سه شنبه 30 آبان 1396
دوشنبه 4 آذر 1392 - 09:49:00 چاپ

طنز/ از خدا بترس با این همه سیاه نمایی!

طنز و کاریکاتور > طنز - دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور سرانه مطالعه در ایران را 74 دقیقه در روز اعلام کرده و گفته از این رقم 15 دقیقه آن مربوط به کتاب است و از این عدد هم 12 دقیقه آن به کتاب کاغذی و سه دقیقه فضای مجازی است.

بر این اساس جزئیات سرانه جدید مطالعه بعد از امضای توافقنامه میان ایران و 1+5 را که بالای 400 دقیقه در روز است، اعلام می‌کنیم و به مقام مسئول یادشده  هشدار می‌دهیم که دست از سیاه نمایی بردارد و از خدا بترسد و مردم را اینقدر کم مطالعه نشان ندهد. آنچه می‌خوانید غیر از مطالعات فنی و اخبار روز بویژه مذاکرات هسته‌ای و کنتور برق و گاز و همچنین مطالعه دقیق تقویم برای سررسید اقساط و کرایه خانه و ... است.

 

دقیقه در روز

فعالیت مطالعاتی

14

دفترچه‌های اقساط ماهیانه

9

مطالعه برگ جریمه پلیس

24

مطالعه دقیق قبوض ماهیانه

11

مطالعه پیج دکتر ظریف

43

مطالعه کامنت‌های پیج دکتر ظریف

27

مطالعه عدد چراغ قرمز چهارراه

3

مطالعه زیرنویس‌های شبکه خبر

41

مطالعه نیازمندی‌ها برای پیدا کردن کار

34

مطالعه نیازمندی‌ها برای اجاره مسکن

29

مطالعه اس ام اس

19

مطالعه در قوطی کنسرو برای قیمت جدید

83

مطالعات تخیلی (توضیح در پایان جدول)

7

مطالعه تاریخ مصرف تخم مرغ

78

مطالعه ایمیل و فیس بوک

39

مطالعه صفحه فیلترینگ

73

مطالعه صفحه دانلود با سرعت 56 کیلوبایت

19

مطالعه آمار شریف مدیران احمدی نژاد

7

مطالعه جدول نرخ ارز و سکه

21

مطالعه صفحه حوادث رسانه ها

 

* در این تحقیق، منظور از مطالعات تخیلی، تفکرات اکثر ایرانی‌های دهه 90 است که اینگونه آغاز می‌شود و گاه ساعت‌ها در هر روز ادامه می‌یابد: اگر پراید بشه 30 تومن می فروشم، یه مسکن مهر اسم می نویسم و یه پراید لیزینگ برمیدارم واسه کار. شبا که تو آژانس کار کنم، میشه خرج دررفته، ماهی حدودا 900تومن. سه ماه کار می‌کنم، امتیاز مسکن مهرو می فروشم 70 تومن. بعد همه‌شو سکه می‌خرم تا شب عید که گرون میشه بفروشم...»

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

کلید واژه‌ها : محمدجواد ظریف - طنز - سرانه مطالعه -
13 دیدگاه
  • سحر
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 09:59:35
    پاسخ
    68 1

    وااااااااااااااااای فوق العاده بود

  • majid
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 10:19:47
    پاسخ
    122 1

    خيلي ظريف و به جا بود. مرسي

    • ها
      دوشنبه 4 آذر 1392 - 13:14:38
      48 1

      خیلی خوب بود.

  • رها
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 10:44:13
    پاسخ
    59 1

    واقعا عالی بود.مرسی آقای حدادی

  • بی نام
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 11:25:21
    پاسخ
    56 1

    مطالعات تخيلي....عاااااااااالي بود. همه مون همين طوري شديم

  • بی نام
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 12:53:08
    پاسخ
    37 1

    به جرات بهترین ومو شکافانه ترین طنز بود/یعنی یه طنز واقعی/دست مریزاد

  • بی نام
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 15:29:30
    پاسخ
    33 1

    عالی *حقیقت* دردناک*زندگی با استرس

  • بی نام
    دوشنبه 4 آذر 1392 - 22:18:09
    پاسخ
    30 1

    فیس بوک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ahmad
    چهارشنبه 6 آذر 1392 - 09:21:03
    پاسخ
    18 0

    مطالعات تخیلی واقعا گریه دار و تاسف آور بود...

  • بی نام
    پنجشنبه 7 آذر 1392 - 23:32:00
    پاسخ
    13 0

    مطالعه دقیق قبوض ماهیانه

  • بی نام
    جمعه 8 آذر 1392 - 20:49:16
    پاسخ
    7 3

    اتحادیه اروپا با27 کشور دور هم جمع شده اند و می خواهند با اتحاد یک مجموعه کامل بشوند تا ملتهایشان تحت عنوان یک ملت آینده ای درخشان داشته باشند. درمیان آنها ازهر ملتی وتفکری وجود دارد ولی هدفشان یکی است. اما در ایران ما هدف آرمانهای ملت نیست بلکه آمانهای گروهی جای آنرا گرفته است .به همین خاطر ازهر طرف کشور صدای متفاوتی هرازگاه به گوش میرسد. بر زخم زخمه نزنیم بلکه انرا درمان کنیم . متاسفانه درسایتهای خبری بیشتر به دنبال نشان دادن دردند نه به دنبال نشان دادن راههای درمان .

    • sepid
      چهارشنبه 13 آذر 1392 - 13:23:45
      1 0

      دوست عزیز اینطور که معلومه مسئولین بخوبی با این مشکلات و دردها آشنا نیستن و باید یکی این دردهارو بهشون یادآور کنه تا بفکر برطرف کردنش باشن. بعدم مثل اینکه شما فراموش کردین، اصلا اساس طنز بخاطر اینه که درد ها و مشکلات جامعه رو نشون بده... همچنین وقتی میگین سایتهای خبری باید منتظر باشین توش خبرها (واقعیات یا همون مشکلات و دردها) رو ببینین نه راه حل. هروقت راه حلی از طرف مسئولین مربوطه ارائه شد مطمئن باشید سایتهای خبری هم پوشش میدن.

  • -
    چهارشنبه 13 آذر 1392 - 13:18:55
    پاسخ
    2 0

    پیشنهاد میکنم آقای محسن حدادی از این دست مطالب بیشتر بنویسند...جالب بود.خسته نباشید

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x