کدامیک بهتر است؟ آی پد 5 اپل که هنوز نیامده اما می دانیم تحت معماری 64 بیت و مبتنی بر آی او اس 7 بوده و یا سرفیس پرو 2 که یک تبلت که نه، بلکه کامپیوتری رومیزی در دستان شماست؟

 

در اینجا در زمینه های مختلف نرم افزاری و بر اساس کارآیی هر کدام، این دستگاهها را با هم مقایسه کرده و در نهایت به آنها امتیاز می دهیم: به هر "بله" دو امتیاز، به هر "ممکن است" یک امتیاز و به "نه" صفر امتیاز خواهیم داد.

1- با کدامیک از این تبلت ها می توانم کلاس درس را مدیریت کنم؟ و ترم را به پایان ببرم؟

1-     با کدامیک از این تبلت ها می توانم کلاس درس را مدیریت کنم؟ و ترم را به پایان ببرم؟

من در برکلی واحد برنامه نویسی شی گرا را آموزش می دهم. تحت سیستم مدیریت آموزشی ANGEL  واحد درسی را مدیریت می کنم. این سیستم هم نیاز به داشتن فلش و هم جاوا دارد. حالا مطابق با این موضوع سه دستگاه را ارزیابی می کنیم:

آی پد 64 بیت: نه، آی او اس اپل نه جاوا را پشتیبانی می کند و نه فلش را. نمره صفر

سرفیس 2 آر تی: نه، فلش روی سایتهای بسیار محدود کار می کرد که غیر فعال شده است و به سایتهای مندرج در لیست سیاه نیز نمی توان اطمینان داشت. به هر حال جاوا روی آن اجرا نمی شود.

سرفیس پرو 2: بله، ویندوز تحت پردازنده اینتل هم فلش و هم جاوا را اجرا می کند.

 

2-	آیا می توانم برنامه Virtual machines را روی آن نصب و اجرا کنم؟

اغلب از برنامه و نرم افزار Virtual Machine استفاده می کنم. قبلا از VirtualBox استفاده می کردم و حالا Hyper-V و در دو حالت باید VM را روی سیستم خود اجرا کنم. چرا که برنامه نویسی آموزش می دهم. دانشجویان از ویژوآل استودیو استفاده می کنند، برخی نسخه 2010 برخی 2012 و برخی نیز 2013 و هر نسخه ماشین مجازی خود را دارد. برای تست و آزمایش نیز از VM تحت لینوکس بهره می برم. تست ها روی سرور قرار داده شده و امتحان از دانشجویان گرفته می شود.
اما ارزیابی صورت گرفته شامل نتایج زیر است:
آی پد 64 بیتی: نه ، بستگی به میزان رم، می توان تا 4 و یا بیشتر VM روی دستگاه اجرا کرد اما به هر حال آی پد قابلیت Virtual machine سازگار را ندارد.
سرفیس 2 آر تی: نه، پشتیبانی وجود ندارد.
سرفیس پرو 2: بله، ویندوز 8.1 نصب شده روی این تبلت، به صورت طبیعی HyperV را پشتیبانی می کند. برنامه VirtualBox را نیز پشتیبانی می کند. سرفیس پرو دو با 8 گیگ رم اجازه اجرای VM را در تعداد بالا می دهد.

 

3- ویژگی چند ویندوزه را می توانم داشته باشم؟ و یا از اسکرین دوم هم زمان بهره ببرم؟

چند اسکرینه

برخی مواقع نیاز دارم تا دو فایل را هم زمان با هم مقایسه کنم و داشتن اسکرین دوم و انجام مقایسه ضروری است. به صورت معمولی با خیره شدن روی مانیتور 27 اینچی کار خود را انجام می دهم. اما اگر قرار باشد این کار را روی تبلت انجام دهم کدامیک کارآتر خواهد بود؟
آی پد 64 بیتی: نه، پنجره دوم روی آی پد ممکن نیست. (البته باید منتظر معرفی رسمی هم باشیم)
سرفیس 2 آر تی: بله، و برای نرم افزار آفیس و ورود خیلی مناسب است.
سرفیس پرو 2: بله، و با درگاه اچ دی ام آی می توان به راحتی مانیتور دوم داشت.

 

4- آیا می توانم رو محیط های توسعه برنامه نویسی سرمایه گذاری کنم؟

4- آیا می توانم رو محیط های توسعه برنامه نویسی سرمایه گذاری کنم؟

برای یک توسعه دهنده نرم افزاری کار کردن با محیط های توسعه از PHP Ides گرفته تا ویژوآل استودیو، مهم است و داشتن محیط هایی غیر از محیط ویندوزی حیاتی به نظر می رسد.
اما در ارزیابی صورت گرفته می توانیم نتایج را با هم ببینیم:
آی پد 64 بیتی: بله، روی اپ استور چند محیط نرم افزاری تحت PHP‌قرار دارد. در مورد قوی بودن یا نبودن آنها نمی توانم اظهار نظر کنمف چون با آنها کار نکرده ام.
سرفیس آر تی 2: نه، ویژوآل استودیو روی این مدل کار نمی کند، هر چند متعلق به خود مایکروسافت است.
سرفیس پرو 2: بله، و خیلی هم خوب کار می کند.سرفیس پرو دو با 8 گیگ رم ایده آل به نظر می رسد.

 

5- آیا می توانم فتوشاپ و Illustrator روی سیستم خود نصب و اجرا کنم؟

5- آیا می توانم فتوشاپ و Illustrator روی سیستم خود نصب و اجرا کنم؟

صدها پرزنتیشن و تصویر و وکتور و ... ایجاد کرده ام و نیاز به ادیت عکس و فیلم دارم.
آی پد 5 نسخه 64 بیتی: نه خیلی راضی کننده به نظر نمی رسد. آی پد اپلیکیشن های خوبی در زمینه تصویری دارد و نیز برای ادیت ویدئو مشکلی ندارد اما اپ های ادوبی در حد ویندوز روی آی پد جواب نمی دهد.
سرفیس آر تی 2: نه،
سرفیس پرو 2: بله و بدلیل داشتن پردازنده هاسول بسیار توانا برای اجرای ادوبی و فتوشاپ و پری.می.یر جواب می دهد. داشتن رم کافی حلال بسیاری از مشکلات هنگام رندر کردن تصویر و فیلم و ... به شمار می رود.

 

6- آیا می توانم آفیس روی سیستم خود داشته باشم؟

6- آیا می توانم آفیس روی سیستم خود داشته باشم؟

دو برنامه مایکروسافت آفیس و برنامه های سازگار با آفیس با هم فرق دارند.
آی پد 64 بیتی: بله، دهها برنامه های سازگار با آفیس مایکروسافت روی آی پد نصب و اجرا می شود. برای بسیاری از کاربران همین اندازه که پرزنتیشن هایشان جواب می دهد، کافی است.
سرفیس آر تی 2: خیلی خوب کار می کند و جواب می دهد.
سرفیس پرو 2: بله، خوب کار می کند و سریع برنامه ها را اجرا می کند.

 

7- دسترسی به سرورهای سازمانی و بزرگ می توانم داشته باشم؟

7- دسترسی به سرورهای سازمانی و بزرگ می توانم داشته باشم؟

کتابخانه دیجیتال صوت و تصویر بزرگی داریم که در کنار اسناد مربوط به پروژه های بزرگ و کوچک مجبورمان می کند که دائم به سرورهای سازمانی ارتباط برقرار کنیم. مجموعه سرورهای سازمانی و ارتباط دستگاه مان به آنها یکی از دغدغه های بزرگ برای کار کردن در محیط های اداری است.
آی پد 64 بیتی: نه، توانایی اتصال کامل به سرورها را ندارد. اتصال به شبکه های SMB از طریق اپ های اپل به ندرت مقدور می شود و وصل نشدن و قطع اتصال روی سرورهای سازمانی دغدغه خاطر بزرگی برای راهبران و کاربران شبکه ها محسوب می شود.
سرفیس آر تی 2: نه، اکتیو دایرکتوری روی این مدل سرفیس جواب نمی دهد و کاربران حرفه ای که درخواست اتصال به شبکه ها را دارند، از این توانایی محرومند.
سرفیس پرو 2: بله و چون ویندوز واقعی روی این مدل نصب است، همه امکانات یک ویندوز روی دسکتاپ را روی این تبلت خواهید داشت.

 

8- آیا می توانم برنامه ای مانند Evernote داشته باشم؟

8- آیا می توانم برنامه ای مانند Evernote داشته باشم؟

مدیریت یادداشتها زمانی که سرتان شلوغ می شود، از ضروریات کاری در اداره است.برای کارمند و معلم و ... خلاصه هر کسی که در اداره کار می کند داشتن Evernote و اپ های مشابه ضروری به نظر می رسد.
آی پد 64 بیتی: بله، و خیلی هم خوب کار می کند. با کیبورد ست شده و جواب کارها را می دهد.
سرفیس آر تی 2: به سختی کار می کند.
سرفیس پرو 2: بله و جدیدترین نسخه آن در محیط ویندوز خوب جواب می دهد.

 

9- آیا می توانم با کروم  و متعلقات آن کار کنم؟

9- آیا می توانم با کروم کار کنم؟

امروزه یک مرورگر تنها کار مرور وب را انجام نمی دهد، مجموعه ای از اپ ها را در خود جای داده که جعبه ابزار خوبی برای هندل کردن کارها به شمار می رود. وجود اکستنشن ها در کروم کارها را واقعا راحت می کند.
آی پد 64 بیتی: نهف آی پد کروم دارد اما از اکستنشن ها و پلاگین های اضافی آن پشتیبانی نمی کند.
سرفیس آر تی 2: نه، و با کروم مشکل دارد.
سرفیس پرو 2: بله و همه چیز را پشتیبانی می کند.

 

10- آیا می توانم از آتلوک استفاده کنم؟

10- آیا می توانم از آتلوک استفاده کنم؟

من آی پد دارم و با آیفونم نیز از طریق اپ های مرتبط ایمیل و ... را به راحتی چک می کنم. همچنین از آتلوک نسخه 2002 استفاده می کنم و سوئیچ کردن از آتلوک سخت به نظر می رسد.
آی پد 64 بیتی: نه، آی پد چندین اپ قوی برای ایمیل دارد.
سرفیس آر تی 2: بله ونسخه قبلی آر تی پشتیبانی نمی کرد و کسی دلیل آنرا نمی دانست ولی حالا پشتیبانی خوبی دارد.
سرفیس پرو 2: البته که کار کرده و جواب می دهد. در حد ایده آل

 

11- آیا قادر به نصب نرم افزارهایی که نمی شناسم ، هستم؟

11- آیا قادر به نصب نرم افزارهایی که نمی شناسم ، هستم؟

نرم افزارهای متنوع در زمینه دیدن فیلم و ادیت آنها، ویدئو کنفرانسینگ و ... وجود دارد که نمی دانم در آینده پروژه های پیشنهادی را می توانم جواب دهم یا نه؟ (از طریق نرم افزارهای مرتبطی که شاید با آنها مجبور شوم در آینده کار کنم)
آی پد 64 بیتی: نه واقعا، آی پد محدودیت اپلیکیشنی دارد و این به نوع طراح سیستم عامل آی او اس بر می گردد.
سرفیس آر تی 2: نه، هرگز
سرفیس پرو 2: بلهف اگر نسخه 8 گیگی و هارد اس اس دی در سایز بزرگ را بگیرید، مشکلتان حل خواهد شد و مانند یک ماشین بیزینس برایتان کار خواهد کرد.

