دولت استرالیا تایید کرد: تجهیزات هوآوی جاسوسی نیست

موبایل و دستگاههای ارتباطی کمپانی چینی هوآوی جاسوسی نمی کنند.

 

دولت جدید استرالیا تایید کرد که پس از بررسی مجدد توسط دستگاههای امنیتی متوجه شده اند که بر خلاف آنچه قبلا گفته شده، موبایل و تجهیزات شبکه ای کمپانی چینی هوآوی جاسوسی نمی کنند.

این در حالی است که دولت امریکا هواوی و ZTE را به اتهام اینکه با نصب دستگاههای جاسوسی در ابزار موبایل و شبکه موبایل به نفع حکومت چین امنیت ملی امریکا را به خطر انداخته اند، خرید و فروش محصولات این کمپانی را در امریکا ممنوع کرده است.

البته اخیرا گزارشی محرمانه در امریکا لو رفت که نشان می دهد خود امریکایی ها نیز مدارک مستدلی در مورد جاسوسی حکومت چین از طریق هواوی و ZTE پیدا نکرده اند.{لینک} اما علی رغم این موضوع استفاده از ابزارو تجهیزات این دو کمپانی همچنان در امریکا ممنوع است.

دولت جدید محافظه کار استرالیا و به خصوص مالکوم ترنبال وزیر ارتباطات این کشور بعد از روی کار آمدن، دستور بررسی مجدد ممنوعیت فروش محصولات هوآوی را صادر کردند.

در بررسی مجدد گفته شده که نهادهای امنیتی با دقت تمام ابزارهای موبایل و شبکه هواوی را مورد تحقیق قرار داده و مدارکی دال بر اینکه تراشه های جاسوسی در آنها قرار داده شده، نیافتند. به همین خاطر شبکه ملی پهنای باند استرالیا NBN می تواند از تجهیزات شبکه ای هواوی استفاده کند.

جورج براندیس دادستان عمومی استرالیا گفت دولت قبلی این ممنوعیت را ایجاد کرد و حالا پس از بررسی جاسوسی بودن یا نبودن ابزار و تچهیزات هوآوی توسط نهاد های امنیتی می توان به لغو ممنوعیت فروش تجهیزات چینی رای داد.

هوآوی

منبع: اسلش گی یر

56502 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =