علی فتح‌الله‌زاده مدیر عامل باشگاه استقلال می‌گوید تلویزیون عامل بسیاری از ناهنجاری‌های فوتبال ایران است.

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌ و گو با خبرآنلاین به صحبت در خصوص آخرین اتفاقات فوتبال ایران پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

* ابتدا در خصوص دیدار تیم‌ ملی مقابل تایلند صحبت کنید.

زمانی که ما با بوریرام بازی کردیم، خیلی‌ها گفتند چرا این ‌طور شد و آن ‌طور شد و 6 تا به تیم تایلندی نزدید. بعد از آن بازی، تلویزیون 2 کارشناس آورد که با امیر قلعه‌نویی دشمن بوده و او را کوبیدند، در حالی که بوریرام از تیم ‌ملی تایلند هم قوی‌تر بود. برای این حرفم دلیل دارم، دلیلم این است که بوریرام چندین بازیکن خارجی از کشورهای آرژانتین، کره، اسپانیا و... داشت اما در تیم ‌ملی تایلند، فقط بازیکنان این کشور حضور داشتند. ما آن تیم را بردیم اما حالا 2 کارشناس می‌آورند که از کروش فقط تعریف و تمجید کنند. البته من هیچ انتقادی از کروش ندارم! ایشان یک مربی بزرگ، باتجربه و بین‌المللی است و کارنامه قابل احترامی دارد. حرف من این است که رفیق‌بازی‌ها، مشکل‌تراشی‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها، مشکل این روزهای فوتبال ایران است.

* بیشتر توضیح می‌دهید تا منظورتان کامل منتقل شود؟

ببینید در تلویزیون برای 2 بازی با تیم‌های تایلندی که بوریرام و تیم‌ ملی این کشور است، 2 نوع گزارش کاملاً متفاوت داریم. یک ‌جا دفاع می‌کنیم و یک ‌جا هم می‌زنیم. مربی‌ای که با تیم سخت‌تر بازی کرده، کوبیده می‌شود و از مربی‌ای که با تیم راحت‌تر بازی کرده، تعریف و تمجید به عمل می‌آید. این یعنی رفیق‌بازی. حتی اگر مدیرعامل یک باشگاه به ضرغامی توهین هم بکند، عوامل رئیس صدا و سیما و برنامه‌سازان، نباید برای دفاع از رئیس‌شان، آن مدیر را بکوبند. آنهایی که در تلویزیون هستند، باید صبور باشند و تحمل بیشتری داشته باشند. ما انتظار داریم برنامه‌سازان صدا و سیما چنین ویژگی اخلاقی داشته باشند، در حالی که خود تلویزیون، عامل بسیاری از ناهنجاری‌های فوتبال ایران است. آنهایی که رفیق صدا و سیمایی‌ها باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند اما آنهایی که انتقاد می‌کنند را تا حد حذف پیش می‌برند و اذیت می‌کنند. من به آقای ضرغامی می‌گویم آن دنیایت را به این دنیایت نفروش. او مسئول صدا و سیماست و باید دقت بیشتری روی زیرمجموعه‌اش داشته باشد. خود آقای ضرغامی یک برنامه گروهی با مدیران باشگاه‌ها بگذارد تا من حداقل 10 برنامه برای او نام ببرم که در آن حق‌کشی صورت گرفته. شاید ایشان به طور دقیق از همه برنامه‌ها خبر نداشته باشد اما وظیفه دارد بر زیرمجموعه‌اش نظارت کند. من در صحبت با ضرغامی، به ایشان با مدرک برنامه‌هایی را نشان می‌دهم تا خودش قضاوت کند که آیا ساختن چنین برنامه‌هایی حق است؟ باز هم می‌گویم در مورد کارلوس کروش حرفی ندارم! زیرا ایشان اثبات شده و مربی بزرگ و کاربلدی است اما عوامل دیگری هستند که کار را خراب کرده‌اند. یکی دیگر از کارهای بد تلویزیون این است که هر کس بخواهد جریانی را اصلاح کند که عوامل صدا و سیما مخالفش هستند، او را قربانی می‌کنند. آقای ضرغامی یک وقتی هم به ما بدهد، تا همه اینها را اثبات کنم و بگویم تلویزیون چه بلایی سر فوتبال می‌آورد.

* محمد رویانیان گفته هر کاری من می‌کنم، فتح‌ا...زاده هم انجام می‌دهد زیر اول من به ایتالیا رفتم، بعد فتح‌الله‌زاده با سفیر ایتالیا دیدار کرد و از بچگی هر کاری من می‌کردم، فتح‌ا...زاده هم انجام می‌داد.

شنونده باید عاقل باشد. ایشان چند ماه قبل به ایتالیا رفت. ضمن اینکه سفرش برای لی‌لی لالا و استراحت و تفریح بود اما من 12 سال قبل سامره را فرستادم لیگ ایتالیا. من به تیم ایتالیایی بازیکن می‌دهم، اما ایشان خودش می‌رود سفر ایتالیا. ضمن اینکه رویانیان کجا سفیر ایتالیا را به دفترش آورده؟ سفیر ایتالیا می‌آید به دفتر من، اما رویانیان خودش بلند می‌شود می‌رود ایتالیا. ضمن اینکه من 6، 7 سال قبل سفیر برزیل را به دفترم آوردم. البته رویانیان حق دارد، او در فوتبال نبوده که بخواهد خاطرات فوتبالی داشته باشد. خود شما ببینید حرف‌های من درست است یا نه. بررسی کنید و ببینید راست می‌گویم یا نه. سفیر قبلی برزیل را به دفترم آوردم و بعد هم ایشان مرا دعوت کرد که رفتم برزیل.

* اصلاً ‌چطور شد که شما با چند سفیر ملاقات پیاپی داشتید؟

من در راستای توسعه ورزش این کار را کردم. سفرایی که با من ملاقات کردند، سفرای درجه یک کشورهای اروپایی هستند. این اتفاقات، بسیار بزرگ است اما من نخواستم بیشتر از این بزرگش کنم. صحبت با سفیر سوئیس کار بزرگی است. در هفته‌‌های بعدی هم این کار را ادامه می‌دهم و به زودی و در یک بسته کامل، نتایج این ملاقات‌ها را ارائه می‌کنم.

* نمی‌خواهید آدرس دفتر رویانیان را هم به این سفرا بدهید؟

ایشان نمی‌خواهد سفرا به دفترش بیایند، می‌خواهد خودش به آن کشورها سفر کند (با خنده)، البته آقای رویانیان دوست و همکار خوب من است.

* علیپور هم گفته به اتهامات امیر‌ قلعه‌نویی رسیدگی می‌شود.

علیپور و قلعه‌نویی هر دو بزرگ هستند و ان‌شاء‌ا... هر دو برای سربلندی فوتبال تلاش می‌کنند. از علیپور هم می‌خواهم شرایط قلعه‌نویی را بیشتر درک کند.

* اما اینکه گفته به اتهامات قلعه‌نویی رسیدگی می‌شود، حرف کم‌اهمیتی نیست.

علیپور هر مدرک اثبات ‌شده‌ای از قلعه‌نویی دارد، علنی و افشا کند. ممکن است پشت ‌سر هر آدمی هزار و یک اتهام باشد اما از همه آنها تبرئه شود. اتهام زدن که کاری ندارد. من از همه مسئولان می‌خواهم هر کس در فوتبال تبانی کرده و روح ورزش را خدشه‌دار کرده، در هر رده‌ای هم که هست، با او برخورد شود.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =