تسنیم نوشت:

وزارت کشور انگلیس از طریق پیامک از هزاران پناهنده خارجی درخواست کرده است که هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

به گزارش روزنامه آلمانی "ساربروکر سایتونگ"، در انگلیس از طریق پیامک از هزاران پناهنده خارجی درخواست شده که هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

ظاهرا وزرات کشور انگلیس روی موبایل هزاران مهاجر خارجی در این کشور این پیامک را ارسال کرده و از آنها خواسته است که این کشور را ترک کنند.

وزارت کشور انگلیس در این پیامکها خاطر نشان کرده است که مدارک ما نشان می دهد که شما احتمالا دیگر حق ماندن در انگلیس را ندارید. شرکت کاپیتای انگلیس که مجری اجرای این طرح دولت بوده است روز گذشته این خبر را تایید کرده است.

یک سخنگوی شرکت کاپیتا در این باره اظهار داشته است که ما کلا به 58 هزا نفر این پیغام را ارسال کردیم و تنها 14 نفر شکایت کردند که این پیامک به اشتباه برای آنها ارسال شده است.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرده است که ما قدمهای بی درنگی را بر می داریم تا  با افرادی که هیچ حقی برای اقامت در انگلیس ندارند، تماس برقرار کنیم. ما بر این عقیده ایم که در مسیر درستی برای اجرای قوانین مربوط به خارجیان هستیم.

منتقدان بر این عقیده اند که بیشتر مهاجران قانونی بوده اند که از طرف وزارت امور خارجه انگلیس درخواست برای خروج از این کشور را دریافت کرده اند.

یکی از کارشناسان حقوق بشر به نام "سورش گروور" نیز از جمله افرادی بود که چنین پیامکی را دریافت کرده بود. وی در گفتگو با بی بی سی از یک سیاست خارجی تهاجمی و خشن دولت انگلیس سخن گفته و خاطر نشان کرد که من از سال 1996 در این کشور زندگی می کنم و همواره یک پاسپورت انگلیسی داشتم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =