ایرنا نوشت:

در جریان نشست کمیته چهارم سازمان ملل برای بحث درباره شهرک سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی، گاف نماینده این رژیم در جریان نطقش علیه دولت سوریه واکنش تمسخر آمیز نماینده دایم سوریه را به دنبال داشت که در حضور دیپلمات های بین المللی گفت نماینده این رژیم بهتر است به جای کار دیپلماتیک به دنبال بازی با موبایلش باشد.

سفیر رژیم صهیونیستی که در جلسه کمیته چهارم سازمان ملل در حال سخن گفتن علیه سوریه بود ناگهان تلفن همراه خود را برداشته و شروع به خواندن پیامکی کرد که دریافت کرده بود و سپس در حالیکه صدایش واضح شنیده نمی شد تلفن همراه را به نفر پشت سر خود داد.

در حالیکه دیپلمات های دیگر از این رفتار متحیر شده بودند، وی پس از چند ثانیه صحبت با نفر پشت سرش گفت تشکر می کنم و سخنان خود را نیمه تمام پایان داد.

بلافاصله پس از این جریان، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اجازه سخن گفتن خواست که در جریان آن رفتار سفیر اسراییلی را دون شان دیپلمات های سازمان ملل و بچه گانه خواند.

بشار جعفری گفت: من به نماینده اسراییل پیشنهاد می کنم به جای حرف زدن درباره سیاست که اصلا سرش نمی شود با همان موبایلش بازی کند. او یک تازه کار است و هنوز نمی داند چگونه بر مبنای اصول منشور این نهاد بین المللی رفتار کند.

جعفری در حالی که سخنانش با خنده برخی دیپلمات ها همراه شده بود به انضمام بلندی های اشغالی جولان به خاک اسراییل اشاره کرد و گفت: نماینده اسراییل درباره بلندی های جولانی صحبت می کند که عمر وی به این مساله قد نمی دهد!

رفتار عجیب و خارج از عرف دیپلماتیک سفیر رژیم صهیونیستی و سخنان نماینده سوریه باعث خنده بسیاری از دیپلمات های حاضر در سالن شده بود و این در حالی بود که آثار خشم از سخنان جعفری که وی را در برابر جمع استهزا کرده بود، بر چهره سفیر رژیم اشغالگر آشکار بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    20 2
    حتما بهش پيامك داده بودند كه اينقدر مزخرف نگو،براي همين هم بلافاصله سخنرانيش را متوقف كرد