۰ نفر
۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۰

فروش خودرو در آمریکا به پایین ترین حد در 27 سال گذشته رسید.

رهام وزیری: بحران اقتصادی ایالات متحده همچنان در حال قربانی گرفتن است.به گزارش رویترز میزان فروش خودروهای دست اول در ایالات متحده در ماه ‍ژانویه به پایین ترین میزان در 27 سال گذشته رسیده است.همچنین این گزارش می افزاید که این پانزدهمین ماه متوالی است که فروش خودرو در آمریکا کاهش پیدا می کند.این توالی کاهشی از جنگ جهانی دوم به این سو بی سابقه بوده است.
خودرو سازان بزرگ آمریکایی همچون جنرال موتورز و فورد موتورز و همچنین تویوتا که سهم عمده ای در بازار آمریکا دارد ، همگی گزارش هایی را از کاهش فروش ارائه کرده اند که این کاهش فروش بدون شک وضعیت بحرانی آنها را وخیم تر خواهد کرد.در این میان فورد با کاهش 35 درصدی فروش نسبت به سال قبل از آن رکورد دار از دست دادن بازار است.
کاهش فروش خودرو در ایالات متحده در شرایطی ادامه پیدا می کند که پیش از این گفته می شد کاهش قیمت نفت و به تبع آن ارزان شدن بنزین می تواند بازار خودروی آمریکا را احیا کند. اما ادامه بحران اقتصادی و افزایش بیکاری ، مردم این کشور را نسبت به آینده نگران کرده است و کمتر به خرید اتومبیل جدید اقدام می کنند. از سوی دیگر هنوز خودروسازان نتوانسته اند از کمند دوران گرانی مواد اولیه از قبیل نفت و فولاد رهایی پیدا کنند و قیمت قطعات همچنان دو برابر سال گذشته در این زمان است. روند کاهش فروش خودرو در ایالات متحده در شرایطی ادامه پیدا می کند که برخی خودروسازان تخفیف هایی تا 40 درصد هم برای خودروها قائل می شوند اما این تخفیف بی سابقه هم نتوانسته گره کور فروش خودرو را در این کشور باز کند.
بحران خودرو سازی در آمریکا تا آنجا جدی شده است که جنرال موتورز اعلام کرده در صورت عدم حمایت از سوی دولت ممکن است تنها برندهای اصلی خود را حفظ کرده و بقیه برندها را به فروش بگذارد.این شرکت حتی در اولین گام شرکت خودروسازی ساب از زیر مجموعه های خود را در اروپا برای فروش گذاشت اما هنوز نتوانسته برای آن خریداری پیدا کند.در همین حال جنرال موتورز روز دوشنبه تصمیم گرفت دو هزار فرصت شغلی دیگر را تعدیل کند. این تصمیمات انقباضی به دلیل ابهام در عمق و مدت زمان بحران اقتصادی اتخاذ شده است.حالی که این شرکت خودروسازی برای نجات از ورشکستگی مبلغ چهار میلیارد دلار از دولت امریکا وام گرفته است، اما از بار مشکلات مالی این شرکت کاسته نشده است. به گفته سوزان واون، سخنگوی گروه جنرال موتورز، دو شعبه این شرکت در ایالتهای اوهایو و میشیگان مجبور به اخراج گروهی از کارمندان خود شده اند.
جنرال موتورز هم اکنون در انتظار دریافت 17 میلیارد دلار دیگر از بسته نجات اقتصادی دولت باراک اوباما است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =