رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: ‌دشمن با ترویج فرهنگ و ادبیات غربی و فرهنگ و تربیت آمریکایی‌ علیه فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی به پا خاسته ‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین قندهاری در گردهمایی نیروهای تازه استخدام‌شده سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در سازمان صنایع هوایی، ‌با اشاره به اینکه سازمان‌های عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح‌ در سلسله مراتب فرماندهی معظم کل قوا قرار دارند، افزود: ‌یکی از بزرگ‌ترین توفیقات برای نهادهای عقیدتی سیاسی‌ ‌این ا‌ست که در سلسله مراتب فرماندهی کل قوا قرار ‌گرفته‌اند و از این منبع فیض بهره‌مندند.

وی با تاکید بر اینکه "تدابیر فرماندهی معظم کل قوا باید در تمام امور اجرایی شده و ‌به عنوان یک تکلیف شرعی تحقق آن را ‌وظیفه خود بدانیم"، تصریح کرد: در پیش گرفتن ‌سبک زندگی اسلامی منطبق با سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و فرهنگ متعالی غدیر‌ لازمه تحقق چنین وظیفه‌ای است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه "طبق قانون و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ‌فعالیت، حزب‌گرایی و طرفداری از احزاب و تشکل‌های سیاسی ‌در نیروهای مسلح ممنوع ‌ا‌ست"، اظهار کرد: ‌تمام نیروهای شاغل‌ ‌در نیروهای مسلح از ‌تحزب‌گرایی پرهیز کنند، چراکه ورود به جناح‌های سیاسی ‌جزو خطوط قرمز نیروهای مسلح است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع همچنین با بیان اینکه "حزب‌گرایی با بصیرت فرق دارد"، تاکید کر‌د: ‌رهبر معظم انقلاب در ‌مقاطع مختلف آگاهی‌بخشی لازم در خصوص سیاست‌های کلان سیاسی نظام را برای آحاد مردم و امت اسلامی تبیین و مطرح می‌کنند؛ بنابراین بصیرت داشتن ‌با طرفداری از احزاب و گروه‌ها و فعالیت‌های حزبی تفاوت دارد.‌

قندهاری اضافه کرد: اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی یکی از وظایف اصلی سازمان عقیدتی سیاسی است. برای اشاعه فرهنگ اسلامی، باید ‌آحاد کارکنان وزارت دفاع عملکردشان ترویج اشاعه فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه ‌"امت اسلامی باید زینت ‌اهل بیت(ع) باشند"، تصریح کرد: ‌کارکنان‌ باید در فرهنگ اجتماعی،‌ فرهنگ ‌کسب و کار ‌و حفظ بیت‌المال نهایت تلاش را انجام دهند.

قندهاری همچنین با بیان اینکه "مسئولان تراز اول رژیم صهیونیستی ‌ایران را مسأله اصلی جهان می‌دانند"، گفت: مسئولان رژیم صهیونسیتی اذعان دارند ایران مثل عراق، کره شمالی و افغانستان نیست که بتوان با حمله نظامی آن را تسخیر کرد‌ و نظام اسلامی به آحاد مردم متکی است و باید کاری کنیم که مردم از حمایت نظام دست بردارند.‌

وی با تاکید بر هوشیاری ‌کارکنان‌ نیروهای مسلح بویژه کارکنان وزارت دفاع درباره موضوع جنگ نرم اظهار کرد: ‌دشمن با ترویج فرهنگ و ادبیات غربی و فرهنگ و تربیت آمریکایی‌ علیه فرهنگ و تاریخ ایران به پا خاسته ‌است. بر این اساس، کارکنان وزارت دفاع ‌باید هشدارهای رهبر معظم انقلاب درباره تحرکات دشمنان و تلاش آنها برای براندازی نظام اسلامی را ‌جدی بگیرند و ‌با حرکت جهادی توطئه‌های استکبار را خنثی کنند.‌

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه ‌"رهبر معظم انقلاب ‌نسبت به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان به کرات هشدار داده‌اند"، افزود: رهبر معظم انقلاب ‌می‌فرمایند‌ ممکن است ‌خطر نظامی ‌ایران را تهدید نکند‌؛ بنابراین خطر تهاجم نظامی بسیار پایین است، اما تهاجم که فقط تهاجم نظامی نیست، دشمن متوجه می‌شود که پشتوانه استقامت ملی ما چیست. دشمن وحدت ملی و ایمان عمیق دینی ما را هدف قرار داده. دشمن روحیه صبر و استقامت مردم را هدف قرار داده و این تهاجم از تهاجم نظامی خطرناک‌تر است.

وی خطاب به کارکنان جدید گفت: تمام ‌حرکات دشمنان را رصد کنید و ‌در هر کجا که هستید آنجا را سنگر حق و حقیقت و ارزش‌های معنوی بدانید‌ و‌ هرچه می‌توانید در میدان دینی اسلام و توجه به خدا و حرکت برای مردم و فعالیت برای کشور و انقلاب کوشش کنید. این تلاشی است که هرگز به هدر نخواهد رفت.‌

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    6 0
    البته ورود به يك جناح سياسي ممنوعه.