ایسنا نوشت:

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: شهروندان تا پایان امسال برای تعویض کارت‌های پایان خدمت فرصت دارند.

سردار کریمی در این باره گفت: بیش از 95 درصد از کارت‌های پایان خدمت کمتر از یک ماه تعویض می‌شوند اما از آنجا که اطلاعات برخی از کارت‌ها، متمرکز نیست، نیازمند استعلام از سازمان نیروهای مسلح هستیم، بنابراین تعویض این کارت‌ها بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.

وی افزود: پس از مراجعه افراد به دفاتر مراکز پلیس +10 و ارائه درخواست برای تعویض کارت، مدارک کمتر از یک هفته به سازمان وظیفه عمومی می‌رسد سپس پیامکی مبنی بر دریافت و بررسی مدارک متقاضی به او ارسال و پس از اخذ تائیدیه اطلاعات و پست کارت هوشمند، طی ارسال پیامکی شماره پستی به صاحبان کارت اعلام می‌شود.

به گفته جانشین سازمان وظیفه‌عمومی ناجا افراد پس از ارسال مدارک خود می‌توانند ضمن تماس با تلفن 096480 پیگیر آخرین وضعیت درخواست کارت هوشمند باشند و کارشناسان ما نیز به طور مستقیم پاسخگوی سئوالات آنان هستند.

وی ادامه داد: در سامانه پیامک سازمان وظیفه‌عمومی متقاضیان می‌توانند با ارسال علامت سوال (؟) به شماره 110206010 از آخرین وضعیت تعویض کارت خود مطلع شوند.

وی درباره وجود کارت‌های معافیت یا پایان خدمت جعلی در هنگام تعویض گفت: در روند تعویض کارت‌های قدیمی، از آنجا که برخی از کارت‌ها، فاقد اصالت بودند، ماموران ما متوجه جعلی بودن آن شده و ضمن معرفی فرد خاطی به دستگاه قضایی، این افراد مجبورند که دوران سربازی را طی کنند.

کریمی افزود: متاسفانه افرادی هستند که تحت عنوان دلال ادعا می‌کنند که قادرند کارت‌های معافیت و پایان‌خدمت به شرط استعلام تهیه کنند، این افراد از سادگی برخی استفاده کرده و با دریافت مبالغ هنگفت، کارت جعلی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

