+ A - شنبه 20 مهر 1392 - 10:39:28 چاپ
امتیاز به مطلب 7 نفر

قیمت پیش فروش مسکن هم شکست/ فهرست آپارتمان‌های پیش‌فروشی در تهران

اقتصاد > مسکن - مهر نوشت:

در دو ماه گذشته بازار مسکن تحت تاثیر وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور با تغییرات زیادی مواجه شده به‌طوری‌که براساس نرخ‌های رسمی قیمت مسکن در شهریورماه امسال نسبت به پنج ماه ابتدای سال 10 درصد کاهش نشان می دهد که تاثیر زیادی را بر خرید و فروش گذاشته است.

در واقع بسازبفروش‌هایی که به امید سود چند برابری ساخت و سازها را با سرعت زیادی شروع کرده بودند، الان یا واحدها را نیمه کاره رها کرده اند و یا اینکه به دنبال پیش فروش واحدهای خود هستند؛ به همین جهت نرخ پیش فروش ها با کاهش بیشتری به نسبت 6 ماهه امسال روبرو شده است.

برخی از سازندگان که پول لازم هستند علاوه بر کاهش قیمت، حاضرند با تخفیف مناسبی واحدهایشان را به فروش برسانند، به همین جهت وضعیت بازار مناسب خریدارانی است که عجله ای برای سکونت در آپارتمانشان ندارند و می‌توانند تا تحویل واحدها منتظر بمانند.

مطابق با قانون پیش فروش آپارتمان، 60 درصد از کل مبلغ در ابتدا دریافت می شود و 5 یا 10 درصد از مبلغ در زمان سند زدن و مابقی در طی انجام پروژه و توافق با مالک پرداخت خواهد شد، البته این شرایط می تواند با توافق طرفین تغییر کند.

مالک یکی از این واحدها شرایطی که برای پیش فروش آپارتمان خود با تحویل یکماهه تعیین کرده، اینکه 80 درصد از کل مبلغ را دریافت می کند و 5 درصد در زمان تحویل سند و مابقی را هم براساس توافق دریافت خواهد کرد، ضمن آنکه این فروشنده تاکید دارد تخفیف مناسبی را هم زمان سند زدن می دهد.

یکی دیگر از مالکان اعلام می کند که پیش پرداخت را 40 درصد از کل مبلغ دریافت می کند و مابقی را برعهده مشتری می گذارد تا در زمان های مناسبی پول پرداخت شود در واقع شرایط مشتری جزو اولویت های فروش این واحدها است.

براین اساس به نظر می رسد بسازبفروش هایی که تا چند ماه پیش حاضر به کاهش قیمت ها نبودند و حتی واحدهای خود را به فروش نمی رساندند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند در حال حاضر نه تنها قیمت ها را کاهش داده اند بلکه شرایط آسان تری را هم برای خریداران در نظر می گیرند تا در این رکود، بتوانند واحدهای خود را پیش از موعد به فروش برسانند.

نرخ برخی از آپارتمان‌های پیش فروشی در تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار ما، یک واحد 77 متری در وردآورد، تحویل 2 ماهه با شرایط 60 درصد نقد و مابقی اقساط 8 ماهه، متری 2 میلیون و 600 هزار تومان پیش فروش شده است، همچنین در شهرک ژاندارمری، مرزداران پیش فروش یک واحد 86 متری با شرایط زمان تحویل 6 ماهه و متری 4 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.

در محدوده جنت آباد لاله، دو واحد 90 و 68 متری، با نرخ هر مترمربع 3 میلیون و 500 هزار تومان و تحویل 18 تا 20 ماهه پیش فروش می شود و در ستارخان، یک واحد 70 متری دو خوابه پیش فروشی با زمان تحویل 12 ماهه، متری 4 میلیون و 390 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین دو واحد آپارتمان در گیشا به متراژ 90 متر با نرخ پیش فروشی 6 میلیون تومان در هر مترمربع و 6 ماهه تحویل متقاضیان می شود و در انتهای همت غرب گرمدره یک واحد 97 متری با پارکینگ و انباری، برج باغ با قیمت متری یک میلیون و 800 هزار تومان برای پیش فروش در نظر گرفته شده است.

در محدوده لویزان مبارکی یک واحد 99 متری تکواحدی با تحویل 9 ماهه متری 3 میلیون و 500 هزار تومان پیش فروش شده است و در شاهین شمالی یک واحد 75 متری تحویل شهریور 93 ، متری 4 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می رسد.

در مجیدیه شمالی 5 واحد 70 متری پیش فروشی با تحویل دو ماهه متری 5 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و در دستور جنوبی پیش فروش دو واحد 80 و 120 متری با تحویل 15 ماهه با قیمت پیش فروشی متری 8 میلیون تومان انجام می شود. همچنین در نیاوران جمشیدیه یک واحد 100 متری ودو خوابه با تحویل 8 ماهه متری 12 میلیون تومان پیش فروش شده است.

