۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۸

ایسنا نوشت:

در یک‌هزار و یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار، (21 آبان) و در ادامه جلسات قبلی، اعضای شورا به بحث و تبادل نظر درباره گزارش ارائه شده توسط بانک مرکزی درخصوص نرخ‌های سود پرداختند.

شورا ضمن تاکید بر لزوم مهار تورم و درعین حال با هدف ثبات بخشی به اقتصاد و احیای رشد اقتصادی در کشور، مقرر کرد وضعیت کنونی نرخ‌های سود بانکی ادامه یابد.

همچنین شورا موافقت کرد در سال جاری بانک مرکزی به منظور کنترل رشد نقدینگی در راستای مهار تورم، اقدام به انتشار اوراق مشارکت کند و در این زمینه اختیارات لازم در خصوص تعیین حجم انتشار، نرخ سود علی‌الحساب، سررسید و سایر شرایط مربوطه به رییس کل بانک مرکزی تفویض شد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    15 1
    اوراق مشارکن با سودی کمتر از تورم یعنی آتش زدن پول افزایش نیافتن نرخ سود بانکی یعنی نرخ ضرر کاهش نیافت تورم 40 درصد سود بانکی 20 درصد ضرر مشتریان بانک 20 درصد
  • بی نام IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    17 0
    ما که از فردا میریم حسابامونو خالی کنیم، با این روند نزول ارزش ریال و ثابت ماندن سودهای بانکی بهتره به پولامونو از بانک برداریم، درضمن نکته جالب اینجاست، موقعی که پول خودتو میزاری بانک ایکس درصد بهت سود میده ولی موقعی که از خود بانک وام میگیری ایکس به توان دو درصد و به روز ازت سود میگیره.
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    13 0
    قطعا اگر زمینه برای ورود مجدد به یکی از بازارها فراهم گردد دارندگان سپرده های بانکی در خروج سپرده خود درنگ نخواهند کرد. تیم اقتصادی هنوز از تجربه های گذشته درس نگرفته اند.منتظر می مانیم و می بینیم.
  • امیر A1 ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    0 1
    آقای محمد اتفاقا در این دوره آدمای اقتصاد دان اومدن سر کار ولی داستان اقتصاد ما داستان فیل هستش تو تاریکی ! اگه تو بازار باشی میبینی اوضاع وخیم شده بقول معروف بازار خوابید اگه سیاست انقباظی بخواد شدیدتر بشه بیکاری و مشکلات دیگه شیوع پیدا میکنه , در کل این قصه سر دراز داره که اگه بر فرض بدانیم همه پارامترها ! اهم از سیاست خارجی داخلی برای 20 سال ثابت بماند ! این اقتصاد حداقل 20 سال زمان نیاز داره ولی کجاست ثبات ؟! حرف زیاد است و ...