روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

اخیراً مطالبی از بعضی منسوبین امام خمینی در بعضی رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مجازی منتشر شده که دور از انتظار است. اظهاراتی در مورد حجاب، معاشرت، چگونگی پوشش، طنزپردازی و حتی نسبت دادن آن به امام و مهم‌تر از همه، بی‌حرمتی نسبت به شهدا و خانواده‌های آنها از جمله مطالبی هستند که از بعضی منسوبین امام منتشر شده و موجب نگرانی و حتی اعتراض مردم گردیده است. در این زمینه، چهار نکته را باید همه به خاطر داشته باشیم.
اول آنکه کسی نباید از منسوبین امام انتظارداشته باشد در همه زمینه‌ها مثل امام زندگی کنند. آنها می‌توانند همچون سایر مردم، بدون اینکه ملزم به انجام همه اموری که امام انجام می‌دادند و یا ترک همه اموری که امام ترک می‌کردند، عضوی از جامعه باشند. می‌دانیم که امام خمینی به انجام بسیاری از امور مقید بودند، از انجام بسیاری از اموری که مردم عادی انجام می‌دهند پرهیز می‌کردند و در مجموع زندگی خاصی داشتند که افراد عادی نمی‌توانند آنگونه زندگی کنند. منسوبین امام، الزامی ندارند مانند امام و با همان ویژگی‌ها زندگی کنند. بنابر این، از این نظر، منسوبین امام با سایر مردم فرقی ندارند.
دوم آنکه منسوبین امام، در عین حال که از نظر چگونه زندگی کردن با سایر مردم فرقی ندارند، این الزام را دارند که حریم امام را در گفتار و رفتار نگهدارند. آنها نباید سخنی بگویند که موجب وهن امام شود و یا اقدامی نمایند که در چشم مردم موجب وارد شدن لطمه به امام گردد. حتی اگر نقطه نظراتی دارند که بیان آنها و اقدام آشکار برای انجام آنها موجب وهن امام یا پیدایش تغییری در نگاه مردم به امام می‌شود نباید آن را رسانه‌ای و عمومی کنند. زیرا مردم به آنها از منظری نگاه می‌کنند که ویژگی‌های امام را می‌بینند و اگر از آنها سخنی بشنوند یا رفتاری ببینند که مغایر با آنچه از این منظر می‌بینند باشد، خلاف انتظار است و ممکن است با حفظ حریم امام منافات داشته باشد.
سوم آنکه در میان معترضان، افراد و جریان‌هائی وجود دارند که نه از سر دلسوزی برای امام بلکه با هدف بهره‌گیری‌های سیاسی اقدام به اعتراض و فضاسازی می‌کنند. این دسته از معترضان با استفاده از چنین فرصتی درصدد انتقام گرفتن از رقبای سیاسی و جبران شکست‌های خود بر می‌آیند تا از آب گل آلود شده ماهی مقصود را صید کنند. بدیهی است که به این گونه افراد و جریانات نباید فرصت چنین سوء استفاده‌هائی داده شود. گفتن و نوشتن مطالبی که بهانه‌ای به دست اینان بدهد، علاوه بر اینکه خلاف شأن امام و رعایت نکردن حریم ایشان است، نوعی کمک کردن به فرصت طلبان نیز محسوب می‌شود و به هر دو جهت مذموم و محکوم است.
و چهارمین نکته آنکه متولی حرم امام بودن و عنوان یادگار امام را داشتن نیز الزاماتی دارد که یکی از آنها جلوگیری از اقدامات حرمت شکنانه توسط منسوبین امام است و درصورت عدم امکان و یا مواجه شدن با عمل انجام شده، نشان دادن عکس العمل فوری و تصحیح یا تکذیب مطلب یا مطالبی است که موجب نگرانی و اعتراض مردم می‌شود و بهانه‌ای به دست فرصت طلبان می‌دهد. اگر زبان‌ها و قلم‌هائی به هنگام اهانت افراد خودسر یا جریان‌های انحرافی به بیت امام، خود را موظف به دفاع از امام و منسوبین ایشان می‌دانند، در موارد مقتضی این انتظار را نیز دارند که متولیان بیت، منسوبین امام را مدیریت کنند و به وظیفه پیشگیری عمل نمایند و درصورت بروز تخلف، در اسرع وقت عکس‌العمل قاطع و روشن نشان دهند. پای بندی به الزامات منسوب امام بودن است که برای منسوبین حرمت می‌آورد و کسانی که این الزامات را رعایت نکنند نباید انتظار داشته باشند مردم برای آنها حرمتی قائل شوند. مردم، به امام علاقمند هستند و این ارادت را با هیچ چیز معامله نمی‌کنند حتی با منسوب امام بودن.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 318306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد عبد الله زاده IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    18 95
    ما خاندان ، فرزندان ، نوادگان و منسوبین به حضرت امام خمینی روحی له الفداء را نصیحت میکنیم که دست ازمسیرودوستی با فتنه گران برداشته وراه حقیقی پدررا دنبال فرمایند که ملت شریف ایران اسلامی آنان را به لحاظ نسبت به حضرت امام خمینی روحی له الفداء خیلی دوست میدارند / ولی باید این راهم بدانند که هیچ کس وهیچ چیز برای ملت شریف ایران اسلامی / عزیزترازاسلام ناب محمدی وولی فقیه زمان نیست وبا هرکس که بخواهد با اسلام ناب وولی فقیه زمان برخورد کند ، برخورد خواهند کرد
    • majid A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      1 11
      واقعا اصلاحاتی ها خوب چیزی یاد گرفتن هر جا اشتباه میکنن و نقد میشنوند یه پای مشکلات را افراطی ها میدونند بابا مرد باشید بگید اشتباه کردیم نه به این و اون انگ بچسبونید بعد بگید هک شده تکذیب میکنم
    • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      18 5
      منظورت از ما همون 4 میلیون طرفدار جلیلی هست دیگه! دورت تموم شده عمو
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      10 0
      خداوند روح جورج اورول فقید رو غرق رحمت کنه انشالله!
  • بی نام A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    14 25
    نوه های امام فقط در برابر عاشقان امام رفتار قاطع دارند نه دشمنان وی
  • علي A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    9 17
    چرا اين روزنامه در خصوص استفاده فرصت طلبان اينقدر مانور مي دهد حالا اگر فرصت طلبان سو, استفاده نکنند آن خانم مجاز است هر چيزي را بگويد
  • سروش A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    15 34
    خیلی ناراحت نباشید مردم منسوبین امام و بنیاد شخصی منسوبین امام را خوب میشناسند و حساب آنان را از امام خیلی وقته جدا کردند...
    • سبز A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      10 1
      خانم اشراقی زنی با فضیلت است و بی راه نمی گویند و شماها یک کلاغ و چهل کلاغ کردید
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    79 12
    از شكستن بت هاتون مي ترسيد ؟!
    • امید IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      5 1
      جدا برات متاسفم
  • majid A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    12 37
    نظر شما محترم آیا توهین به خانواده شهدا از مردم عادی مورد قبول است چه برسد به بیت امام!!!
    • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      35 11
      توهین به خانواده شهدا و انتسابش به این خانم یا پروژه افراطیون داخلی (کفش پرانان!) بوده یا منافقین.
    • somaye A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      0 6
      آقا یا خانم بی نام مطمئنی کار عناصر کفش پران بوده باید اون دنیا جواب بدی البته اگر اعتقاد داشته باشی
    • بی نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      8 0
      مثل اینکه تو باغ نیستی، چند هفته پیش هم فیسبوک ظریف هک شد و جملاتی علیه منافع نظام در آن نوشته شد پس با ظریفم باید برخورد می شد؟
  • بی نام IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    23 9
    چرا كسي معني هك رو نمي فهمه؟
    • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      1 6
      اين طور آدمهاي مهم بهتره كه در سايتهايي كه امكان هك شدن و يك آبروريزي بزرگ براي امام و شهدا وجود داره نروند.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    13 31
    درست گفته خداییش. این دو خانم بیش از همه اصلاح طلبان رو آزرده کردن با رفتار غیر معقولشون.
  • علی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    20 42
    مدتی است خانم اشراقی خیلی دور گرفته است
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    35 10
    حالا شما کاسه داغ تر از اش شدی ؟! خودشون نمی تونن از خودشون دفاع کنن!! عجب :|
    • بی نام بعدی EU ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      9 26
      حالا شما هم اگر اظهار نظر نکنی ، خدای نکرده دار فانی را وداع می کنی ؟! همون خودشون نمی تونن جواب بدن که شما باید بیای وسط !!! واقعا عجب !!!!
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    20 22
    اين روزنامه به مانند خوارج داره فرا فكني ميكنه . ديگه رسوا شده اين افكار تو جامعه
  • javad A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    3 1
    اینا کجاتون میذارید
  • سعید خان A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 2
    روزنامه جمهوری اسلامی خودش در این زمینه بی تقصیر نیست . لحن میانجی گرایانه و نقش دایه مهربانتر از مادر برای بیت امام که این روزنامه محترم به عهده گرفته خیلی لوس شده . همه و مخصوصا منسبوبین امام میدانند که ورود به عرصه سیاست زدگی و جناحی مساویست با توپ وتشر وتخریب جناح مقابل . حرمت بیت امام بعد از ارتحال حاج احمد و مخصوصا همسر گرامی امام دچار خدشه شد چرا چون خانواده محترمشان دچار شتاب زدگی سیاسی شدند و کردند آنجه نباید میکردند . این جایگاه بیت امام نیست که در وسط هیجانات کاذب جناحی و باندی قرار بگیرد و برایشان هورا بکشند یا هو شان بکنند .
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    6 2
    همون سومی درسته. خانواده امام هم بسیار صبورانه رفتار کردند که شایسته ایشان بود.
  • مشهدی A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    4 2
    هر کس که امام و دوست داشته باشه و اهل سیاسی کاری نباشه ، بلافاصله بعد از تکذیب این موضوع توسط خانم اشراقی، حرف ایشون رو قبول کرده و جهت جلو گیری از نشر و انعکاس بی خودی اون خاطره توهین آمیز هر کاری می کرد، حتی اگر این خاطره توسط خانم اشراقی هم بیان می شد باز هم مصلحت اینه که تکذیبت ایشون رو قبول کنیم، نمی دونم چرا کسایی که می گن دوستار امام هستن می خوان ثابت کنند که خانم اشراقی این متن رو نوشته این که توهین بیشتری به امامه، نکته : حدود یک هفته پیش اقای طائب صحبتی کرد که بلافاصله از همه سایتهای خبری برداشته شد، انتشار حرف ایشون درست نبود و همه اینو درک کردن ولی جالبه اصولگراها کوچکترین انتقادی نکردن و اصلاح طلبها هم از این موضوع سوء استفاده نکردن.
    • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      0 1
      در صفحه فبس بوکی خودش منتشر می شود اون وقت می گوید دروغ است
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    1 0
    این قضیه بو میده!!!
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
      2 0
      بوی این قضیه از خانمی فراری و خارج نشین که خبرنگار آن ور آبی است نشر پیدا کرده و ایشان کسی نیست جز مسیح علی نژاد که قسم آیه یاد کرده که خودش دیده که خانم اشراقی همچون جوکی نوشته است حالا شما بشنوید و ببیند میزان اطمینان کیهان و غیر هم به این خانم
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    2 0
    بیایید فکر کنیم فقط فکر کنیم که ممکن است این جوک درست باشه در آن صورت آن زمانی که حضرت امام سخن ای کاش من یک پاسدار بودم را باید پیدا کنیم حدودا می شود سال های اول جنگ 59 تا 60 خب در آن زمان خانم اشراقی چند سالشان می توانسته است باشد حکما نه آن قدر بزرگ بودن که بتوانند این دو جمله را کنار هم بگذارند و نتیجه ایی آن همه سنگین بگیرد می ماند یک موضوع محال دیگر این که ایشان مثلا با همه بچه گی گفته باشند آیا خنده حضرت امام نمی تواند یک صبوری بر بچه گی او باشد با این فرض که حضرت امام می دانسته است که گوینده حرف حتی معنی آن را نمی داند خب باید چه کار می کرده است می زده است توی گوش بچه یا آن قدر خشن می بوده است که او نتواند جرات همچون حرف هایی بکند یا ... نمی دانم چرا ما مردم نمی خواهیم قبول کنیم که