟ از کی تا حالا اتوبوس ها بنزینی شده اند؟!
  • غزل چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:22:18
    48 4 پاسخ به این نظر
    یادمه 4 ساعت مناظره از شبکه یک سیما راجع به این تصادف پخش شد! و تمام مهمانان فقط یکدیگر را مقصر میدانستند! ایکاش دیگه هیچ مناظره ای پخش نشه؛ چون فقط وقت مردم رو میگیرند. رانندگی فرهنگ میخواد که ما ایرانیان نداشته، نداریم و نخواهیم داشت.
    • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 14:25:10
      56 2
      جاده های ما ایمن نیستند خودروهامون هم که معلوم الحال نیاز به توضیح ندارند
    • روحيه چهارشنبه 17 مهر 1392 - 14:49:20
      6 4
      ببخشيد ، خيلي عذر مي خوام ، پس اين فرهنگ چند هزار سال ما كجا به درد مي خوره ؟ براي دم كوزه خوبه
  • رضا چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:19:54
    46 14 پاسخ به این نظر
    راننده ای که بطور میانگین ماهیانه 20 میلیون تومان در آمد داره، حاضر نیست یک جفت لاستیک نو بخره، و مدام گرانی لاستیک و هزینه ها رو بهانه میکنه، مرگ تلخ 44 نفر از هموطنانمان را رقم میزند.....
    • reza چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:27:31
      27 5
      مطمئنی 20 میلیون درآمد داره؟؟برادر من اشکال کار جایه دیگه س که همچین لاستیکایی وارد میشن
    • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 15:52:28
      11 3
      با احترام به اطن دوست عزیز. چون بتازگی لاستیک خریدم باید عرض کنم بازار پر است از لاستیکهای نو تاریخ گدشته با قیمت مناسبتر که به علت تحریم لاستیک ها بجای لاستیک روز بفروش می رسند!!! این قصه در مورد اقلامی مثل باترط و.... هم صدق می کند!
    • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 18:45:09
      10 1
      اقا رضا که معتقدی اشکال کار در وارد کردن لاستیکهای تقلبیه!!همه جای دنیا جنس تقلبی و سودجویانی که برای رسیدن به پول بیشتر این اجناس رو وارد میکنند وجود دارند ادم خودش باید وجدان داشته باشه و وقتی کارش با جون ادمها سر و کار داره نباید تن به همچین تقلبی بده...مثلا خودشما حاضری یک پزشک جراح با مواد بیهوشی تقلبی شما رو بیهوش و جراحی کنه فقط به صرف اینکه داروهای بیهوشی کمیاب و گران شده و مشابه تقلبیش هم تو بازار فراوونه؟!!
    • محمد جمعه 19 مهر 1392 - 18:52:21
      2 0
      شما كه ميگي همه جاي دنيا جنس تاريخ مصرف كننده وجود داره انگار تاحالا به بازار ايران سر نزدي . سنت چقدره ؟ يه سر برو بازار . برو لاستيك بخر بعد ببين اوضاع چيه . چندين برابر همه جاي دنيا تو ايران اجناس ضعيف و تاريخ مصرف گذشته و فاسد شده به خاطر عدم نگهداري صحيح و ... وجود داره .
  • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:27:19
    39 0 پاسخ به این نظر
    لاستیک اتش گرفته؟؟؟ یا اسکانیا پس حتماً محصولات سایپا وایران خودرو هم تارخ لاستیکاشون گذشته که اتش میگیرند مرغ پخته خندش میگیره
  • سیاوش چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:59:40
    20 1 پاسخ به این نظر
    به فرض که درست میگی. چرا تو به عنوان رییس استاندارد اجازه دادی لاستیک تاریخ مصرف گذشته تایید بشه؟ تاریخ مصرف لاستیک که دیگه آزمایش نمیخواد که بخوای بهانه بیاری.