وی با تاکید براینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا با ارائه راهکارهایی شرایط را سخت‌تر تا جعل کارت‌های معافیت امکان‌پذیر نباشد، افزود: مردم فریب این افراد را نخورند چرا که کسانی که در شوراها و کمیسیون‌های وظیفه عمومی مشغول به کارند، افرادی مجرب هستند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکیدکرد: تا پایان امسال مهلت تعویض کارت‌های پایان‌خدمت به اتمام می‌رسد، بنابراین مردم در زمان‌بندی اعلام شده برای تعویض کارت‌های خود اقدام کنند تا همکاران ما بتوانند سریع‌تر و در مدت زمان مقرر اقدام به تعویض کارت‌ها کنند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    80 6
    برو بابا.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    91 4
    با فوق لیسانس و سن بالا رفتم خدمت. کارتمو تعویض نکرده و نمیکنم. اگه خجالت نمیکشید بیاید با 40 سال سن دوباره منو ببرید خدمت ازین بیکاری بهتره!!!
  • محمد A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    45 2
    بنده نزدیک به 2 ماه است که اقدام به تعویض کارت کرده ام و تاکنون نه تنها کارت جدیدی برایم صادر نشد بلکه هیچگونه پیامکی نیز در این مدت از طرف سازمان نظام وظیفه به دستم نرسید. تماس با شماره مذکور نیز بی فایده بوده چون به هیچ وجه وصل نشد و شماره پیامک هم گویی تخیلی است. اما اگر منظور سردار از « شهروندان»، ساکنان تهران است، بحثی دیگریست.
    • محمد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      9 7
      نیما ما رو گذاشتی سر کار. شماره ملی رو تو کجاش وارد کنم؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    41 4
    حالا اگه اصلا تعویض نکنیم چی میشه؟
    • بی نام LT ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
      22 1
      دیگه نمیتونی بری جزایر قناری جیک جیک کنی
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 1
    من در تاریخ92/6/2 برای تعویض کارت پایان خدمت مراجعه کردم بعد از 3 ماه کارت هنوز نیامده 110+مسول ان شعبه میگه زودتر از 4 ماه نمیادمگه خرید خدمت باشی این مسول یک سری به بایگانی تعویض کارت ها بزنه شاید حرفش را پس بگیره
  • بابک فرزین پور A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    من در تاریخ 1/3/92 اقدام به تحویل مدارک کارت پایان خدمت نمودم ولی تا کنون (4/9/92 ) هیچ گونه خبری از کارت هوشمند نشده است . دو بار نیز به حوزه نظام وظیفه مراجعه نمودم ولی هنوز خبری نیست ؟
  • مرتضی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    10 20
    آخ اینایی که کارتشون جعلی رو ببرن خدمت چه حالی میده وقتی ما میرفتیم خدمت خیلی مسخرمون میکردن
  • عباس هلالات EU ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 3
    ضمن عرض سلام ادب و احترام - من متولد 9/9/1338 هستم و در سال 1360 معاف شدم به خاطر عدم شنوايي گوش چپ و نيمه شنوا بودن گوش راست . سال گذشته به مراكز پليس 10 مراجعه كردم گفتند كه چون بيش از 50 سال داري نيازي به تعويض كارت معافيت نيست . امروز ( 4/9/92 ) هم مجددا مراجعه كردم باز هم گفتند كه چون بيش از 50 سال ( 54 ساله هستم ) داريد نيازي نيست . خواستم خواهش كنم كه اين موضوع را به صراحت اعلام بفرمايند كه كارت معافيت را بايد تعويض كنم يا خير ؟ از لطف شما مسئولين محترم سايت خبر آنلاين كما تشكر را دارم .
    • nima A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
      5 0
      اگه براى پاسپورت مراجعه کنى نوشته افراد بالاى 50 سال نياز به اراىه کارت خدمت نيستن
  • ako A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    10 0
    من الان 4 ماه هست مدارکم رو فرستادم ولی تا الان که خبری از کارتم نیست
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    18 1
    به من چه ربطی داره؟ خدا ازتون نگذره که پول کارتی که خودتون باید عوضش کنین رو از مردم میگیرین.دو سال رفتیم خدمت بدون هیچ امکاناتی آخرش هم پول تعویض کارت رو شخصا دادیم ! البته زحمت کشیدن و یه کارت سوخت!! که عکسمون روشه جای کارت پایان خدمت بهمون دادن که باید حواسمون باشه نشکنه و ترک نخوره تا مجبور نباشیم بازم یه پول بی زبون دیگه بدیم واسه تعویضش
