ایسنا نوشت:

یک روزنامه آمریکایی با استناد به اسناد محرمانه گزارش داد: دولت پاکستان سالها به طور مخفیانه حملات پهپادهای آمریکایی در خاک خود را به رغم مخالفت مردم با آنها تایید می‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شواهد مربوط به دست داشتن اسلام آباد در حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان در حالی مطرح می‌شود که نوازشریف نخست وزیر این کشور به آمریکا سفر کرده و در نشستی در خاک سفید خواهان پایان دادن به این حملات شد.

اگرچه مدتها سوءظن حمایت پاکستان از حملات پهپادهای آمریکایی وجود داشت اما حملاتی که از سوی روزنامه واشنگتن پست مورد اشاره بودند، شامل حملات انجام شده طی چندین سال منتهی به سال 2011 پیش از کاهش این حملات و همچنین انتخاب نوازشریف مقام نخست وزیری در ماه مه بود.

این روزنامه آمریکایی گفت: اسناد فوق محرمانه و یادداشت‌های دیپلماتیک پاکستان نشان دادند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اسنادی را به منظور اشتراک اطلاعات در زمینه حملات پهپادها با پاکستان تدوین کرده بوده است.

بر این اساس دستکم 65 حمله پهپادهای آمریکایی قرار بوده با مقامات پاکستانی مورد بحث قرار گیرند که از جمله آنها قرار بوده جلسات اطلاع رسانی در محل سفارت پاکستان در واشنگتن و برخی مباحث نیز در قالب اسناد فرستاده شده به مقامات بلندپایه در اسلام آباد انجام شوند.

اسناد نشان دادند که آمریکا نگرانی‌های خود را درباره ارتباط افراط گران با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان مطرح کرده است.

همچنین در یک حادثه هیلاری کلینتون وزیر سابق امور خارجه آمریکا با پاکستان در خصوص تلفن‌های همراه و اسناد مکتوب کشف شده از اجساد شبه نظامیان کشته شده که نشان می‌دادند آنها با سازمان اطلاعات این کشور در ارتباط بودند اختلاف پیدا کرد.

این گزارش یک روز پس از آن ارائه شد که سازمان عفو بین‌الملل گفت: آمریکا ممکن است با کشتن غیرنظامیان از طریق پهپادهای خود قوانین بین المللی را نقض کرده باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =