ایسنا نوشت:

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود، گفت: به دلیل اینکه پاسخگوی خواسته‌های بعدی نیروهای جدید نیستیم، نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش کنیم.

دکتر علی‌اصغر فانی در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشور ضمن اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از اجبار در استخدام نیروی جدید در چند سال اخیر گفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم. با توجه به اینکه زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از 35 سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود، باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زودتر ریشه کن شود.

او گفت: باید در زمینه ریشه کنی بیسوادی هدفگذاری کنیم که از چه سنی به آن بپردازیم و در چه سنی به این مسئله توجه ویژه شود.

فانی ادامه داد: در بحث سود آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند. معمولا این افراد کسانی هستند که سن بالایی دارند و مشغله و کارشان زیاد است و فرصت آزاد برای حضور سر کلاس درس ندارند و همین امر سواد آموزی برای این مجموعه را مشکل می‌کند.

او با بیان اینکه فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است، افزود: خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می‌گردند، به همین دلیل است که رشته‌ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است. باید تلاش کنیم از افرادی که تحصیلکرده این رشته هستند و تخصص دارند بهره مند شویم.

او ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زودتر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم.

فانی تاکید کرد: باید ورودی به بی‌سوادی نداشته باشیم. امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم. باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه‌ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص 98.7 درصد تحت را پوشش قرار دادیم و 1.3 درصد باقی مانده است.

او سه دلیل عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می‌شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده را به عنوان علل تولید بی‌سوادی در کشور ذکر کرد و افزود: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند.

او تاکید کرد: باید در ارتقای نیروی انسانی موجود تلاش کنیم. ماموریت سواد آموزی نباید طوری باشد که راسا وارد نظام آموزشی شود، بلکه باید مدیریت سواد آموزی را بر عهده بگیرد.

فانی در پایان گفت: امیدوارم در دورانی که در خدمت مردم هستم، بحث سواد آموزی را به جایی درست برسانیم و جشن بیسوادی را واقعا و به تدریج در استان‌های کشور برگزار کنیم. در گام نخست باید آمارها در این زمینه را تثبیت کنیم زیرا هنوز آمار دقیقی از این وضعیت (بیسوادی) در کشور نداریم.

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    18 2
    اره نباید نیروی جدیدواردکنید چون ازبس باپارتی و... نیرو دراوزش پرورش خدمت میکنه که خودتون هم موندین توش....
  • وجدان IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    7 0
    تو شهر يزد نيروي دپپلم با درجه آبدارچي شركتي (دختر معلم بازنشته)شد معلم كلاس پنجم راست مي گه ديگه كار نيرو ندارند فقط بيچاره بچه مردم كه معلمش از خودش بدتره
  • فرهنگی A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    18 1
    شما فکری برای نیروهایی که جوانی خود را در این وزارت از دست داده اند و استخدام نشدند بکنید از جمله خواهر من بعد از چهارده سال خدمت در فرزانگان خانه نشسته است .
  • مهربان توسی A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    7 0
    دکتر فانی چه برنامه هایی برا معلمان دانش اموزان مدرسه و ... دارند؟ دکتر مهرمحمدی چطور؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    7 0
    بانظرتون موافقم از بس که نیروبا پارتی وارد اموزش و پرورش کردن که هیچ گونه سابقه ومدرک مرتبط ندارن مایی که 11سال کارکردیم با رشته تحصیلی مرتبط همچنان بلاتکلیف هستیم حالا به نظر اقای فانی ایا این عدالته چرا و زارتخانه ای به این مهمی نمیتونه جوابگوی خواسته های کارمندانش باشد
  • فرهنگی A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    6 0
    با سلام : خدمت جناب آقای دکتر فانی ؛ اگر انشاالله مجلس محترم به جناب عالی رای اعتماد داد در جهت تامین کسری بودجه وزارتخانه حقیر 3 تا پیشنهاد دارم : 1 - حذف مجتمع های اموزشی و پرورشی ( چون تعدادی افراد اضافی در این مجتمع ها جمع شده اند) 2- جلوگیری از تبدیل وضعیت کادر خدماتی به آموزشی ( چون باعث لکه دار شدن حیثیت معلمان شریف می شود و برای وزارتخانه بار مالی ایجاد می کند) 3- سر و سامان دادن به نیروهای نهضت سواد اموزی ( بدون حساب و کتاب به راحتی استخدام می شوند.)
    • مدیرمدرسه IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
      4 1
      حرف حساب جواب نداره . ولی کو گوش شنوا!!!اگه که کسی می شنید خیلی چیزها درست می شد..
  • reza IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    8 3
    لطفا معلمان شرکتی که توسط حاج بابایی کنار گذاشته شده اند را بکار گیری کنید
  • هستي IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 3
    آقاي دكتر فاني درباره تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي كه سالهاست تغييري پيدا نكرده اند چه خواهد كرد؟ درباره نيروهاي دانشگاه شهيد رجائي كه از طريق پارتي مي آيند چه مي شود گفت؟
  • سارا A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 2
    با سلام مربی پیش دبستانی را فراموش نکنید
    • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      2 0
      باسلام مربیان پیش دبستانی چند سال است که فراموش شده اند.
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    1 0
    باسلام مربیان پیش دبستانی که مورد ظلم حاج بابایی واقع شده اند اینبار نیز مورد ظلم اقای فانی قرار خواهند گرفت؟
  • احسان IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    6 1
    جناب آقاي فاني معلمان شركتي نيروي جديدنيستند به فكرمعلمان شركتي حتماباشيد.فقط معلمان شركتي بدبخت شدند.خداونددودمان حاجي بابايي راويران كند.انشاالله.صبرلازمه
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 0
    من هم موافق هستم خداوند جزای حاج بابایی وخانم قربان روبده .حالا باز شرکتی ها بعداز یک سال اخراج شدن ما پیش دبستانی ها چی بگیم ؟بعداز ده سال خانه نشین شدیم جالبه که تعدادمون هی زیادمیشه از 25000نفر حالا زیر سایه حاج بابایی70000شدیم گریه کنیم یابخندیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کریمی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
    0 0
    12 سال است که دارای مدرک کارشناسی ؛دبیری ادبیات هستم گفتند هرکس که گرایش دبیری باشد زوداستخدام می شود ,حالا دبیر اموزش از راه دور هستم که امسال سال پنجم است که در حال تدریس می باشم .پدر عشق بسوزد که فقط فقط به خاطر اینکه عاشق تدریس هستم کار می کنم از شما دست اندر کاران خواهشمندیم که نیروهایی که واقعی به این کار علاقه دارند را به کار بگیرید واقعا" حیف است که جوانیمان را حرام کنیم با توجه به مزایای این مراکز اموزش از راه دور