معلمین حق التدریس  زندگیشان مختل شده است

این موضوع بااهمیتی است که بدانید اکثریت قابل توجهی از دبیران و آموزگاران حق التدیس آموزش و پرورش و حتی مدرسین دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تنها منبع در آمدشان همین حق التدریس است و بااین رقم های ارزان و درآمداندک باید زندگی خودرااداره کنند درشرایط وروزگاری که تورم میراثی از دولت گذشته کمر می شکند.

چند ماهی است که حق التدریس ها پرداخت نشده و اطلاعات حاکی از این است که لااقل آموزش و پرورش دراین زمینه مقصر نیست و عدم تخصیص اعتبار عامل دست تنگی معلمین شریف شده است و البته از مقصر عدم پرداخت حق التدریس دربعض از دانشگاهها اطلاعی ندارم.

معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری درگیر مشکلات زیادی است و براین نکته واقف هستیم که تامین یارانه ها چه دردسری برای دولت دارد اما آقای دکتر نوبخت خودمسئولیت اجرایی در آموزش و پرورش داشته و به خوبی مشکل را می توانددرک کند.

رئیس جمهور محترم باید بدانید که زندگی معلمین حق التدریس به علت عدم دریافت دستمزد مختل شده و خانواده آنها درفقر و تنگدستی روزگار می گذرانند .

آقای رئیس جمهور لطفا امروزچاره ای بیندیشید. فردادیر است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مدرس دانشگاه A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 1
    من مدرس دانشگاه بصورت حق التدريسم. از دي پارسال هنوز حقوقي نگرفتم. علاوه بر اين مبالغ پايان نامه هاي ٣سال پيش رو هم دريافت نكردم. با مدرك دانشجوي دكتري ساعتي ٥٧٠٠ از يكي از دانشگاه هاي تهران ميگيرم!!!
  • معلم جنوبی A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    5 10
    روزگاری آموزش و پرورش ما 19 میلیون دانش آموز و 950 هزار معلم و کادر اداری و خدماتی داشت و الان 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون و دویست هزار معلم و کادر اداری و خدماتی دارد!! من مخالف استخدام این بندگان خدا نیستم اما وقتی 99 درصد بودجه ی فعلی آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود با چه بودجه ای استخدام کند ؟؟ به نظر بنده 30 درصد معلمین فعلی مازاد تشریف دارند که عوامل مجتمع های آموزشی ( طرح ماندگار وزیر محترم سابق !!) و نیروهای مازاد بسیاری مناطق و شهرستان ها این حقیقت تلخ را اثبات می کند. از یک سمت حق التدریس معلمان رسمی را ممنوع می کنند و از یک سمت استخدام می فرمایند !!! بهتر نیست در مناطقی که در بعضی دروس با کمبود نیرو مواجه هستیم اولویت را به معلمان رسمی بدهیم تا مشکل معیشتشان حل شود ؟
  • حسین A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    8 1
    با سلام تویه شهر ما یعنی قائمشهر اطلاع رسیده که حدود 10-15 نفر در فروردین امسال بدون هیچ آزمونی بصورت پیمانی جذب آموزش و پرورش در مقطع ابتدائی شدند که متاسفانه حتی توانائی اداره یک کلاس رو هم ندارند. خود آقای حاجی بابائی قبل از رفتنش اینا رو بصورت پیمانی جذب کرده حتی یک روز هم قراردادی نبودند. نهادهای نظارتی وارد شند. با اطمینان کامل میگم حتی آموزش و پرورش خود شهر هم خبر نداشته و دستور از بالا اومده بود بدون هیچ آزمونی و حتی گزینشی جذب شدند و کد پرسنلی گرفتند. به نظرتون به اینا باید حقوق داد. معلم متاسفانه حتی یک دقیقه نمیتونه کلاس رو اداره کنه و در کلاس رو همیشه باز میذاره.
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 0
    من هم مدرس دانشگاه هستم، متاسفانه حقوقم از یه کارگر ساختمانی هم کمتر است.. و همین مبلغ کم رو آنقدر دیر پرداخت می کنن که اصلا نمیفهمیم چی میشه؟!!! لطفا پیگیری کنید
  • مهربان توسی A1 ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 0
    من فرهنگی هم وضع مالی رضایت بخشی ندارم از سال قبل یماه اضافه کارو ندادند گرونیها هم بیدادمیکنه !
  • فرهنگی IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    9 1
    خواهر من با چهارده سال کار در مرکز تیز هوشان خانه نشین شده نامه استخدامش را به وزارت فرستادند جواب دادند استخدام نداریم کسی نیست به مشکلات آموزش وپرورش رسیدگی کند .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    11 0
    من استادحق التدریس دانشگاه فنی وحرفه ای در تهران هستم هفت ماه حق التدریس نگرفته ام آبدارچی قراردادی سه ماه سابقه در سازمان مرکزی دو میلیون حقوق می گیرد کجاست عدالت ونظارت ؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    5 0
    قابل توجه مسئولین همه کارمندان دولت زندگیشان مختل شده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • edris IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    7 0
    مشکل اینجاست که این مملکت معلم و استاد نمیخواد فقط و فقط دزد و کلاش...
  • فرهنگی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    1 0
    سلام من به عنوان یک فرهنگی عاجزانه از مجلس، دیوان محاسبات وسازمان بازرسی کل کشور تقاضا می کنم به دانشگاه فنی وحرفه ای در میدان ونک سری بزنند وبررسی کنند با شهریه دانشجوی کم بضاعت شبانه چه ریخت وپاش هائی می کنند این دانشگاه ناظر ندارد ،؟ویا هیئت امنا ندارد ؟