3131

کلید واژه ها: قیمت مسکن - مسکن -
نظرات 36
  • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 10:43:08
    139 43 پاسخ به این نظر
    همیشه فقط تهران مهمه و بقیه استان ها دیگه آدم نیستن
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 11:40:22
      135 29
      اگر غیر از این بود اینهمه مهاجرت به تهران نمیکردین ! تعداد خانه های تهران تو این چند سال اخیر 10 برابر شده ولی هنوز تهرانیهایی که سالها مستاجر بودن بدون خانه موندن چون تمام این خانه ها با مهاجرین از شهرهای دیگه پر میشه و همین تقاضای زیاد ایجاد شده باعث گرانی سرسام آور خانه در تهران شده . با این قیمتها از راه کار کردن 100 سال دیگه هم نمیشه خانه خرید ولی با فروش زمین های هکتاری در شهرستانها به راحتی همشون خریده شده
    • نامدار شنبه 20 مهر 1392 - 12:11:27
      98 4
      تهران كه ميگي يعني يك پنجم جمعيت كشور،يعني جمعيت چند استان رو بچپوني تو يه ذره جا و بگي زندگي كن،يعني بدبختي،يعني فلاكت،يعني محروميت از حداقلهاي زندگي(هوا-آّب-مسكن-خوراك)،در تهران يه عده قليلي زندگي ميكنن و بقيه فقط زنده ان.
    • سايه شنبه 20 مهر 1392 - 15:00:11
      11 9
      يكبارديگه هم توى همين سايت اين مطلبونوشتم.خيلى بيشترازنياز درايران خانه ساخته شده كه اگردولت روى اونهادست بزاره نرخ مسكن به يك سوم نرخ موجودمىرسه
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 15:22:57
      25 4
      حالا تو شهرستان هم همچین قیمتها با تهران فرقی نمیکنه. خصوصا تو مراکز استانهایی مثل همدان و قم که تقریبا همون قیمتهاست!
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 15:39:37
      12 5
      وقتی تمام سرمایه این مملکت رو خرج تهران و چند تا کلان شهر دیگه میکنن و دیگر استانها باید تو محرمیت زندگی کنند دیگه نباید از سرازیر شدن شهرستانیها به تهران گله کرد!
    • امینه شنبه 20 مهر 1392 - 16:10:31
      8 7
      آخه من نمیدونم تهران چه تولیدی واسه این مملکت داره بجز دردسر و مصرف کنندگی محض. بخدا حالا که اینجوریه و همه امکانات مال تهرانه موندن توی شهرستانها بی فایده است
  • با نام شنبه 20 مهر 1392 - 11:31:13
    130 12 پاسخ به این نظر
    من به جاي خريد يک آپارتمان تو تهران با پولش يک خونه يک ماشين تو شهرخودم مي خرم وبا بقيه پولش يک روز در سال ميام تهران هوا آلوده مي خورم بر مي گردم
  • جمال شنبه 20 مهر 1392 - 11:35:33
    83 44 پاسخ به این نظر
    تا بيست درصد ديگه قيمتها ميايد پايين
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 12:34:11
      57 51
      به همين خيال باش
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 13:17:19
      12 6
      توهم نزن دیگران را هم گمراه نکن رشد زمین خیلی بیشتر از آپارتمان بوده و هم اکنون قیمت مسکن در کف قیمت است.
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 13:30:20
      10 2
      بیست درصد کمه 80 در صد ماید پایین اخه شما هزینه کارگر حساب نمیکنی
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 14:40:19
      2 1
      خیلی باحالی
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 14:53:55
      16 2
      عجله نکن تا آخر سال خونه رایگان میشه
  • یوسفعلی شنبه 20 مهر 1392 - 12:43:44
    108 2 پاسخ به این نظر
    من الان می تونم 3 متر خونه تو نیاوران بخرم!
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 13:27:14
      7 0
      آقا خیلی ثروتمندی :-) انشالله 3000متر بخری
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 14:31:29
      7 0
      به نظرم 3 متر خونه رو بخر بعد بصورت عمودي برو بالا، وسطش هم يك آسانسور باريك بذار و هر طبقه رو اختصاص به يك اتاق بده. فقط طول خونه ات زياد ميشه!
    • سعید شنبه 20 مهر 1392 - 14:52:43
      15 0
      بابا دمت گرم .. مرفه بی درد .. تو 36 میلیووووووون پول داری !!
    • مش قنبر شنبه 20 مهر 1392 - 15:09:32
      5 4
      منم کمکت میکنم دومتر دیگه بخری برادر!..شهرستانها با دویست تومن میشه یه خونه ویلایی خرید با ماشین و عشق و حال و صفا و هوا!!!!!!!!!
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 15:37:43
      4 0
      خوش به حالت
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 15:56:14
      8 0
      خوشبحالت، من که فعلاً نيم متر مي تونم بخرم!
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 16:09:25
      8 0
      ای مرفه بی درد!!!
    • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 16:21:56
      9 0
      بابا مایه دار!! من تو اجاره خونه ابن ماهم موندم.
  • ملک دوست شنبه 20 مهر 1392 - 13:15:18
    4 0 پاسخ به این نظر
    وای خدا شکرت ، تو اول هفته چه خبری بود .الان با حقوق ماهی 850 هزار تومانم میتونم بعد 100 سال یه خونه بگیرم بعد فکر ازدواج باشم
  • علی شنبه 20 مهر 1392 - 13:24:54
    9 0 پاسخ به این نظر
    اگر دولت های نالایق پول نفت را دربست به صورت رانت وارد پایتخت نکرده بودند الان تهران تبدیل به یک معضل نشده بود، با یک پنجم جمعیت کشور.
  • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 13:27:55
    11 2 پاسخ به این نظر
    خونه تو تهران از آمريكا گرون تره
  • دختر لر شنبه 20 مهر 1392 - 13:43:39
    6 1 پاسخ به این نظر
    تهروون که میگن خیلی قه شنگه!!
  • یونس شنبه 20 مهر 1392 - 14:01:31
    9 3 پاسخ به این نظر
    کجا امده پایین قیمت همان است.حال با 100یا200تومن مشکل حل نمیشه .من پول داشتم الان می خریدم .مطمین باش گران خواهد شد.زیرا مصالح و دستمزدکارگر و بنا بالاست .پایین که نمیاد بلکه بالا خواهد رفت.
  • مهدی شنبه 20 مهر 1392 - 14:08:42
    10 1 پاسخ به این نظر
    من دنبال خرید خونم.نمیدونم چرا هیچوقت با این قیمتها مواجه نمیشم!!! قیمتها بالاتر از این حرفاست. شما بنا به مصلحت خودتون گاهی جو گرونی میدین گاهی جو ارزونی. لطفا چاپش کن.
  • امیر اسد شنبه 20 مهر 1392 - 15:40:05
    7 0 پاسخ به این نظر
    به نظر میرسد عزیزانی که در مناطق بالای شهر مشغول سوداگری مسکن هستند و به جرات می توان گفت بالای 90 درصد آنان از مهاجرین 30-40 سال اخیر هستند، به دلیل نقدینگی بالایی که دراختیار دارند، حاضر به شکستن قیمتهایشان نیستند و هنوز مقاومت می کنند. شخصی از همین حضرات رو میشناسم که در رکود چند سال پیش یک ساختمان در تهرانپارس ساخته بود که آن موقع 2 میلیارد تومان قیمت کل آن بود، سه سال نگه داشت و نفروخت تا رکود گذشت و چون مملکت در بعد اقتصادی حسین قلی خانی و سوپر سرمایه داری است و کسی دنبال احتکار کنندگان مسکن نیست بعد از سه سال دو برابر قیمت فروخت.
  • مظلوم شنبه 20 مهر 1392 - 15:42:58
    5 0 پاسخ به این نظر
    خواب دیدین ،خیر باشه...
  • arman شنبه 20 مهر 1392 - 16:25:03
    6 0 پاسخ به این نظر
    هنوز سطح رفاه زندگیمون از آدمای قرون وسطی بالاتر نرفته
  • فاتح شنبه 20 مهر 1392 - 16:29:46
    16 1 پاسخ به این نظر
    اونطور که من حساب کردم اگه تورم همین بمونه و من 16 ساعت در روز کار کنم و خرج غذای نهار و شام رو پس انداز کنم، حدود 435 سال دیگه من صاحب یک خونه ی 35 متری تو شهر جدید هشتگرد میشم
  • بی نام شنبه 20 مهر 1392 - 16:38:43
    10 3 پاسخ به این نظر
    فکر نکنید قیمتها پایین امده کیفیت که پایین میاد سازنده طرر نمیکنه
  • بی نام یکشنبه 21 مهر 1392 - 01:06:53
    19 0 پاسخ به این نظر
    صبح اداره برق بودم قیمت یه کنتور تک فاز از 340 تومن شده بود 1500 ، حالا با این اوضاع منتظر ارزونی باشید.........باش تا صبح دولتت بدمد
  • بی نام چهارشنبه 8 آبان 1392 - 22:54:49
    0 0 پاسخ به این نظر
    شهرستان که نمیشه خونه خرید شما سمت جنوب بیاین با 200 میلیون یه 70 متری اونم تازه وسط شهر یه جای عادی میشه خرید من که خودم یه 80 متری دارم 150 اونم قسمت ساده شهر
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.