۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
صنعت گیم ایرانی در هفته ای که گذشت

در هفته منتهی به 18 مهر 1392 صنعت گیم ایرانی با صدور مجوز برای یک بازی رایانه ای به رونق خود ادامه داد.

 

به گزارش خبرآنلاین، شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای «نبرد فانتزی» به نویسندگی جعفر بختیار، مجوز تولید صادر کرد.

گفته می شود فضایی فانتزی برای این بازی تعریف شده و بازی براساس تقارن صفحه بوده و این بازی با گرافیکی متفاوت از نمونه بازی فیزیکی جنگ کاغذی (نقطه گذاری صفحه)در دوران کودکی خواهد بود. (لازم به ذکر است پروانه ساخت صرفاً یک مجوز اولیه برای تولید بازی است و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست.)

در این هفته همچنین حمایتهای معنوی مقامات مختلف مسوول از صنعت گیم ایرانی ادامه یافت. در این رابطه ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی باید با اعتماد به طراحان و نخبگان حوزه گیم از هیچ حمایتی دریغ نکنند، گفت: با بهره‌گیری مناسب از تبلیغات در کشور، جوانان به استفاده از تولیدات داخلی ترغیب می‌شوند. وی اعتقاد دارد برای شکوفایی و درآمدزایی این صنعت نوپا در کشور تولیدکنندگان نیاز به حمایت سرمایه گذاران و ایده های متنوع جوانان متفکر داشته و زمانی که جوانان و نوجوانان از تولیدات داخل استفاده کنند، بازی های ایرانی جای تولیدات غربی را در بازار گرفته و عرصه برای تولید کنندگان داخلی باز می شود. به گفته این مقام، بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر موضوع مناسب باید از کیفیت و قیمت مناسب نیز برخوردار بوده و بازی‌های تولید شده نباید مخرب باشد بلکه با مفهوم خود نیاز مخاطب را برآورده و فرهنگ غنی و کهن کشور را به جوانان نسل های آینده منتقل کند.

 همچنین در این هفته خبر رسید که با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای جشنواره پردیس برگزار می شود. جشنواره سالیانه پردیس با هدف تجاری سازی نرم افزارها و بازی های تلفن های همراه، با تمرکز بر حوزه های کاربردی، بازیها و سرگرمی، مذهبی، آموزشی، گردشگری، ورزشی، بانکی، پزشکی و ... توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود. مهلت ارسال تولیدات تا روز 15 آبان ماه سال جاری است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به وب سایت جشنواره  http://festival.vaslab.ir مراجعه کنند.

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گیم تستر IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 0
    محبت کنید بفرمایید منظورتان از تیتر خبر دقیقا از "صنعت گیم ایرانی" چه هست ! احتمالا منظورتان از صنعت کپی کردن مپ بازی و ادیت کردن کاراکتر با فتوشاپ و ریپک کردن و به اسم بازی ایرانی فروختن است !!!