 

نتیجه: همانطور که قرار شد امتیاز بندی کنیم (2 امتیاز برای بله، یک امتیاز برای ممکن است و صفر امتیاز برای نه) آی پد 64 بیتی مدل 5 اپل 9 امتیاز می گیرد، سرفیس آر تی 2 مایکروسافت 7 امتیاز و سرفیس پرو 2 مایکروسافت نیز 22 امتیاز می گیرد. سرفیس پرو دو با رم بالای 8 گیگ مانند یک کامپیوتر پرقدرت بیزینس عمل می کند و بدلیل سازگاری بیشتر با ساختار شبکه های بیزینس و قبول تعداد بیشتری از برنامه های بیزینس در محیط سازمانی بزرگ و کوچک ، برای کاربران همیشه سیار که قدرت لازم دارند، بهترین گزینه به شمار می رود. برای مطالعه جزییات فنی سرفیس پرو 2 به اینجا مراجعه کنید.

 

 

منبع: زد دی نت

56502

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    درود بر بیل گیتس
    • باقر IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      برای خرید آیپد جدید، ثانیه شماری می کنم. با این امکانات گسترده و اون قیمت پایینی که براش تخمین میزنن باید چیز جالبی باشه.
    • باقر IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      هم بیل گیتس برا ما عزیزه هم استیو جابز. واقعا نمیشه از عظمت محصولات هیچ کدومشون گذشت. البته در حال حاضر محصولات اپل رو پیشنهاد میکنم.
    • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      33 24
      من از خبرانلایت تقاضا دارم این کامنت رو چاپ کنند.دقت کردید دوستان وقتی خبری میاد شخصی به اسم باقر همون دلال و مغازه دار معروف میاد تو خبرا و کامنت میذاره؟؟نکته ای که در اینجا هست امار مثبت و منفی ها هست که هر وقت این اقا امده به صورت عجیبی تغییر کرده و غیر عادی شده.پس مشخص هست این اقا چه نفع و ضرری براش داره که داره این کارارو میکنه و مغز مردم عزیزمون رو شستشو میده وگرنه اپل هیچی نیس.یه محصول معمولی که برندای دیگه خیلی خیلی بالاتر و بهتر هستن.خبر انلاین اگه بی طرفی چاپ کن.ممنون
    • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      9 14
      دوستان به آدرس http://www.khabaronline.ir/detail/314207/ict/hardware مراجعه فرمایید تا ببینید که آقا باقر کیست☺ و چطور توانسته بیش از 2060 رای مثبت به خودش بدهد !!! کسانی هم که با او هم نظر نبوده اند رای های منفی زیادی گرفته اند !!!
  • مجتبی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    این معیاراتون اصلا به درد کاربرهای عادی نمی خوره...مقایسه جامع و قابل استنادی نبود اصلا..
    • بی نام A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      حق با شماست. كاربر عادي با جي ال ايكس هم كارش راه مي افته. برو بخر
    • محمد SE ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      31 97
      همه مطلب رو نخونديد شما. استفاده از ايميل و آتلوك و وصل شدن به شبكه سازمان و فتوشاپ و كروم و ... همه مال يك كاربر عادي هم هست. مگه شما ويندوز كار نيستيد؟ كه اينو مي گيد؟ يا با ويندوز مشكل داريد؟
  • باقر IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    اینا همش قیاس مع الفارقه، میرم آی پد 5 بخرم حالشو ببرم
    • باقر اصلی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      آقا جان باقر اصلی بنده هستم. البته از این دوستمون که با اسم بنده نظر داد تشکر می کنم چون نظر بنده هم همین است و کار بنده را آسان کرد. آیپد5 واقعا چیز متفاوت و مناسبی است. حتما به محض اینکه به بازار بیاد میخرمش.
    • بی نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      8 23
      برو بخر
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    والا منم میخوام بخرم ولی مشکلم مدلاش نیستن مشکلم پولشه!!!!!!!
    • مریم IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      35 32
