فیلم «قاعده تصادف» به کارگردانی بهنام بهزادی جایزه ویژه هیئت داوران بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان این دوره جشنواره فیلم توکیو جمعه معرفی شدند و فیلم سوئدی «ما بهترینیم!» به کارگردانی لوکاس مودیسون جایزه بزرگ ساکورا توکیو بخش مسابقه جشنواره را برد.

این کمدی/درام درباره سه دختر 13 ساله است که سال 1982 در استکهلم یک گروه پانک تشکیل دادند.

جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره به ریاست چن کایگه کارگردان چینی به «قاعده تصادف» ساخته بهنام بهزادی از ایران رسید.

این فیلم روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که درگیر آماده کردن یک نمایش و رساندن آن به اجرا در خارج از ایران هستند.

امیر جعفری، سروش صحت، اشکان خطیبی، مهرداد صدیقیان و... در «قاعده تصادف» بازی می‌کنند که دومین فیلم بلند سینمایی بهزادی پس از «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» است. «قاعده تصادف» پارسال در جشنواره فیلم فجر برنده چهار سیمرغ بلورین شد.

بندیکت ارلینگسون برای فیلم «اسب‌ها و آدم‌ها» از ایسلند جایزه بهترین کارگردان را برد. داستان اولین فیلم بلند داستانی بندیکت ارلینگسون در اجتماعی دورافتاده از پرورش‌دهنده‌های اسب روی می‌دهد.

این فیلم نماینده ایسلند در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2014 است. فیلمنامه «اسب‌ها و آدم‌ها» را خود ارلینگسون نوشته که در ایسلند یک بازیگر معروف و کارگردان تئاتر است.

یوجین دومینگو برای «داستان‌های آرایشگاه» جایزه بهترین بازیگر زن را گرفت و جایزه بهترین بازیگر مرد به وانگ جینگچان برای «زندگی و مرگ در اردوس» رسید.

«ساعت‌های خالی» به کارگردانی آرون فرناندز جایزه بهترین دستاورد هنری را دریافت کرد و جایزه فیلم منتخب تماشاگران به «خانواده سرخ» به کارگردانی لی جو-هیونگ اعطاء شد.

در بخش بادهای آسیا-خاورمیانه نیز جایزه بهترین فیلم بلند آسیایی به «امروز و فردا» به کارگردانی یانگ هیلونگ رسید.

بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو 17 تا 25 اکتبر (25 مهر تا 3 آبان) برگزار ‌شد.

ورایتی / 25 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    21 2
    تبریک به آقای بهزادی...
  • بی نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    17 2
    جالبه که این فیلم تو اکران نوروزی همین سال فقط 300 میلیون فروش داشت.در حالی که 3 فیلم دیگه همون موقع میلیاردی شدن!زنده باشی آقای بهزادی عزیز
  • سیمین A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    11 14
    تعجب می کنم که از وزارت ارشاد که اجازه تولید فیلمهایی مثل این که سراسر تبلیغ فحشا و بی بند و باریست را می دهد... آن هم با بازیگرانی که هیچ چیز از بازی گری نمی دانند و معلوم نیست چگونه و از چه طریقی سر از سینما در آورده اند.
    • مهرداد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
      7 0
      ديگه كم مونده بود اين فيلم رو هم تبليغ فحشا بدونيم! همون موقعي كه وزارت ارشاد دولت دهم ترسيده بود و اجازه ساختن هيچ فيلم خط قرمزي اي رو نمي داد، اين فيلم پروانه ساخت گرفت و تو جشنواره فجر و در حضور همون مديرها جايزه برد. شما ديگه كاتوليك تر از پاپ نشو لطفا. اگه با ديدن چهارتا دختر و پسر در كنار هم تو اين فيلم احساس فساد بهت دست مي ده، واقعا مشكل فيلم نيست!