  • مصطفی چهارشنبه 17 مهر 1392 - 16:11:04
    16 3 پاسخ به این نظر
    باز صد رحمت به بنز های قدیمی
  • علی چهارشنبه 17 مهر 1392 - 14:44:12
    6 1 پاسخ به این نظر
    چند ماه قبل هم تصادف دیگری بین اتوبوس اسکانیا و کامیون در استان خوزستان رخ داد که منجر به آتش سوزی اتوبوس و کشته شدن تعدادی مسافر گردید ، در آن حادثه نیز پلیس شرکت سازنده اتوبوس را به خاطر نقص سیستم برق اتوبوس ( نزدیکی باک و باتری ) به میزان 50% و راننده اتوبوس را نیز به خاطر انحراف به چپ به میزان 50% مقصر حادثه اعلام نمود .به نظر می رسد مشکل اصلی ،نقص سیستم برق اتوبوس های اسکانیا باشد نه لاستیک . اگرچه مشکل لاستیک نیز در ایجاد حادثه نقش داشته است .
    • بی نام چهارشنبه 8 آبان 1392 - 17:57:45
      1 0
      و در پایان، اسکانیا تبرئه می شود!
  • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 15:14:13
    5 1 پاسخ به این نظر
    اگه لاستیک تاریخ گذشته بوده چرا رئیس استاندارد مجوز داده و اگه رئیس مجوز داده چطور معاینه فنی گرفته و اگه معاینه فنی گرفته چطور پلیس اجازه تاسیس چنین دفترهایی معاینه فنی رو میده خیلی مسخره است که با مرگ 44 نفر آدم بازم بگردید دنبال پرتغال فروش
  • بی نام پنجشنبه 18 مهر 1392 - 09:39:11
    4 0 پاسخ به این نظر
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است... همیشه همینطور بوده و هست و خواهد بود... جز اینکه خدا خودش رحمی کنه و معجزه ای...
  • محمد چهارشنبه 17 مهر 1392 - 14:55:07
    3 3 پاسخ به این نظر
    استاندارد 5ستاره یورو ان کپ رو هم اگر هر ماشینی داشته باشه با سرعت بالای 100 نابود میشه . علت آتش گرفتن اسکانیا سوراخ شدن باک بوده شما یه سرچ بزن همه اتوبوس های بین شهری همین گونه اند.............
    • بی نام پنجشنبه 18 مهر 1392 - 20:08:46
      1 0
      خیلی از اتوبوس ها با همان سرعت تصادف کرده اند ولی آتش نگرفته اند. به گفته شما، باک سوراخ شده و علت هم نیار به گفتن ندارد چون بک اسکانیا جلوی خودرو نصب شده و در معرض ضربه در تصادفات شاخ به شاخ که شدیدترین نوع تصادفات است، می باشد. اگر اتوبوس های دیگر هم باکشان را در جلو نصب می کردند، همین طور در تصادفات دچار انفجار و آتش سوزی می شدند.
  • داريوش شنبه 20 مهر 1392 - 00:49:22
    1 0 پاسخ به این نظر
    كي بود كي بود دستم بود آسشتين پيرهنم بود ...
  • بی نام چهارشنبه 8 آبان 1392 - 17:51:20
    1 0 پاسخ به این نظر
    خیییییییلی زحمت کشیدند تحقیق کردند. خسته نباشند.
  • بی نام جمعه 10 آبان 1392 - 21:57:44
    1 0 پاسخ به این نظر
    شاید هم مسافران ایران غیراستاندارد هستند که توی اسکانیا می میرند!!!
  • بی نام چهارشنبه 17 مهر 1392 - 13:40:59
    0 5 پاسخ به این نظر
    دوستان به خانواده ها اعلام کرده اند که راننده از ماشین پریده پایین والان زنده است و لاستیکی در کار نبوده است واگر اون نامردی که الان زنده است تا اخر در ماشین مانده بود ان را کنترل میکرد لطفا دروغ نگویید.....................
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.