      چرا منفی میدین !!!!!!!!خب میخواد بخره ولی مشکل پولشه عجب هااااا
    • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      21 31
      مریم خانم شما خودشو ناراحت نکن! کسی با بی پولا همدردی نمیکنه حتا بی پولا!!!
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    مایکروسافت مچکریم
  • متعجب!!! IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    آی پد محدودیت اپلیکیشنی دارد؟!!!!!!!!!!!!!! آی پد؟!!!!! اینو جای دیگه نگیا، خووب !!!!!!!
  • سعید IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    چرا نمیگی سریفیس زود زود ویروس میگیره، نیاز به آنتی ویروس داره، چرا نمیگی اکثر اپ ها اول نسخه ای او اسش میاد بعد ویندوز و اندروید چرا نمیگی صفحه نمایش ایپد رتیناست و وضوح فوق العاده ی داره چرا نمیگی راه های میانبر و دسترسی ایپد چقدر بالاست چرا نمیگی وب گردی با ایپد چقدر راحت تر چرا نمیگی گدجت های که ایپد ساپورت میکنه چقدر زیادن در ضمن ایپد یه گدجت داره بنام اپل تیوی که می توانید صفحه دوم هم داشته باشید در ضمن کمرا کانکشن هم داره که می توانید یو اس بی یا هر دیوایس دیگه ای به آن وصل کنید و..... در ضمن کسی که ای مقایسه را انجام داده هیچ اطلاعاتی راجب ایپد نداشته یا تبلیغ سرفیس بوده!! در ضمن من این کامنت رو با ایپد۴ گذاشتم و با قابلیت هاش آشنا هستم از خودم در نیاوردم.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    32 43
    اپل‌زده‌های چشم و گوش بسته اگر یک سطل آشغال هم لوگوی سیب گاز زده روش داشته باشه حاضرند به قیمت یک میلیون تومان بخرند و اصلا کاری به مقایسه و کاربرد و مشخصه‌های سخت‌افزاری ندارند. برای اونا همین که یه محصول اپل دست‌شون باشه و به خیال خودشون جزو خواص باشند کافیه. اپل هم به بهترین شکل این جماعت بی‌اطلاعات و دهن‌بین رو سرکیسه می‌کنه. نوش جونت اپل. دمت گرم استیو جابز.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      24 19
      حرف دل ما رو زدی. دمت گرم. یکی نیس بگه متن خبر رو خوب بخونین، محصولات رو با هم مقایسه کنین بعد نظر بدین. چشم و هم چشمی آفت همه جوامع
    • فرهاد A1 ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      0 0
      حوصله ندارم دو ساعت تايپ كنم بخاطرت نظرتم مهم نيست چون مشخصه تا حالا با محصول اپل كار نكردي يه چيزي ياد گرفتين هي ميگين كلاس كلاس سه ساله ايپد دارم بهترين استفاده رو ازش ميكنم حتي يكبار اذيت نكرده كه بخاد هنك كرش ويروسي بشه كل دنيا ميگن محصولات اپل بهترينه بعد جهان سوميا اين نظراتو ميدن قربون ios با اون سيستم بي نظيرش
  • بی نام US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 31
    مطلب خوبي بود در مورد سرفيس پرو دو اطلاعاتم كم بود. حالا به اپلي ها بر نخوره
    • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      8 19
      منهم موافقم
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 4
    كلا مقايسه اين دو اشتباه است ، دو وسيله به ظاهر شبيه هم ولي با دو كاربرد متفاوت
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    5 36
    یا خدا کی آیپد 5 معرفی شده و من خبر ندارم
  • علي IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    22 7
    اين هم شد مقايسه فني؟ بيشتر تبليغ سرفیس پرو 2 بود تا مقايسه . چون اين همه قابليت ipad ناديده گرفته شده.
  • مهندس آی تی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    54 5
    البته معیار های شما برای یه قشر خواص (مهندسین کامپیوتر) هست و جنبه عمومی ندارد و نمیتوان از قابلیت های آیپد چشم پوشی کرد مثل دوربین . صفحه نمایش . سرعت کار باهاش . باطری قوی و خیلی قابلیت نرم افزاری که در آیپد هست
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    159 7
    به لطف روحانی نمایندگی اپل در ایران باز خواهد شد مچکریم روحانی
  • محسن A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    8 78
    گلکسی خوبه
  • مهدی A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    42 4
    مثلا الان اوتلوک رو ایپد کار نمیکنه ،عیب ایپد حساب میشه؟ اگر اینطوری بگیم کلی برنامه هست که روی هیچ کدوم از تبلت های دیگه اجرا نمیشه،مثلا فیس تایم( ارتباطی که فراهم میکنه خیلی سریعتر و با کیفیت تر از اسکایپ هست.)یا "میل" (من قبل از کار کردن با "میل" از برنامه های مدیریت ایمیل نفرت داشتم ،مخصوصا اوتلوک)ایفوتو (توی مدیریت عکس و به اشتراک گذاری که حرف نداره)و پکیج ایلایف هم همینطور آخه این شد سوال مقایسه،اگه این طور باشه میشه گفت آیا "سیری" دارند؟ خوب هیچکدوم ندارند، به نفع اپل! حالا بماند که کلا به قضیه ویروس و حفره های امنیتی نپرداختی، این که رو تبلت خود ویندوز اجرا میشه که یعنی فاجعه! مایکروسافت اصلا هدف بازی رو درک نکرده،انگار بگیم یه ماشین سوپر اسپورت ساختیم که کار نیسان آبی روهم میکنه
    • امیر FI ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
      3 0
      مشتی فیس تایم رو آیپد اجرا میشه ...............
  • بی نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    10 16
    هر گلی بویی دارد. برای حرفه ای ها که با شبکه های مختلف کار می کنند، سرفیس بهتر از آی پد هست
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    14 2
    آی پد جدید رو باید دید و بعد قضاوت کرد
    • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
      0 1
      حالانمیشه نبینی
  • بی نام A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    3 11
    روحانی مچکریم.
  • امیر IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    42 2
    سلام فکر می کنم مقایسه بالا زیاد مقایسه مناسبی نباشه چون معیار هر کدوم از دستگاهها متفاوته مثل اینکه توی یه مقایسه یه مینی بوس با سواری مقایسه بشه که صد البته مینی بوس امتیاز کمتری میاره با توجه به نوع کاربری مسلمن آیپد 5 با فلسفه انجام کارهای روزمره و پاسخگویی به نیازهای روزمره استفاده میشه و کمتر کسی هست که روی آیپد یا تبلت دیگه بخواهد کارهای حرفه ای و طولانی میکس و مونتاژ یا تهیه مقاله را انجام بده برای همین هست که آیپد پر فروشه چون توی وظیفه ای که بهش محول شده موفق بوده و این به معنای کامل بودن اون نیست ولی سرفیس اون هم از نوع پرو علاوه بر قیمت عجیب و غریب البته تو ایران اونور رو نمی دونم. زیاد در دسترس نیست و نرم افزار هم براش توسعه داده نشده . موفق باشید
  • ابراهیم A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    3 2
    واقعا مقایسه نامنصفانه ایی بود.فک کنم کسی که این مقایسه انجام داده تا حالا حتی یک بار هم با آیپد کار نکرده و فقط اسمشو شنیده. حالا من میخام مثل این نویسنده چند تا مقاسیه انجام بدم سرفیس سیری داره؟نه آیپد سیری داره؟بله سرفیس تاچ ای دی داره؟بله آیپد تاچ آی دی داره؟بله سرفیس از کتابهای آی بوکس پشتیبانی میکنه؟نه آیپد از کتاب های آی بوکس پشتیبانی میکنه؟بله . . . سرفیس: 0 آیپد : 100 سرفیس بسیار ضعیف و بدرد نخوره.یکی از عامل هاشم وجود ویندوز روی اونه. واقعا که سیستم عامل بدرد نخوری هست. خرید سرفیس فقط پول دور ریختنه
  • me A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    5 3
    اپل کاراش تضمین شدس همه ی مردم هم دوسش دارن اگه کسی دوسش نداره مشکل از خودشه نه از دیگران.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    1 1
    تبلت سامسنگ مدل گلکسی