واکنش مقام پیشین بانک مرکزی به ادعاهای ارزی بابک زنجانی

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی گفت:بابک زنجانی را در بانک مرکزی ندیده بودم و حتی نامش را نشنیده بودم.

کمال سیدعلی با حضور در کافه خبر در کنار توضیحاتی که در مورد مسائل مختلف مربوط به ارز بیان کرد، در مورد ادعای بابک زنجانی مبنی بر اینکه عامل توزیع ارز بانک مرکزی در بازار بوده است توضیح داد: آن ادعای ایشان مبنی بر حضور در بانک مرکزی را بنده رد می‌کنم. چون من هیچ وقت اسم این فرد را نشنیدم و از کارهایی که در آن مقطع صدارت مرحوم دکتر نوربخش بر بانک مرکزی انجام می‌شد، به یاد دارم این نوع کارها توسط فرد دیگری و با نظارت خود مرحوم نوربخش انجام می‌شد.

وی تاکید کرد: من چنین شخصی را ندیدم و از کسانی هم که در بانک مرکزی حضور دارند، پرسیدم گفتند که او را ندیدند. من هیچ وقت بابک زنجانی را ندیدم.

سیدعلی همچنین در مورد نقل‌و‌انتقال ارز از سوی بانک مرکزی توضیح داد: برای این کار دو حالت وجود دارد. در قسمتی که دولت نفت می‌فروشد و صاحب آن پول، دولت است باید اشاره کرد که ما به کشورهای چین، هند، کره و ژاپن نفت می‌فروشیم که این‌ها به هر حال هرکدام ترتیبات خودش را دارد. مثلا چین یک قراردادی را با ما دارد و هند یک سری کار‌ها در آن در حال انجام است اما هنوز عملی نشده و با کشور کره نیز از طریق واردات این کار را انجام می‌دهیم. اما بحث دیگر این است که ما چطور واردات انجام می‌دهیم؟‌‌ به نوعی ما همان ارز‌ها را بالاخره با تمهیدات مختلفی از چین، کره، ژاپن و هند به دست واردکنندگان در داخل یا خارج از کشور می‌رسانیم.

وی در مورد انتقال ارزهای نقدی به کشور نیز گفت: خیلی این طور نیست که ارزهای نقدی وارد کنیم. آن قسمتی که نیاز اسکناس مسافرتی سیستم است، معمولا به صورت نقدی به کشور می‌آوریم که این انتقال نیز می‌تواند مثلا از طریق حواله‌ای به امارات انجام شود.

سیدعلی در پاسخ به این که در بانک مرکزی مسئولانی وجود دارند که مجبور می‌شوند با چمدان ارز به کشور بیاورند؟ اظهار کرد: این از گذشته هم بوده و در ۳۰ و ۴۰ ساله گذشته نیاز اسکناسی خود را این طور تامین می‌کردیم. در گذشته  کشورهایی مانند سوئیس به ما می‌فروختند و اخیرا هم کشورهای دیگر این کار را می‌کنند.

وی تصریح کرد: در همه این‌ پروسه‌ها کمک بانک مرکزی و نیروهای رسمی این بانک وجود دارد و در غیر این صورت، وقتی این ارز‌ها به گمرک ایران برسد نمی‌توانند ترخیص شوند و قاچاق محسوب می‌شوند.

گفتنی است، پیشتر بابک زنجانی از دلالان نفتی در گفتگو با یکی از رسانه ها مدعی شده بود که در دوران سربازی راننده مرحوم نوربخش رییس کل وقت بانک مرکزی بوده و به دستور ایشان در بازار ارز می فروخته و کارمزد دریافت می کرده است.

31235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    194 2
    اگه واقعاً ادعاي آقاي زنجاني صحت داشته باشه يعني اين مملكت صاحب نداشته!!
    • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      29 0
      نه یکم صاحب داره . ولی به خاطر مشکلات مجبور هستن از این روشها استفاده کنن . یکم آزادی باشه در همه زمینه ها مخصوصآ سیاسی و دموکراسی و یکم سر و وضع مملکت تمیز بشه توریستها میریزن ایران . اونوقت دیگه لازم نیست با این وضع دلار بیاریم تو کشور . اینطوری فرهنگ مردم هم یکم بیشتر میشه . ولی متاسفانه در جهالت بودن مردم برای خیلی از مسئولین مملکتی چیزی جزء سود نیست .
    • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
      16 0
      مگه داره؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
      6 0
      اتفاقا" یکی از مشکلات اینه که اين مملكت صاحب زیاد داره!!!
  • مرتضی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    8 29
    جالب ایشان اصل مطلب را منکر نشده اند یعنی اینکه دولت به ظاهر سازندگی مسبب اصلی ایجاد تورم بعد از جنگ بوده که متأسفانه تا الان هم ادامه دارد .
  • بی نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    27 0
    به نظر مياد ديده نوربخش نيست از خودش دفاع كنه، گفته از اين طريق يك دليل براي پولدارپدنش بياره.
  • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 1
    چرا هر کسی میخواد چیزی رو لاپوشونی کنه میگه "من اصلا فلانی رو نمیشناسم و حتی ندیدمش!"؟
  • محمد رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    23 0
    این بابک زنجانی شده گاد فادر ایران ....هر روز یک خبر ، یک داستان تازه ازش در میاد، هیچ کس هم کاریش نداره ....عجب !!!!
  • بی نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    14 2
    اختیار ارز ما در کره جنوبی در دولت سابق به اقای زنجانی داده شده بود.در حقیقت نفت را از طریق ایشان به کره صادر می کردند و ارز آن در اختیار ایشان بود.
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    به نظرم زنجانی یک فرد دست ساخته است و با پولی که بهش دادن در انور مرز توانسته موسسه مالی اعتباری زده است.