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    27 1
    عوض این کارا سربازی رو اختیاری کنید و ارتش حرفه ای با حقوق مناسب تشکیل بدید، ببینید چه تحولی ایجاد میشه یه سرباز حرفه ای کاربرد 100 سرباز وظیفه رو داره تو جنگ
  • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    17 0
    "کسانی که در شوراها و کمیسیون‌های وظیفه عمومی مشغول به کارند، افرادی مجرب هستند." یحتمل اینا همونایی هستن که یه زمان میگفتن مدیر عامل بانک ملی، امین ترین آدم روی زمینه !!!
  • بی نام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    8 4
    من بسیار تقدیر و تشکر میکنم از این همه زحمات جانکاه و سختی های جان گزا و اعلام میدارم اصلا از اینکه پول تعویض کارت را داده ام ناراحت نیستم و بسیار خوشحالم و آماده ام باز هم کارتم را تعویض کنم و خوشحال باشم که پولش را خودم میدهم. با احترام فراوان. (خبر آنلاین این هم واسه تایید شدن مشکل داره؟)
  • eshtad A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    19 1
    خوب برای خودتون کاسبی راه انداختید اگه طرح هوشمند سازی دارید ازجیب خودتون خرج کنید 2سال به زور مارو بردید خدمت بهترین سالهای زندگیمونو خراب کردید بس نبود حالا باید جیبتون رو هم پر کنیم .ادم بی زبون گیر اوردید هرروز یه طرح از خودتون درمیارید اگه اینکار توی گینه بیسائو هم بود صدای مردمش درمیومد خوش به حالتون که باماطرفید .
  • سرباز وطن IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    17 1
    در این رسانه ها کسی نیست از این آقایان نظام وظیفه بپرسه برای مشمولان متاهل و دارای فرزند قانون گفته حقوق به نحوی که دچار عسر و حرج نشود، حالا نه حقوق درست میدن نه سربازی درست میبرن نه معافیت و کسر خدمتی؟ مشمولی که بیش از 30 سال سن دارد و فرزندان او به امید پدر هستند برود خدمت و خانواده به امان خدا؟ والا نمی شود؟ شما اگر میگی می شود راهش را نشان بده؟
  • بی نام CH ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    11 0
    افراد ساکن خارج از کشور چه کار کنند؟؟
  • بی نام LT ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    12 3
    آغا تو بگو یک ماه من زن و بچه دارم چند ساله که رو کارم برنامه گزاشتم(برنامه نویس وب) و کلی سایت رو باید پشتیبانی کنم سربازی رفتن من میشه بدبخحتی و بیکاری و 100 ها شکایت از طرف مشتریام یک نفر بفرستین جای من پشتیبانی مشتریام رو بکنه منم میرم سربازی دی:
  • زحمتکش A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    3 4
    اینجانب دو سال است که ازدواج کردم و صاحب یک فرزند میباشم. تاکنون مشغول تحصیل و کار بصورت همزمان بوده ام و تحصیلات فوق لیسانس بنده در شرف اتمام میباشد. از آنجا که در سال 91 قانون نظام وظیفه تغییرات اندکی نمود (معافیت تک پسری از 60 سال سن پدر به 65 سال رسید)؛ حال با داشتن یک فرزند و همسر و پدری به سن 61 سال باید به خدمت سربازی اعزام شوم. با توجه به گرانی روزافزون و مشکلات زندگی این گروه از رهبر معظم انقلاب عاجزانه تقاضا دارم که نسبت به تخفیف خدمت سربازی متاهلین (مخصوصاً متاهلین صاحب فرزند) ما رو مورد لطف خود قرار دهند.
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    4 0
    آخه اولا اون که کارتشجعلیه مگه مخش تاب داره بیاد واسه هوشمند کردنش اقدام کنه..دوما چقدر ما باید هزینه ی این طرح های شمارو بدیم؟؟آخه از کجا بیاریم؟؟ گواهیناممون رو چندماه پیش هوشمند کردیم نزدیک پنجاه هزارتومن آب خورد،چند ماه دیگه هم گواهینامه موتورم رو باید هوشمند کنم حتما باز باید پنجاه تومن خرج کنم..آخه من که کارگرم با حقوق پونصدتومن از کجا بیارم هی خرج کنم واسه طرح های شما؟؟چرا نماینده ما توی مجلس به فکر ما نیست اصلا..بیچارمون کردید با این طرح های مزخرفتون...رایگانش کنین بابا اگه دنبال پول مردم نیستین واقعا...یکی صدای مارو به گوش این آقایونی که از شکم سیری طرح میدن برسونه تورو خدا
  • حسین A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    4 0
    الان با داستن 35 سال سن و زنو بچه کی خرج مارو میدی که بریم سربازی بعد بعد به خارج از کشور میفروشن