منیژه حکمت معتقد است سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بعد از تحریم اکران فیلم‌ها از سوی حوزه هنری اعتماد خود را به سینما از دست داده‌اند.

این تهیه‌کننده در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره فعالیت بخش خصوصی در سینما و وارد شدن سرمایه‌گذاران به عرصه ساخت فیلم اظهار کرد: «اینکه سرمایه‌گذاری رغبت حضور در سینما و وارد کردن پولش به این عرصه را داشته باشد، نیازمند آن است که شرایط مساعد از سوی مسئولان فرهنگی به وجود آید.»

او ادامه داد: «قبل از آنکه حوزه هنری شش فیلم را تحریم کند و اجازه ندهد این فیلم‌ها در سینماهایش به نمایش درآید حداقل هفته‌ای یکبار از سوی سرمایه‌گذاران برای ساخت فیلم با دفتر ما تماس گرفته می‌شد، اما بعد از آن اقدام حوزه، تعداد این تماس‌ها به سه ماه یا شش ماه یکبار رسید.»

تهیه‌کننده «ورود آقایان ممنوع» تاکید کرد: «بازار سینما در جریان عرضه و تقاضا تعریف می‌شود. در شرایط مختلف فرهنگی و با سلیقه‌های مختلف مسئولان فرهنگی وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر تعریف می‌شود. مدیریت نادرست موجب می‌شود سرمایه‌گذاران از فرهنگ دور شوند و بودجه خود را در بخش‌های دیگری قرار دهند.»

او درباره فیلم‌هایی که سال آینده اکران خواهند شد،‌ گفت: «اگر به تیتراژ اغلب فیلم‌هایی که سال آینده اکران می‌شوند نگاه کنیم،‌ می‌بینیم که این فیلم‌ها از سوی بخش دولتی حمایت شده‌‌اند. وضعیت فروش فیلم‌هایی که به این ترتیب ساخته شده‌اند روشن است. نتیجه همه این شکل کار است که موجب شده سبد خانوار از کالای فرهنگی و فیلم تهی شود.»

57۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =