مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه قرآنی «واژه های آسمانی» به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 2 برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی «واژه های آسمانی» امروز، 20 مهرماه ساعت 15 با حضور «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران، حجت‌الاسلام قرائتی، مسئولان عالی رتبه فرهنگی، استادان و قاریان قرآن و 1600 نفر از شرکت‌کنندگان در این طرح در برج میلاد برگزار می شود.

طرح ملی «واژه های آسمانی» به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه 2 و فرهنگسرای ابن سینا از ابتدای فصل پاییز سال 1391 با همکاری مجتمع آموزشی قرآنی آفتاب و مشارکت شهرداری منطقه 2 آغاز شده و افراد علاقه مند به فراگیری آسان روخوانی و مفاهیم قرآنی در آن حضور یافتند.

حجت الله نصرتی، مدیر فرهنگی و هنری منطقه و رئیس فرهنگسرای ابن سینا درباره طرح «واژه های آسمانی» گفت: «در پی اعلام نتایج اولیه رقابت های قرآنی واژه های آسمانی از بین 32000 نفر شرکت کننده، 8500 نفر موفق به قبولی در آزمون شدند که در دهه کرامت، پس از قرعه کشی های صورت گرفته، علاوه بر 40 نفراز منتخبین، 14 نفر دیگر نیز در روز همایش به عنوان برگزیده نهایی انتخاب و تجلیل می شوند.»

مدیر فرهنگی و هنری منطقه 2 درباره نحوه اجرای این رقابت های قرآنی عنوان کرد: «در این طرح طی هماهنگی‏ با مساجد، حسینیه ها، مدارس، دانشگاه ها و اداره ها، افراد در 4 هفته، 4 مرحله آزمون دادند. آزمون ها به صورت مجموعه پیامکی، جانبی و طبیب دوار بود.»

مدیر فرهنگی و هنری منطقه 2 ادامه داد: «در این طرح ابتدا با توجه به فهرست کل کلمات قرآن، 3 فهرست جداگانه شامل کلمات قرآن بر مبنای حروف الفبا، ریشه و آمار به دست آمد. با نظر کارشناسان مشخص شد که حرکت بر مبنای فهرست کلمات بر اساس آمار، بهترین شیوه فراگیری قرآن است.»

نصرتی در پایان افزود: «در طرح قرآنی واژه های آسمانی برای یادگیری بهتر کلمات، 607 عبارت کاربردی و پرمحتوای قرآن، انتخاب و با رنگ های قرمز، آبی، سبز و... مشخص و به منظور استفاده بیشتر، عنوان گذاری شد.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =