روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت:

یکی از مسائلی که در دور آینده مذاکرات باید مورد توجه قرار داشته باشد، جمع آوری تمام تجارب هیات‌های مذاکره کننده قبلی در این هیات و تجارب مذاکراتی با هیات‌های سابق 1+5 است. واقعیت این است که با همه افت و خیزهایی که در مذاکرات گذشته وجود داشته، مجموعه‌ای از تجارب مثبت و منفی از چندین دوره مذاکره انباشت شده است که در صورت هم‌افزایی این تجارب می‌توان امیدوار بود با قدرت و تسلط بیشتری در این دوره از مذاکرات حاضر شویم.

تردیدی وجود ندارد که همزمان باافزایش امیدواری‌ها برای حصول توافق در این دوره از مذاکرات، دشمنان نیز بی‌کار نخواهند نشست و برخی گروههای افراطی با هدف تخریب فضای گفتگوها و فشار برای توقف یک گفتگوی سازنده و رو به جلو، صحنه‌سازی‌هایی را برای عملیات روانی در راستای تحت الشعاع قرار دادن نتایج مثبت مذاکرات یا به انحراف کشیدن اصل گفتگوها تدوین و اجرا خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی تاکنون نشان داده است هرگونه گفتگوی ایران با طرفهای دیگر را برنتابیده و با بهره‌برداری از تاثیر‌گذاری گسترده بر رسانه‌های جهان در صدد ترویج بی‌اعتمادی و لطمه زدن به اینگونه روندها بوده است. از این رو لازم است تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و رسانه‌های داخلی با درنظر گرفتن این احتمال، تدابیر لازم را برای خنثی کردن این عملیات روانی اتخاذ کنند تا جریان رسانه‌ای به دست دشمنانِ به ثمر رسیدن مذاکرات نیفتد.

نکته مهم دیگری که در این زمینه باید به آن توجه داشت، خواسته به حقی است که مردم ایران از این مذاکرات دنبال می‌کنند. واقعیت این است که برخلاف تبلیغات تحریم کنندگان کشورمان، پیامدهای تحریم‌های اعمال شده مستقیماً متوجه مردم ایران است و دشواری‌هائی برای آنان پدید آورده است.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    1 1
    از تجربیات استفاده کردن خیلی خوبه ولی شما فرض کنین کوتاه نیامده وتوافق نکردیم . ایران دراون شرایط چی میشه تحمل شوک جدید هستش؟ بد بهتره یا بدتر؟
  • فرهاد A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    2 0
    اسرائیل بهمراه منافقین و چند تا خبرگزاری انگلیسی "عملیات روانی" قبل مذاکرات رو آغاز کردن. متاسفانه بعضی گروههای افراطی در داخل هم (کیهان؟!!!) دارن آب به آسیاب اسرائیل و دوستانش میریزن!! فقط برای تخریب روند مذاکرات.